Uit in De KlinkeR
Kijken er 4 miljoen mensen naar een agrarisch datingprogramma omdat het zo'n goed programma is, of kijken er zoveel mensen omdat zoveel andere mensen ook kijken?
Wordt een schrijver uitgenodigd bij een talkshow omdat hij een mooi boek schrijft, of wordt een boek mooi omdat 'ie wordt besproken bij een talkshow?
Wint een politicus de verkiezingen omdat hij een visie heeft, of omdat hij de beste oneliner heeft laten bedenken?
Krijgt een film maar 2 sterren omdat het een matige film is, of is er misschien sprake van een matige recensent?
Oordeel en gevolg zijn helemaal niet zo gemakkelijk uit elkaar te halen.
We gaan altijd overal maar automatisch van uit, maar draai het eens om...?
Van koffiezetapparaat tot ziekenhuis, van basisschool tot restaurant, alles wordt beoordeeld.
Gewikt en gewogen.
Afgemaakt of gehypet.
Tussenwegen zijn er niet.
De mannen van NUHR zijn in hun nieuwe theatershow Draai het eens om bereid alles in twijfel te trekken om je weer op het juiste spoor te zetten.
Volgens de wetten van NUHR, waar onzin ineens blijkt te kloppen.
Alles wat vast zit kan los.
Met de botte bijl of het fileermes.
NUHR vierde 3 jaar geleden haar 25-jarig bestaan en besloot daarna bij te tekenen en gewoon door te gaan tot minimaal 30 jaar.
Niet omdat ze het allemaal beter weten, maar omdat ze het nog steeds heel fijn vinden om samen op het toneel te staan en daar iets te doen wat volgens hen gedaan moet worden.
Te vertellen wat anders door niemand verteld wordt.
Ze doen alleen maar wat ze willen, want ze kunnen niet anders.
En wat ze willen is een onvergetelijke avond, met elkaar en met het publiek.
Uniek.
Elke keer weer.
Regie: Genio de Groot Tekst en spel: Viggo Waas, Joep van Deudekom, Peter Heerschop en Eddie B. Wahr
Vrouwen van later
Ingeborg Elzevier, Gerrie van der Klei en Trudy Labij
Drie grande dames samen in een heerlijke komedie.
‘Vrouwen van later’ brengt drie grande dames van het Nederlandse toneel samen in een heerlijke komedie van Thomas Verbogt.
Het is een mooi verhaal over ouder worden, vitaliteit en wat er op latere leeftijd overblijft van het leven.
Gerrie van der Klei kruipt in de huid van Mimie van der Kwast, die vrijwel alleen nog maar praat met de parkiet.
Haar hele leven heeft ze zich opgeofferd voor haar man, die BN’er was.
Nu hij dood is, kan ze elke speld horen vallen.
Gelukkig heeft Mimie haar zus nog voor een beetje aanspraak.
Dan gaat de bel.
Er staat een wildvreemde vrouw voor de deur die met een verhaal over de overleden echtgenoot op de proppen komt dat inslaat als een bom.
“Verbogt geeft zijn actrices genoeg in handen om hun kwaliteiten als comédienne te laten zien.”
(Theaterkrant)
zeven reacties
Ik ken ( een deel van?) de heren van het TV programma “de kwis”. Ik kan me dus goed voorstellen dat ze een geweldige show brengen want ze zijn goed. Is mijn oordeel natuurlijk want ik ben gewend om op m’n eigen oordeel af te gaan en een ander mag daar gerust anders over denken.
Over de dames ben ik minder te spreken hoewel het ongetwijfeld prima actrices zijn kunnen ze me zelden boeien. Misschien kiezen ze de verkeerde stukken uit. Maar ook dat is alleen maar mijn mening.
Recensies van films in de Veronica gids, daar was ik het nooit mee eens. Wat die een goede film vonden, vond ik waardeloos. En wat ik leuk vond, beoordeelden zij als slecht. Inmiddels heb je imdb, dat zijn de gewone kijkers, als doe iets leuk vinden dan vind ik dat meestal ook. En wat de beroeps recensenten er van vinden, dat kan niemand meer iets schelen.
Draai het eens om. Dat is wel leuk denk ik zo. Gewoon omdat je dingen eens van een andere kant moet bekijken.
Love As Always
DiMario