Misselijk

Het is de omroep met de minste bekende Nederlanders per strekkende meter die laat zien wat we altijd al wisten en er lijkt vooralsnog voorlopig nog steeds maar geen einde aan te komen.
We worden doodgegooid met bekende Nederlanders, nu dus ook weer eens op de VPRO.





In het programma Wetenschap Havermoutpap gaat het deze keer over beïnvloeden.
Uit onderzoek is gebleken dat een mens iedere dag 1500 reclameuitingen te verwerken heeft, maar wanneer kopen we iets en wanneer niet?
Hoe overtuig je omstanders bijvoorbeeld tot het kopen van een stukje brie?
We testen drie verschillende opties: een marktkoopman, een sexy dame en een brie die wordt aangeraden door Ivo Niehe.

Over Wetenschap Havermoutpap: Pieter Hulst gaat op zoek naar wetenschappelijk bewezen methoden waarmee we onze grote liefde kunnen veroveren.
Aan de hand van verschillende experimenten bekijkt hij welke tactieken het beste werken in de jacht op de liefde.
Wat bepaalt ons gedrag?
De jonge psycholoog Pieter Hulst gaat op zoek naar antwoorden in de nieuwe VPRO-serie Wetenschap havermoutpap.
Op basis van zuiver wetenschappelijk onderzoek, maar mét de nodige dosis humor en relativering, ontrafelt hij in vier afleveringen steeds een wezenlijke vraag met betrekking tot dat wat iedereen het meeste aan het hart gaat:
onszelf.

Het programma is inmiddels al weer afgelopen en of er een vervolg komt weet helemaal niemand.
Ik pleit voor meer wetenschap op de buis, het komt er al zo bekaaid vanaf tegenwoordig.
Ik word dus niet misselijk van wetenschap, ik word misselijk van altijd en overal die eeuwige bekende Nederlanders die ik niet blief.

En ik voel ook niet de behoefte om eens brie te proberen, of havermout.

Rene Maandag 08 Januari 2018 at 02:00 am | | Smurf

tien reacties

francky

De invloed van reclame is al dikwijls onderwerp van wetenschap geweest.
Bekende Nederlanders van op de buis ken ik niet zo, maar de bekende vlamingen des te meer en die moet ik ook niet.

francky, (URL) - 08-01-’18 07:01
Marjolijn

We hebben geen idee hoe groot de invloed van de reclame is.

Marjolijn, (URL) - 08-01-’18 07:28
John

Havermout is top! Brie eet ik ook niet.

John, (URL) - 08-01-’18 09:26
די מריו

Ik neem wel wanneer ik het graag zelf wil. Ik ga voor minder televisie of het moet iets zijn wat je van kan leren.

Love As Always
Di Mario

די מריו , (URL) - 08-01-’18 11:43
Mirjam Kakelbont

Ik doe, eet en koop wat ik zelf wil. Daar heb ik geen reclame voor nodig. Het werkt bij mij eerder andersom. Hoe harder iemand schreeuwt dat ik iets móet kopen of lezen, hoeft het voor mij al niet meer.
Maar havermout vind ik lekker!

Mirjam Kakelbont, (URL) - 08-01-’18 13:41
Rietepietz

Nou een lekker stukje brie gaat er wel in, maar daarin heb ik geen advies nodig, die koop ik waar ik ze het lekkerst vind. Veel BN ners zijn voor mij helemaal geen BN ners omdat ik ze niet ken, heb ik ok geen last van ze.

Rietepietz, (URL) - 08-01-’18 15:53
willy

brie verkopen in Nederland.. dat wordt nooit een succes René

en idiote reclame heeft bij mij het omgekeerde effect

prettige avond

willy, (URL) - 08-01-’18 20:03
Frank-103

Een stukje brie lust ik best, of een stukje camenbert! Bewust of onbewust zal ik best beïnvloed worden door reclame, ik vind dat zelfs soms heel leuk, om een nieuw product, gerecht of bijvoorbeeld ijsje uit te proberen. Die bijzondere smaken magnum ijs, daar ga ik dan echt naar op zoek!
Bekende Nederlanders vind ik veelal niks, als die naar de WC gaan stinkt het ook!

Frank-103, (URL) - 08-01-’18 20:09
Michel

Niks mis met havermout en brie maar al die reclame en idd die bekende nederlanders, brrr…

Michel, (URL) - 08-01-’18 20:16
hanscke

De bekende Nederlanders moeten ingeruild worden voor onbekende Nederlanders. Die zijn waarschijnlijker een stuk interessanter.

hanscke, (URL) - 10-01-’18 14:43
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.