Dat is dus niks
Ik hou niet van reclame, sterker nog, ik haat het!
En je wordt er mee doodgegooit.
Op de radio, de tv en langs de openbare weg.
En het is die lui alleen maar om het geld te doen.
Al die produkten, alsof we zelf geen keuze kunnen maken!
En ze doen ook nog net alsof het noodzakelijk is.
Ik zit niet op die rotzooi te wachten.
Sommige reclames slaan nergens op.
Neem bijvoorbeeld de NS of de Rabobank.
Ik denk niet dat er ook maar een persoon is die van de ABN AMRO bank overgestapt is naar de Rabobank vanwege die leuke spotjes.
Of dat iemand denkt: "Ik zal vandaag eens in een NS trein stappen."
En het ergste is nog dat die grote bedrijven ook nog flink wat kunnen afschrijven van de belastingen.
Dat is helemaal te gek voor woorden.
Je betaalt kijkgeld en belastingen en je krijgt reclame.
En het wordt steeds meer.
Zelfs de zondag is niet meer heilig.
Gelukkig weet de publieke omroep die zooi nog tussen de programma`s te proppen en niet er in, maar het blijft ergerlijk.
Ik zet telkens het geluid uit en zit tenenkrommend op het volgende programma te wachten!
Hoe zit dat bij jullie?
22 reacties
lol, sommige reclames vind ik toch wel lachen, zoals zoenuh zoenuh zoenuh… lol en die van Even Apeldoorn Bellen zijn meestal ook gewoon Candid Camera spots, lol… voor de rest, wassen etc.. die mogen ze eruit flikkeren van mij en dat geld lenen ook!
Ik denk nu al: “ik zal morgen twee keer in een NS-trein stappen”.
Maar je hebt gelijk, de meeste reclame is niet te pruimen. En omdat ik amper TV kijk hoef ik ze gelukkig ook niet te zien.
Inhoudelijk heb je gelijk, vind ik, maar die reclame dat Ralph Inbar aan de dakgoot hangt, brengt bij mij de tranen in m’n ogen. Maar vraag me niet waar de reclame van is, want ik weer het niet….
reclame is kunst
reclame is geniaal
In enkele seconden moet je je boodschap overbrengen. En meestal lukt dat. Naderhand is perfect aan te geven welk imago aangeboden wordt.
Met de meeste ander communicatie-uitingen lukt dat lang niet zo goed
Ik kijk niet veel tv en dus ook niet veel reclame, maar toen ik van de week schrijver Arnon Grunberg de nieuwe telefoongids zag aanprijzen bedacht ik me dat de reclames net zo achteruit hollen als de kwaliteit van veel televisieprogramma’s.
Ik denk dat er JUIST een heleboel mensen zijn die denken dat ze maar eens in een NS-trein moeten stappen, want ze hebben geen keus… Maar juist daarom is reclame flauwekul.
Sommige reclames kunnen (gelukkig) wel humoristisch zijn en zelfs een voorlichtende functie hebben maar dat de NS reclame gaat maken over kortingen tijdens de herfst, dat mag van mij meteen stoppen..
Haha, ja de meeste reclames zijn toch wel een zootje onzin!!! Maar er zitten zeker wel leuke tussen!! Wat ik ook zo erg vind is dat ze tegenwoordig al zeker 6 minuten duren!!! ZOOOOOO irritant! Ik ga in ieder geval niet wachten tot het blokje om is!
Tussen de pauzes door kan je naar de wc gaan, telefoneren, koffie zetten, een spelletje kaarten en daarna weer tv kijken
Ik kijk geen TV. Dat helpt hoor :).