Jeuk

Vanaf vandaag kan je niet meer annoniem je zaad doneren.
Dus loop je de kans om over zestien jaar opeens iemand voor de voordeur te vinden:" Hoi pap!"
Dat schrikt enorm af.
Gevolg: te kort aan donoren.

Het zijn toch de moeders die een kind willen en geen kerel.
Wat bezielt zo`n donorkind dan om op zoek te gaan naar een man die niks anders deed dan zijn kwakje inleveren?
Omdat we met z`n allen gezellig in een Europa leven zoeken de dames hun toevlucht in Belgie.
Is dat dan wat onze regering wil: domme kinderen?
Rene Dinsdag 01 Juni 2004 at 8:51 pm | | Smurf

40 reacties

Gert-Jan

ik doneer niet

Gert-Jan, (E-mail ) (URL) - 01-06-’04 21:02
BvdV

Patatgeneratie :-)

BvdV, (URL) - 01-06-’04 21:14
manderijn

o jee ik typ allemaal verkeerde knoppies in, sorry voor dat. Nou, liever geen domme kinderen. Al die patat en dagenlang televisiekijken en de hele dag op de kont zitten is al zo geestdodend.

manderijn, (URL) - 01-06-’04 21:17
DJ Michael

Ik zou er niet van scrikken zie ik eindelijk mijn zoon/dochter eens in werkelijk heid (angel)

DJ Michael, (E-mail ) (URL) - 01-06-’04 21:25
lapin macadame

De regering wilt overduidelijk het gemiddeld nederlands IQ optrekken ;-)

lapin macadame, (URL) - 01-06-’04 21:27
DJ Michael

Bedoel je niet neerhalen? (h)

DJ Michael, (E-mail ) (URL) - 01-06-’04 21:30
Arjan

Hoorde zojuist op de radio dat het aantal donoren
dat het nu laat af weten eigenlijk wel mee valt.
Waarschijnlijk bij een kleine groep een lichte schrikreactie.

Arjan , (URL) - 01-06-’04 21:30
K-Noord

Renesmurf, als je een beetje “handig” bent kun je nog steeds anoniem je zaad doneren.

K-Noord, (URL) - 01-06-’04 21:41
Sis

Als je zonder vader of moeder opgevoed bent, zal je het meer begrijpen. Als je meer wilt weten; mail me maar.
Bij de weg; er zijn ook zat moeders die ‘vaders’ hebben die niet kunnen, dan is zo’n donor verdomd handig. Niet zo kortzichtig Smurf, asjeblieft niet!!!

Sis, (URL) - 01-06-’04 22:09
brains

Wat een vooroordeel over Belgen en generaliserend.

brains, (URL) - 01-06-’04 22:31
peter

als je word geholpen door een jonge dame om het kwakje in een potje te krijgen , denk ik dat er absoluut geen tekort zal zijn aan zaad ..

peter , (URL) - 01-06-’04 22:50
Kees

De regering wil geen domme kinderen… ze willen de mens dom houden.

Kees, (E-mail ) (URL) - 01-06-’04 23:01
Brillie

Ik ben heel eenvoudig… kom maar bij mij het zaadje halen.

Brillie, (E-mail ) (URL) - 01-06-’04 23:09
Rogier

Niet meer anoniem? Ik klim regelmatig ‘s nachts de kliniek binnen en zorg voor een flinke kliederpartij. Alsjeblieft!

Rogier, (URL) - 01-06-’04 23:17
Lady_P

Ik sluit me bij Sis mening aan.Voor je het weet kwets je aardig wat mensen.

Lady_P, (URL) - 01-06-’04 23:24
Sjoerd

he? sorry snap ik niet ;-)

Sjoerd, - 02-06-’04 00:13
Hansje

Ik weet waar mijn karaktertrekjes vandaan komen, welke eigenschappen ik van mijn moeder heb en waarin ik op mijn vader lijk. Ik kan een deel van mezelf ‘achterhalen’ en plaatsen omdat ik allebei mijn ouders ken. Ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen zulke dingen ook willen weten.
Overigens denk ik dat een domme bevolking deze regering heel goed zou uitkomen…

Hansje, (URL) - 02-06-’04 02:03
CiNNeR

Ow, mannen willen geen kinderen? Misschien moeten we massaal BOM worden, ook een tijdje in geweest. Hoewel, dat vonden de mijnheren ook weer niet zo leuk geloof ik.

En belgen zijn een stukje slimmer duidelijk, daarom kan daar wel anoniem gedoneerd worden. Hoewel ik me kan voorstellen dat iemand zijn biologische trekken ook graag wil weten ..

CiNNeR, (URL) - 02-06-’04 02:31
Chantal

Over enkele jaren winnen wij als Nederlanders dan eindelijk een keer het Nationaal Nederlands Dictee, met al die Belgische Sperma-import.

Chantal, (URL) - 02-06-’04 08:50
Leko

Niet gaan schelden over Belgen hé.
Ik ben ‘n half belg.
Ik moet zeggen dat ik vaak toch liever in België vertoef dan in Nederland. Daar int zuiden gaat alles lekker gemoedelijk. Geen gehaast en altijd vriendelijke mensen.
Geef mij België maar hoor.

Leko, (E-mail ) (URL) - 02-06-’04 09:27
MaSeL

Als donor wil je toch het liefst anoniem blijven anders regel je het toch op een andere manier om een kind groot te brengen, of zie ik het hier verkeerd ?
En och laat de hollanders(sorry nederlanders, ja ik ben dan ook dom he) maar denken dat wij als belg dom zijn, ze weten gewoon niet beter. ;)
Trotse Belg

MaSeL, (URL) - 02-06-’04 10:33
antje

misschien is het kind op zoek naar die donor, omdat niet het kind er om gevraagt heeft om op die manier verwekt te worden, dus kan mij prima voorstellen dat die graag wil weten wie zijn of haar verwekker is

antje, - 02-06-’04 12:10
Tnmar

Degene die opvoedt, is miljoen keer belangrijker dan hij die verwekt

Tnmar, (URL) - 02-06-’04 13:01
Frozen

Op zicht is het idee best goed, alleen de reden vind ik minder, het zou best eens kunnen dat zo’n kind ziek wordt, en het bijvoorbeeld iets erfelijks is. Dan heb je die vader mischien toch nodig.

Frozen, (URL) - 02-06-’04 13:26
karlijn

Het lijkt me beter dat je, bij je kwakje, een contract doet en daarmee zegt dat je anoniem wil blijven. Als de ‘moeder’ het daar ook mee eens is, heeft dat kind toch gewoon pech?

karlijn, (E-mail ) (URL) - 02-06-’04 14:13
Kuikentje

@ Karlijn: ‘gewoon pech’… leuk als jij dan dat kind bent…

Kuikentje, (E-mail ) (URL) - 02-06-’04 15:10
Mark

emz, ik vind dat de donor dit zelf moet bepalen :s .. kan ik dat antwoord kiezen?

Mark, (URL) - 02-06-’04 15:17
Lammert

Ik vind het een goede zaak dat het niet meer anoniem kan. Een kind heeft, naar mijn idee, het recht om te weten wie hun biologische ouders zijn. Er zijn al genoeg gefrustreerde mensen op deze wereld….en de hulpverlening blijft achter :-/

Lammert, (URL) - 02-06-’04 15:19
jwl & dionysos

Toppunt van rood staan: een schuld hebben bij de zaadbank.

‘t Is een afweging tussen de rechten van de donor en de rechten van een toekomstig kind. De rechten van het toekomstige kind heeft hier voorrang gekregen. Dat er dan minder donoren zijn moeten we dan maar op de koop toe nemen. Laten we principieel blijven nietwaar?

jwl & dionysos, (URL) - 02-06-’04 15:43
Rafke

1) Ik denk dat de nederlandse donor de anonimiteit verkiest zodat later het kind geen eisen zou stellen, zoals in financiele bijdrages, erfenissen ed. Ik zou dan gewoon stellen dat het kind wel het recht heeft te weten wie pa“lief” is en verder basta.
2) ik vind dat renesmurf een erg beledigende opmerking gemaakt heeft door zijn “domme kinderen” uitspraak. Hoe kom je daarbij renésmurf? Iemand die zulke uitspraken doet kan zelf niet bijster intellegent zijn volgens mij.

Rafke, (URL) - 02-06-’04 16:30
Sproet

Smurf, niet zo kort door de bocht. Je trapt op mensen hun toch al zo gevoelige tenen, vooral als het KID-kids zijn of geadopteerde mensen zoals ik. De Belgen-opmerking slaat nergens op. Maar als je gewoon een papa en mama hebt waarbij je dingen herkent van jou, zo van “dat doe ik net zoals mijn pa” en “mijn neus lijkt op de neus van ma”, dan begrijp je vast niet hoe het is om al die kleine maar zo belangirjke dingen NIET te hebben. Niet te weten waarom je goed kunt voetballen, gitaarspelen, waarom je een talenknobbel hebt en niets begrijpt van wiskunde, van wie je in vredesnaam die wipneus hebt of dat steile haar waar je niks mee kunt beginnen. NATUURLIJK willen mensen weten op wie ze lijken!! en bijna iedereen WEET dat ook, gewoon omdat ze bij de ouders wonen die hen gemaakt hebben! Maar dat kleine percentage dat de pech heeft NIET bij hun biologische ouders te wonen, dat moet het recht hebben om wel te WETEn wie hun biologische ouders zijn. Basta!

Sproet, (URL) - 02-06-’04 17:17
lapin macadame

ja, daar heb je me een heisa in gang gezet, joh :p

lapin macadame, (URL) - 02-06-’04 22:34
Miss Marple

Klopt, maar heeft iedereen geen recht om te weten wie haar/zijn ouders zijn.
Voor K I kinderen is het toch altijd afvragen waar de roots ligt?

Miss Marple, (URL) - 02-06-’04 22:35
MacPhisto

Dat zou mij wat zijn… bereik ik over 25 jaar Abraham, blijkt opeens een feestzaal afgehuurd te zijn (bij wijze van verrassinggg!!!) door mijn 23 kinderen. :o)

MacPhisto, (URL) - 03-06-’04 09:25
Tinmar

Dat zou me pas een surprise-party zijn.
Ik ken geadopteerde kinderen die in doen en laten (zelf een beetje qua uiterlijk) op hun adoptie ouders lijken, hoewel ze van een geheel ander ras, land, herkomst, cultuur, etc, zijn

Tinmar, (URL) - 03-06-’04 12:41
Suusje

@Tinmar, is dat net zoiets als: Baasjes die op hun huisdieren gaan lijken?” In dit geval Smurf denk ik dat je op vele tenen getrapt hebt waar ik heel goed in kan komen. Het is een geintje misschien, maar niet iedereen kan dit waarderen. Ik eigenlijk ook niet zo…

Suusje, (URL) - 04-06-’04 13:37
robin

hey waar vind je zo’n zaadbank? krijg je daar eigenlijk geld voor of niet?

Overigens vind ik dat het wel anoniem moet mogen, en dat de moeder dan mag bepalen of ze een anoniem of niet anoniem zaad neemt. ik zou het overigens niet anoniem doen, maar wel een verdomt goed contrakt opstellen van als er wat met dat kind is dat ze mij mogen onderzoeken voor zoveel 1000 euro.

robin, (E-mail ) (URL) - 20-08-’04 09:48
Renesmurf

Volgend mij krijg je er geen geld voor, dat is ook niet het geval als je bloed geeft.
En dat is maar goed ook.

Renesmurf, (URL) - 21-08-’04 12:08
cheap alprazolam

Sorry that I did that

cheap alprazolam, (E-mail ) (URL) - 25-12-’06 04:14
casino free7060

imgnamSorry that I did that

casino free7060, (E-mail ) (URL) - 25-12-’06 06:39
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.