Young

Kinderen zijn de toekomst, en in het verleden zijn we het allemaal geweest.
En kinderen moeten opgevoed worden door een moeder, of desnoods een vader.
Twee moeders of twee vaders vind ik ook wel oke, als een kind maar met liefde wordt opgevoed.
Opa en oma is leuk voor een keertje, maar die kunnen een moeder niet vervangen.

Liefde is het allerbelangrijkste voor een kind.
Natuurlijk moet er voedsel in, en moet het af en toe gewassen worden, maar liefde voert de boventoon.
Na een zware schooldag ( ik spreek uit ervaring) wil het kind naar huis, zijn verhaal doen en even ontspannen.
En dat kan met wat drinken bij moeder thuis.
En gelijk daarna verdwijnt het kind om ergens te gaan spelen om tegen etenstijd weer thuis te komen.

Daarom ben ik tegen de uitbreiding van de kinderopvang, en al helemaal niet op scholen!!
Het ergste wat je een kind aan kan doen is hem 24 uur per dag op de hel die school heet laten.
Kinderen moeten ook niet door wildvreemden worden opgevangen, dan komt het nooit goed.
Iemand die een betaalde baan heeft kan ook niet de hoognodige liefde geven.

Vrouwen die een cariere willen moeten een keus maken.
Of kiezen voor een leven zonder kinderen, of de vader lekker laten huismannen.
En niemand kan me wijsmaken dat werkende ouders die savonds het huishouden nog moeten doen aangenaam gezelschap zijn!
Als je een kind krijgt moet je er voor zorgen ook!

Rene Vrijdag 07 Oktober 2005 at 12:00 am | | Smurf

65 reacties

Martin

Wat u niet wild dat u geschied…tjha de rest kennen we.
maar ik ben het niet helemaal eens met je..het is momenteel zo als je kids hebt dat je soms beide wel moet werken!! je hebt waarschijnlijk geen idee wat het allemaal kost hedentendage?? Het is zelfs zo dat als het zo doorgaat vergrijst Nederland in een hoog tempo…X-(

Terwijl ze in de landen om ons heen( Europa 1 nou echt niet!!!) veel meer krijgen voor de kids en dan noem ik alleen nog maar Belgie en Duitsland..en het erge is dat het niet zon klein beetje is ook..!!
Klagen dat de boel vergrijst…ja vind je het gek de mensen kijken wel uit om grotere gezinnen te nemen in deze barre tijd…>-(

Martin, (URL) - 07-10-’05 00:11
Brillie

Lijkt me meer dan logica. Maar vele mensen willen alles. En dat gaat niet.

Brillie, (URL) - 07-10-’05 00:17
Leibele

Wat kinderen werkelijk nodig hebben is niet liefde maar veiligheid.Liefde heeft een iets minder belangrijke plaats.Er zijn veel ouders die hun kinderen uit liefde slaan,beperken in hun vrijheid,hen hun eigen religieuze waarden opdringen enzovoorts.Veiligheid betekent gerespekteerd te worden als individu,vreiheid om zichzelf te kunnen ontwikkelen enzovoorts.Liefde beperkt over het algemeen.

Leibele, (URL) - 07-10-’05 00:24
rob

Zo, dat doet me goed om weer eens een gedegen en eerlijke opinie te horen over het opvoeden en opvangen van kinderen vandaag aan de dag.

rob, (URL) - 07-10-’05 00:40
Theo Verriet

De aardbol is overvol. Laat nederland maar lekker vergrijzen,

Theo Verriet, (URL) - 07-10-’05 01:09
Manderijn

@Leibele: sinds wanneer beperkt liefde? Liefde is samen zijn, je kind zich veilig laten voelen en laten weten dat het gewaardeerd en gerespecteerd wordt. Slaan en andere zaken hebben niets met (echte) liefde te maken.

Ik ben het tot een bepaald niveau met Rene eens, teveel kinderopvang is niet goed, je kiest ervoor om kinderen te krijgen en dan moet je ze zelf opvoeden en niet in een creche dumpen. Ik werk parttime en dat is meestal ‘s avonds, dus dan is papa gewoon thuis. Anders gaat ze naar opa en oma, maar absoluut niet naar een creche. dat wil ik niet. Ik moet wel zeggen dat als ik niet zou werken, we nu waarschijnlijk in een kartonnen doos hadden gewoond, ik móet wel werken. Want alles is echt duur!

Manderijn, (URL) - 07-10-’05 03:07
CasaSpider

Jouw ouders nemen jouw advies wel erg letterlijk, dat je nog steeds bij hun woont en met hun op vakantie gaat. Ze houden wel erg veel van je… :-)

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 03:10
V@nM@n

Ik ben het helemaal met je eens. In de tijd dat wij kinderen kregen is mijn vrouw gestopt met werken. Nu de kinderen de deur uit zijn werkt ze inmiddels weer.

V@nM@n, (URL) - 07-10-’05 07:10
ViperGirl

Het leven is inderdaad duur ja. Kinderen naar creches brengen is ook duur. Waarom werken die moeders dan? Om de creche oa te betalen? Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben ook een Stay@home Moeder en dat vind ik fijn. Een fijn idee dat mijn dochter gewoon thuis kan komen en dat er altijd iemand thuis is. Dat ze niet hoeft te overblijven of na school met wildvreemden mee.
Er zitten voor- en nadelen aan … Mijn dochter is enorm “afhankelijk” van mij. Wanneer ik er een keertje niet ben, raakt ze in paniek. Maar goed … Al met al ben ik het wel met je eens, Smurf!

ViperGirl, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 07:35
Ricky

Ik ben het met je eens, op twee dingen na:
Opa’s en oma’s kunnen een kind evenveel liefde geven als de eigen ouders.
Je schrijft dat vrouwen moeten kiezen. Maak van de vrouwen ouders, dat lijkt me eerlijker. Twee mensen zetten een kind op de wereld en zijn daar samen verantwoordelijk voor. Wat niet wil zeggen dat anderen niet af en toe een helpende hand kunnen bieden, maar de ouders moeten toch samen zorgen dat hun kinderen niets tekort komen wat liefde en aandacht betreft.

Ricky, (URL) - 07-10-’05 07:36
Ster

Soms valt er gewoon niet te kiezen. Dan ben je wel verplicht om je kind op te laten vangen. “Gelukkig” was er vroeger oen mijn kinderen klein waren nog niet zoveel kinderopvang en moest ik het allemaal zelf regelen. Mijn docters hadden een gastgezin waar ze na school naar toe gngen.Bovedien kreggen ze daar ook veel liefde. Ook was daar een moeder én een vader. Bj mij thuis hadden en hebben ze alleen maar mij…..

Ster, (URL) - 07-10-’05 08:31
Jeanne

Oei, smurf – da’s wel ouderwets gedacht.

Die moeders die je enig-verantwoordelijk maakt.
Een kind krijg je als vrouw zelden alleen, hoor.

En verder moest ik wel lachen om de reactie van CasaSpider :-)

Jeanne, (URL) - 07-10-’05 08:41
cruler

Tot de leeftijd van 5 zou er sowieso een plicht moeten zijn dat één van de ouders gewoon thuis is. Ik kan me niet voorstellen dat je kinderen neemt om ze vervolgens weg te laten kwijnen in dagverblijven. En inderdaad, na die leeftijd moet een kind na de school gewoon naar huis, waar dan één van de ouders is.

En dat lulverhaal dat je wel allebei moet werken als je kinderen wilt is onzin. Koop je maar niet zo’n duur kut huis.
Het hele leven is keuzes maken, kinderen kunnen dat niet: dus bezint eer ge begint.

cruler, - 07-10-’05 09:54
Cleo

“Iemand die een betaalde baan heeft kan ook niet de hoognodige liefde geven” ? Béétje kortzichtig weer Renesmurf.

Ja, als straks de baby eenmaal geboren is, zou ik het liefst helemaal niet meer werken. Wat? Ik zou NU al niet meer werken. Maar weet je, het echt leven is erg duur, als je niet meer bij je ouders woont. Misschien dat je daar eens over na zou kunnen denken voor je de volgende keer een ander verteld hoe het zou moeten. Prima hoor, om een mening te hebben, maar probeer er voor te zorgen dat je weet waar je ‘t over hebt. Heb je kinderen? Of een relatie met een kinderwens, omdat het toch iets is wat je samen graag wilt? Heb je en betaal je eigen rekeningen zoals huur/hypotheek, gas, licht, water, etc. etc.?

Ik zou nog veel meer kunnen en willen zeggen, want je maakt me hier echt boos mee. Maar dat doe ik maar niet.

Cleo, (URL) - 07-10-’05 09:58
ria

Vroeger was het normaal als je stopte met werken als je kinderen kreeg, ik sta er ook nog steeds achter. Ik ben ook geen liefhebster van dat gezeul.

ria, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 10:05
ChillenDerWijs

Ik ben het deels wel met je eens smurf, alleen is dat allemaal al goed verwoord door de andere reageerders :P

ChillenDerWijs, (URL) - 07-10-’05 10:28
Jetje

Soms heb je geen keuze. Als bijstandsmoeder wordt je verplicht om te gaan werken. De keuze om zelf er voor je kinderen te zijn, die heb je niet.
Ik geloof niet dat opvang slecht is voor een kind, maar dan moet het wel de keuze van de ouders zijn.

Jetje, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 10:48
Leibele

@Manderijn: Juist de zaken die jij noemt vallen onder het begrip veiligheid.Lees “The death of the famaly” van de Britse psychiater David Cooper maar eens.

Leibele, (URL) - 07-10-’05 11:07
Chantal

Dat is wel een heel uitgesproken mening, en dat mag hoor, maar je spreekt niet uit ervaring en dat vind ik niet helemaal kunnen. Oordeel niet als je het zelf niet hebt ondergaan.

Chantal, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 11:42
Renesmurf
“Iemand die een betaalde baan heeft kan ook niet de hoognodige liefde geven” Daarmee doel ik op de opvangmensen, die kunnen nooit een moeder evenaren. En ik wil zelf trouwens geen kinderen, mij te duur.
Renesmurf, (URL) - 07-10-’05 12:27
Jöran

Ik moet zeggen dat het best handig kan wezen, zo af en toe. En ik denk ook dat daar het grote misverstand ligt, veel mensen zullen er af en toe gebruik van maken omdat het kan, nu kan het helemaal niet.
Iedere dag is inderdaad niet goed en ook niet leuk voor de kinderen, vergeet niet dat het geld zal gaan kosten en dan zullen er wel weer mensen afhaken.

Jöran, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 12:33
Marjanne

Réne: Kinderen zijn jou te duur. Maar daarbij komt, dat jij geen relatie hebt waarin je eventueel kinderen zou willen. Je zegt dat je niet per se allebei hoeft te werken. Misschien niet nee, als een van de twee bergen geld verdient. Maar heb jij ooit op jezelf gewoond? Als ik kijk wat er bij mij als student doorheengaat in mijn flatje, dan schrik ik soms heel erg. Ik koop geen dure merkkleding en ga niet naar de Albert Heijn om boodschappen te doen. En toch geef ik elke maand weer een berg uit aan de dingen die gewoon nodig zijn.

Ik las ook van Cruler: ‘dan koop je maar niet zo’n duur kut-huis’. Nee, dat kan inderdaad. Maar huren is nog steeds water naar de zee dragen. Ik wil hierna geen duur kuthuis, maar een leuke woning waarin ik kan samenwonen en eventueel ook nog kinderen kan krijgen.

Dat ik daarnaast blijf werken staat voor mij vast. Ik heb niet voor niets geleerd en ik denk dat ik wat kan bijdragen in een of ander bedrijf. Mijn moeder was tot mijn 12e thuis, daarna deed ze veel avonddiensten. Mijn jongste broertje was toen 5. Toen ik 2,5 was was ik een schuw meisje. Niet zo gek als je met je moeder alleen thuis bent. Twee dagen in de week een opvang zie ik dan ook niet als een probleem. Ik denk dat je van veel dingen pas weet wat je zult doen als je voor de keuze staat.

Nogmaals René, voor de grap zou je een maand of twee moeten kunnen proefdraaien, dan zou je kunnen zien wat er doorgeengaat, alleen al in je eentje. geloof me, je schrikt ervan!

Marjanne, (URL) - 07-10-’05 12:47
Cornette

Mensen willen geen keuzes meer hoeven maken. En het is niet alleen de vrouw die moet kiezen. Kinderen krijg je vaak niet alleen.

Cornette, (URL) - 07-10-’05 13:06
antje

jonge jonge Rene ik vind dat jij voor iemand die geen kinderen heeft, wel een erg uitgesproken mening hebt hoor.
Moet eerlijk zeggen, ik ben een thuis blijf moeder, maar daarbij ga ik niet oordelen over moeders die willen blijven werken, omdat die een studie hebben gedaan, en niet voor hoog uit een paar jaar, maar dat tot hun pensioen willen blijven doen,
En wat is er fout aan kinderopvang, niets mis mee om te leren omgaan met anderen, je zal als kind hele dagen tussen volwassenen zitten, niet dat er iets mis is om een dagje naar opa en oma te gaan, maar geen 5 dagen in de week, word je volgens mij als kind ook niet vrolijk van, dan zo nu en dan lekker naar de opvang tussen leeftijds genootjes

antje, - 07-10-’05 13:16
sylans

Kinderen moeten gewoon met een jaar of acht aan het werk.
Geen gezeik, neem een krantenwijk.
Kinderen moeten ook zelf koken als ze zes zijn.
Boerenkool en Hutspot maken.
En als ze een jaar of achttien zijn moeten ze echt helemaal het huis uit.
Kinderen die thuiswonen zijn een drama.
Die leren het nooit, wat leven is.

sylans, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 13:53
Maurice

Rene, gewoon een kat nemen. :)
Natuurlijk ben ik het niet helemaal met je eens omdat ik weet dat jij geen kids hebt, dus objectief oordelen kan je helaas niet. Of je moet in een dagopvang schilderen, dat kan natuurlijk ook. hihihi ;)

Maurice, (URL) - 07-10-’05 13:53
sinesappel

Ik ben het met je eens, als je kinderen wilt moet je er ook voor kunnen zorgen. En dat is tegenwoordig wel een beetje een probleem. Want meestal red je het tegenwoordig niet meer op 1 salaris. En misschien is dat ook wel weer een luxeprobleem, want iedereen moet tegenwoordig een groot huis, een dikke auto, het liefst zeker twee tv’s, een computer, een mobiel en ga zo maar door. Wat een geld zal je wel niet besparen als je dat allemaal niet hebt. Ik doe er natuurlijk zelf ook net zo hard aan mee, maar je zult wel moeten tegenwoordig.

sinesappel, (URL) - 07-10-’05 13:57
wies

zoooo, dat zijn nog eens ferme woorden. helemaal mee eens. als beide ouders werken, kunnen ze beide opdraaien (klinkt negatief, maar niet zo bedoeld) voor de voor- en naschoolse opvang. nu werk ik onregelmatig en ook gedeeltelijk vanuit huis. maar het is regelen, regelen. tijd voor je kinderen, tijd voor je partner en vrienden, tijd voor jezelf.

wies, (URL) - 07-10-’05 14:45
Rose

Ja. Als je kinderen neemt, moet je daar ook de verantwoordelijkheid voor nemen… er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat een kind, opgevoed door zijn/haar moeder, het best ontwikkelt!!! Zelfs opvoeding door een opa/oma heeft al invloed op de ontwikkeling van een kind. Nu zijn er altijd verzachtende omstandigheden, maar nee, de creche is vaak niet de beste oplossing.

Rose, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 15:34
Pasula

Goeie tekst, kan ik me helemaal in vinden!

Pasula, (URL) - 07-10-’05 15:58
Paola

met de laatste zin ben ik het eens…… de rest ligt wel een beetje genuanceerder volgens mij……

Paola, - 07-10-’05 16:05
Ricky

Ik hoor overal dat het leven tegenwoordig zo duur is. Ik weet niet of er in 12 jaar zoveel is veranderd, maar ik heb van 1989-1993 met twee kinderen en een man die studeerde en part-time werkte, geleefd van minder dan het netto minimumloon destijds. En dat ging. Dat betekent: wonen in een simpel flatje, geen auto, geen vakantie, tweedehands kleren, geen drank en sigaretten, nooit uit eten, geen kant-en-klaar voedsel en vooral: geen doodlopend krediet voor meubels e.d. We hadden ook geen CD-speler, mobieltjes, DVD-speler, eerst zelfs alleen zwart/wit TV (een krijgertje), stoelen die van oma geweest waren. Weet je dat je zo ook kan leven? We waren er niet minder gelukkig om. En we hebben nooit honger geleden, ‘s winters was er voor iedereen een warme jas, de huur en het gas en licht konden betaald worden. Het kan wel.
Mensen willen tegenwoordig zoveel. Hoewel, het was voor ons maar tijdelijk. Ik kan me voorstellen dat als je geen uitzicht hebt op iets beters, dat het dan anders is.
Niet dat voor mij iedereen thuis hoeft te blijven, ik heb daar voor gekozen en iedereen moet zelf weten wat het beste is, maar het excuus dat het moet voor het geld, daar twijfel ik toch aan.

Ricky, (URL) - 07-10-’05 16:36
Honkie

apllaudiseerd wel gemeend

Honkie, (URL) - 07-10-’05 17:54
Niek

Nee.. van mij mag best die opvang zo geregeld zijn. Alhoewel dit tever gaat! Na schoolse opvang omdat er niemand thuis gaat, gaat nog net vindt ik. Maar om kinderen van half 8 tot half 7 op school te laten!! :S Ik begrijp wel als de man eerder vrij is en de kinderen van school haalt en helaas in de file staat dat het dan wel prettig is dat je kind(eren) even worden opgevangen worden door school. Maar om ze daar te laten terwijl jij gewoon op je werk werkt.. NEE!

Niek, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 17:57
peer

Ik denk dat ze tijdens het overblijven ook wel mogen buitenspelen hoor. Het is voor ouders wel fijn om te weten dat er op hen gelet wordt.

peer, (URL) - 07-10-’05 18:13
Angélika

Sommige mensen willen graag kinderen, maar kunnen er van één loon niet voor zorgen. Ik hoop dat ik wel gewoon thuis kan blijven bij de kinderen, want dat wil ik wel. Heb geen interesse in een carière verder…

Angélika, (E-mail ) (URL) - 07-10-’05 19:11
Roelof

De regering hinkt zelf op twee gedachten. Eerst hebben we het cda met hun gein als hoeksteen. Die lui willen het liefst dat moeders thuis blijft en vaders werkt. Goed voor het gezin en brengt ons weer waar JPB ons wil hebben: de spruitjeslucht van de jaren 50.
Dan hebben de de vvd met hun economieverhaal. Iedereen moet werken om het land weer bovenjan te krijgen.
Een probleem dus. Het vreemde is dat in landen om ons heen de kinderopvang wel goed geregeld is (scandinavische landen bv.) en dat daar de arbeidsparticipatie van vrouwen ook hoger ligt. Rara, hoe kan dat. Als onze regering nu eens daar ging kijken en ideeen ging shoppen dan werd het misschien nog wel iets.

Roelof, (URL) - 07-10-’05 19:57
wout

Je hebt van die mensen, die willen het allemaal, helemaal geen keuzes maken. Later hebbben ze het vaak aardig voor elkaar. Niet wetend dat ze de mooiste tijd van hun kind gemist hebben. Sukkels..

wout, (URL) - 07-10-’05 20:42
Terrebel

Doelbewust heb ik voor kindere gekozen: iemand zal toch later mijn pensioen moeten betalen? En wie zou dit land uit het moeras moeten trekken als iedereen zou vinden dat het niet meer betaalbaar is om aan kinderen te beginnen?
In sommige landen (zoals Duitsland) wordt je beloond voor het zorgen voro een toekomst voor het land (kinderen krijgen) en in andere landen (waaronder het onze) wordt je ervoor gestraft. Natuurlijk is het je eigen vrije keuze. Maar vind jij dan echt dat je zelf geen recht hebt op een prettige oude dag?
Dit om het even zwart/wit te stellen. Natuurlijk is de werkelijkheid een stuk complexer maar voor mij is de essentie:“Geen kinderen? Geen toekomst!”

Terrebel, (URL) - 07-10-’05 21:29
maria

na al je reacties gelezen te hebben waarbij ik me in sommige wel kan vinden en in andere totaal niet
denk ik waar heb je het over wij hebben geen duur huis wel een hypotheek en een auto omdat ik avond/nachtdiensten draai in de wijk nou wonen wij in een dorp dus zonder auto mag je deze diensten niet draaien te gevaarlijk
en ik moet wel blijven werken om gewoon te kunnen eten
terwijl mijn man toch ook niet slecht verdient
er is dus wel op 1.5 dag na altijd iemand van ons bij de kinderen of opa en oma zijn er dus die 1.5 dag
en ja obze kinderen krijgen alle liefde en veiligheid vinden wij

maria, (URL) - 07-10-’05 21:59
Mannie

Ik vind dat mensen die kinderen nemen en werken het zelf ook moeten uitoeken waar en hoe ze de opvang regelen. Dat moet niet op een school, en al helemaal niet als de school dat verplicht is te doen. Ouders die kinderen hebben horen daar voor te zorgen, kunnen ze dat niet hadden ze maar een voorbehoeds middel moeten gebruiken.

Mannie, (URL) - 07-10-’05 22:28
Lammert

Ik denk dat het goed is dat beide partners voor de kinderen zorgen én beide werken. Allebei parttime! Dat is het eerlijkst en lijkt me het leukst voor de kinderen.

Lammert, (URL) - 07-10-’05 22:57
Leibele

Als kinderen zo nodig opgevangen moeten worden van de ouders is er toch iets dat ik niet begrijp.Waarom juist op school.Zaten de ouders soms van pak weg zeven uur tot zeven uur op school,vijf dagen lang.Dat soort ouders die dat hun kinderen aan willen doen zijn onmensen.

Leibele, (URL) - 08-10-’05 00:01
Kees

Deels ben ik het met je eens. Vooral die laatste zin. Daarom vind ik het ook een zot idee dat scholen moeten zorgen voor kinderopvang. En dat ouders op een gegeven moment het beleid op een school kunnen bepalen (want dat heb ik ook al gelezen).

Ik ben het oneens met je opvatting dat opa en oma geen moeder kunnen vervangen. Dat kan wel degelijk. Vooral de oma. En waardoor komt dat? Je geeft het zelf min of meer al aan… juist… de liefde voor dat kind.

Kees, (E-mail ) (URL) - 08-10-’05 00:02
Bart

Je hebt het netjes verwoord

Bart, (URL) - 08-10-’05 12:51
Aad

Opa’s en oma’s zijn juist wel heel erg belangrijk voor kinderen en liefde ontvangen en geven moet je niet los van de opvoeding zien. Is er een heel belangrijk onderdeel van!

Aad, (URL) - 08-10-’05 15:15
Irma

Ik ben het voor de zoveelste keer weer volledig met je eens!

Irma, (URL) - 08-10-’05 15:27
Renesmurf
Als ik niet meer wil werken vraag ik wel een uitkering aan, simpel zat. Ik draag nu ook af aan allerlei zaken, en ik bouw rechten op. Beetje onzin om alleen maar kinderen te krijgen om ze te laten werken voor anderen. Als dat de reden is om kinderen te nemen ben je niet goed snik.
Renesmurf, (URL) - 08-10-’05 16:49
Jolanda

ik ga hier niet op reageren want dan spring ik uit mijn vel

Jolanda, (URL) - 08-10-’05 17:27
Renesmurf
Doe een poging, ik kan alles hebben. Bovendien lucht het vast op!
Renesmurf, (URL) - 08-10-’05 17:29
Ricky

Renesmurf, voor je AOW bouw je geen rechten op. Dat is nou juist het rare. De AOW wordt betaald door de mensen die werken. Voor een pensioen spaar je, maar niet voor je AOW. Mensen denken dat vaak, maar het werkt niet zo. Daar is destijds voor gekozen door vadertje Drees, om het zo te doen.

Ricky, (URL) - 08-10-’05 17:50
Renesmurf
Ik heb wel WW rechten opgebouwd, en daarna is er altijd nog wel een ander potje.(en anders houden ze het maar) Ik voel werken niet als een verplichting, als ik geen zin meer heb stop ik er mee. En het staat nog maar te bezien of ik de 65 wel ga halen, dat haalt bijna niemand, maar je moet wel afdragen aan van alles.
Renesmurf, (URL) - 08-10-’05 18:05
Corinne

Hehehe je maakt de tongen weer los René hahaha!

Corinne, - 08-10-’05 21:11
DarkRain

Ik kan me heel goed vinden in wat marjanne en cleo zeggen, kan ik weinig aan toevoegen!

DarkRain, (URL) - 08-10-’05 22:53
antje

haha rene, dacht dat jij niet deed aan zin misschien een beetje lullig hoor, maar lees toch van jou hand dat als jij geen ZIN meer hebt in werken stop je er mee…….:-p

antje, - 09-10-’05 17:40
Renesmurf
Dus werk ik door tot mijn dood.
Renesmurf, (URL) - 09-10-’05 17:56
Ricky

De 65 haalt bijna niemand? Is het zo erg in Groningen?
Gemiddelde leeftijd hier: mannen 77 en vrouwen 81. Maar misschien is het in het Barre Noorden anders?

Ricky, (URL) - 09-10-’05 19:49
Renesmurf
Als ik in de krant kijk bij de overlijdensadvertentie`s is het gemiddelde een stuk lager. Ik ben schilder, die worden niet zo oud.
Renesmurf, (URL) - 09-10-’05 22:02
MacPhisto

Ik zie een toekomst als vaderende huisman wel zitten, eerlijk gezegd. Lekker freelance vanuit mijn eigen stekkie mooie dingen ontwerpen op de Mac. Maar laat ik eerst een beetje meer carriere maken, en vooral die leuke vrouw/vriendin zoeken om mee voort te planten. :-D

MacPhisto, (URL) - 09-10-’05 22:22
vergifjuh

rene…mooi onderwerp weer :P
hehehe…en wat een knuppel gooi je weer in dat hoenderhok !
man o man :) bij deze nodig ik je uit om straks als mijn baby er is een weekje ofzo te komen logeren…ik zal je dan mijn week eens laten zien, kun je gelijk zien wat die luiervolpoepende krengetjes kosten :)

grijnzz…verder denk ik dat een ieder boven mij wel gezegd heeft wat er te zeggen valt :P

vergifjuh, (URL) - 10-10-’05 10:12
Kitty

Haha…wat heb jij toch altijd geweldige stellingen ! Leuk zoals jij altijd mensen uit de tent probeert te lokken.;) Ik ben voor een brede school. Voor en na schoolseopvang, sport , muziek en knutselclubs enz. O ja en allemaal overblijven op school. Natuurlijk moet het ook betaalbaar worden. Nederland loopt zo ver achter bij veel landen !Had ik toch vroeger met mijn Zweedse vriendje moeten trouwen, daar is het prima geregeld ! :-)
Ik koos er ook ooit voor om thuis te blijven voor de kinderen maar ik ben nu “gedwongen” om te werken. ( Ik koos er niet voor om met een uitkering thuis te blijven.)
Nee wat mij betreft valt er nog heel wat te verbeteren in Nederland.Bovendien werken de meeste moeders maar een dag of drie en daar worden kinderen echt niet slechter van.
Nee, het is een luxe als je thuis kunt blijven maar voor veel is het noodzaak om te werken.

Kitty, (URL) - 10-10-’05 16:41
warren

Follow your dreams, you can reach your goals.

warren, (E-mail ) (URL) - 16-03-’06 12:18
gerrie

ik zou niet weten waarom een oma niethaar kleinkinderen moet opvoeden.ik heb 2 kleinkinder 4-5 jaar ,vanaf hun moeder is overleden in 2002.ze willen nooit meer bij oma weg.en weet je hoe dat komt?
om dat ik zoveel van ze hou.

gerrie, - 31-08-’06 21:22
cheap vermox

Deeply sorry for that.

cheap vermox, (E-mail ) (URL) - 22-12-’06 16:55
buy vicodin0909

albheoDeeply sorry for that.

buy vicodin0909, (E-mail ) (URL) - 25-12-’06 04:23
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.