Weekend

Het is weer lekker weekend, het zonnetje schijnt buiten.
In het weekend ga ik vaak leuke dingen doen met vrienden,
als ik daar tenminste genoeg tijd voor heb want heb het vaak
gewoon te druk.

In het weekend draai ik vaak als dj in een jeugdsoos hier, of
draai een bardienst. Altijd heel gezellig, maar tijdens de vakantie
is het erg druk omdat er nu een hoop op vakantie zijn en er dus
weinig mensen zijn die normaal ook diensten draaien.

Normaal komt daarbij nog me voetbal maar gelukkig hebben we
nu even zomerstop. En natuurlijk niet te vergeten nog allerlei extra
dorpsfeesten waar we toch ook altijd wel graag heen gaan.

Vandaag heb ik gewoon lekker vrij weinig te doen, alleen me vrieden
moesten werken dus naar het strand ga ik niet, dus gewoon maar lekker
een dag lekker relaxen en vanavond een BBQ op het werk.

Rene Zaterdag 31 Juli 2004 at 11:50 am | | Smurf | Dertien reacties
Gebruikte Tags:

Tjechie, Praag en meer geblaat van Renesmurf

Hallo, Renesmurf meldt zich vanuit een zonovergoten Praag.
Praag is van buiten spuuglelijk, een goor industrieterrijn, en veel plastic zooi.
En enorme hoeveelheden reclame, voor van alles en nog wat.
Veel asfalt en nog meer beton.

Maar van binnen, hartje centrum is het betoverend mooi, prachtig.
Veel pleintjes, schitterende geveltjes en een boel sfeer.
Het heeft wel wat van Amsterdam.
Ik zit op camping Camping Sokol en daar blijf ik nog wel een poosje.
De douches zijn me wel iets te krap, maar je kan niet alles hebben.

Een uitgebreid verslag volgt later, als ik zin heb, anders niet.

Het openbaar vervoer is prima in orde, maar wel op geheel Tjechische wijze.
De bussen rijden prima op tijd, maar de caufeur zit achter een dikke glaswand.
Net als in de Tram stempelen de mensen zelf hun kaartje, controle heb ik nog niet gezien.
Mensen zijn hier vast erg trouw, en ook best wel zwijgzaam.

In de bus zit geen stopknop, wat `s avonds een beetje vreemd is.
Hij stopt gewoon bij elke halte, ongeacht er iemand in of uit moet.

De metro zit heel diep onder de grond, echt heel diep.
Er zijn maar drie lijnen, maar dat lijkt mij ook genoeg.
Tot zover, later meer, misschien. (je weet het maar nooit)

Rene Vrijdag 30 Juli 2004 at 2:17 pm | | Smurf | 25 reacties

Schrijfstijl

Massel zei in zijn reactie dat hij mijn schrijfstijl niet echt kon volgen.
Dat hij elke zin een paar keer moest lezen voordat hij
begreep wat ik wou zeggen. Zelf denk ik dat het verschil tussen
de schrijfstijl van Renesmurf en mij komt doordat Renesmurf vanuit
een nuchter oogpunt schrijft en ik meer mijn gevoel in de woorden leg.

Verder is het moeilijker om nieuw te beginnen dan iemand te vervangen.
Er is een bepaalde verwachting, en wat ik verwachte en al van te voren
aangaf zal ik nooit op dezelfde manier als Renesmurf kunnen loggen.

Natuurlijk kan ik dingen vanuit een nuchter oogpunt bekijken maar ze
zo opschrijven kan ik niet. Een simpel voorbeeld:
Een baan als journalist zal voor mij nooit weggelegd zijn maar
misschien zou ik toneelstukken heel goed kunnen schrijven.

Rene Donderdag 29 Juli 2004 at 5:11 pm | | Smurf | 23 reacties
Gebruikte Tags:

Slecht slapen

De laatste tijd slaap ik behoorlijk slecht, is het niet van de jonge uilen die bij ons achter in de boom
snachts lopen te krijsen dan is het wel doordat er veel gedachten door me hoofd spoken.
Veel denk ik na over me toekomst, ik ben nu 22 jaartjes jong en merk steeds meer
dat ik echt wat serieuzer word en echt nadenk wat ik nu wil gaan doen.

Na het behalen van maar 2 diploma's (Kok en Detailhandel) merk ik dat dit niet genoeg is.
Op dit moment denk ik er sterk overna om me middenstandsdiploma te gaan halen.
Maar ja op dit moment een eigen bedrijf beginnen kost een hoop geld, en neemt
veel risico's met zich mee. Daarbij wat voor een bedrijf zelf gedacht aan iets van een lunchroom
of een restaurant, maar daar zijn er al heel veel van dus zou ik dan iets heel nieuws moeten
verzinnen en iets goedkoops. Verder heb ik gedacht aan een bloemenwinkel, maar daar
heb ik zelf weinig verstand van me vader wel, dus zou ik die erbij moeten betrekken.

Maar ja zou die zo'n stap durfen te nemen? En kan ik daarmee genoeg geld verdienen
zodat we er beiden van kunnen leven? Me vader heeft al eens een bloemenwinkel gehad
en dat liep toen super, maar ja dat was in 1994. Nu leven we in een tijd met de economie op de kop.

Ik moet dus echt met iets nieuws en verfrissends komen om iets succesvols ervan te maken.

Rene Woensdag 28 Juli 2004 at 1:03 pm | | Smurf | 21 reacties
Gebruikte Tags:

De NS

Me broertje heeft een nieuw spelletje gekocht: Railroad Tycoon erg leuk spelletje
maar heel moeilijk. Je eigen stations bouwen zorgen dat de treinen blijven rijden
regelen dat grondstoffen vervoert worden goedkoop in gaan kopen en duur verkopen.
Verder nog eigen fabrieken bouwen, rechten kopen om spoor aan te leggen een hele
organisatie. Maak je verlies dan ga je failliet, wil je te snel gaat het ook fout, ga je te langzaam
ja dan verlies je het spel want dan heeft de andere treinmaatschappij de mooie steden
al ingepikt. Misschien krijg ik zo toch nog eens respect voor de NS.

Bjorn

Rene Dinsdag 27 Juli 2004 at 12:21 pm | | Smurf | 21 reacties
Gebruikte Tags:

Taizé religieuze plek voor softies?

Rene vroeg in zijn comment of Taizé een religieuze plek was voor softies.
Het antwoord hierop is eigenlijk heel makelijk en nee het is geen plek voor religieuze softies.

Wat is Taizé dan wel, dit jaar was mijn 3e jaar en telkens was de belevenis Taizé weer heel anders.
Het is heel moeilijk om uit te leggen wat Taizé is en probeer het al 4 jaar nu.
Nog steeds krijg ik het niet met de juiste woorden op papier, en kan de juiste gevoelens
niet beschrijven. Toch denk ik dat ik dit jaar met mijn omschrijving heel dichtbij het gevoel Taizé ben.

Voor ik het eerste jaar naar Taizé ging en er van hoorde van mijn neef had ik zoiets wat heb ik daar te zoeken
ik had weinig met het geloof, en dan naar een klooster toe gaan? Elke dag 3x per dag naar de kerk?
Een gespreksgroep met mensen uit andere landen? Moet ik daar aan gaan vertellen hoe ik me voel?
Ook nog een anderhalf uur werken? Maar één biertje per dag drinken?
Nou dan ga ik toch liever naar Spanje toe, lekker alle discotheken en kroegen
langs, lekker bier drinken op het terras, meiden versieren. Maar ja... hoezo Nederlands het is wel
goedkoop, kan ook gewoon lekker gaan relaxen in de zon daar natuurlijk. Oke ik ga mee.

Het eerste jaar dat ik naar Taizé ging was ik net met problemen uit huis gegaan, ik had als het ware
een muur om mij heen gebouwd, waar niks doorheen kwam, toonde geen emoties naar buiten toe.
Het eerste jaar Taizé was dan ook heel moeilijk want wat je juist in Taizé hebt is dat iedereen zijn
gevoel laat zien. Iedereen is open en eerlijk naar elkaar toe, iedereen heeft alles voor elkaar over,
samen deel je alles, alles doe je met elkaar. De muur die ik om me heen had werd al meteen de eerste dag
afgebroken, iets wat ik niet had verwacht en toen ook niet wist wat ik ermee aan moest. Iemand zei ga mee
naar de kerk, en dat deed ik dan maar. Ik had er totaal geen zin in wat moet ik in die kerk? Eenmaal in de kerk
begonnen de tranen toch wel te komen, ik kon nadenken over alles dingen op een rijtje gaan zetten.
De mooie kerkdiensten in Taizé, veel muziek weinig gelul, alleen de kwartier stilte was toch wel even wennen
de eerste keer. Na deze kerkdienst ben ik echt elke dag twee keer per dag naar de kerk gegaan, het gaf me
echt goed de tijd om na te denken en ik veranderde in Taizé ik vond me ware ik terug. De leiding gaf dan ook
de beschrijving: Het eerste jaar moeilijk, op zoek en gevonden in Taizé.

Het tweede jaar Taizé wist ik wat ik kon verwachten, en ging dan ook heel rustig erheen. Mensen terug zien
uit het eerste jaar, het was een kleinere groep dan het jaar daarvoor maar een heel gezellige groep, we
praten veel met elkaar konden elkaar allemaal goed, en deze week was eigenlijk heel relaxt, wat ik had
opgebouwd van het eerste jaar de rust in mij zelf had ik nog steeds. Ik werd dan ook al snel de vader
van de groep genoemd, de mensen die voor het eerst waren, daar stond ik klaar voor, ik wist wat voor
een dingen hun tegen konden komen. Sommige kwamen ze tegen en dan stond je voor ze klaar.
De omschrijving van de leiding van dat jaar was dan ook: Bjorn zorgzaam, behulpzaam, met iedereen betrokken
een vader voor de groep.

Er was toen een jaar dat ik jammer genoeg niet mee kon, eerst kon ik geen vrij krijgen van me werk
en een week voordat ze naar Taizé gingen kreeg ik ineens te horen dat er geen werk meer was, maar
kon jammer genoeg toen alsnog niet mee.

De derde keer dit jaar was het eigenlijk onverwachts dat ik mee ging, ik sprak toevallig een vriendin
en die zei dat ze naar Taizé ging, ik vroeg de datum en ging mee. Weer wist ik wat ik kon verwachten,
maar dit jaar was heel vreemd omdat ik verliefd werd, en me toch wat afzonderde, waardoor
ik Taizé weer heel anders beleefde. Toch ook wel weer nuchter maar moeilijker dan het tweede jaar.
Het was weer een beetje zoeken naar iets, wat ik ook wel weer gevonden heb.
De leiding gaf dit jaar dan ook de beschrijving: Vragen... Vragen.... maar ook antwoorden behulpzaam en
betrokken, ergens tussen haakjes stond nog: (Hoezo macho, geen knuffel?)

Nu kan ik zeggen na 3 jaar in Taizé geweest te zijn dat elk jaar na de thuiskomst van Taizé dat je het
nog best moeilijk kan hebben, omdat je een bepaalde rust en openheid in Taizé hebt die je thuis niet
hebt. Hier is het tegenwoordig al als je iemand per ongeluk aanstoot dat je ruzie hebt, je kan minder
over je gevoelens praten, als je al als jongeren erbij wil horen moet je al niet zo'n gevoelige 
persoon zijn maar stoer zijn. Nu in Taizé heb ik geleerd mezelf te zijn, en dat meer mensen
me dan veel leuker vinden, dat ik zo leer wie echte vrienden zijn. En het belangrijkste
dat ik mezelf veel beter voel. Taizé is zeker geen plek voor softies, want ik heb genoeg mensen
gezien die heen gingen en net als mij waren schijt aan iedereen, en die terug kwamen als hele andere
mensen, en nee je hoeft niet te geloven om daar heen te gaan want het mooie aan Taizé is dat ze je
vrij laten om zelf te beslissen of je naar de kerk gaat en dat soort dingen, en het mooie is juist
dat iedereen dan juist naar de kerk gaat, juist naar de gespreksgroepjes gaat, en dan leer je veel
dingen, je talenkennis, hoe doen ze bepaalde dingen in andere landen, hoe is het uitgaan in bijvoorbeeld
Litouwen, gebruiken ze in Polen ook veel drugs. Je leert veel in zo'n week en dat is toch wel de kracht van Taizé.
Je kan zijn wie je bent, en kan een hoop en ja je mag maar één biertje per dag drinken, en ja er zijn bepaalde
regels. Maar toch weet ik dat iedereen die naar Taizé zal gaan een superweek heeft en een hoop leert.

Bjorn

Hieronder nog een stukje tekst zoals ik het beschreven heb voor het boekje
wat wij elk jaar maken na Taizé.

Lees verder

Rene Zondag 25 Juli 2004 at 12:34 pm | | Smurf | 21 reacties
Gebruikte Tags:

Liefde

Om maar even met een moeilijk logje te beginnen en ik denk heel anders dan Renesmurf zou loggen. Heb ik een log gemaakt over hoe het bij mij met de liefde gaat. 

Toen Renesmurf mij vroeg of ik voor hem wou loggen tijdens zijn afwezigheid, moest ik daarover nadenken de reden daarvoor was omdat ik op dat moment net terug was van een week Taizé, waar mijn gevoelens voor een vriendin die ik al 4 jaar ken meer zijn gewordendan een normale vriendschap. Die gevoelens waren toen zo vers en speelde alleen maar door me hoofd heen,waardoor ik heel erg twijfelde.Die gevoelens die blijven alleen maar door me hoofd spelen en de 2 weken dat ik nu thuis ben gaan nog steeds een hoop dingen heel vaag voorbij. Renesmurf vroeg mij in de eerste week er was toen heel veel twijfel hoe het tussen mij en haar zou gaan zij moest meteen weer op vakantie dus had ik met Renesmurf afgesproken om als zij terug was van vakantie antwoord te geven. Toen zij terugkwam werden mij gevoelens meer, maar nu met meer vrolijkheid en al snel zei ik ja tegen Renesmurf.

Nu weer een week voorbij en zijn de twijfels weer enorm, zij geeft mij geen echte duidelijkheid op mijn vragen en gevoelens voor haar, wat ik zelf niet gaf weer aan haar in Taizé. Tot 2 dagen geleden had ik echt de hoop opgegeven, maar het bleef door me hoofd spoken.Gister sprak ze me ineens aan, ik was met een vriend en een paar vriendinnen naar het strand geweest, en zij kwam toch wel over dat ze mee had gewild, en ook weer wat belangstellend. Het was ineens raar want er was weer een beetje hoop, en gedachten spookte weer door me hoofd, had ze misschien een vriend/vriendin gesprokken die tegen haar had gezegd wat ik nu voelde, dat ik het opgaf, maar wat is opgeven want ik kan en wil haar niet vergeten.

Normaal ben ik losbandig en als ik op stap ben dan stap ik wel is naar een meisje toe maar dan is het meer een beetje lol maken met vrienden een beetje domme dingen zeggen, en soms werkt het ook nog, maar ja dat is dan voor een avond. Ook als ik over meiden praatte of met mensen praatte voordat ik op stap ging was het ook altijd gewoon domme praat nooit serieus maar nu.. Voordat ik op vakantie ging naar Taizé vond ik een meisje wel leuk, maar die miste ik niet als ik haar een week niet sprak.

Voordat ik op vakantie ging was het echt dat ik niet met de gedachten op vakantie ging om achter de meiden aan te gaan juist niet, ik wou gewoon lekker genieten van de mooie dingen van Taize, maar al snel groeide mijn gevoelen voor dit meisje, ik wou het eerst niet en probeerde het tegen te houden me van haar af te zonderen, was bang voor onze vriendschap maar toch zij zocht me telkens weer op kwam dicht tegen me aan zitten. Nu mis ik haar constant, als ze pijn heeft doet dat mij ook pijn, de gesprekken met haar zoals we die in Taizé hadden alles mis ik aan haar. 

Het is een vreemd gevoel voor mij, en ik denk dat ik voor de eerste keer echt verliefd op iemand ben, en ik hoop dat zij mijn liefde voor haar zal beantwoorden, zoals ze naar mijn liefde voor haar op zoek was in Taizé.

Bjorn

Nog een klein gedichtje wat ik heb geschreven voor haar.

Lees verder

Rene Zondag 25 Juli 2004 at 03:15 am | | Smurf | Twintig reacties
Gebruikte Tags:

Lomp

Mijn smurfenrubriek bevalt me niet zo, dat moet anders.
Dat zie ik na de vakantie wel.
Ik weet er toch niet voldoende van, niet dat dat wat uitmaakt, maar toch.
Maar goed, ik plak dus de reactie`s van de vorige ronde, en daar gaan we weer.
Voor de liefhebber:


Bewijzen voor Opa Smurf? Hij ziet er zo uit:


Hij is in de laatste paar seizoenen in de tekenfilm toegevoegd, tijdens dezelfde periode dat ook de vier kleutersmurfen en puppy erbij kwamen. In de Engelse versie van de tekenfilmserie werd zijn stem gedaan door Jonathon Winters.

referenties naar Opa smurf (“grandpa” staan hier:

http://www.maths.tcd.ie/~snpower/pages/s..

http://www.animateddreams.50megs.com/smurfs.html
http://www.pezcentral.com/images/collection/smurf.html
http://smurfvillage.appeldorn.net/smurfold/smurflist/
http://voices.fuzzy.com/show.idc?show_id=1444

Kan dit je overtuigen?

morg - 18 Juli '04 - 11:42

Ja, ik ben overtuigd, die smurf is later toegevoegd, en dat heb ik helemaal niet meegekregen, schande. Ik ben mijn naam niet waardig. Vroeger maakte de tekenaar Peyo steeds weer een nieuw stripalbum, en zo bleef ik op de hoogte.


TheBlackWidow - 18 Juli '04 - 12:50

Mijn oorkonde heb ik al binnen

Hoeveel smurfen zijn er nou precies en groeit dat aantal nu wel of niet ?

BvdV - 18 Juli '04 - 14:05

Ik zit nu op 105, en zo nu en dan bedenken ze er wat bij, via magische truuks, of ontdekkingen

Is er ook een tweede kamer in smurfenland om zodoende opkomst van neo-smurfen tegen te gaan?



eisema - 18 Juli '04 - 15:00

Nee, de Grote Smurf regelt alles, uiteindelijk komt alles altijd weer goed. Hij is wel eens van de troon verstoten geweest. Maar de nieuwe leider kon zijn beloftes niet waarmaken en zo schaarden de smurfen zich weer achter de Grote Smurf

Zijn de smurfen ook extra allert met de mogelijkheid van terroristische aanslageN? :)

vranqz - 18 Juli '04 - 18:11

Ze zijn altijd op de hoede voor Gargamel, Azrael en andere mensen

alvast een vraagje voor de nieuwe ronde;
Ik zag vandaag op de weg een blauwe auto rijden. Achterop de auto zat in het raam een sticker en deze vermelde:”smurfmobiel”, wat deden die mensen dan achter het stuur????

madelief - 18 Juli '04 - 20:33

Sturen, denk ik

ik heb nog nooit zoveel geweten over smurfen

Linda - 18 Juli '04 - 20:49

En ook ik leer bij

Leren smurfen ook talen?? Zoja, welke?

Fred

Fred (email) - 18 Juli '04 - 20:54

Smurfen smurfen smurfs, en dat kan in elke taal

Hoe oud kunnen smurfen eigenlijk worden ?

leidje (email) - 18 Juli '04 - 21:42

Door verjongingsmagie blijven ze eeuwig levensvatbaar, door ouderdom sterven ze niet

Ik heb ff geen vragen meer

Gert-Jan - 18 Juli '04 - 22:20

oke

Nu er dan een opasmurf schijnt te bestaan, misschien weet hij wel waar de eerste smurf vandaan kwam?

Aad - 18 Juli '04 - 22:39

Vast wel, maar ik ken hem nog nauwelijks

Ik las laatst dat opa- en omasmurf grotesmurf hebben gemaakt en dat grotesmurf toen de rest heeft ‘gesmurfd’ met magie. Maar ja, wie heeft dan weer opa- en omasmurf gemaakt? Of zijn dat een soort eeuwige entiteiten?

Sjoerd - 19 Juli '04 - 11:06

De "god" van de smurfen is de inmiddels overleden tekenaar Peyo, ik denk dat zijn opvolgers Opa smurf hebben bedacht/ ontdekt

Tot zover, na de vakantie kijk ik wel van hoe en wat en zo.
Nu doet Bjorn zijn witte muts op en hij logt verder.
Ik zal via internetcafebezoek af en toe een kijkje nemen.

Rene Zaterdag 24 Juli 2004 at 9:46 pm | | Smurf | Zes reacties

Kan dat? Tuurlijk wel!

Kan je gaan loggen als je geen tijd hebt om andere logjes te lezen?
Tuurlijk, ik wel!
De nacht was gewoon zoals een nacht hoort te zijn, gezellig, lawaaiig en druk!
Na drieeen houdt alles op, en rond de Klinker en op het Marktplein gaat het feest gewoon door.
Een waar vreet en zuipfestijn.

Binnenkort is het weer 9 augustus en zal ik weer jarig zijn.
Dit keer word ik 30, dan is het jonge, frisse jeugdige er af, niks aan te doen.
Meestal ben ik in een ver vreemd land jarig.
Op mijn 15e verjaardag zat ik in Luxemburg, en we gingen naar een Smurfenpretpark in Frankrijk, onvergetelijk.
Het park bestaat nog, maar de Smurfen zijn vertrokken.

Mijn 20e verjaardag vierde ik in Denemarken, we gingen toen naar Legoland.
Een soort Madurodam, maar dan van Lego.
Een nadeel van dat park is dat ze er allemaal atraktie s omheen gebouwd hebben.
Zo commercieel is Madurodam gelukkig niet.

Tjechie is het land waarin ik 30 word.
Maar dat duurt nog even, het is nog geen 9 augustus.

Vandaag zijn er anderen jarig, onder andere toplogger Elger
Gefliciteerd, 18 jaar maar liefst, geen kind meer, feliciteren kan hier
Een goed moment om eens stil te staan bij de kinderrechten. (daar is elk moment goed voor.)
Een leuke test vindt u hier

Wat is uw score?
En wanneer bent u jarig?

Rene Zaterdag 24 Juli 2004 at 12:51 pm | | Smurf | 28 reacties

Juist ja

Vannacht bevind ik me HIER

Rene Vrijdag 23 Juli 2004 at 12:48 pm | | Smurf | 31 reacties

Ik kreeg Sudesh op MSN

En ik doe niet aan inkorten.
Het gesprek ging over webloggen in het algemeen, en de mijne in het bizonder.
Lees dit aub zorgvuldig door.
En geef dan uw mening.
Als er nog vragen zijn, stel ze grust, ik zal ze in de comments beantwoorden.
Dan kan ik na gaan denken of en hoe ik na de vakantie verderga.
Het relaas tussen een Hindoestaan en een stugge Groniger.

Lees verder

Rene Vrijdag 23 Juli 2004 at 03:15 am | | Smurf | 41 reacties

Heel Spannend

Mijn spannendste vakantie avontuur beleefde ik in Kirkenes
Dat is een stadje in het uiterste nooroosten van Noorwegen, nabij de Russische grens.
Het wordt daar zomers niet donker, en in de winter niet licht.



We wilden dus Rusland in.
Een dagtip koste 600 euro, of iets in die trant, te duur dus.
Bij de officiele grensovergang kom je er ook niet over, dus we speurden de grens af.
De grens werd gedeeltelijk gevormd door een net niet doorwaadbaar beekje.
Rusland lag drie meter verder, maar je kon er niet bij.
Wel kijken, maar dat is niet genoeg.
Russische bomen zien er hetzelfde uit als Noorse, maar het gaat om het idee.

Iets verder naar het zuiden was een groot bos, daar maar eens kijken.
Opeens zagen we een bord staan dat wees naar het drielandenpunt van Noorwegen, Finland en Rusland.
Welke kant het opwees was niet geheel duidelijk, maar een Noorse soldaat vertelde welke richting we opmoesten.
We mochten onder geen beding Rusland in, deelde hij mede, en hij gaf een folder die ik nu nog heb.
We bewandelden een onbegaanbaar blubberpad, waar je tot je enkels in wegzakte.
En er leven daar miljoenen muggen (niet te vatten met die koude winters daar)

Opeens zag ik de grenspalen staan. (zonder de bijbehorende soldaten)
.

Er staan twee palen recht tegenover elkaar, een rode en een gele.
Er zit precies vier meter tussen.
In het midden is de officiele grens.

De bomen zijn in een breedte van zo`n tien meter aan weerskanten gekapt.
Het ziet er indrukwekkend uit.

We liepen er naar toe, aarzelden even, en besloten om snel om de Russische paal heen te lopen.
Hoera, we zijn in Rusland geweest.

Het drielandenpunt hebben we ook nog gehaald, en daar nam ik wat takjes mee.

Rene Donderdag 22 Juli 2004 at 4:44 pm | | Smurf | 37 reacties

Gedoe met belastinggeld.

Ooit kocht ik een auto, en het duurde niet lang of ik moest tanken.
"Spaart u ook zegeltjes?" vroeg de kassajufvrouw mij.
"nee!" snauwde ik.
Buiten bekeek ik eens in wat voor zaak ik was, en ik besloot om daar nooit weer te komen.
Wat een flauwekul, die zegeltjes.

Vandaag in het nieuws:

AMSTERDAM - Het sparen van Airmiles, Freebees en benzinezegels bij tankstations dreigt te verdwijnen. Het probleem is een langslepend conflict tussen de belastingdienst en de pomphouders over wie moet opdraaien voor de kortingen aan de tankende automobilist. Dat meldt De Telegraaf woensdag.

De pomphouders betalen de kortingen, zoals spaarpunten en zegels, al sinds 1994 uit eigen zak. Volgens de wet mogen de pomphouders de kosten van de spaarprogramma's van hun omzetbelasting af trekken. De fiscus weigert echter het teveel betaalde geld terug te storten, waardoor het zegelspaarsysteem op instorten staat


Ze betalen die flauwekul dus uit eigen zak, dat moeten ze zelf maar weten.
Maar volgens mij kunnen ze dan beter de benzinne wat goedkoper maken.
Maar die flauwekul van de belasting aftrekken?
Betaal ik daar nou belasting voor?

Ik dacht dat ik betaalde voor "zielige" mensen, het koningklijk huis en het leger en nuttige zaken.
Blijkt dus dat er veel meer afgetrokken wordt, daar ben je mooi klaar mee.
Hopelijk veranderd de wet, in die zin dat we van die flauwekul af zijn.
Als ik een badhanddoek wil zoek ik die zelf wel uit.

Bij pompstations zitten vaak complete supermarkten, is dat geen valse concurentie?
Rare wereld hoor.

Rene Woensdag 21 Juli 2004 at 4:47 pm | | Smurf | 41 reacties

Fliegtuigen

Voordat ik mijn caravan kocht ben ik een aantal jaren op vliegvakantie geweest.
En vliegen heeft zo zijn voor en nadelen, en irritatie`s.

Het opstijgen is een belevenis,
je voelt dat het apparaat snelheid maakt en los komt.
Boven heb je een prachtig uitzicht,
en daar schijnt altijd de zon!
De landing wordt al vroeg ingezet,
ook dat voel je.
Je ziet alles beneden steeds groter,
en dat de banden de landingsbaan raken voel je ook.

Nadeel van vliegen is dat het milieu enorm wordt aangetast.
Je moet uren van te voren op het vliegveld zijn,
inchecken en wachten.
Vlak voor het ding de lucht in gaat willen ze je bang maken.
De stewardessen laten allerlei reddingsspul zien.
Maar ze maken er zo`n grappig dansje bij dat bang maken niet lukt.

De kans dat een vliegtuig neerstort is nihil.
En vanaf Schiphol stort nooit wat neer.
Er vertrekt daar zo`n beetje elke minuut zo`n kist.
Kortom, er zitten ook op dit moment duizenden mensen boven in het luchtruim.

Wat ik zeer irritant vind aan het vliegen is hetgeen wat mensen doen na de landing: Het Klappen.
Nergens voor nodig, dus ik hoef niet meer.

Rene Dinsdag 20 Juli 2004 at 5:16 pm | | Smurf | 51 reacties

Even voorstellen

Zoals Renesmurf had gezegd had hij mij gevraagd als gastlogger, als hij op vakantie zit in het warme zonnetje.                                  Een leuk aanbod, maar toch moest ik er even over nadenken, omdat ik eigenlijk zelf net terug was van vakantie,                               wat wel zwaar is geweest en emotioneel. Ook omdat ik een tijd geleden gestopt ben met loggen. In het begin zei ik daarom eigenlijk al een beetje nee tegen Renesmurf, maar na wat doorpraten zei ik dat ik erover na zou denken. Nu denk ik dat ik het wel weer kan de inspiratie is er weer, de zin erin ook, en dus zal ik tijdens Renesmurf zijn vakantie hier gaan gastloggen. Zo goed als Renesmurf kan ik niet loggen, en waarschijnlijk is mijn logstyle anders, maar ik zal me best zeker doen.                       

Even in het kort wie ik ben me naam is dus Björn ben 22 jaar jong, woon nog in Friesland, werk bij de Karwei, en ben aan het soliciteren om weer als kok te gaan werken. Me hobby's zijn voetbal, uitgaan en maak verder regelmatig is een website voor iemand. Vanaf zondag zullen jullie wel meer te weten denken hoe ik over dingen denk, en wat me bezig houd.

Groeten Bjorn

Rene Dinsdag 20 Juli 2004 at 10:46 am | | Smurf | Zestien reacties

Prettig

Ik heb al veel van Europa gezien, en overal waren ook Nerderlanders.
Ik ging eens naar Zuid-Frankrijk, daar stikte het van de Nederlanders.
In Spanje eveneens, een dagje Gibraltar en je komt Nederlanders tegen.
Zowel Grand Canaria als Madeira, de Nederlanders hebben het gevonden.

Ook in het hoge noorden bevinden zich volop Nederlanders.
Of je nou op de Noordkaap bent, of helemaal aan het eind van de wereld, er zijn Nederlanders.
We kwamen eens op een hele lange stille weg ergens in Lapland, `slechts een auto tegen: juist, een Nederlander.
Boven is een uitzichttoren, of op een lange loopbrug, in een diep ravijn, mein of een grot, je komt ze tegen!

De campings onderweg leven ze gewoon van de Nederlanders.
In alle bussen, treinen, kabelbanen en boten zitten Nederlanders.
Zelfs in de verste uithoek in het meest bizarre museum kom je ze tegen.
We zijn gewoon een reislustig volkje

Daarom neem ik volgende week even een kijkje in Tjechie.
Eindelijk eens geen Nederlanders, ook wel eens leuk.

Rene Maandag 19 Juli 2004 at 4:44 pm | | Smurf | 43 reacties

Ongelovelijk leuk spel

Mike heeft iets leuks gemaakt voor hun site Graafschapfans
En ik mag het hier ook plaatsen.
Een spel waar ik niet goed in ben, maar ontzettend creatief gemaakt, klik HIER

Dit spel word gespeeld door Peter van Vossen, hij was ooit voetballer van de Graafschap (Doetinchem) maar stapte over naar aartsrivaal Vitesse (Arnhem).

Veel succes.

Rene Zondag 18 Juli 2004 at 01:22 am | | Smurf | 22 reacties

Nieuwe Rubriek

Renesmurf beantwoord elke zondag alle smurfenvragen die op de post/ log van de vorige week zijn binnengekomen.
Gewoon voor de leuk, wat standvastigheid, gemakzucht en zolang het goed gaat.
Hier onder plak ik alle reactie`s en die voorzie ik van mijn commentaar.

Waar komt Gargamel vandaan en wie en wat waren zijn ouders?

Aad - 11 Juli '04 - 12:15
Gargamel is de zoon Amalia. Amalia is een heks, de vader is onbekend. Als je die Amalia ziet is het nauwelijks voor te stellen dat ze zoveel partners heeft gehad. Waarschijnlijk is de vader van Gargamel gehypnotiseerd geweest. Dat zal met al haar partners wel zo zijn. Heel af en toe komt ze even langs bij haar zoon. Ze vindt hem maar een lapzwans omdat hij maar geen smurfje kan vangen. Zelf is ze niks beter. Maar toch houdt ze veel van hem. Gargamel is doodsbang voor haar.

is er echt maar 1 smurfin?

leidje - 11 Juli '04 - 12:53
Nou, er zijn ooit een paar ondeugende smurfen door een apparaat van vader tijd geweest , en toen waren een drietal jongerensmurfen. Met alle gevolgen van dien. Ze gingen een vriendin voor smurfin creeren, met de gejatte toverformule van Gagamel en stiekum in het laboratorium van Grote Smurf. En dat werd Sassette.



Betalen smurfen ook met euro’s ?

BvdV - 11 Juli '04 - 13:23
Nee. Ooit hadden ze wel zoiets als een geldsystheem ,maar dat mislukte volledig. Er kwam te veel geld en de waarde daalde. De ingevoerde Smurfpenning werd al snel weer afgeschaft.

Zijn er ook smurfen die asiel moeten zoeken?

Leibele - 11 Juli '04 - 13:46
Zeker, ooit werd de Smurfin door Gargamel gecreeerd, om smurfen te lokken. Wist zij veel. Ze kreeg gelijk voedsel bij de smurfen, en een eigen huisje.

Smaken smurfbeien een beetje?

Gert-Jan - 11 Juli '04 - 14:10
Ik heb er nog nooit een gehad. Maar ik vrees dat datgene wat de smurfen heerlijk vinden voor mensen niet te vreten is. Smurfen zijn zeer eigenaardig.

Ieks een zwarte of paarse smurf
die zijn dan wel erg ziek…

Downer - 11 Juli '04 - 15:39
Maar ook snel weer beter, dankzij de wonderdrankjes van de Grote Smurf.

Dis te eenvoudig!

Brillie- 11 Juli '04 - 17:07
Das uwen mening, gaarne nader verklaren als het u belieft

Opa en Oma Smurf lijken toch echt wel te bestaan: klik hier

vranqz - 11 Juli '04 - 17:24
Ik zie inderdaad Opa en Oma Smurf staan. Maar dat is geen bewijs. Ik kan ook wel van alles op internet zetten. Alles wat op internet staat hoeft nog niet altijd waar te zijn. Kom met bewijzen!

Waar is je oorkonde gebleven die je vandaag erop zou gooien??

DarkRain - 11 Juli '04 - 18:17
Die vond ik zo mooi, die heb ik dezelfde dag appart geplaatst, maar dat weet je inmiddels. Ik ben er zeer trots op. Om er nogmaals mee te pronken, staat hij dus HIER

Gaan smurfen ook met vakantie? Zo ja waar naartoe? Zo nee, waarom niet?

Kees - 11 Juli '04 - 19:13
Jazeker, ze gaan vaan picknicken, en soms zelfs een paar nachtjes camperen. Meestal veel te ver weg. Want ze doen alles lopend. De Grote Smurf moet dan toch naar dat gebied om wat kruiden in te slaan, en dan neemt hij de smurfjes gezellig mee

Gargamel komt defenitief van de aarde, er lopen heel veel gargamels rond op deze planeet..hahahaha!!!!Wat eten smurfen als warm eten??

ladyloela- 11 Juli '04 - 20:01
Ze zijn verzot op Salsaparilla, liefst warm. Maar ook miniaardappels gaan er goed in, en natuurlijk de diverse smurfensoepen

Spelen smurfen ook Catan?

Roelof - 11 Juli '04 - 20:26
Nee

Misschien is deze al geweest, maar wie zijn de ouders van Babysmurf?

Fred

PS Bedankt voor de hitlijst!

Fred (email) - 11 Juli '04 - 21:11
De babysmurf werd onverwachts gebracht door de ooievaar. Zomaar. De smurfin was er heel blij mee.


@ vranqz: Ja inderdaad en enkele centimeters zijn niet drie appels natuurlijk.. dus ze zijn ook niet drie appels hoog (leek mij ook wel erg groot)

Patrick L. - 11 Juli '04 - 22:22
Smurfen zijn drie appels hoog, hoe hoog de appels zijn is niet bekend

1. Is er ook een Labrasmurf
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=ac%2Fdc+smurf&btnG=Zoeken&lr=lang_nl speelde bij AC/DC?

eisema - 11 Juli '04 - 22:39
De smurfen hebben vriedschap gesloten met deze hond:


Hij heet Puppie, en kwam zomaar aanlopen

Waarom koop je geen online smurfen?
Vertrouw je de wijze van betaling niet of is het iets principieels?

Jeanne - 12 Juli '04 - 12:53
De keus is te groot, als ik begin weet ik van geen ophouden. Dat is ook in winkels zo. En ik heb niet direkt de behoefte om er honderden euro`s aan uit te geven. Ik heb ook wel genoeg, min of meer.

Hebben smurfen ook eigen feestdagen of vieren ze bv oud en nieuw net als wij mensen?

Me myself and i - 12 Juli '04 - 15:01
Jazeker, ze vieren vaak feest met alles er op en er aan. Compleet met Sinterklaas, Pasen en Kerstmis

hoe zit dat bij de smurfen, hebben ze daar ook kiesrecht? is grote smurf zo geboren of is tie gekozen, zo ja kun jij je dan ook verkiesbaar stellen ?

leidje - 12 Juli '04 - 15:59
Smurfen zijn communistjes. De Grote Smurf is de leider. Herkenbaar aan zijn rode pakje en witte baard. Alleen met carnaval mogen andere smurfen een rode broek met rode muts dragen. Baardgroei kent alleen Grote Smurf, ook weer dankzij een toverdrankje. Het schijnt dat hij helemaal niet veel ouder is dan de rest. Maar dat is zijn geheim

Hebben smurfen ook iets dat op reggaemuziek lijkt? Zoals bijvoorbeeld de tune van sesamstraat ook pure reggae is?

cruler- 12 Juli '04 - 20:48

Zeker, want klinkt DIT dan niet als reggae?

Zo, wie nog meer wil weten mag nu zijn vragen stellen voor de volgende aflevering van dit vragenrubriekje.

Rene Zaterdag 17 Juli 2004 at 9:19 pm | | Smurf | 24 reacties

Mooi nummer

Het leven bestaat uit nummers, ip nummers, telefoonnummers, Sofinummers, Verzekeringsnummers, lidmaadschapnummers, hitparadenummers, bankrekeningnummers, Senanummers, pincodenummers, zelfs deze site heeft een nummer.
Net als mijn huis:



Dit leek me wel grappig om op te sturen naar de welbekende Logstraat naar een idee van Downer , (mijn breedstermoeder)

Mijn favorite nummer is 3,Want zowel radio 3 als Nederland 3 bevallen mij het beste.
Wat is uw favoriete nummer?

Rene Zaterdag 17 Juli 2004 at 1:37 pm | | Smurf | 25 reacties

Lullig

Wie Renesmurf op msn heeft kan van alles verwachten, maar dat van gisteravond was niet met opzet.
Ik wilde simpelweg een persoon toevoegen, maar op de een of andere manier kon dat niet.
Een Risingflow DJ zat gezellig met me te kletsen via de Risingflowmsn, maar zo nu en dan gebruikte hij ook z`n eigen msn.
En omdat er meer gelult wordt is dat nogal irritant.

Ik wilde de Risingflow msn dus toevoegen aan zijn prive msn.
Maar de helft van mijn lijst schoot er bij in, dat was druk.
Mijn boeltje raakte enigzinds overbelast en ik viel er uit, zodat ik dat niet meekreeg.
Ik kreeg het pas door toen iemand me het vertelde, maar toen had ik al vier pogingen gedaan.

Excuus en zo.

Rene Zaterdag 17 Juli 2004 at 02:24 am | | Smurf | Twaalf reacties

Kreatief

U kent Bjorn vast nog wel.
Bjorn had eens een leuke weblog.
Wegens mij onduidelijke redenen is zijn log gestopt.
Ik heb hem gevraagd om mij te vervangen als gastlogger als ik weg ben.
Want loggen kan hij.
Hij is al op vakantie geweest.

Een site daarover vindt u hier
Hij kan mij best vervangen, hopelijk wil hij dat.
Maar ik weet nog niet of hij wel wil.

Rene Vrijdag 16 Juli 2004 at 6:36 pm | | Smurf | Twaalf reacties

Jan Peter

Waarom noemt iemand zijn kind nou Jan Peter?
Dan wordt hij toch gepest?
Ten eerste dat Jan, dat kan toch helemaal niet meer?
Als je een kind Jan noemt is net alsof je hem niet wilde, maar ja, het is er nu eenmaal en het moet toch een naampje hebben.

Peter zou best kunnen, maar Jan Peter niet.
Bij zo`n dubbele voornaam denk ik gelijk aan een arogante hockey kwal.
Iemand die Jan Peter heet heeft bij voorbaat een mislukt leven.
Dan kan je een haardracht hebben waar iedereen het over heeft, het help niks.

Mensen die hun kind Jan Peter noemen moeten wel een hele zware zwangerschapsperiode hebben gehad.
Dan krijg je een kind met een Jaren 50 kapsel, jaren 50 naam, daar hoort een jaren 50 opvatting bij.
(Gelukkig kwamen na de jaren 50 de jaren 60)

Lees verder

Rene Vrijdag 16 Juli 2004 at 09:52 am | | Smurf | 32 reacties

Ik moet even wat kwijt

Soms vind ik het leuk om een bapaalde reactie naar voren te halen, omdat ik daar wel wat op te zeggen heb.
Dit is geen persoonlijke aanval, eerder een persoonlijke verdediging.

Peer zei:

Ik vind dat je het wel een beetje heel erg simpel ziet. Vanuit smurfenperspectief zullen we maar zeggen. Op 11 september zat Saddam nog gewoon in Irak en toen kwam die aanslag van Al Qaeda toch. Vind je dat je iemand als Saddam gewoon zijn gang moet laten gaan. Als je op VN-resoluties moet wachten, kun je wachten tot je een ons weegt. Die club wordt het nooit eens over wat dan ook. Orde handhaven betekent volgens jou plunderaars doodschieten. En dat alle gewone moslims een keurig plekje in onze samenleving hebben, lijkt me ook een beetje overdreven.
Kortom: ik wil niet zeggen dat het allemaal klopt wat er in Irak gebeurd is, maar met je smurfenhoofdje in het zand steken, bereik je ook niets.


Ik doe mijn best om alles zo simpel mogelijk te zien, het leven is al ingewikkeld genoeg.
Saddam Husain had niks te maken met de aanslagen, dhr Bush wil alleen de geschiedennisboeken in als de man die Sadam Husain verdreef.
Tewijl dat een klus was die zijn papa had moeten klaren.
Saddam had (en heeft) een grote aanhang, hij zat daar niet voor niks.
Het is algemeen bekend dat Saddam er zat dankzij Amerika, datzelfde geldt voor de Taliban in Afganistan.
Ook in Afganistan is het nog een zootje.
Democratie kan je niet van boven opleggen, dat werkt voor geen meter.
De mensen daar zijn van kinds af aan gehersenspoeld.

Er zijn wel meer dingen niet aan de haak op deze wereld.
China bezet al jaren Tibet, ook dat wordt toegelaten.
In vele landen in Afrika zijn vage oorlogen waarbij de burgers de slachtoffers zijn.
Ook daar wordt niks aan gedaan.
Het is niet voor niks dat er zoveel asielzoekers komen.
Amerika doet alleen wat als ze er zelf baat bij hebben, anders niet.

Dat de plunderaar is doodgeschoten is een feit, de dader wordt nu vervolgd.
Tipisch Nederlands, keurig alles volgens het boekje.
In het leger leer je om te doden, als je het dan doet krijg je straf.

Ik zie trouwens ook weinig problemen met moslims.
En VN is VN, als dat niet werkt kunnen we het beter opheffen.
Als je lid bent behoor je je er aan te houden.
Ik steek mijn kop niet in het zand, waar maak je dat op uit?

Voorts had Aad nog wat:

Ik ben het met Peter eens. Als er een massamoord plaatsvind roept iedereen dat we er iets aan moeten doen en als dat dan gebeurt hebben we daar weer niks te zoeken. Men vergeet snel. De Amerikanen en Canadezen hadden hier in 1945 in principe ook niks te zoeken maar ben toch blij dat ze zelf vonden van wel.

Er wordt een hoop gerotzooit op de wereld, daar kunnen we zeer weinig aan doen.
Alleen als er geld of olie mee gemoeid is wordt er ingegrepen.
De amerikanen en Canadezen hielpen ons in de jaren 40 om de Duitsers te verdrijven, dat klopt.
Daar zijn we ze ook dankbaar voor, maar dat is nog geen reden om mee te helpen Irak te bezetten.
En wat te denken van de Polen?
Die hebben Winschoten bevrijd, en als dank belanden zo zo`n 40 jaar achter het ijzeren gordijn.

Dat moest ik even kwijt!

Rene Donderdag 15 Juli 2004 at 4:48 pm | | Smurf | 31 reacties

Hel en verdommenis

Nederland verkeerd in staat van paraatheid, mogelijk komt hier een aanslag.
Ik ben er niet echt bang voor, maar het zal mij ook niet echt verbazen.
Waar hebben we dit nou aan te danken?

We zitten in Irak, terwijl we daar niks te zoeken hebben.
Amerika en Engeland vielen aan zonder dat de Verenigde Natie`s het goedkeurden.
Op zoek naar massavernietigingswapens die nimmer werden gevonden.

Nederland helpt braaf mee om daar de orde te handhaven.
In het leger leer je schieten, maar als je raak schiet word je vervolgd.
We moeten ernstig bezuinigen, maar daar is wel geld voor.

En nu worden we geacht om bang te zijn voor extremistische moslims.
Extremistische moslims zijn anders dan gewone moslims.
Gewone moslims hebben keurig een plekje gevonden in onze maatschappij.

Daarom willen die extremisten flink wat dood en verderf zaaien, zodat we een hekel krijgen aan alle moslims.
Ik trap daar niet in, maar ik vrees vele anderen wel.

Rene Woensdag 14 Juli 2004 at 4:59 pm | | Smurf | 39 reacties

Godverdulleme

Gisteravond om acht uur ging ik er eens lekker achter mijn pc zitten.
Eerst msn aan, en dan gezellig Risingflow internetradio er bij aan, zonder muziek geen leven.
Toen klikte ik zo`n tien weblogs aan, om ze een voor een op mijn gemak te lezen, en ze vervolgens te voorzien van mijn commentaar.
Zo doe ik dat vaker, als er niks op tv is wat mij boeien kan.

Plotseling viel alles weg, geen geluid meer, msn op offline, en ik kon niks meer aanklikken.
Kortom, internet was weg, dat is mooi klote.
Wat nu te doen?

Ik besluit om nog eens naar de heerlijke reggae muziek te luisteren die ik opgeslagen heb van de site van Cruler
Dat gaat prima, mijn op mijn desktop geplaatste spelletje Pac Man doet het ook prima.
Ik breek zelfs nog mijn record, maar ga toch steeds weer af.

Plostseling springt msn weer aan, en doet internet het weer.
Snel zet ik Risingflow weer aan en zoek weer contakt met mijn msn gesprekspartners.
Om het een en ander uit te leggen.
Ik had weer een paar weblogs aangeklikt en weer viel alles weg.

En ik herhaalde hetzelfde ritueel.
Later op de avond viel internet weer weg voor de derde keer alweer.
*vloek, vloek, scheld, mopper*
Hoelijk gebeurt dit nooit weer!

Rene Dinsdag 13 Juli 2004 at 5:10 pm | | Smurf | 47 reacties

Flutzooi

Er zijn grofweg gezegt twee soorten mensen: mannen en vrouwen.
En met de meeste mannen heb ik al moeite, maar vrouwen snap ik al helemaal niet!
Vrouwen zijn raadsels voor me, maar dat zal wederzijds zijn.

Ze willen altijd de ramen lappen, terwijl je er nog met gemak doorheen kijken kan.
Ze moeten altijd stofzuigen als de schilder in de buurt is.
Volgens mij stofzuigen ze alleen als er iemand in de buurt is die daar last van heeft!
De tuin is ook al zo heilig, alles moet in model: Laat die plantjes toch!

De of het meest vreemde dameseigenschap is nog wel het strijken.
Waarom moet er nou gestreken worden?
Dat slaat toch nergens op!
Alsof er wat mis is met wat kreukeltjes hier en daar.

Volgens mij vinden ze het gewoon leuk om te doen, anders zou ik het niet weten.

Rene Maandag 12 Juli 2004 at 5:04 pm | | Smurf | 69 reacties

Erkenning!

...opmerking uit een eerder logje...

Proffessoor inde smurfenkunde
Jolanda - 27 Juni '04 - 14:52
Het wordt inderdaad tijd voor een oorkonde

Dat werd gelezen door DarkRain, en hij maakte deze oorkonde voor mij!



Hartelijk dank DarkRain

Rene Zondag 11 Juli 2004 at 6:46 pm | | Smurf | 33 reacties
Gebruikte Tags:

De Zondagrubriek

Zoals elke zondag stel ik u in de gelegenheid om wat smurfenvragen in mijn reactiedoos te plempen.
Deze zal ik een week later beantwoorden, door middel van wat copie en plakwerk.
Dan volgt nu het resultaat van de vorige week!

Wat een uitgebreid log!
En van al die namen vind ik wel leuk!!!
Chapeau!

TheBlackWidow - 04 Juli '04 - 14:55
En dat probeer ik voorlopig vol te houden, tot ik er genoeg van heb

Wat is jou favorite Smurf.

Mark - 04 Juli '04 - 14:56
Dat is de logsmurf, op je site staat daar meer over!

Wij mensen worden blauw van de kou en lopen rood aan van woede en of schaamte. Welke kleuren kan een smurf zoal aannemen en in welke toestand?

Downer - 04 Juli '04 - 15:33
Meestal zijn ze blauw, maar ze kunnen ook rood aanlopen van woede. Als ze zwart of paars zijn zijn ze ziek

Zoals je misschien nog weet heeft vader Abraham ooit de bromsmurf uit jaloezie om het leven gebracht. Wat is er met het lijkje van de bromsmurf gebeurt en denken de smurfen nog weleens aan hem?

Aad - 04 Juli '04 - 16:17

Ja, dat herinneren we ons nog wel:



Ik logte er hier toen al eens over.
De smurfen houden jaarlijks een herdenking, dan branden ze een kaarsje en houden een stille tocht.
Vader A is nooit veroordeeld, hoewel de smurf van rechts kwam


Spaar je nog steeds smurf-figuurtjes?
En zo ja: geef je er geld aan uit of wacht je af of je ze van mensen kado krijgt?

Jeanne - 04 Juli '04 - 16:21
Als ik ze zie koop ik ze, ik kan en wil het niet laten. Ik koop niks online, nog niet

die laatste reactie deed me denken aan toen we in 4 havo zaten en we een keer als les naar een franse aflevering van de Schtroumpfes gingen kijken… hihi erg leuk.. Worden smurfen wel vaker als lesmateriaal gezien?

Jolanda - 04 Juli '04 - 16:49
Voor zover ik weet niet, hoewel we veel van de wezentjes kunnen leren

Opa & Oma smurf en de kindersmurfen komen uit de tekenfilm serie. Ken je dat echt niet?
En de Oranje smirfen kwamen van een andere planeet, ook uit de tekenfilm serie.

Sjoerd - 04 Juli '04 - 17:36
Nee, dat ken ik niet, dus het bestaat niet, kom eerst maar met bewijzen

Wonen er ook smurfen op mars dan??

ladyloela - 04 Juli '04 - 19:08
Ze wonen "ergens hier ver vandaan" dus Mars zou kunnen, toch denk ik dat het een plek op aarde is. Gezien Gargamel en zo.

superlog!!! Er gaat een smurfenwereld voor me open

Paola - 04 Juli '04 - 20:02
En er komt nog meer, heb jij geen vragen?

Van welke muziek houden smurfen?
(Of is die vraag al geweest?)

Kees - 04 Juli '04 - 20:29
Alles vinden ze leuk, als het maar geluid geeft

Gaan smurfen ook naar de smurfenhemel als ze dood gaan?

- 04 Juli '04 - 21:13
Nee, dat wil zeggen, ze weten het ook niet, net als wij. Ze bidden niet

Kennen Smurfen hitlijsten?

Fred

Fred (email) - 04 Juli '04 - 21:58
zeker, hier volgt de top tien van deze week!

1 counting smurfs & blof - smurf in spain
2 nelly smurfado - forca
3 Smurf-zone - dragostea din tei smurf
4 smurfoon5 - this love smurfs
5 kelis - smurf me
6 smurfin park - breaking the smurf
7 mario winans ft smurfenya/p.diddy - i don't wanna know a smurf
8 acda en de smurfik - t is stil (in smurfenland)
9 keanesmurf - smurfwhere only we know what a smurf is
10 smurf out the kast - hey ya smurf !



René, je blijft me verbazen. Daarom de vraag: ben je zelf een smurf geweest in je vorige leven?

karlijn - 04 Juli '04 - 22:18
In een keer goed! Tenminste, de kans bestaat

wat voor appels zijn het dan? gezien de appels op mijn fruitschaal in grootte verschillen en ook in soort.

en hoe noemen de japanners de smurfen, gezien zij de celanimaties hebben verricht moeten ze ze toch ook een naam hebben gegeven?

neem het renesmurf niet kwalijk dat hij niets weet van de ‘nieuwe’ serie, zelfde als met een hoop ‘nieuwe’ series zijn deze zo slecht, vergezocht en uitgemolken dat deze de moeite van het kijken niet waard zijn, ze doen de smurfen geen eer aan.

kurai - 04 Juli '04 - 22:19
De smurfen pakten gewoon een aantal appels, ze vershilden wel in grootte, maar ze kijken niet zo nauw. Drie appels waren net zo groot als een smurf, en alle smurfen hebben dezelfde lengte.
In Japan noemen ze Smurfen Sumafu, ze schrijven het zo:


De nieuwe smurfenverhalen ken ik echt niet, bestaat volgens mij ook niet

Schitterend hoe je de tijd neemt om alles weer te beantwoorden.

Miss Marple - 04 Juli '04 - 22:20
Het is nachtwerk, maar best een leuke bezigheid

Hartstikke leuk al die buitenlandse namen ook!

Me myself and i - 05 Juli '04 - 12:50
Even wat gegoogeld en wat smurfensites besnuffeld, handig en aangenaam!

Dan nu graag uw vragen voor de volgende zondag!

Rene Zondag 11 Juli 2004 at 12:27 am | | Smurf | 22 reacties

Christus

Ik heb het geweten, maar ben het vergeten:

Dat de khatolieken de paus aanhangen is mij bekend.
Waarom de christenen dat niet doen is mij een raadsel.
Maar ik wil nu wel eens een duidelijk antwoord:

Wat nu is het verschil tussen christenen en Khatolieken, en andersinds?

Rene Zaterdag 10 Juli 2004 at 6:39 pm | | Smurf | 40 reacties

Beetje druk

De vakantietijd is aangebroken, dus het is tijd voor de gastloggerperiode in weblogland.
Want niks is saaier dan een onupdatige weblog.
Ik log nog twee weken voort voor ik vertrek.

Ik gastlog bij dj-mark samen met Tinmar, Gert-Jan en Patrick!
Maar ook hier wordt het niet stil.
Zij zullen mijn log ook levend houden tijdens mijn afwezigheid. (hoop ik)
Hoop doet leven.

Rene Zaterdag 10 Juli 2004 at 1:55 pm | | Smurf | Elf reacties

Allemaal Dingetjes

Prachtig om even lekker in weg te zinken: klik HIER

Rene Zaterdag 10 Juli 2004 at 02:33 am | | Smurf | Vijftien reacties

Zingeving

Iemand vroeg mij of ik ook religieus was, nee dus!
Ik geloof niet in een god of wat daar voor door moet gaan.
Als een schepper ons schiep, wie schepte de schepper dan?
Ik geloof wel in de goedheid van Sinterklaas, en ik geloof ook dat er ergens vast wel smurfen leven.
Dat mensen religieus zijn kan is wel begrijpen.

We leven tenslotte, en dat is iets vreemds.
We weten dat we dood gaan, en we stellen dat als het even kan zo lang mogelijk uit.
En we houden ons aan allerlei verplichtingen zoals werken en rechts rijden.
En sommige mensen hebben een levensdoel nodig.
En dat respecteer ik.

Er zijn ontzettend veel geloven, en er komen ook steeds nieuwe bij.
Als dat de mensen gelukkig maakt, vind ik het best.
Zolang de medemens maar gerespecteerd wordt.
En dat is in de meeste gevallen ook zo.

Rene Vrijdag 09 Juli 2004 at 4:58 pm | | Smurf | 33 reacties

yo!

Ooit keek ik naar RTL 4, toen het nog Veronicque heette.
Zij mochten in 1989 van de toenmalige regering gaan uitzenden, in tegenstelling tot tv 10.
Ze zonden (en zenden) hun programma`s uit vanuit Luxemburg.
1989, het jaar waarin de commerciele televisie zijn intrede deed in Nederland.

In den beginne was het leuk, fris en nieuw.
Totaal anders dan datgene dat we gewend waren van de publieke omroepen.
Veronicque was er gewoon elke dag, dat was heel bijzonder.
En ze zonden een compleet programma pakket uit.

Spelletjes, shows en quizzen, maar ook praatprogramma`s, kunst en cultuur en drama serie`s.
Commerciele televisie moet zichzelf bedruipen, dus zonder subsidie.
Daar kan ik best inkomen, maar langzaam maar zeker kwam hun ware aard bovendrijven.
Het gaat hen enkel en alleen om de winst, hoe meer hoe liever.

Dus langzamerhand verdwenen de diepere programma`s.
Documentaires waarbij je moest nadenken verdwenen.
Talkshows hadden alleen nog maar scorende ondererpen.
En veel geld voor goede drama vond men overbodig.

Mensen houden van luchtige nietszeggende schreeuwerigheid, dus dat produceren ze per strekkende meter.
De reclameboeren bepalen soms al wie er wat presenteerd, en zelfs in programma`s worden producten aanbevolen.
Niet omdat ze goed zijn, maar omdat de sponsor betaald.
Op een dag besloten ze zelfs om de reclameblokken in de programma`s te persen, in plaats van er om heen.

Toen was voor mij de maat vol.
Geen commercie meer voor mij.

Rene Donderdag 08 Juli 2004 at 4:41 pm | | Smurf | 41 reacties

xeres

Webloggen is iets psychologisch.
Altijd maar weer wat verzinnen, en altijd maar weer de mensen proberen te prikkelen.
Soms lukt dat en soms lukt dat niet.
En andere weblogs zijn altijd leuker.

Ik denk nooit na over de gevolgen van mijn typwerk.
Het zijn tenslotte maar een zootje woorden.
Het stelt niet veel voor.

Ik probeer de mensen na te laten denken, of te verbazen, of te verwarren, of andersinds.
Daarom nu een leuk gedichtje:

Zo word je geboren,
zo ben je er geweest,
er wordt niet gevraagd of je trek hebt in een feest.
Je merkt ineens dat je er bent en je hebt geen idee.
Je raakt er aan gewend en doet gewoon maar mee.
Het wordt weer afgenomen,
dat is een gegeven.
Je bent er wel gekomen,
maar je hebt maar even...
tijd van leven.


Nu moet ik poepen, tot later.

Rene Woensdag 07 Juli 2004 at 4:53 pm | | Smurf | 44 reacties

Wel raar.

Inene komt mister Spockspot op msn, u weet wel, hij die niet weet hoe hij hier moet reageren.
Daarom staat hij overigens ook niet meer tussen mijn links.
Omdat ik niks uit onze gesprekken mag quoten zal ik dat dus ook maar niet doen.
Ik mocht wel een gastlogje schrijven op zijn site, klik daarvoor HIER
Waarschijnlijk de laatste keer dat u vanaf hier naar hem toe kan.
De bal ligt bij hem.

Rene Dinsdag 06 Juli 2004 at 11:39 pm | | Smurf | 23 reacties

U vraagt, wij draaien

Vandaag heb ik weer een goede daad vericht.
Dat zit zo:
Vanwege gebrek aan parkeerplaatsen op de plaats waar ik nu werk staan er ook auto`s tegenover wat bezette parkeerplaatsen.
Aan de overkant van de weg dus, zodat de geparkeerde auto`s vrij scherp moeten uitdraaien.
Mijn auto staat daar ook.

Tijdens mijn werkzaamheden kwam er opeens een mevrouw aan.
Ze vroeg of het misschien mijn auto was die in de weg stond.
Ze kon namelijk de parkeerplaats niet af.
Ik liep even mee om te kijken.

Het bleek niet mijn auto te zijn die in de weg stond, en bovendien stond er niks in de weg.
Ze had een klein autootje en zou zo zonder problemen kunnen uitdraaien.
Ze durfde gewoon niet.
Ik bood aan om haar auto er even uit te draaien, makkie.

Dat viel even tegen, haar koekjetrommel had helemaal geen stuurbekrachtiging.
Dat werd dus flink draaien, en het autootje wat naar voren en achteren vogelen manouvreren.
Maar het lukte me, en mevrouw kon op reis.

Rene Dinsdag 06 Juli 2004 at 5:09 pm | | Smurf | 46 reacties

Treurig

In het Groningse Ter Apel komt wederom een oprotcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
Dat was daar al eens eerder, maar dat mislukte.
Joost mag weten waarom ze het nogmaals proberen, en waarom of het nu wel goed zou gaan.
Een asielzoeker/ vluchteling komt niet naar Nederland om terruggestuurd te worden.

Die mensen laten hun hele hebben en houden achter zich, stel je dat eens voor!
Waarschijnlijk hebben ze zelfs hun bezittingen verkocht om de reis te kunnen bekostigen.
Het is eigenlijk te triest voor woorden.
En dan komen ze uiteindelijk hier en dan moeten ze aan allerlei eisen voldoen, en een heel traject doorlopen.

En als het niet erg genoeg bevonden wordt, of de situatie in het land van herkomst is gewijzigd dan moeten ze weer terug.
En daarvoor heeft Den Haag Ter Apel uitgekozen.
De raadslieden aldaar zijn waarschijnlijk gewoon omgekocht, op wat voor manier dan ook,
en de vluchtelingen kunnen dan daar hun uitzetting afwachten.

Het lijkt dus de bedoeling dat ze de illegaliteit induiken. met alle gevolgen van dien.
Dat wordt dus ergens zwart werken, zonder cao-regeling. (18 uur per dag of zo)
Of overleven door ernstigere dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
En dat moet maar ver van de grote steden.

Tussen de vluchtelingen zitten nauurlijk ook rotte appels, maar de echte rotte appels zitten in Den Haag.

Rene Maandag 05 Juli 2004 at 5:13 pm | | Smurf | 40 reacties

Smurf is smurf, en zo is dat!

Op 1 juli waren wij halverwege dit jaar.
Een mooi punt om het roer eens om te gooien.
En ik vond mijn linklijst veel te lang, er zijn zoveel site`s die ik mooi vind, dan zou ik een aparte startpagina moeten maken.
En daar heb ik ook geen zin in.

En links verwijderen is ook niet echt lekker.
Daarom gooide ik heel radikaal mijn gehele linklijst leeg, op een paar na
En ik vervolgde met een vrij pittig logje
En toen de reactie`s maar afwachten.

Een ieder die reageerde zette ik er gelijk weer tussen.
Sommige moesten lachen, andere werden wat pissig, en sommige boeide het niet, of men snapte er niks van.
De kijkers die wat later kwamen zagen al weer een hele rits links staan en dachten dat ik alleen hun gedumpt had.
Dat is dus niet zo:

IK DUMPTE AL MIJN LINKS, EN DE EERSTE 100 TERUGLINKERS DIE EEN REACTIE ACHTERLATEN ZET IK NETJES TERUG.

Ik zat op 117, dat is mij iets te veel. Maar nu is er nog plek voor een log of 30.
Gelul? Inderdaad, maar het is mijn log dus dat mag ik doen.

Voor degenen die mijn liedjes die ik ooit gepost heb gemist hebben, en voor de nagenieters volgen ze hier nog een keer.

Komen en Gaan Jacques Plafond.
Lalalampje Jacqueline van Benthem.
En ik kreeg dit nog van Dennizz waarvoor dank,daar staat nog veel meer.
En vergeet mijn projectje niet: Zmurf.web-log

Rene Zondag 04 Juli 2004 at 11:50 pm | | Smurf | 22 reacties

Rubriek

Wekelijks terugkerend op zondag, voor zolang het duurt.
Renesmurf beatwoord smurfenvragen, zoals reeds eerder
Dan volgt nu datgene wat de mensen vroegen, voorzien van mijn commentaar.

Ja, zo leren we je tenminste kennen.
Chantal - 27 Juni '04 - 12:33
Ach, ik vind het gewoon leuk, bovendien draagt deze site de naam Renesmurf, net als ik, en dan vind ik dat er ook zo nu en dan wat smurfigs op behoort.

Ik dacht dat er 101 smurfen waren
noot ik heb de smurfen vaak gezien en er werd steeds over 101 gepraat
DJ Michael - 27 Juni '04 - 12:35
Ooit waren het er zelf 100. Nummer 101 ontstond doordat een smurf met een spiegel bezig was in het woud en plotsklaps door de bliksem geraakt werd, zo ontstond er een spiegelbeeldsmurf waar deze smurf behoorlijk door ge-irriteerd raakte. Dat kwam met een door de Grote Smurf gecreeerde toverdrankje weer goed..
Nummer 102 was de Smurfin, die was door Gagamel op de wereld getoverd, om de smurfen te verleiden. Dat mislukte compleet, zij sloot zich aan bij de smurfen en werd een echte smurf.
Nummer 103 was de babysmurf, die werd onverwachts gebracht door een ooievaar.


Je lijkt wel een lopende smurfyclopedie.
peer - 27 Juni '04 - 12:48
Wat ik niet weet verzin ik gewoon, maar dat valt toch niet op

Kunnen smurfen voetballen, hebben ze ook een voetbalclub
Mark - 27 Juni '04 - 13:04
Ze kunnen zeker voetballen, dan is Brilsmurf de veel te correcte scheidrechter. Ze hebben geen clubs maar spelen wel eens echte wedstrijden, soms regelen ze zelfs een toernooi. Ze hebben wel wat simpeler regels

Opeens waren er opa en oma smurf, ook met haar en andere kleren. en ook nog eens een paar kinderen, ook met andere (moderne) kleding aan. ook smurfenmagie? of kwamen ze van een ander smurfendorp? en hoe zit het met de oranje smirfen?
Sjoerd - 27 Juni '04 - 13:09
Opa en Oma smurf? Geen idee, mij niet bekend.
Ze dragen soms wel eena wat afwijkende kleding, altijd maar wit vinden ze ook wat saai. De kleermakersmurf maakt graag ook eens wat anders. Toch zitten de witte broeken en mutsjes het lekkerst. Oranje, dat is gewoon verf, gewoon voor de lol. Een smurfenhuid is altijd blauw van nature.


Wat een werk
BvdV - 27 Juni '04 - 13:47
Inderdaad, maar het houdt me fijn bezig

u heeft me verrast
Paola - 27 Juni '04 - 14:00
Dat doe ik graag, dat moet ook. De boel goed levend houden

gosjamme.. wat een antwoorden en zo uit de losse pols?? offuh .. googlegesmurfd??.. lol… prachtig.. .. koesjj txs voor de antwoorden…
nefesj - 27 Juni '04 - 14:20
Dit komt allemaal uit mijn brein, ik weet behoorlijk veel, ook dingen waar je niks aan hebt

Hey Smurf, je kan wel smurgazine beginnen. Met interviews, feiten en natuurlijk de agenda :’-D:’-D
Jöran - 27 Juni '04 - 14:22
Voorlopig hou ik het hierbij, maar bedankt voor de tip

Wat voor smurf ben jij eigenlijk rene
mike (email) - 27 Juni '04 - 14:47
Ik ben een Renesmurf. Helemaal geen smurf dus, wel een liefhebber

Proffessoor inde smurfenkunde
Jolanda - 27 Juni '04 - 14:52
Het wordt inderdaad tijd voor een oorkonde

Waar komt de naam SMURF vandaan? En hoe noemen ze smurfen in het buitenland?
Lammert - 27 Juni '04 - 15:09
Peyo bedacht de kleine blauwe wezentjes, en noemde ze Les Schtroumpfs, in het Nederlands werd dat De Smurfen. Met de smurfennamen in andere talen sluit ik onderaan af, daar vroeg nog iemand naar

Leuk om dit te lezen top :)
TheSlayer - 27 Juni '04 - 16:27
Hopelijk geld dat ook voor dit

Draagt Smurfin een onderbroek of een string?
Maartenvisser - 27 Juni '04 - 17:50
Onderbroek

Smurfen zijn net donald duck, die heeft ook al jaren hetzelfde aan. Maakt ze wel zo herkenbaar! Alhoewel de smurft in mijn kast nu een interessante groene kleur begint te vertonen… Of zouden dat de eerste tekenen van veroudering zijn?
tylani - 27 Juni '04 - 18:10
Als hij groen is is hij ziek, een verfje doet wonderen!

Heeft Grotesmurf toevallig die baby smurf verwekt .. hij kijkt zo verlekkert richting Smurfin :p
Mark - 27 Juni '04 - 18:20
De ooievaar kwam, en toen dit:


KLIK HIER VOOR LEVENSGROOT BEWIJS


(Met dank aan die broer van je)

Volgens mij moet er dan toch maar een keer een studie gedaan worden naar deze blauwe kerels. Want ik geloof dat helft er nog niet van. Nee. Sterker nog. Ik zal er kamer vragen over gaan stellen.
Brillie - 27 Juni '04 - 19:19
Stel je vragen hier, ik beantwoord ze wel

smurfen zijn leuke gozers
http://users.pandora.be/panters/sources/..
jimbaar - 27 Juni '04 - 19:24
Zeker, behalve de smurfin, dat is een leuke dame

bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Eppo-Flappie - 27 Juni '04 - 20:48
Graag gedaan, wil je nog meer weten?

Ik werd vroeger altijd smurf genoemd, ben niet blauw maar wel klein. Zou ik verre famillie zijn ?
madelief - 27 Juni '04 - 21:12
Nee, smurfen hebben geen mensenfamilie

I’m impressed! Smurfipidia
eisema - 27 Juni '04 - 21:59
yep, on the internet ken you find everything what you want to find if you good look of course
interessant

Gert-Jan - 27 Juni '04 - 22:14
Jij ook!

Wat is de betekenis van het sparen van de smurf-figuurtjes?
Zijn het een soort heiligen of meer kabouters?
Jeanne - 27 Juni '04 - 22:41
Ik vond die popetjes gewoon leuk, en ik wilde mijn zakgeld besteden aan iets blijvends. Snoep is zo weg. Smurfen zijn niet heilig, en geen kabouters. Smurfen zijn smurfen.

Ik was er heel groot benieuwd naar
Kevin Nugter - 27 Juni '04 - 23:22
Toch zijn ze heel klein, grappig

Dank u voor deze heldere uiteenzetting!
Ricky - 27 Juni '04 - 23:59
Graag gedaan

Waar in het bos heeft brilsmurf een opticien gevonden?
Gooly - 28 Juni '04 - 07:31
Bij de derde eik links? Nee, de Brilsmurf was eerst plotseling slechtziend, en dus bedacht Grote Smurf een bril voor hem. Nu ziet hij eigenlijk te veel. Het is ook nooit goed

Hartelijk dank, dan trek ik nu mijn wandelschoenen aan voor een bosloop.
MacPhisto - 28 Juni '04 - 11:38
Veel plezier, ik hoop dat je het droog houdt

Renesmurf,ik vind dit één van je briljantere stukjes.
Echt smurfweldig!!
Kuikentje - 28 Juni '04 - 21:34
Dankzij de reageerders kan ik verder, dus stel maar meer vragen

maar wie zegt dat ze niet 5 appels groot zijn ipv 3
Yoran - 28 Juni '04 - 22:45
Ze hebben het eens opgemeten. Ze stapelden drie appels op elkaar, en dat was net zo hoog als een smurf

Smurfen hebben wel schoenen. kijk maar naar smurfin.
Patrick - 28 Juni '04 - 23:41
Ze hebben inderdaad af en toe wel schoenen aan. Maar meestal niet.

Wie is er eigenlijk ouder? Grote smurf of Opa smurf?
En komt die live action film van / met Jeff Goldblum er nog een keertje?
morg - 29 Juni '04 - 13:52
Opa Smurf? Vadertje tijd? Jeff Goldblum?

Oh, en nog iets… hoe komt het dat Asraël kan praten en de andere dieren niet?
morg - 29 Juni '04 - 13:54
Alle dieren kunnen praten

Iek moet protesteren als iek zo vrij mag zijn… Smurfen zijn niet Aseksueel, bijna alle mannen zijn verliefd op die Smurfin… en zover ik weet is die Smurfin nog vrijgezel.
Fatima - 01 Juli '04 - 17:58
Liefde en porno is een verschil. Ze vinden de smurfin lief, maar hebben geen paringsdrang

Als die smurf drie appels hoog is wat is die Asrael dan voor een beest? Iest die dan een tijger?
Fatima - 01 Juli '04 - 18:00
Azrael is een kat

Iek moet zeggen jij hebt goed je best gedaan iek weet niets meer te zeggen verder…
Fatima - 01 Juli '04 - 18:02
Je pomt mijn reactietellertje aardig op

Hoe noemt men een smurf in andere talen, bv. Duits, Engels,...?
Peter (email) - 03 Juli '04 - 11:29
The Smurfs in Engeland en de Verenigde Staten
De Smurfen in Nederland en een deel van België
Les Schtroumpfs in Frankrijk en een deel van België
Die Schlümpfe in Duitsland
Los Pitufos in Spanje
Els Barrufets in Catalonie
Pottokiak in Euskadi (Spanje)
I Puffi in Italië
Os Smurfes in Brazilië
Y Smyrffs in Wales
Smølferne in Denemarken
Smerfy in Polen
Smoulove in Tjechië
Smurffit in Finland
Smurfene in Norwegen
Smurfarna in Zweden
Strumf in Kroatië
Strumfi in Romenië
Strumparnir in Ijsland
Smurfies in Zuid Afrika
Smrkci in Slovenië
Strumfovi in Macedonië
Os Estrumpfes in Portugal
Törpök in Hungarije
Sirinler in Turkeije


Dan nu graag uw vragen voor de volgende zondag!

Rene Zondag 04 Juli 2004 at 1:02 pm | | Smurf | 31 reacties

Quiz

Goed, ik smijt er even een lifelogje tegenaan, dat ga ik ook steeds leuker vinden.
Afgelopen avond had de hondenclub dus een barbecue georganiseerd.
Omdat ik ook eens sociaal wilde zijn besloot ik tegen mijn gewoonte in om toch maar te gaan.
En het was leuk en gezellig, maar het is toch niet echt mijn ding.

Zo`n twintig mensen hadden zich aangemeld.
Er stonden twee party tenten.
Maar goed ook, want er was nog onweer.
Er was ruim voldoende vlees.

Degene die de muziek had uitgekozen had nogal een merkwaardige smaak.
De hele avond smartlappen, tot beroerd aan toe.
Ook ging er flink veel drank door.
Daar gaan mensen zo raar van doen, daar hou ik ook al niet zo van.

Ik denk dat ik het meeste gegeten heb, want ik ging maar door.
Het ijs na afloop smaakte ook erg lekker, prima geregeld allemaal.
Helaas is het zo dat er dan altijd nog een uur nagebabbeld moet worden, maar dat zij zo.
Nu ben ik weer lekker thuis.

Rene Zaterdag 03 Juli 2004 at 11:52 pm | | Smurf | 29 reacties

Prettig

Ik ga vanavond barbecuen, met de hondenclub
Hopelijk houden we het een beetje droog.

Rene Zaterdag 03 Juli 2004 at 6:37 pm | | Smurf | Elf reacties

Overzicht van Webloggend Nederland.

Dankzij Arjan, die het weer had van Aboutblank, kwam ik op een door Reinier gecreeerde WEBLOGKAART terecht!
Meldt u allen aan!

Rene Zaterdag 03 Juli 2004 at 1:26 pm | | Smurf | 22 reacties

nu wordt het tijd

Er wordt mij regelmatig geadviseerd om een vriendin te nemen.
Maar ja, daar wil ik niet aan.
Je moet eerst kennismaken, dan drinken geven en lief lopen doen.
Dan naar stomme bioscoopfilms gaan.

Heel gedoe dus, niks voor mij.
Maar ik waag maar eens een poging!

Voldoe jij aan de volgende eisen:

Jong, mooi, handig met koken en zo.
Ben je gek op stofzuigen en ramenlappen?
Geen gedoe en volgende week gelijk trouwen!

Meld je dan nu!

Rene Zaterdag 03 Juli 2004 at 01:27 am | | Smurf | 34 reacties

Moet kunnen.

Ik plaatste een plaatje van een huilend smurfje, ik repte met geen woord over voetbal.
Ik vond het wel een mooie afsluiter.
Ik wilde het laten staan tot zondag zonder up te daten.
Eens kijken of de 150 mensen die mij linken ook langskomen.

Voor Bieslog maak ik een uitzondering.
Ik ben altijd al een trouwe aanhanger geweest van Wim de Bie, en ik lees hem toch wel.
En zo kan ik hem gemakkelijk vinden.

De Hondeclub ben ik lid van, en ze hebben een site. Dus die er ook maar tussen.

De link van Kantoor is gewoon grappig, en soms veranderd het zo maar. Dat is best spannend.

Ook Marcel van Eeden`s tekenlog bekijk ik graag even elke dag.

Sinterklaas is een man die ik heel erg waardeer, maar dat is wederzijds.

Renesite spreekt voor zich.
Rene heeft deze site ontworpen en helpt mijn veel. Topgozer, toplogger.

Op Sneffit moet ik wel eens zijn om mijn Snefboxje te onderhouden, die staat er louter voor gemakzucht.

Rene Vrijdag 02 Juli 2004 at 4:46 pm | | Smurf | Twaalf reacties

Lange linklijst

Zo, ik heb mijn linklijst wat opgeruimd.
Ik vind 100 links wel genoeg, dus er is weer ruimte.
Omdat dit weblog interactief is mag u het zeggen!

Vertel mij waarom u vindt dat u er tussen hoort.
De eerste 100 met een goede reden krijgen een plekje.

Dit blijft hier voorlopig bovenaan staan, ik log hieronder gewoon verder

Rene Donderdag 01 Juli 2004 at 11:42 pm | | Smurf | 95 reacties