Pesterij

Marjanne reageerde een beetje vreemd op dit logje.

As winschoten overspoeld en je ouders dood zijn,je huis weggespoeld is, wil jij ook niets hebben?
Dat is dan duidelijk.overigens zeuren de media niet, ze geven selechts een boodschap door. net als het nieuws.
Wil je dat niet, kan je beter je ogen en je oren dichtdoen en in bed gaan liggen.


Of ze komt hier alleen om te zeuren, of ze begreep mijn logje niet.
Ik hoop het laatste, dus bij deze nog een poging.

We leven in moderne wereld.
We leven in een democratische wereld.
ALs er ergens ter wereld een ramp gebeurt horen we dat supersnel via de media.
Zo perfectionistisch is het al.

Het is zeer beslist heel erg wat er in Azie gebeurd is, te triest voor woorden.
De regeringen van de rijke landen moeten zeker zoveel mogelijk helpen, en gul geven.
Zo werkt deze wereld, en wij, eenvoudige burgers, kijken toe.
En iedereen vindt het vreselijk.

Om ons toch een goed gevoel te geven kunnen we geld storten.
Alsof regeringsgeld niet van ons komt.
Dat de media de boel verslaat is prima, maar waarom steeds dat gironummer?
Dat loggers meeleven is ook prima, maar waarom overal dat gironummer?

Ik denk dat dat is om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn.
De girologgers deugen, die zijn goed!
En daar wringt de schoen.
Ik wil me niet goed voelen bij zoiets ergs.

Dat logs donderdag op zwart of wit gaan is te bizar voor woorden!!
Denkt u dat er maar 1 euro door gewonnen wordt?
Of willen ze het Journaal halen met deze actie?

En dit alles heeft ook niks met respect of meeleven te maken.
Dat kan ook zonder de boel stil te leggen.
Aandacht vestigen hoeft niet, want iedereen weet er al van.
Een weblog is een persoonlijke site, juist daarom zo leuk.

(Oja, degene die het waagt hier een gironummer neer te zetten krijgt een IP ban)

Rene Woensdag 05 Januari 2005 at 4:10 pm | | Smurf

134 reacties

Sis

Tja, we kunnen door een deur.
Gezellig toch

Sis, (URL) - 05-01-’05 16:22
Niek

Nou.. ik zou het maar niet zeggen maar ik vindt toch echt dat we even medelijden moeten tonen maar om ook webloggers op zwart te zetten voor de actie.. mm..

  • Good post! ;-)
Niek, (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 16:26
Lady M.

Ik vind dat je groot gelijk heb en ik erger me al dagen (weken?) groen en geel. En dat overal ‘relativeren’ doet er nog een schepje boven op. Alsof ik een natuurramp nodig heb om mijn leven te relativeren. Maja, dat ben ik, mss hebben andere mensen dat wel nodig. Die hopen vast op de volgende ramp, want dan kunnen ze hun leven blijven relativeren :S Denk dat de meeste mensen hun schuldgevoel willen afkopen en dat moet de hele wereld dan weten, hoe goed die persoon is om geld te geven. Vraag ik me af wat ze tegen de volgende zwerver zeggen als die op een euro vraagt: ‘rot op, zoek een baan’? Lekker relatief…
KYS

Lady M., (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 16:26
Lilian

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen, dat al die webloggers die hun site op wit zetten, dat alleen maar doen omdat ze verslaafd zijn en zo een dag een af kunnen kicken.

Lilian, (URL) - 05-01-’05 16:30
Lady M.

@Lilian: LOL en grappige tegenactie trouwens ;)
KYS

Lady M., (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 16:32
Darkrain

Ik ga wel op wit, omdat er wat mij betreft niet genoeg geld opgehaald kan worden. En dat geld komt dus wel degelijk aan in Azië. En nu er zoveel media aandacht over is zal dat geld echt wel goed terecht komen. Want als dat niet het geval is denk ik niet dat de westerse landen zullen zeggen van “geef niet hoor volgende keer beter verdelen”.

Darkrain, (URL) - 05-01-’05 16:37
CasaSpider

Ik snap je punt en ik heb er ook begrip voor. Toch hebben we hier te maken met een calamiteit van zo’n grote omvang dat alle kleine beetjes helpen. Ik zag gisteren een Nederlandse man die in Phuket woont en het ziekenhuis daar bezocht. Hij gaf aan alle Thaise mensen die daar lagen 20 Euro. Het is een gebaar, die mensen waarderen het heel erg en hadden dat geld zonder die man nooit gehad. Zo zijn er talloze voorbeelden, kijk bijv. naar Thomas Siffer die helpt om een hele baai weer op te bouwen. De overheid kan en doet een hoop, maar altijd zal individuele hulp nodig blijven.
Overigens gaat mijn website morgen gewoon door.

CasaSpider, (URL) - 05-01-’05 16:43
crash

En ik ga ook op wit. En ik voel me d’r niet goed bij. En gelukkig is mijn log van mij persoonlijk en mag ik er mee doen wat ik wil.

crash, (URL) - 05-01-’05 16:47
Cynthia

Ik vind dat iedereen mag vinden wat hij/zij wil. Dat hoef je niet per se te laten zien of op te schrijven. Ik doe ook niet mee met de actie van morgen. Dat is mijn eigen keuze, net zoals het de keuze van al die andere webloggers is om wel mee te doen. Niemand kan verder bepalen op welke manier ik wel meeleef en niemand mag me daarom veroordelen. Een log is tenslotte maar een klein stukje van je leven en (ik hoop) niet je hele leven.
Volgens mij heette dat iets van ‘vrijheid van meningsuiting’?

Cynthia, (URL) - 05-01-’05 16:49
Daisy

Hier in frankrijk valt het allemaal wel mee met de tv…
Tuurlijk het is in het nieuws enzo.
Maar niet om de haverklap een spotje.
Persoonlijk zou ik daar ook gek van worden.
Tuurlijk, is het goed om geld te geven.
Dat heb ik ook gedaan.

Maar mag je mensen proberen te dwingen om te geven…..

Als je wil geven dan doe je dat dan komt het uit je hart daar heb je geen spotje voor nodig volgens mij.

Daisy, (URL) - 05-01-’05 16:54
MacPhisto

Een donatie zonder poespas, meer hebben die slachtoffers van de tsunami niet nodig. Dus heb ik gestort op Giro [balkje] ;-)

MacPhisto, (URL) - 05-01-’05 17:16
ladyloela

Ik ga op wit morgen. Gewoon om te laten zien dat ik het verschrikkelijk vind wat er gebeurd is! Vrijdag ben ik er weer, tot vrijdag.

ladyloela, (URL) - 05-01-’05 17:42
Rene

Het gaat niet om het effect, het gaat meer om het idee heb ik het gevoel,
Geld is ook niet alles, met geld kan je veel, maar kan je er mensen mee redden? kan je er mensen mee beschermen terwijl er ook eten moet komen, bedrijven moeten herstart worden en ook nog huizen!
Ik denk dat mensen moeten helpen met de wederopbouw, en er bedrijven moeten investeren in die landen, en tot die tijd kan je gewoon je eigen blijk van respect uiten op je eigen manier.

Dat poste ik net ergens anders.
Het zal wel geen effect hebben, het is gewoon een blijk van respect voor de medemens die getroffen is.

Rene, (URL) - 05-01-’05 18:03
Rene

Maar het kan voor iedereen anders zijn

Rene, (URL) - 05-01-’05 18:04
Marmod

Ik wil me niet goed voelen bij zoiets ergs.

Daar tref je het, in elk geval bij
mij ……… Het is zo dubbel: Alle beetjes helpen, maar alles is te kort. En ja Marjanne, ik zou wel iets willen. Een pilletje! Ieder reageert anders ……. ik kan wel janken als ik ‘blijde berichten’ zie als een baby van 14 mnd. of een kind van 4 dat is gevonden. Is dat een geluk?? Een wonder waar ieder op wacht??? Ik vind van niet. Ik vind het schrijnend leed!

Marmod, (URL) - 05-01-’05 18:15
Michel

Misschien heb je wel een beetje gelijk, altijd dat Giro nummer. Maar toch. Als er iets ergens gebeurd bij JOU dan wil je ook dat je geholpen wordt! En dat giro nummer is er niet voor niks…

Ik heb het goed thuis, kan alles kopen wat ik wil! Heb een baan, goeie opleiding! En ik voel me niet gelukkig bij de gedachte dat ik thuis op de bank zit met een biertje en dat er duizenden mensen in Azië zitten te wachten om hulp! En zich afvragen of hun vader, moeder, kinderen of andere familieleden en kenissen nog leven!

Vandaar dat ook IK geld over maak. Naar GIRO 555 VIJFVIJFVIJF,

En kom nu maar op met de IP BAN! Ik vind dit een heel respectloos!

Michel, (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 18:24
Michel

Maar goed dit is een weblog, jou plek. En daar mag jij zeggen wat je wilt…

En we wonen in een land waar je alles mag zeggen dus…

Doe ermee wat je wilt…

Mijn excuses…

Michel, (URL) - 05-01-’05 18:26
peer

Kun je je niet voorstellen dat mensen oprecht begaan zijn met het lot van de mensen daar in Zuidoost-Azië? Dat ze alleen maar uit zijn op eigen gewin door een bannertje te plaatsen. Ik ga morgen niet op wit of zwart (ik zou niet eens weten hoe dat moet) maar je moet niet zo zwartwit denken, Smurf.

peer, (URL) - 05-01-’05 18:26
Struikel

553604023 (is een banknummer – de mijne – dus dat mag!)
Veel mensen lopen in witte marsen mee, of roepen heel hard hoe erg het is dat pim.fortuijn/Theo van gogh/minder bekend persoon is neergeschoten en daar mag je niets van zeggen.
Uiteindelijk blijkt het na psychologisch onderzoek een massahysterie te zijn om iedereen maar te laten zien hoe meelevend je wel niet bent.
Terwijl het heel erg moeilijk is om diverse gebeurtenissen in te voelen als je niet van dichtbij zelfs zo iets heb meegemaakt.
Oftewel, ik ben het heel erg met je eens (hoewel niet iedereen is zoals ik net beschreven heb)

Struikel, (URL) - 05-01-’05 18:57
Leibele

Als ik mijn site op wit zet,dan zet ik het op wit.Het zal heus de ellende niet verzachten.Ik ben me dat bewust.Geld storten op een gironummer dat ik hier niet mag noemen doe ik NIET uit schuldgevoel.Ik ben immers niet verantwoordelijk voor die beving ergens in zee.Ik doe dit uit persoonlijke motieven.Toen mijn ooms en tante,s werden vermoord in Sobibor en Auswitz keek de wereld toe.Men wist er van maar deed niks.Zo,n mens wil ik niet zijn.

Leibele, (URL) - 05-01-’05 19:02
BOR

MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH!

BOR, - 05-01-’05 19:34
Gert-Jan

(Oja, degene die het waagt hier een gironummer neer te zetten krijgt een IP ban)

En als het nu mijn girorekeningnummer is?

Gert-Jan, (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 19:36
BOR

Het vonnis van de HEER
3 Dit zegt de HEER: Misdaad op misdaad heeft Damascus begaan: ze hebben een spoor van verwoesting getrokken door Gilead. Daarom zal ik mijn vonnis niet herroepen. 4 Ik zal het paleis van Hazaël in vlammen doen opgaan; vuur zal de burchten van Benhadad verteren. 5 Ik zal de poorten van Damascus openbeuken, de koning van Bikat-Awen zal ik ombrengen, en ook de heerser van Bet-Eden breng ik om. Het volk van Aram gaat in ballingschap naar Kir – zegt de HEER.
6 Dit zegt de HEER: Misdaad op misdaad heeft Gaza begaan: ze hebben een heel volk in ballingschap gedreven en uitgeleverd aan Edom. Daarom zal ik mijn vonnis niet herroepen. 7 Ik zal de muren van Gaza in vlammen doen opgaan; vuur zal zijn burchten verteren. 8 De koning van Asdod zal ik ombrengen, en ook de heerser van Askelon breng ik om. Ik zal mij tegen Ekron keren, tot de laatste man zullen de Filistijnen te gronde gaan – zegt God, de HEER.
9 Dit zegt de HEER: Misdaad op misdaad heeft Tyrus begaan: ze hebben een heel volk als ballingen uitgeleverd aan Edom en zich niet gehouden aan het verdrag met hun broeders. Daarom zal ik mijn vonnis niet herroepen. 10 Ik zal de muren van Tyrus in vlammen doen opgaan; vuur zal zijn burchten verteren.
11 Dit zegt de HEER: Misdaad op misdaad heeft Edom begaan: ze hebben hun broeders met het zwaard achtervolgd, zonder enig medelijden. Hun woede was onverzadigbaar, ontembaar hun razernij. Daarom zal ik mijn vonnis niet herroepen. 12 Ik zal Teman in vlammen doen opgaan; vuur zal de burchten van Bosra verteren.
13 Dit zegt de HEER: Misdaad op misdaad heeft Ammon begaan: ze hebben, toen ze hun gebied wilden vergroten, de zwangere vrouwen van Gilead de buik opengereten. Daarom zal ik mijn vonnis niet herroepen. 14 Ik zal de muren van Rabba in vlammen doen opgaan; vuur zal zijn burchten verteren. Op die dag van strijd klinkt er krijgsgeschreeuw en zal het stormen als in een orkaan. 15 Hun koning gaat in ballingschap, en de leiders van zijn rijk met hem – zegt de HEER.
2
1 Dit zegt de HEER: Misdaad op misdaad heeft Moab begaan: ze hebben de beenderen van de koning van Edom verbrand om er kalk van te maken. Daarom zal ik mijn vonnis niet herroepen. 2 Ik zal Moab in vlammen doen opgaan; vuur zal de burchten van Keriot verteren. Moab zal sterven onder oorlogsgeraas en krijgsgeschreeuw en onder de dreigende klanken van de ramshoorn. 3 Hun vorst breng ik om, en met hem zal ik alle andere leiders van dat rijk doden – zegt de HEER.
4 Dit zegt de HEER: Misdaad op misdaad heeft Juda begaan: ze hebben de wetten van de HEER verworpen en zich niet gehouden aan zijn geboden; de valse goden waar hun voorouders al achteraan liepen, hebben ook hen doen dwalen. Daarom zal ik mijn vonnis niet herroepen. 5 Ik zal Juda in vlammen doen opgaan; vuur zal de burchten van Jeruzalem verteren.
6 Dit zegt de HEER: Misdaad op misdaad heeft Israël begaan – daarom zal ik mijn vonnis niet herroepen! Ze verkopen de rechtvaardigen voor zilver en de armen voor een paar sandalen. 7 Ze zijn eropuit de zwakken in het stof te laten kruipen, en de machtelozen dringen ze opzij. Een zoon en zijn vader komen bij hetzelfde meisje en maken zo mijn heilige naam te schande. 8 Ze strekken zich naast de altaren uit op kleren die ze in onderpand hebben, en in het huis van hun God drinken ze wijn die als boete was ontvangen.
9 En toch heb ik ter wille van jullie de Amorieten uitgeroeid, die zo groot waren als ceders en zo sterk als eiken: met wortel en tak roeide ik ze uit. 10 Ik heb jullie uit Egypte weggeleid, ik heb jullie veertig jaar lang door de woestijn gevoerd, opdat jullie het land van de Amorieten in bezit konden nemen. 11 Sommigen van jullie maakte ik profeet, anderen nazireeër – zo is het toch, Israëlieten? – spreekt de HEER. 12 Maar jullie gaven de nazireeërs wijn te drinken, en tegen de profeten hebben jullie gezegd: ‘Jullie mogen niet profeteren.’

13 Daarom zal ik de grond onder jullie voeten doen kraken,
zoals een kar vol schoven kraakt in zijn voegen.
14 De snelste man vlucht dan tevergeefs,
de sterke heeft niets aan zijn kracht,
de krijgsheld redt zijn leven niet,
15 geen boogschutter houdt stand,
geen hardloper ontkomt,
geen ruiter brengt het er levend af,
16 zelfs de dapperste held zal naakt moeten vluchten die dag
– spreekt de HEER.

3
1 Luister naar de woorden die de HEER tot jullie spreekt, Israëlieten, tot heel het volk dat hij weggeleid heeft uit Egypte: 2 Uit alle volken op aarde heb ik alleen jullie uitgekozen, en daarom zal ik jullie voor al je wandaden straffen.
3 Gaan er ooit twee samen op weg zonder bij elkaar te zijn gekomen?
4 Brult ooit een leeuw in het struikgewas als hij geen prooi heeft?
Gromt ooit een leeuw in zijn hol zonder iets te hebben gevangen?
5 Duikt ooit een vogel in een klapnet neer als het aas ontbreekt?
Slaat ooit een klapnet dicht zonder dat er iets te vangen is?
6 Klinkt ooit in een stad de ramshoorn zonder dat haar inwoners bang worden?
En geschiedt er ooit onheil in een stad zonder toedoen van de HEER?
7 Zo doet God, de HEER, niets zonder dat hij zijn plan heeft onthuld aan zijn dienaren, de profeten.
8 Een leeuw heeft gebruld – wie zou er niet vrezen?
God, de HEER, heeft gesproken – wie zou er niet profeteren?

9 Dit moeten jullie bekendmaken in de burchten van Asdod en in de burchten van Egypte: ‘Kom naar de bergen rond Samaria om te zien hoe groot de verwarring in die stad is, hoe hevig de onderdrukking! 10 Tot rechtvaardigheid zijn ze daar niet in staat – spreekt de HEER –, zij die hun burchten vullen met onderdrukking en geweld.’ 11 Daarom, Samaria, zal je land door de vijand worden omsingeld, zullen je vestingwerken worden neergehaald en je burchten worden geplunderd – zegt God, de HEER.
12 Dit zegt de HEER: Zoals een herder uit de muil van een leeuw niet meer dan een paar botten weet te redden of een stukje oor, zo zal er ook niemand worden gered van de Israëlieten, die in Samaria maar op hun bedden hangen en achterover leunen op hun divans.
13 Luister naar deze woorden en waarschuw de nakomelingen van Jakob – spreekt God, de HEER, de God van de hemelse machten: 14 De dag komt dat ik Israël voor zijn misdaden zal straffen. Mijn straf zal dan de altaren van Betel treffen, de horens van de altaren zullen afgehakt worden en op de grond vallen. 15 Dan zal ik de winterverblijven en de zomerverblijven verwoesten, de ivoren paleizen zullen verloren gaan, en vele huizen zullen worden vernietigd – spreekt de HEER.

4
1 Vrouwen, luister naar deze woorden! Jullie zijn als vette koeien die de berg van Samaria kaalgrazen: jullie onderdrukken de zwakken, mishandelen de armen en zeggen tegen je man: ‘Breng ons iets te drinken!’ 2 God, de HEER, zweert bij zijn heiligheid: Weet dat de dagen niet ver zijn dat jullie als vissen met hengels worden opgehaald, en wie er dan nog overblijven met haken. 3 Eén voor één worden jullie door de bressen in de stadsmuur naar buiten gedreven en naar Harmon weggeslingerd – spreekt de HEER.

4 Kom naar Betel en zondig er maar, kom naar Gilgal en zondig daar nog meer. Breng er ’s ochtends je offerdieren, de volgende dag je tienden. 5 Breng er een dankoffer met gedesemd brood, en beroem je op je vrijwillige gaven – want zo willen jullie het toch, Israëlieten? – spreekt God, de HEER. 6 Ik was het die jullie in elke stad honger liet lijden en maakte dat er in geen enkel dorp brood was: maar jullie zijn niet naar mij teruggekeerd – spreekt de HEER. 7 Ik was het die jullie de regens onthield, drie maanden voor de oogst. Op de ene stad liet ik het regenen, op de andere liet ik het niet regenen; op het ene veld regende het, en het veld waarop het niet regende verdorde. 8 Twee, drie steden wankelden naar een andere stad om water te drinken, en hun dorst werd niet gelest: maar jullie zijn niet naar mij teruggekeerd – spreekt de HEER. 9 Ik trof jullie met korenbrand en meeldauw; sprinkhanen vraten je tuinen en wijngaarden kaal, en alle vijgen en olijven: maar jullie zijn niet naar mij teruggekeerd – spreekt de HEER. 10 Ik stuurde de pest op jullie af, zoals ik die ooit op Egypte afstuurde; ik doodde je soldaten en je buitgemaakte paarden, zodat jullie de stank van je eigen legerkamp roken: maar jullie zijn niet naar mij teruggekeerd – spreekt de HEER. 11 Ik vernietigde jullie, zoals ik Sodom en Gomorra vernietigd heb; jullie werden als een stuk zwartgeblakerd hout dat uit de vlammen is weggerukt: maar jullie zijn niet naar mij teruggekeerd – spreekt de HEER. 12 Daarom zal ik tegen je optreden, Israël. Maak je gereed voor de komst van je God, Israël, want ik ben het die tegen je zal optreden.

13 De schepper van de bergen en de wind,
hij die de mens zijn plan onthult,
hij die de dageraad verduistert,
hij die over de bergtoppen schrijdt –
zijn naam is HEER, God van de hemelse machten.

5
1 Luister naar mijn woorden, Israël, luister naar mijn klaaglied over jullie:
2 Ze is gevallen, vrouwe Israël, ze zal niet meer opstaan,
verlaten ligt ze op haar land, en er is niemand die haar opricht.
3 Dit zegt God, de HEER, over Israël: De stad die met duizend man ten strijde trekt houdt er maar honderd over; de stad die met honderd man ten strijde trekt maar tien. 4 Dit zegt de HEER tegen Israël: Zoek mij en leef! 5 Ga niet naar Betel, kom niet in Gilgal, trek niet naar Berseba; Gilgal gaat in ballingschap en Betel wordt een plaats van onheil.

BOR, - 05-01-’05 19:37
Loes

Mijn motivatie om op wit te gaan morgen is dat ik op deze manier mijn medeleven wil tonen met de nabestaanden, ook al hebben ze daar op dit moment niets aan. Maar stel je eens voor dat jij zo’n nabestaande bent en de hele wereld zwijgt en doet niets anders dan geld doneren. Ondanks de praktische hulp die geld kan bieden is het ook belangrijk dat er medeleven is, op welke manier dan ook. Bedenk dat medeleven ook troost kan geven…

Loes, (URL) - 05-01-’05 20:02
Wiro

als het gaat om medeleven hoef je je site nooit weer online te zetten

Wiro, (URL) - 05-01-’05 20:05
Renesmurf

Zeg Bor, hou je even in.

Renesmurf, (URL) - 05-01-’05 20:08
Bart

Juist Loes. En daarom ga ik ook op wit.

Bart, (URL) - 05-01-’05 20:25
Milan

ik geef niet om aardse zaken.

Milan, (URL) - 05-01-’05 20:30
Jetje

Ik ben het volledig met je eens.

Jetje, (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 20:31
Erwin

Alle giften helpen.

De rest niet.

Erwin, (URL) - 05-01-’05 20:41
Patrick

Erwin, het gaat niet altijd om helpen, er kan ook ergens een symbolische waarde achter zitten.
Verder… Mag mijn gironummer ook niet?

Patrick, (URL) - 05-01-’05 20:59
J.Aap

Als ik doodga, op wat voor manier dan ook, wil ik niet dat mensen die mij niet gekend hebben een beetje vals gaan zitten treuren. Ze treuren dan volgensmij bovendien niet om mij, maar om verdriet wat ze zelf nog niet verwerkt hebben.

J.Aap, (E-mail ) - 05-01-’05 21:01
Sanshine

Ik doe het toch : 555

:)

IP ban te pakken?

Sanshine, (URL) - 05-01-’05 21:27
Vampire

Ieder zijn/haar mening natuurlijk. Ik heb er respect voor dat jij niet mee wilt doen aan de webloggersactie. Zelf wil ik wel meedoen, omdat ik wil laten zien dat ik volledig achter de actie sta. En jah, 1 dag niet bloggen is afkicken. Maar om een statement te zetten, moet je massaal iets doen. Tuurlijk hebt het witte scherm niet, maar ‘t geeft wel een stukje aandacht. Negatieve aandacht hebben de webloggers reeds gehad. Ik probeer een steentje bij te dragen om een positief beeld te geven.

Vampire, (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 21:37
eekhoorntje

Trusten en slaap lekker voor straks..

eekhoorntje, (URL) - 05-01-’05 21:39
555

Toch een paar dingen geleerd:

Michel en Marjanne zijn jankerts en klagers…
Bor is een godsdienstwaanzinige..
J.aap en De Smurfman snappen het…

Lees ik net dat de totale giften zijn op gelopen tot bijna 3.5 miljard dollar!!!
Dit is het beste wat die regio kan overkomen….

555, - 05-01-’05 21:40
Dré

Ach, als je me een IP-ban wilt geven, dan kwak ik hier mijn gironummer wel even neer hoor! ;-)

En ja, bij zo’n ramp die velen treft, handelt ieder op zijn manier. Die 150.000 doden doen mij niet zo heel veel, omdat ik voel dat de dood het einde niet is, maar slechts een begin. De overlevenden hebben mijn intense medeleven (niet medelijden), en als ik voldoende over kan houden na meer dan een jaar werkeloosheid, komt die giro ook nog wel aan de beurt.

Medeleven helpt niet, denken jullie wellicht, maar ik las laatst een wetenschappelijk onderzoek, dat bewijst dat de geconcentreerde gedachten van een groep mensen verspreid over de aardbol, meetbare reacties op hun vooraf bepaalde doelgebied bewerkstelligt. Mind over Matter….

Dré, (URL) - 05-01-’05 21:41
peter

Of je wat geeft of niet dat moet een ieder voor zich uitmaken , ik geef dus niet .het storten is voor veel mensen het zelfde als met oranje polsbandje gaan lopen , kijk mij toch eens begaan zijn met de wereld , maar zou gauw er ergens weer iemand lens word getrapt kijken ze weer de ander kant op ..en lopen ze een dag later weer in de rij met een kaars .

peter, (URL) - 05-01-’05 21:44
Hansje

Waarom vind je het te bizar voor woorden als ik morgen op zwart ga? Dat is mijn keuze, zoals het jouw keuze is om de hele actie (niet alleen op weblogs, maar ook op radio en tv) te negeren.
Ik vind 150.000 doden, tienduizenden vermisten en miljoenen mensen die álles zijn kwijtgeraakt reden genoeg om een dag bij stil te staan. Omdat ik er stil van word als ik denk wat dat voor die mensen betekent: helemaal niets en niemand meer hebben. Stil, heel stil. Dat is wat ik morgen wil zijn.

Hansje, (URL) - 05-01-’05 21:53
Brillie

Giro 555: geef, maar met maten.

Brillie, (URL) - 05-01-’05 21:53
SjorsLive

Ik haak af in deze discussie. Ik heb wel een mening, maar om die tussen dit geweld te gaan plaatsen? Nee, misschien een andere keer.

SjorsLive, (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 21:56
Brillie

Geweld is zeker geen oplossing.

Brillie, (URL) - 05-01-’05 22:04
Gate

Ik ga niet op wit en ik geef niets. Niet omdat het me niet interresseert, integendeel.
Wie van jullie is weleens in de betreffende regio geweest? Ben er zomaar benieuwd naar ..
Enig idee hoeveel krijgsheren en lokale machthebbertjes er tevreden gesteld gaan worden met uw centen eer dat er ook maar een deken komt waar ie moet komen? Enig idee wie er daar rijk van wordt, omdat ie dezelfde deken voor flink geld verkoopt aan de hoogste bieder?
En dan onze hulpverleners, ik heug me de schitterende koelkast van de plantagedokter nog goed, van Unicef was dat ding, hij had er niets in, dat hadden ze niet bedacht, geen aggregaatje, en ook al geen benzine.Zijn patientje lag op een rotte mat. We hebben vier matrassen gekocht en lakens. Daar had ie wat aan.
Er was ruim van te voren gewaarschuwd voor een golf, diverse landen hebben dit verzwegen vanwege het toerisme. Een geldkwestie dus.
Zet even de westerse maatstaven overboord, want dat werkt daar niet, neem dat maar van me aan.

Gate, (URL) - 05-01-’05 22:16
Cynthia

Waarom moet iedereen nou zo hard schreeuwen wat het beste is? Laat iedereen het op z’n eigen manier doen. De een zet zijn log op wit, de ander duikt de bijbel in en zo zijn er nog veel manieren. En ik weet zeker dat ze allemaal even goed zijn!

Cynthia, (URL) - 05-01-’05 23:15
Brillie

Nee, de Bijbel is helaas een boek dat verboden zou moeten worden.

Brillie, (URL) - 05-01-’05 23:19
Cokie

Heerlijke discussie dit, ennuh Smurf, je hebt gelijk hoor ! Ze moeten eens ophouden met dat gironummer er zo dik bovenop te leggen komt mijn strot uit namelijk. Het zelfde als die witte weblogs, net zoiets als al die zinloze stille tochten…bereik je geen fuck mee….
P.s mag ik mijn giro nummer hier wel noemen ?

Cokie, (URL) - 05-01-’05 23:24
Roelof

@Gate: Er zal ongetwijfeld geld aan de bekende stok blijven kleven. Dat is denk ik niet te voorkomen.

Verder vind ik de actie van de site op wit zetten niet veel toevoegen. Ik doe dus ook niet mee. Maar morgenavond wel met een zak chips en een biertje naar de gezellige show met allemaal bekende NL-ers kijken. Da’s ook behoorlijk tegenstrijdig.

Bovendien vraag ik me af hoelang iedereen die banner van de SHO blijven plaatsen. Eigenlijk verdient die banner een permanente plek op ieders site. Er zijn dagelijks rampen en wie heeft het nu nog over Darfur? Of de andere hongersnoden in de wereld.
Ik las vandaag ergens dat het wel een hype aan het worden was. Bovendien zijn de beelden van een tsunami natuurlijk zeer mediageniek. Dat heb je niet bij een aardbeving. En droogte kun je ook niet echt goed in beeld brengen.

Enfin, genoeg stof tot nadenken.
Goedenavond!

Roelof, (URL) - 05-01-’05 23:29
davy4all

davy444all

davy4all, (E-mail ) (URL) - 05-01-’05 23:30
cruler

Eerlijk is eerlijk, gironummer 555 is wel een mooi en makkelijk nummer. Zo werkt dat bij de postbank, er is waarschijnlijk ook iemand die gironummer “1” heeft, mooi toch?

Verder ben ik het (misschien wel voor de eerste keer) helemaal met je eens.

cruler, - 05-01-’05 23:40
Brillie

Nummer 1, dat is de staatskas.

Brillie, (URL) - 06-01-’05 00:17
jirev

je hoeft toch niet mee te doen, maar kraak het niet ook niet af.
en ja het blijft nut hebben tot de laatste medemens geholpen is !

jirev, (URL) - 06-01-’05 01:25
Renesmurf

Nee, jouw log is boeiend!

Renesmurf, (URL) - 06-01-’05 01:33
Han

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het geld, wat onze regering aan de getroffen gebieden geeft, ons geld is.

Voor mij alleen geen reden om niet iets extra’s te doen. Juist omdat die vele kleine bijdragen van ons Nederlanders samen een groot bedrag vormen.
Het gaat mij niet om het gevoel dat ik ‘iets goeds’ heb gedaan. Het gaat er mij om dat ik best wat extra’s kan missen om de mensen daar te helpen.

Han, (URL) - 06-01-’05 07:03
John

Vind dat je helemaal gelijk hebt.

John, (URL) - 06-01-’05 09:21
V@nM@n

Hele aardige discussie, mijn toko is open, uit respect voor allen.

V@nM@n, (URL) - 06-01-’05 10:18
Leibele

Wat een welvaartsstuipen hiero.

Leibele, (URL) - 06-01-’05 10:27
Kurai

ik heb het gironummer(wat ik niet nader zal noemen om een ip-ban te vermijden) op mijn site gezet, dit om juist mee te werken aan de verspreiding ervan, voor die ene verstokte bezoeker die al dan niet toevallig op mijn site komt en nog niet via de andere media in aanraking is gekomen met het nummer..

we betalen belasting en een deel daarvan zit al in de noodhulp.. toch is het fijn als je zelf nog wat extra’s kan missen, geld of goederen..

ik kijk vanavond geen tv, maar weet al wel dat heel nederland gaat juichen als de regering een toezegging doet om het bedrag met een x aantal euro’s te verhogen, iedereen blij met een sigaar uit eigen doos omdat de regering weet dat meer als de helft van de bevolking vergeet zijn schenking op het belastingformulier in te vullen..

Kurai, (URL) - 06-01-’05 10:50
antje

Ik denk dat iedereen moet doen wat hij denkt dat voor hem goed is, ik ben het op een bepaalde manier wel met jou eens, giro nummer komt tot vervelends toe langs, en al die media aandacht hoeft ook niet in die mate.
Maar ieder die op zijn of haar manier aandacht wil geven in welke vorm dan ook, loggers, zangers, of weet ik veel wat, doet het voor zijn/haar gevoel
En dat is iets wat je moet respecteren,
Maar ik ga er nog altijd maar van uit, hier zal maar eens zo een ramp zijn, dan ben je vast blij dat er ook voor ons iets word gedaan, hoop althans niet dat ik de rest van mijn leven in de modder moeten wonen

antje, - 06-01-’05 11:20
Lady M.

@Kurai: persoonlijk vind ik het een beetje dubbel gevoel als ik een schenking op een belastingformulier zou invullen. Je geeft iets uit je hart, toch niet voor de belastingvoordeel?
KYS

Lady M., (E-mail ) (URL) - 06-01-’05 11:21
giro 555

giro 555

giro 555, - 06-01-’05 12:53
giro 555

stort!

giro 555, - 06-01-’05 12:54
giro 555

giro 555 nu

giro 555, - 06-01-’05 12:54
giro 555

tijd voor giro 555

giro 555, - 06-01-’05 12:54
giro 555

renesmurf moet storten op giro 555

giro 555, - 06-01-’05 12:54
giro 555

giro 555 voor Azië

giro 555, - 06-01-’05 12:55
giro 555

Tijd voor giro 555!!!

giro 555, - 06-01-’05 12:55
giro 555

nu direct giro 555

giro 555, - 06-01-’05 12:56
giro 555

giro 555 nu direct

giro 555, - 06-01-’05 12:56
giro 555

Smurf nu naar giro 555

giro 555, - 06-01-’05 12:56
giro 555

giro 555 als je leven je lief is

giro 555, - 06-01-’05 12:57
giro 555

giro 555 niet te stoppen

giro 555, - 06-01-’05 12:57
giro 555

giro 555 giro 555 giro 555 giro 555 giro 555

giro 555, - 06-01-’05 12:58
giro 555

giro 555 moet, giro 555 doet je goed

giro 555, - 06-01-’05 12:59
giro 555

geen log zonder giro 555

giro 555, - 06-01-’05 12:59
giro 555

als je spammende overal zit te zeuren 1000 keer overnieuw dat je niet meedoet, krijg je giro 555 in je comments

giro 555, - 06-01-’05 12:59
giro 555

We weten nu wel dat je niet mee doet. Nu storten op giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:00
giro 555

giro 555 gewoon doen

giro 555, - 06-01-’05 13:00
giro 555

al gestort op giro 555?

giro 555, - 06-01-’05 13:00
giro 555

giro 555 :-)

giro 555, - 06-01-’05 13:01
giro 555

Nationale actie voor giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:01
giro 555

Werkloze schilders voor giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:01
giro 555

giro 555 en dan renesmurf naar Thailand sturen om de boel opnieuw te schilderen.

giro 555, - 06-01-’05 13:02
giro 555

giro 555 gewoon en normaal

giro 555, - 06-01-’05 13:02
giro 555

giro 555 maar je mag ook sms-en hoor

giro 555, - 06-01-’05 13:03
giro 555

giro 555 de gewoonste zaak

giro 555, - 06-01-’05 13:03
giro 555

sms geef naar 2020 of stort op giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:04
giro 555

giro 555 moet, giro 555 doet goed!!! en zo is het

giro 555, - 06-01-’05 13:04
giro 555

heeft u al gestort op giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:04
giro 555

giro 555 en wel inbellen, want dan kan je zo weer een andere ip halen

giro 555, - 06-01-’05 13:05
giro 555

handig zo’n floating ip… speciaal voor giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:08
giro 555

giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:08
giro 555

je teller is nu helemaal verkeerd, hahahah oh ja giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:08
giro 555

giro 555giro 555giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:08
giro 555

giro 555 kinderachtig hoor, reeacties weghalen

giro 555, - 06-01-’05 13:09
giro 555

waar blijft de volgende ip ban? giro 555

giro 555, - 06-01-’05 13:09
giro 555

giro 555 speciaal voor renesmuf

giro 555, - 06-01-’05 13:10
giro 555

giro 555 zoeffff

giro 555, - 06-01-’05 13:10
giro 555

giro 555 leuk en aardig

giro 555, - 06-01-’05 13:10
giro 555

giro 555 ook via de radio, daar houdt die smurf toch van

giro 555, - 06-01-’05 13:11
antje

ach jee wat kinderachtig, zelfs een eigen menig op een weblog, word nog bestraft met iemand die meent zo kinderachtig te moeten zijn, zielig hoor

antje, - 06-01-’05 13:15
Lady M.

Lekker dan, die SHO-spam, nu stort ik zeker niets…
KYS

Lady M., (E-mail ) (URL) - 06-01-’05 13:18
van Balen

@Antje, daar heeft die smurf het ook zelf naar gemaakt. Dat spammen op allerlei logs. Totaal geen respect heeft hij getoond op andere logs die wel wit wilde of een andere mening hadden.
Zoals hij ook altijd zelf doet.

van Balen, - 06-01-’05 13:18
Renesmurf

Ik verwijder niks, ik ban alleen, dan zijn die reactie`s onzichtbaar.
Reactie`s met inhoud zijn welkom.

Renesmurf, (URL) - 06-01-’05 13:21
Snappertjes

Hoi… we zijn het helemaal met je eens en ons logje gaat ook zeker niet op wit. En dan zie je die druktemaker van een Freek de Jonge in een spot voor dat bewuste giro nummer. Zegt ie: jullie hebbben geld genoeg, en de mensen in Azië niet.. Dan denk ik bij mezelf: jij hebt helemaal geld! Dat roept weerstand op. Maat toch… als je dan zo’n ukkie ziet, met van die grote ogen dan gaat het geld toch weer branden in de knip! Bedankt voor het berichtje trouwens, we hebben het helemaal naar onze zin met ons weblog!

Snappertjes, (URL) - 06-01-’05 13:28
eelco

quote:
Oja, degene die het waagt hier een gironummer neer te zetten krijgt een IP ban)

Als ik nou mijn giro nummer neerzet? :)

Nee serieus, iedereen heeft recht op een eigen mening.
Ik vind dat het nu ook wel mooi is geweest met dat gedoe. Tvshows, kranten, spotjes, reclames, banners etc. Wat kost dat wel niet?
Het geld van de overheid is een gedeelte van ons geld. Zeg het 1 keer duidelijk tegen iedereen dat als ze willen geven dat het kan. Er onstaat nu een soort van valse competitie “wie heeft meer medeleven”.

eelco, (URL) - 06-01-’05 13:29
Neneh

Ik zou haast iets lelijks schrijven….. ik houd me in!

Je maakt maar een ip ban….. ik kom hier maar niet meer lezen, wordt er misselijk van!

Neneh, (URL) - 06-01-’05 13:32
Linda

Ik ga wel op wit omdat ik dat wil en het mijn log is. Ik ik stort wel degelijk op giro 555, als hier wat gebeurdt ben ik ook blij als andere mensen en landen geld storten en aandacht besteden aan onze ellende.

Linda, (E-mail ) (URL) - 06-01-’05 14:08
Linda

ik stort omdat ik om anderen mensen geef en niet alleen aan mijn eigen hachje denk

Linda, (E-mail ) (URL) - 06-01-’05 14:10
Mike

IP BAN ALS JE 555 ZEGT? Jezus, heb je dan geen respect? 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF 555 VIJF VIJF VIJF

Mike, (E-mail ) - 06-01-’05 14:16
Patrick

Je begint nogal irritant te worden. Dat jij niet wil storten moet jezelf weten. Maar je hoeft niet op ieder stukje dat je maar tegen komt je negativiteit te storten.
We weten het nou wel.

Patrick, (URL) - 06-01-’05 14:58
Frankie

Ik vind het allemaal maar onzin hoor.
Tuurlijk is het verschrikkelijk wat in Azie is gebeurd, maar dat vind ik geen rede om er over in discussie te gaan en ik ga dat ook niet lang en breed publiceren op mijn log. Net als op wit gaan vandaag, wat is het nut daar van?
Tuurlijk leef ik mee met de ramp, maar laat het liever rusten voor de leukere dingen, vooral op internet, de slechte dingen op de wereld zie ik wel op het 8 uur journaal.

1 opmerking over de media: Hoe democratisch deze wereld ook is, bronnen waar de kranten hun nieuws op baseren kunnen gelogen zijn. Ook kan er veel (belangrijke) informatie niet gepubliceerd zijn. Zo is het nieuws van de media dus niet altijd waar.

Frankie, (URL) - 06-01-’05 15:01
Kurai

@Lady M: je geeft inderdaad iets uit het hart, de regering vind dat een goede zaak en wil dat dan onbelast laten.. maar daar zit dan wel een administratieve handeling aan vast..

daarnaast gaat een deel van die belasting toch ook weer naar het potje ontwikkelingshulp..

Kurai, (E-mail ) - 06-01-’05 15:12
marjanne

Ha, zeuren? Nee hoor smurf, ik zeur niet. Jouw logje kwam op mij over of het je niets interesseerde van wat er gebeurd was. En dat je niets wilde geven want er werd teveel aandacht aan besteed. Dan denk ik: zou jij geen hulp willen dan als er hier in nederland wat gebeurt?

Ik heb er geen problemen mee dat steeds dat nummer in beeld komt. Hier moet namelijk iets aan gedaan worden. Ik geef omdat ik ook zou willen krijgen. Zo geef ik bloed, omdat ik ook zou willen krijgen. Jij vindt toch dat mensen elkaar moeten respecteren? Dan moet je ook niet moeilijk doen om een gironummer en sites op wit. Dat laatste heeft ook voor mij geen toegvoegde waarde, dus doe ik t niet..

marjanne, (URL) - 06-01-’05 15:18
Roelof

Nog even zo doorgaan hier en je hebt je 100 reacties. ;-)

Roelof, (URL) - 06-01-’05 16:16
BOR

GIRO 555

BOR, - 06-01-’05 16:16
Roelof

Hoe kan dat nu? Op je voorpagina staat 74 reacties en hier bovenaan 114! Raar.

Roelof, (URL) - 06-01-’05 16:18
Renesmurf

Spammerds, die blok ik.

Renesmurf, (URL) - 06-01-’05 16:40
keekstar

pfffffff ik kom er niet uit, ik ben het nog steeds gruwelijk niet met je eens.. maarja ieder zijn meug :) Wat ik wel iritant vind is dat ik vandaag in de V&D liep en ze omriepen dat je geld moest geven voor giro 555 aan Azie. Jehhe maarum… ik vind het wel gaaf dat Nederland zo eensgezind is en iedereen op giro 555 aan Azie stort… whaha sorrie ik zit je te klieren… Maar ik ben het dan gewoon ook niet met je eens :)

keekstar, (URL) - 06-01-’05 17:15
Jeanne

“Oja, degene die het waagt hier een gironummer neer te zetten krijgt een IP ban”

ik denk dat het gironummer nu wel bekend is.
en als je me wil bannen – ga je gang, hoor.
got wat een kinderachtige opstelling :-(

Jeanne, (E-mail ) (URL) - 06-01-’05 17:27
Sonline

Tis uiteraard jouw mening en daar ben je geheel vrij in. Echter vind ik dat je nogal makkelijk oordeelt over de gemiddelde weblogger die wel op wit gaat! Of het effect heeft weet ik ook niet en daar zullen we nooit achterkomen. Maar er is veel geld nodig… de beelden zijn hartverscheurend. Je bent niet verplicht geld over te maken dat is geheel vrijblijvend! Als we via onze weblog een steentje kunnen bijdragen dan doen we dat graag. Wil je niet meedoen dan doe je niet mee even goede vrienden hoor René. Maar als niemand gironummer 555 (hahaha ;) bekend maakt via de media dan komt er ook geen geld binnen. Ik vind het dan ook een goede actie die gewoon hard nodig is! Groetsels!!!

Sonline, (URL) - 06-01-’05 18:35
cruler

al die logs die op wit gaan? dat is aandacht vragen over de rug van al die slachtoffers, daar word ik misselijk van. maar voel je niet schuldig, je hebt tenslotte al geld overgemaakt (nog makkelijker dan biechten).

als ik op tv kijk of naar de radio luister, het lijkt wel een nationale feestdag. iedereen doet mee, gratis publiciteit is tenslotte altijd mooi meegenomen.

cruler, - 06-01-’05 19:32
Jeanne

denken jullie ook wel eens dat dit smurf z’n zoveelste poging is om errug veel commentjes te krijgen (waar hij op geilt)?

Jeanne, (E-mail ) (URL) - 06-01-’05 21:06
Marielle

Ik geef GEWOON en niet om me alleen goed te voelen. ik geef gewoon omdat ik denk dat het goed is, en niet om goed gevonden te worden in de ogen van een ander. ik geef gewoon omdat IK het WIL.

Marielle, (URL) - 06-01-’05 21:56
Marielle

OJAAAAAAAAAAA JEANNE dat denk ik ook en dit is dan nu al de 79ste ;)

Marielle, - 06-01-’05 21:57
leidje

Laat iedereen gewoon doen waar die zelf zin in heeft, waar gaat dit eigenlijk nog over?
Er zijn mensen die onze hulp hard nodig hebben en dat is t allerbelangrijkste lijkt me.

leidje, (E-mail ) (URL) - 06-01-’05 23:35
marjanne

en komt Jeanne daar nu al achter :-)

marjanne, (URL) - 06-01-’05 23:42
keekstar

en renesmurf lacht zich dood whahaha wat een ophef zeg pff

keekstar, (URL) - 06-01-’05 23:43
marian

:o)

(=het eens met Smurf)

marian, (URL) - 07-01-’05 11:19
BOR

En god zei tot zijn schare, kom we nemen nog een ouwe klare

BOR, - 07-01-’05 13:13
marjanne

sja keek, die creeert ie zelf..

marjanne, (URL) - 07-01-’05 13:30
witchy

U heeft in iedergeval heel veel reacties, gefeliciteerd.

witchy, (E-mail ) (URL) - 07-01-’05 13:31
Jeanette

Tjonge Smurf. Jij weet ook wel hoe je vrienden maakt zeg.
Maar ieder zijn mening hoor. Ook anderen.

Jeanette, (E-mail ) (URL) - 07-01-’05 16:21
Bennie

@BOR… Je bent een ziek mens!

Bennie, (E-mail ) (URL) - 07-01-’05 20:51
toni

I like this site!

toni, (E-mail ) (URL) - 16-03-’06 13:48
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.