SchitteRend schRijnend
Even schitterend als schrijnend.
Ik heb zelf helemaal nog geen theaterplannen, in ben iemand die heel rustig afwacht of het er ooit nog van gaat komen. Het voelde wel altijd goed als ik in de zaal zat te genieten, alsof ik me vermaakte maar ook nog met kunst en cultuur bezig was. Maar de regering, de kiezers van Nederland, laten zien dat alleen sport er toe doet en mijn smaak van vermaak helemaal onderaan de ladder staat.
Voetbal gaat door, Forumule 1 gaat door, festivals gaan niet door ik laat voorlopig het theater maar voor wat het is.
Eindelijk! Het theaterseizoen gaat weer van start! We vieren dit met de lancering van deze videoclip: Wat voor sfeer zou er zijn in de zaal? Een pastiche op de bekende klassieker Wat voor weer zou het zijn in Den Haag? van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink. De nieuwe tekst is geschreven door Arjen Lubach, Edo Schoonbeek en Diederik Smit.
Wat voor sfeer zou er zijn in de zaal? Dat vragen alle cabaretiers van Nederland zich af. Tijdens de coronaperiode hebben ze niet stilgezeten en zijn ze iets compleet anders gaan doen. Fietsen maken, bloemen verkopen of poffertjes bakken; onze cabaretiers draaien hun hand er niet voor om. Maar hoe is het eigenlijk in De Kleine Komedie, die vanaf september weer opengaat voor publiek en bespelers? En in al die andere theaters?
Aan het lied en de clip werken Yentl Schieman, Christine de Boer, Henry van Loon, Alex Ploeg, Niels van der Laan, Jeroen Woe, Sanne Wallis de Vries, Stefano Keizers, Dolf Jansen, Peter Pannekoek, Karin Bloemen, Roué Verveer en Arjen Lubach mee.
zes reacties
Een mooie clip die het goed weer geeft. Het is absurd dat er zoveel regels zijn en daar weer nog meer uitzonderingen op zijn.
Love as always
dimario
Het is weer een prachtig stukje werk wat ze hier laten zien. En inderdaad, er wordt zo hier en daar behoorlijk met twee maten gemeten. Wat natuurlijk wel scheelt dat het bij sporten meestal om “buitengebeuren “gaat. Buiten kán er vaak iets meer dan binnen maar toch zou er binnen ook wel iets meer kunnen al is het de vraag of men met een derde van de normale bezoekersaantallen een voorstelling lonend kan maken.
Ik kom al jaren niet meer in het theater, veelal omdat ik het te duur vind wat niet zegt dat ik al die regels niet belachelijk vind. Als je stil naast elkaar mag zitten in de bios met af en toe een stoel ertussen, dan mag dat ik theaters ook. Feit is wel dat veel producties niet kunnen leven van de inkomsten van de helft van de zaal.
Wat voor sfeer zou er zijn in de zaal?
Dat krijg je voorlopig geen antwoord op, gevolg is dat personeel een andere baan heeft.
Dat heeft men ook gemerkt bij het nieuwe cultuurseizoen met Uitmarkt. Hans