Qualiteit
1. kennismaking
2. verliefd worden.
3. genieten.
4. gewenning en minpunten.
5. liefdesverdriet.
Dat is een emotie top 5 dat ik zag op tv bij Labyrint.
En dit ging niet alleen over de mensen, maar ook over producten.
Producenten willen ons steeds wat nieuws verkopen, dus als men bij punt 4 is zorgen ze dat er weer wat nieuws op de markt is.
Zonder dat het echt aan vervanging toe is, of kapot is, wil men toch wat anders.
Wat de menselijke relatie`s betreft gaat men bij punt 4 evalueren.
De producent van de producten wil dat niet, die wil verkopen (ten koste van het milieu)
Ik blijf zelf overigens altijd bij punt 3,5 hangen.
Als ik iets heb dan hou ik het ook, en het liefst voor altijd.
twaalf reacties
Als producenten bij punt 4 iets nieuws op de markt brengen, vind ik dat prima. Maar waar ik een bloedhekel aan heb, is dat ze dan vaak (en volgens mij váker dan dat ze met een nieuw product komen) een bestaand product opeens aanbieden als ‘verbeterde samenstelling – nu nóg lekkerder/gezonder’. Want in de praktijk vind ik die ‘verbeterde’ versie veel minder lekker.
ik vind het geen echt logische lijst, soms komen er ook gewoon betere producten, dan dank je de oude af en koop je een nieuw product. Zonder verdriet!
Geen idee voor wie, waarom en op basis waarvan die topvijf is samengesteld. Dus dergelijke lijstjes neem ik meestal maar met een korreltje zout.