Niet mee bemoeien

Ik vind, als de SPG iets vindt, dat zij dat moeten mogen vinden.
Dat klinkt ingewikkeld en dat is het ook.

De SGP vindt dat vrouwen minder zijn dan mannen.
En dat is niks nieuws, dat is op meer plekken op aarde zo, en ook in Nederland zijn er heel veel mensen die dat ook vinden.
En ik vind dus dat de SGP het recht zou moeten hebben om dat ook te vinden.
Maar dat mag dus niet, er zijn mensen die zich, via de rechter, bemoeien met de gang van zaken binnen de SPG.
Zo moeten ze dus vrouwen toelaten waar ze ook mannen toelaten, tegen hun eigen wil in.

Sinds 2006 mogen vrouwen wel lid worden van de partij, maar ze mogen niet in het bestuur en dus niet op de kieslijst.
Vlak na de uitspraak van de Hoge Raad presenteerde de SGP de nieuwe kandidatenlijst, waar wederom alleen mannen op staan.

Een mening kan en moet je niet verbieden, laat ze dat uitspreken, laat ze dat vinden, dan is het zichtbaar!
En wat zichtbaar is is minder eng, want iedereen is er dan voor gewaarschuwd.

Feitelijk gezien mag een ongelovige homoseksueel solliciteren bij de EO, en op die gronden mag de EO hem niet weigeren.
Dat is al bepaald in de wet.
Maar iemand die daar niet eens zou willen werken gaat daar heus niet soliciteren.
En dat is met de SGP net zo, wie het niet met hun eens is stemt daar toch lekker niet op?
(En de thuisblijvers vinden het dus allemaal wel best)

Het is kwalijk dat de rechter en uiteindelijk de staat gaat bepalen wat er gebeurt in een politieke partij.

  http://www.zijmaakthetverschil.nu/

Rene Woensdag 28 April 2010 at 5:00 pm | | Smurf

23 reacties

Bart

Van harte mee eens !
Laat ze maar lekker doen. Door niet op ze te stemmen (of wel) zeg je genoeg. Dat hoeft niet via de rechter. Zeker niet door mensen die toch geen onderdeel willen zijn van de EsGeePee. Welke belangen behartigen die eigenlijk ? De vrouwen vanuit de EsGeePee hoor ik niet. Maar dat kan ook aan mij liggen :-)

Bart, (E-mail ) (URL) - 28-04-’10 17:25
Thérèse

Ja, zo had ik nog helemaal niet bekeken. Laat ze dan maar, die SGP-mannen.

Thérèse, (E-mail ) - 28-04-’10 19:59
Elmar

Ik ben het met je eens! De SGP en hun achterban hebben recht op een eigen mening, een rechter hoeft zich daar niet mee te bemoeien. Als je het niet met de SGP eens bent stem je er toch gewoon niet op?!

Elmar, (E-mail ) (URL) - 28-04-’10 20:06
Me!

Ik ben het met je eens. Ik zou ook geen lid worden van een partij voor vrouwen.

Me!, (E-mail ) (URL) - 28-04-’10 20:28
Bertie

Ze mogen zeer zeker hun eigen mening hebben maar het wordt toch ‘n beetje anders als ze een regeringspartij vormen; daar wil ik liever niet aan meebetalen en al helemáál niet door bestuurd worden!

Bertie, (E-mail ) (URL) - 28-04-’10 20:36
Terrebel

Blijft een lastige kwestie. Er zijn ook mensen die van mening zijn dat het okee is om sex te hebben met 13-jarige jongetjes. Die mensen dan ook maar hun gang laten gaan? En ja, ik vind dat vergelijkbaar. Sommige zaken zijn nu eenmaal bepaald in de grondwet en dat is maar goed ook. Wie de grondwet wil wijzigen moet maar Wilders stemmen. Maar ieder z’n mening natuurlijk.

Terrebel, (URL) - 28-04-’10 20:38
boontjuhh

niet met de SPG eens vrouw is net zoveel als man, zeg ik als vrouw zijnde.. dus stemmen daar op NO WAY!!!

maar goed is mijn mening er zijn vele in dit land en de rest van de wereld die er toch anders over blijven denken, ieder zijn mening zeg ik dan maar..

boontjuhh, (E-mail ) (URL) - 28-04-’10 21:34
Leidse Glibber

Het gaat niet zozeer om wat zij vinden, maar om gelijkheid.
Vanuit dat oogpunt vind ik het niet zo erg dat de rechter beslist heeft.

Leidse Glibber, (E-mail ) (URL) - 28-04-’10 21:50
Annemarie

Eens… Als men in Nederland het er niet mee eens is, dan stemt men daar ook niet op!

Annemarie, (E-mail ) (URL) - 28-04-’10 21:53
Di Mario

Ik heb al die jaren niet begrepen waarom vrouwen ergens heenwillen waar ze eigenlijk niet gewaardeerd worden. Ik ga toch ook niet stemmen bij opzij.

Love As always
Di Mario

Di Mario, (E-mail ) (URL) - 28-04-’10 22:54
frank103

Waarom sturen we soldaten naar Afghanistan terwijl we hier vergelijkbare godsdienstwaanzinnigen hebben?

frank103, (URL) - 28-04-’10 23:22
Laurent

Ze mogen het wel vinden, maar niet ernaar handelen. Een discotheek mag toch ook geen gekleurde mensen weigeren met het argument dat ze toch ergens anders wel naar binnen mogen?
Wat er in je hoofd gebeurt is je eigen zaak, maar met wat je daadwerkelijk doet heb je je aan de grondwet te houden.

Laurent, (URL) - 28-04-’10 23:52
curieuzeneuzemosterdpot

dit heet dan democratie???

curieuzeneuzemosterdpot, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 00:20
Redstar

De SGP is dan ook de SGP niet meer. De partij kan dan niet meer uitdragen waar ze voor staat. En de staat zou zich moeten richten op echt belangrijke zaken.
Toch moeten mannen en vrouwen wel gelijk behandeld worden natuurlijk.

Redstar, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 07:24
zon-nebloem

ik ken niets van de nederlandse partijen dus ik onthoud me aan iedere commentaar ;-)

zon-nebloem, (URL) - 29-04-’10 07:44
Marjolijn

Volgens mij gaat het om gelijkheid, en dat geeft de partij niet. dus moeten er wel andere wegen bewandeld worden.

Marjolijn, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 09:16
Chantal

Ze mogen het vinden, maar ik denk dat het niet past in de voorwaarde die wij in ons land kennen: kerk en staat scheiden… als de SGP het de politiek en dus de staat mee inbrengt, dan mogen we er ook iets van zeggen en aan doen

Chantal, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 10:31
Leibele

Je hebt feitelijk volkomen gelijk. Maar het is aan de andere kant natuurlijk ook zo dat de Staat groeperingen die zich niets gelegen laten aan de eerbiediging en naleving van onze Grondwet financieel moet faciliteren.

Leibele, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 14:00
Lief meisje

Ik ben hier wel mee eens. Je moet deze partij niet gaan veranderen. Want dan moet je bepaalde plaatsen ook gaan veranderen. Ik heb zoiets van laat ze lekker hun gaan gang. Want ze doen niet wat kwaads aan.

Lief meisje, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 14:43
hanscke

En toch voel ik mij als vrouw in mijn kruis getast. Dat vrouwen vanwege een dwaalgedachte, omdat ze van een andere sekse zijn, niet op de kieslijst mogen. Ik voel verzet tegen het superieuriteitsgevoel van die mannenkliek en het onderdanige gedrag van die vrouwen .

hanscke, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 15:21
Liesbeth

Vind ik ook, je hebt gelijk. Ik zou er dan ook nooit op stemmen. Toch in dit geval lijkt het mij wel gerechtvaardigd dat de politiek er zich mee bemoeid. Trouwens de vrouwen die er al bij zitten geloven toch heilig in die standpunten en zullen zich daarom niet verkiesbaar stellen.

Liesbeth, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 17:04
rietepietz

Tja , we hebben regels of niet natuurlijk ! De regels zijn er voor idereen ,ook voor SGP leden ,wat mij betreft zou trouwens het geloof helemaal geen rol mogen spelen in politieke partijen .

rietepietz, (E-mail ) (URL) - 29-04-’10 21:43
Smora

Deels eens deels oneens. Die mening is eigenlijk in strijd met de grondwet wat betreft iedereen moet gelijk zijn. Mannen en vrouwen zijn uiteraard verschillend en die kun je nooit gelijk maken, maar zo’n stelling is vragen om moeilijkheden.
Als politieke partij zou ik me liever met andere belangrijkere zaken bezig houden. ;)

Smora, (URL) - 11-05-’10 11:54
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.