Kwestie`s uit het Lagerhuis

Kopspijkers en Het Lagerhuis zijn weer op de buis.
Het mooie van Het Lagerhuis is dat je nog eens andere meningen hoort dan je eigen mening.
En van andermans mening kan je een beetje van gedachten veranderen, door dat je eventueel nieuwe inzichten krijgt.

Het mooie van een weblog is weer dat ik hier mijn eigen eindconclusie neer kan zetten.
De stellingen die mijns inziens logwaardig zijn.

Demonstreren heeft geen zin

Dat zei een regeringskerel, want ze drukken hun plannen toch wel door.

Demonstreren is goed, dan is duidelijk te zien dat "we" het niet met dit kabinetsbeleid eens zijn.
We mochten stemmen, maar dat is nog geen reden om alles wat ze willen uitvoeren maar pikken!
(Ik zal aanstaande zaterdag niet naar Amsterdam komen om mee te demonstreren.
Dat neemt niet weg dat ik hoop dat het zwart van de mensen ziet!)

Ons land heeft een grote beurt nodig

We werken niet hard genoeg, en gaan te vaak op vakantie, aldus minister Brinkhorst.
Meneer Brinkhorst, ik werk hard genoeg! Bemoeial!

Ooglidcorrecties, behandelingen tegen snurken en flaporen moeten in het ziekenfonds blijven

Niet mee eens!
Dat zijn tipische welvaardsproblemen die we niet met zijn allen moeten moeten betalen!
Oogleden en flaporen zijn geen dingen waar je dood aan gaat.
Ik vind bovendien dat je in een gezond lichaan niet moet snijden!
Er wordt flink aan verdient, maar liever niet van mijn centen!

Snurken is alleen een probleem als je met twee mensen in een bed slaapt.
En er staat nergens dat dat moet!

Nu ben ik dus reuze benieuwd naar uw mening
Rene Zaterdag 25 September 2004 at 10:04 pm | | Smurf

51 reacties

berta

Demonstreren:
Ik ben van de partij!
Grote beurt:
Ik werk me te pletter!
Cosmetische operaties:
Als ik ooit m’n oogleden nog ‘es wil laten doen
(wat ik niet denk, of ik moet niets meer kunnen zien)
betaal ik het zelf!

berta, (URL) - 25-09-’04 23:21
Hansje

Nou en of demonstreren zin heeft! Ik zal naar je zwaaien vanaf de Dam en het Museumplein, hoor.
En meneer Brinkhorst vergist zich een beetje: in Nederland wordt zo ongeveer het meest gewerkt van alle landen. Maar ja, hij weet natuurlijk alleen hoe lang en hoe vaak de regering met reces is…

Hansje, (URL) - 25-09-’04 23:43
Roelof

Die flaporen en oogleden die gecorrigeerd moeten worden dienen vantevoren goed bekeken te worden. Het kan nl zijn dat dit psychische effecten heeft. Dat leidt weer tot ziekteverzuim waarmee de arbeidsproductiviteit naar beneden gaat en je dan te horen krijgt dat we lui zijn.

Er in laten dus maar wel strenge voorwaarden.

Roelof, (URL) - 25-09-’04 23:59
Marco

Er moet gedemonstreerd worden tegen de kabinetsplannen. Het volk moet Den Haag laten weten dat er grenzen zijn!!!

Marco, (URL) - 26-09-’04 00:57
Gert-Jan

Duidelijke mening

Gert-Jan, (E-mail ) (URL) - 26-09-’04 05:46
ladyloela

Ik vind het wel gezellig met zijn tweeen in een bed……. en zwart? Gitzwart moet het zaterdag zijn!!

ladyloela, (URL) - 26-09-’04 08:05
Ouwe Reus

Demonstreren tegen de grote beurt van ooglidcorrecties? Dat lijkt me zinloos :)

Ouwe Reus, (URL) - 26-09-’04 09:48
Andy

en mensen maar zeuren dat een biertje al te duur is, roken is al 2x te duur… allemaal ongezonde dingen, dus waarom mag een ooglidcorrectie niet in het ziekenfonds zitten?
ze moeten er wel moeilijker over gaan doen, zodat niet iedereen met bewerkte oogleden loopt..
maar zo heeft iedereen zijn mening hé :)

Andy, (E-mail ) (URL) - 26-09-’04 10:00
Gerd

Laat al die zogenaamde plastische schoonheidsoperaties zoals borstvergrotingen maar financiël opdraaien voor echt noodzakelijke plastische operaties zoals bij brandwonden zodat deze gratis worden.

Gerd, (E-mail ) (URL) - 26-09-’04 10:25
Downer

Over de laatste stelling heb ik mijn twijfels, verder ben ik het aardig met je eens.
Als het ff kan ben ik erbij zaterdag :-)

Downer, (URL) - 26-09-’04 11:12
Kitty

Ik ben er voor dat cosmetische operaties in het ziekenfonds moeten blijven. Er wordt al heel streng naar gekeken of dit ECHT nodig is ! De meesten mensen betalen het al lang zelf. ( En dat vind ik weer belachelijk !)

Kitty, (URL) - 26-09-’04 11:17
Witchy

U komt niet? Wat nou u komt niet? U komt wel! Dat moet hoor echt!

Anyways, wat dat plastische chirurgie betreft ben ik het er niet helemaal mee eens. Mensen krijgen vaak ernstige psychische klachten door flaporen etc.

Witchy, (E-mail ) (URL) - 26-09-’04 11:30
Jolanda

Sorry rene…maar bij dat laatste punt weet je duidelijk niet waar je het over hebt. ooglidcorrectie is niet alleen voor de schjhoonheid,,,overhangende oogleden kunnen ontstekingen veroorzaken en die kunnen je hoornvlies weer aantasten, en hchronische hoofdpijnen. En wat flaporen betreft… kimnderen worden daar vreselijk mee gepest wat weer de nodige gevolgen kan hebben. makkelijk gezegd dat dat niet betaalds mag worden als je zelf die problemen niet hebt

Jolanda, (URL) - 26-09-’04 12:30
antje

Demonstreren: helemaal net je eens, je moet zeker laten weten dat je het niet met de plannen eens bent
Ons land heeft een grote beurt nodig: ook mee eens wij werken zeker lang en hard genoeg
Ooglidcorrecties: als er bezuinigd moet worden zou je met dit soort dingen in de gezondheids zorg kunnen beginnen ipv op ouderenzorg te bezuiningen, of onderzoeken naar ernstige ziekes, die hebben naar mijn mening voorang

antje, - 26-09-’04 12:53
Bjorn

Ik en lui????? :-S
Demonstreren geen zin denk ik…
Ziekenfonds vind ik Roelof ze uitleg wel heel mooi.. daar wel mee eens.

Bjorn, (E-mail ) (URL) - 26-09-’04 13:41
Leibele

Demonstreren moet kunnen.Iemand die dat niet vind hoort thuis in een totalitair systeem.
Operaties die nodig zijn moeten uitgevoerd worden en horen thuis in het ziekenfonds.Politicie maken niet uit wat wel en niet medies noodzakelijk is.
Brinkhorst is een kolonialistiese slavendrijver.Het koningshuis behoort niet als minister te regeren.Brinkhorst is het koninghuis.Weg dus met die Oranje minister.%-)

Leibele, (URL) - 26-09-’04 14:19
Brillie

Gelukkig is dat vals zingen op RTL4 ook weer begonnen. Tijd voor een goed boek zou ik dan zeggen. Spijkermans is over zijn top heen. En begint erg flauw te worden.

Brillie, (URL) - 26-09-’04 15:25
Brillie

PS. Je hebt vast zelf geen flapoortjes? Geen mens die je aanlult dat je er niet eruit ziet? Van mij mag dat gewoon vergoed worden.

Brillie, (URL) - 26-09-’04 15:27
Renesmurf

Mensen: stuur uw rekening naar Brillie, hij betaalt!

Renesmurf, (URL) - 26-09-’04 15:32
Mark

Komt niet veel voor, maar ben het op alle punten met je eens :)

Mark, (URL) - 26-09-’04 15:38
Liesbet

Ik ga helemaal akkoord!
De regeringen denken niet meer na, de laatste tijd.

Liesbet, (URL) - 26-09-’04 16:00
peter

Demonstreren en Staken heeft altijd zin . ik mag omdat ik werk iedere werkdag om vijf uur de deur uit en kom om halfzes weer door die zelfde deur weer naar binnen , misschien dat meneertje brinkhorst me eens uit wil leggen hoeveel meer ik eigenlijk zou moeten werken .word die huid transplantatie aan de voet van JP nog wel vergoed?

peter, (URL) - 26-09-’04 16:46
Chantal

Het Lagerhuis? Helaas niet gekeken gisterenavond. Wat de laatste stelling betreft ben ik het met je eens, NIET in het pakket tenzij er sprake is van werkelijke problemen.

Chantal, (URL) - 26-09-’04 17:33
CasaSpider

Flaporen e.d. hebben een functie. De persoon zelf wordt er uiteindelijk sterker van dat hij z’n leven lang gepest wordt. En voor de mensen in de omgeving is het een bron van vermaak. Stel dat we al die moppen over de oren van Pieter van Vollenhove hadden moeten missen.
Over snurken: in gevangenissen worden tegenwoordig al 2 mensen op 1 cel geplaatst. Die kiezen niet vrijwillig voor elkaar.

CasaSpider, (URL) - 26-09-’04 18:07
madelief

grgrg@**%$#grgr…Zo !!!
Snurk behandelingen zijn heel belangrijk en niet voor de partner ( ik wordt nergens wakker van dus …)
Maar wat dacht je van slaap tekort omdat de persoon zelf niet in een bepaalde slaap terecht komt door zijn ademhaling?! Nou MHmm…Volgende maand moet mijn liefje een nacht in het ziekenhuis slapen, hij is dodelijkv ermoeid door zijn eigen snurk ademhaling. Als ie nog een jaartje zo door moet kan ie in de WAO !

Zoooo dat was het weer. Verder hou ik me maar verre van politiek. Ik heb niet het gevoel dat madeliefje uit de flevohof ook maar iets kan veranderen aan de Haagse Hopjes

madelief, (URL) - 26-09-’04 20:03
MacPhisto

Demonstreren: Heeft wel zeker zin, alleen leven wij onder een arrogante regering te hebben dat slechts de stemmen in haar hoofd hoort.

Ons land: Heeft een nieuwe regering nodig en geen zeikerds die minstens twee maal per jaar op vakantie en diverse snoepreisjes gaat dat ONS zegt meer tegen minder te gaan werken. Achterlijke gladiolen… :-(

Medische correcties: ooglidcorrecties en flaporen moeten slechts vergoed worden wanneer het medisch noodzakelijk is vanwege hoofdpijnen (staren onder afhangende oogleden) of psychische klachten (pesterijen om flaporen, zoals ik eens heb ervaren). Snurken is mij een raadsel waarom mensen daaraan geholpen willen worden.

MacPhisto, (URL) - 26-09-’04 20:23
Roelof

Peter werkt maar een half uurtje per dag? (h);-)

Roelof, (URL) - 26-09-’04 20:42
Arjan

Demonstreren zit wel wat in maar staken gaan mij te ver.
Zelf werk ik (veel) meer dan veertig uur dus voel me ook niet aangesproken.
Ooglidcorrecties, behandelingen tegen snurken en flaporen moeten zeker
in het ziekenfonds blijven alleen moet er iets nauwkeuriger naar gekeken
worden wie zo’n behandeling betaalt door het ziekenfonds echt toekomt.
Wanneer men eerst daar nu eens het mes in zet is het volgens mij best te betalen.
Wanneer ik door mijn rookgedrag in het ziekenhuis beland betalen Bijvoorbeeld de
ooglidgecorigeerden op hun beurt weer aan mijn herstel mee.

Arjan , (URL) - 26-09-’04 20:56
Iris

Tsja, en over de flaporen ben ik het dan weer niet eens. Sommige mensen worden zo hevig gepest met de flaporen (ik ken daar zelf een voorbeeld van) dat ze er erg veel proble,men door krijgen. Als de psychiater wel vergoedt wordt (dat wete ik trouwens niet zeker :\ ?), waarom dan niet het probleem op die manier oplossen? Ik snap dat mensen blij moeten zijn met hun lichaam en daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar soms denk ik dat het wel een uitkomst kan zijn voor sommige mensen.

Iris, (E-mail ) (URL) - 26-09-’04 22:47
Miss Marple

Ooglidcorrecties, behandelingen tegen snurken en flaporen moeten in het ziekenfonds blijven

Leef je eens in, in een ander, misschien dat je dan zou kunnen bedenken dat er trauma’s er van over kunnen blijven, en iemands leven door een hel daardoor zou kunnen gaan!!

Miss Marple, (URL) - 26-09-’04 23:01
Renesmurf

Het gaat er niet zo zeer om of flaporen en dergelijke problemen zijn of niet, dat zijn ze namelijk wel!
Maar het betreft niet dodelijke welvaartsproblemen.
Dat hoeft mijns inziens niet in het ziekenfonds.
Ernstiger zaken gaan voor.
En zelf betalen kan ook nog.

Renesmurf, (URL) - 26-09-’04 23:11
MacPhisto

Een jongen van dertien jaar dat altijd vanaf de eerste klas van de basisschool gepest en soms in elkaar geslagen werd, slechts vanwege een aangeboren foutje van Moeder Natuur, zal minder lichtzinnig denken over zijn probleem. Die vooruitstaande flappen hebben in ieder geval mijn jeugd verziekt, de ontwikkeling tot zelfverzekerde volwassene vertraagt (ik ben 26 jaar en weet nu pas mijn roeping is) en het vertrouwen tot de mede-mens voor altijd geschaad (heb nog nooit mezelf durven geven tot een relatie). Goed, ik heb vrienden tegenwoordig, maar zal nooit voor honderd procent ontspannen door dit leven kunnen gaan. Toen ik ongeveer 13 jaar oud was, speelde ik serieus met zelfmoordplannen en wie weet had ik ze doorgezet wanneer mijn brief niet te vroeg gevonden was. “Flaporen geen dodelijk welvaartsprobleem”…?

MacPhisto, (URL) - 26-09-’04 23:32
Renesmurf

@MacPhisto: Nee. Ik heb niks tegen flaporen, flaporen zijn niet het probleem.
De pesters, die zijn het probleem!
En als je je flaporen daaraan aanpast ben je goed fout bezig!
Flaporen geven de mens karakter!
En zelf betalen is ook een optie!
Het komt allemaal door Linda de Mol, en toen wilde heel TROS kijkend Nederland dat ook!

Renesmurf, (URL) - 26-09-’04 23:44
Evelyn

Moet je eens kijken als echt iedereen..en dan bedoel ik ook echt iedereen gaat demonsteren…laat heel het land maar ff plat liggen…moet je eens kijken hoe snel je resultaat hebt..in Duitsland hebben ze om de haverklap een demonstratie…net al in Engeland..daar staan de mensen echt voor elkaar ..hier in Holland niet!…En ja je hebt gelijk wat betreft die operatie’s ,maar zodra flaporen een probleem wordt ,dan mag het wat mij betreft wel vergoed worden..net als overhangende oogleden..als je heel de dag met koppijn moet lopen..is ook nix.

Evelyn, (E-mail ) - 27-09-’04 07:32
Jetje

Tuurlijk moeten die dingen wel in het ziekenfonds blijven! Stel dat je het zelfvertrouwen van je kind naar de gallemiezen ziet gaan door onophoudelijk gepest over haar flaporen en je hebt zelf het geld niet voor die operatie!

Jetje, (E-mail ) (URL) - 27-09-’04 09:01
Coqui

wie hebben dit kabinet eigenlijk gekozen???

Coqui, (E-mail ) (URL) - 27-09-’04 10:24
Irma

Mijn man snurkt. Hij heeft er zelf geen last van. Ik daarentegen Lig halve nachten wakker. Telkens wordt mijn nachtrust verstoord. Niet echt prettig hoor!
Als je ver doorgaat kun je stellen dat snurken irritaties opwekt, slaaptekort en daardoor weer oververmoeidheid. De snurker zelf kan er psychische klachten aan over houden omdat hij zich schuldig voelt dat hij zijn partner steeds wakker maakt. Etc etc…
Van mij mag dat in het ziekenfonds blijven. Evenals de flaporen en ooglidcorrecties. Stel dat dat er uit gaat. Kinderen die straks dan rondlopen met flaporen krijgen de reactie: aggerum…. zijn papa en mama konden het niet betalen…

Irma, (E-mail ) (URL) - 27-09-’04 10:50
DarkRain

Demonstreren helpt zeker wel, t kabinet heeft al wat van zijn beleid moeten wijzigen >-D
Ik ga zaterdag denk ik ook.

DarkRain, - 27-09-’04 12:21
Kees

We gaan te vaak op vakantie… ik ben dit jaar nog helemaa niet geweest… en volgens mij gaan al die Haagse lui vaker dan de ‘gemiddelde’ Nederlander.
Dus Brinkhorst moet zich maar eens heel snel stil houden.

Kees, (E-mail ) (URL) - 27-09-’04 21:40
Marjanne

Zelf die flapooroperatie betalen? Weet u wel wat zon operatie kost he? En zo’n operatie krijg je echt neit zomaar hoor! Dan moet er echt wat mis zijn en vaak moet je langs een psycholoog enzo. Ik dacht dat jij t was die een stukje schreef over gepest zijn? Nu, dan weet je ook hoe dat voelt, al was t dan niet om je flaporen. Dus geef andere mensen dan wel een kans om ervanaf te komen. Anders heb ik ook geen zin om te betalen als jij van een stelling afvalt. Dan had je maar vakkenvuller moeten worden. Sja, als je t zo gaat bekijken….

Marjanne, (URL) - 27-09-’04 22:30
Renesmurf

@Marjanne: Huh? Ik ben nooit gepest geweest. Als ik van een stelling val krijg ik een boete.

Renesmurf, (URL) - 27-09-’04 23:49
Me myself and i

geen van tweeen gezien, vind vooral lagerhuis leuk.
Demonstreren heeft ook niet veel zin denk ik (ze maken 2 sets plannen: teveel gemorrel in het land? pakken we versie 2), maar ik ben er wel zaterdag.
Ons land heeft > beurt nodig
Er lopen veel zeikstralen rond die nu maar lopen te klagen en waarschijnlijk op de foute party hebben gestemt, nog waarschijnlijker helemaal niet, die hebben een grote beurt nodig, vind ik wel.
alleen als je niet meer zien kan, niet meer slapen kan (fronst..) wil ik het eventueel wel betalen maar flaporen?? moje!

Me myself and i, (URL) - 28-09-’04 16:04
Me myself and i

Al dat beugelgezeik. Zit dat ook in het ziekenfonds? ook eruit! :)

Me myself and i, (URL) - 28-09-’04 16:05
Hakan

Mensen met flaporen leiden een minder sociaal leven en dienen dus geholpen te worden. Waarom niet helpen als het gewwon kan!! Nederland is een zorgstaat en hoort iedereen binnen die zorgstaat te helpen. Geen geouwehoer..

Hakan, (E-mail ) - 24-12-’04 09:51
Lun@

mr brinkhorst denk alleen maar aan zichzelf en de hele kabinet erbij je moest eens weten hoeveel mensen er nu lijden en diep in de schulden staan door fouten van jullie kabinet Ik heb zelf een afwijking aan de oren waar ik psychigisch onder lijdt en dan ga jij mij vertellen (met andere woorden je bekijkt het maar) Je gaat er niet dood aan!!!
Val dood met je hele kabinet denk eens een keer niet alleen aan jezelf maar ook eens aan mensen die jullie hulp meer dan hard nodig hebben jullie zwemmen in het geld wij verzuipen erin!!! Hoop dat dit eens goed tot je doordringt en verwacht op zijn minst een reactie van jou persoonlijk terug!!!

Lun@, (E-mail ) - 17-04-’05 21:52
Christine

Ik zelf heb ook flaporen, maar ik word alleen gepest door mensen die ik niet ken. Ik word door niemand uit mijn klas gepest, alleen door mensen uit andere klassen. En ik heb veel vrienden, en heel veel zeggen, als ik vraag hoe ze het vinden dat ik flaporen heb, dat ze het gewoon vinden staan en dat ze het zo gewend zijn. Ik weet niet of ik een ooroperatie ga doen, maar heel veel vinden het niet gek dat ik flaporen heb, en het is waar; waarom zou je in een gezond lichaam snijden? Maar ik vind wel, dat als ik geopereerd word aan mijn flaporen, ik ongetwijfelt knapper zou zijn. Maar ik weet niet of ik dat nou zo dringend nodig heb, want ik zelf val niet op knappe mensen. Maar vind iemand het hier gek, als je iemand met flaporen over straat ziet gaan, of als je vriend(in) flaporen hebt? reageer please…

Christine, (E-mail ) - 18-05-’05 15:30
Renesmurf
Mensen zouden niet moeten pesten om zulke onbenullige dingen. Tegen pesters moet worden opgetreden, niet tegen datgene waarover ze pesten. Vind ik.
Renesmurf, (URL) - 18-05-’05 22:47
loe loe

een snurk oreratie is heeel erg pijnlijk

loe loe, - 31-05-’05 10:40
buy ativan

Sorry that I did that

buy ativan, (E-mail ) (URL) - 25-12-’06 04:11
casino game

Sorry that I did that

casino game, (E-mail ) (URL) - 25-12-’06 04:43
HP

Ik gebruik de pleisters van breathe right en merk dat dit voldoende helpt. Hierdoor krijg ik meer lucht binnen en mijn vrouw meld dat het stukken minder is (moet toegeven dat het af en toe wel door de pleister heen komt).

De pleisters zijn het proberen waard.

Succes!

HP, (URL) - 29-07-’07 14:33
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.