Heel kort

Ik heb een digitale horloge met verschillende functie`s.
Ik kan de tijd alsmede de datum zien, ik kan het alarm instellen en er zit een stopwacht op.
Met dat laatste kan ik de tijd nauwkeurig bijhouden tot honderdsten van secondes.
Dat kan door op hetzelfde knopje te drukken als waarmee ik het activeer.

ALs ik heel snel start en stop indruk (zelfde knopje dus) dan kom ik als snelste tot 13 honderste!
En de tijd tussen het twee maal indrukken van de knop is echt minimaal.
Je kan niks in die tijd, zelfs niet met de ogen knipperen.
Degene die een seconde in honderd stukjes gedeeld heeft was niet goed snik.
Een uur heeft zestig minuten, een minuut heeft zestig seconden, en een seconde bestaat weer uit honderdsten??

13 honderste is dus niks.
4 honderdste daarintegen is helemaal niks.
En dat is het verschil tussen een goud, brons of zilver?
Vanwaar al die ophef?

Balkenende ging haar bellen om te feliciteren???
Was meedoen niet belangrijker dan winnen?
Is het groot nieuws dat er zes miljoen mensen gekeken hebben?
Wat maakt dat nou uit?

Geef ze allemaal toch een medaille, en zeur niet zo om een tijdsduur dat niet echt waarneembaar is.

Rene Dinsdag 21 Februari 2006 at 12:00 am | | Smurf

40 reacties

Brillie

Alles is waarneembaar. Zelfs die 100 ste van een seconde. Gelukkig wel. Anders zou je maar een hele trage internet verbinding hebben. En je log zou er dagen over doen om te laten tot wat je nu ziet.

Brillie, (URL) - 21-02-’06 00:04
Leibele

Ik heb alle tijd.En die besteed ik niet aan de Olympische Spelen.Dat doen Alex en z,n vrouw en kinderen wel.

Leibele, (URL) - 21-02-’06 00:07
ria

‘t zijn maar fracties, maar juist die kunnen heel veel betekenen, iedere dag weer, ook in het verkeer

ria, (E-mail ) (URL) - 21-02-’06 00:21
Theo

Je reactiesnelheid stelt me een beetje teleur Rene… Dat moet sneller kunnen! Veel oefenen dan klok jij over 4 jaar de volgende winterspelen! ;-)

Theo, (URL) - 21-02-’06 00:27
rob

Je hebt volkomen gelijk om zo te relativeren. Maar ik heb toch, ondanks die vierhonderdste die inderdaad niets voorstelt, toch genoten van het hele schouwspel op zondagavond.

rob, (URL) - 21-02-’06 00:34
Angélika

In die tijd kun je mooi wel op je knopje van je stopwatch drukken :-D

Maare ik vind het ook een hoop gezeur om niks hoor, ik kijk niet eens.

Angélika, (E-mail ) (URL) - 21-02-’06 00:36
travelagent

Dat Balkenende haar feliciteerd vind ik onzin. Wat heeft die man er nou mee te maken.:-S Maar die tijd? Jahaaa dat is spannig. Of je moet gewoon tegen elkaar rijden en degene die als eerste is gaat verder en moet tegen de andere winnaar van een andere groep. En de verliezer tegen de verliezer. Zie je het liever zo?:-D

travelagent, (URL) - 21-02-’06 00:42
Martin

Boeie het is gewoon topsport..1 foutje kan gewoon fataal zijn en dat is nou net die 4 honderste seconde..(h)

Martin, (URL) - 21-02-’06 00:44
Renesmurf
Ik vind dat ze af moeten ronden op de hele seconde, en dan allemaal dezelfde medaille geven, want meedoen is belangrijker dan winnen.
Renesmurf, (URL) - 21-02-’06 00:47
Rose

Er is geen verschil, nauwelijks, tussen de 1,2, en 3. Maar ach, men wil toch winnen. Blijkbaar :) Dus toch maar die pietluttige milliseconden…

Rose, (URL) - 21-02-’06 01:23
CasaSpider

Na tien keer oefenen kwam ik op mijn horloge tot 0.10 seconden. De 0.11 en 0.12 haal ik met gemak. Ik ben dus 0.03 beter dan jij en verdien een gouden plak!

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 21-02-’06 01:27
Roelof

Dat heet nu topsport. Het kan beslissend zijn op enkele honderden van seconden. Jouw probleem zit hem in twee dingen.
1. Je snapt niet waarom er in uren in 60-tallen word gewerkt en in seconden in 100-tallen. (ik ook niet)
2. Topsport. Ga even terug naar het VZH-examen van Kiras. Jij (eigenlijk Kiras) had 42 punten terwijl 40 de ondergrens is. (ik moest even zoeken op je site, dat wel) Dan heb je dus echt geen gouden plak. Ben je 33 of zo. dat is nu topsport. Het gaat om hele kleine dingetjes. Zo.

Een topprestatie van Marianne. Ook al kun je het verschil niet met een vingerknip aangeven. Mooi man, die tranen van vreugde.

Roelof, (URL) - 21-02-’06 02:17
Ster

Ook in andere sporten doen die minimale verschillen er toe. De echte sporter gaat door het vuur voor dit soort kleine verschillen…

Ster, (URL) - 21-02-’06 05:52
V@nM@n

Dat moet je vertellen aan degenen die verloren hebben…
Eigenlijk hadden ze allemaal goud moeten krijgen in Torino.

V@nM@n, (URL) - 21-02-’06 07:02
Mysterycouple

Ja maar als zij niet winnen krijg ik geen chocolademedaille in mijn kastje:-(

Mysterycouple, (URL) - 21-02-’06 10:37
Bloggie

Maar dan vraag ik me af hoeveel cm dat is 4 honderdste van een seconden?

Bloggie, (E-mail ) (URL) - 21-02-’06 11:06
Eljo (Morpurgo.nl)

Toch heb je wel een beetje gelijk en gaat het werkelijk nergens over. Ze hebben ip gewoon alle twee gewonnen maar er was maar een gouden plak. Dit is dan ook waarom het niet zo leuk is om schaatsen te kijken het gaat nu meer om de sponsoren in beeld te krijgen en daar je geld mee te verdienen.

Eljo (Morpurgo.nl), (E-mail ) (URL) - 21-02-’06 11:21
Mark

Nou.. ik ben best wel sportgek ik vind het wel gaaf allemaal :).. ik kwam overginds tot 9 honderste ;)

Mark, (URL) - 21-02-’06 11:31
Chantal

Er kan er nu eenmaal maar eentje winnen, en er moeten grenzen zijn….. anders is het geen sport meer.

Chantal, (E-mail ) (URL) - 21-02-’06 12:03
roel pot

Nee, jij besteedt je tijd lekker als je op een stopwatch gaat kijken hoe snel je hem aan en uit kan zetten:-?

roel pot, (URL) - 21-02-’06 12:08
Petra

Rare vraag misschien, maar zou Balkenende zijn telefoonnummer onderdrukt hebben of zou je dat zien op je mobieltje als je wint. Ook raar, ik heb gewonnen, even mijn mobiel aanzetten want Balkenende zal zo wel bellen…

Petra, (URL) - 21-02-’06 12:09
Henriette

Ergens heb je wel gelijk.

Henriette, (URL) - 21-02-’06 12:16
paola

net wat ria zegt….je komt iedere dag situaties tegen waarin die secondes er net wel toe kunnen doen…..

paola, (URL) - 21-02-’06 12:59
Renesmurf

Ik heb het over vier honderdste, dat is dus niks.

Renesmurf, (URL) - 21-02-’06 13:06
vergifjuh

owwwwwwwww volgens mij heb je het over de olympische spelen ?? right ??

zie je ook dat volg ik niet…
en ik geloof er niks van dat ik er iets mee mis :P

je hebt wel gelijk die secondes he.. wat zou het :P

vergifjuh, (URL) - 21-02-’06 17:11
zr.nitro

Wat is nou tijd?
in ieder geval moet je daar lekker van genieten!
zo ook met sport………als je maar je best gedaan hebt
en beter als je best
kan toch niet?

zr.nitro, (URL) - 21-02-’06 18:56
Cornette

Je hebt weer helemaal gelijk. Onmeetbare verschillen. En ineens ben je winnaar of verliezer en waarom nu helemaal?

Cornette, (URL) - 21-02-’06 19:21
maria

ik vond het heel erg mooi om te zien ja en allemaal een plak dat is gewoon niet te doen denk ik. maar het zou wel anders kunnen.

maria, (URL) - 21-02-’06 19:22
Mm..

Nog maar een paar dagen, Rene.. nog even afzien.. ;-)

Mm.., (URL) - 21-02-’06 19:43
Xiwel

Toch zo’n 40 miljard picosecondes.

Maar ik ben zelf ook meer van duidelijkere overwinningen. Stel voor om alle schaatsers tegelijk te laten starten. Iedereen die een rondje ingehaald word, wordt van de baan gehaald. Tot er 1 duidelijke winnaar overblijft. :)

Xiwel, (E-mail ) (URL) - 21-02-’06 20:18
Manderijn

Elke seconde is een deur naar onbegrensde mogelijkheden.

Manderijn, (URL) - 21-02-’06 20:32
Kees

Voor het blote oog is zoiets inderdaad niet waarneembaar. Maar met de technieken van tegenwoordig blijft niets meer verborgen. Zelfs het kleinste verschil niet.

Toch vind ik dat er wel zoiets moet zijn als strijd. Anders heb je er ook niet veel meer aan.

Kees, (E-mail ) (URL) - 21-02-’06 20:36
Leidse Glibber

Ja de verschillen zijn eigenlijk niets meer he, maar wel spannend

Leidse Glibber, (URL) - 21-02-’06 22:22
bareuh

ik zat vroeger ook op schaatsen, wij kregen tenminste een vaantje! hah. (en natuurlijk stond ik op het ereschavot als de eeuwige tweede of derde)

bareuh, (URL) - 21-02-’06 23:13
hanscke

Geef een mens brood en spelen en ze genieten. Ik ben een mens en ik heb van het spel genoten. Verder verbind ik er niets aan, het is vluchtig als een soap

hanscke, (URL) - 21-02-’06 23:46
Xiwel

0.01 seconde is bij een rondje van 28.00 seconde gelijk aan 14.3 cm ofwel een halve schaatslengte.

Xiwel, (E-mail ) (URL) - 22-02-’06 02:39
Aletta

Ik ben niet zo’n liefhebber van de olympische spelen en krijg er ook weinig van mee.

Aletta, (URL) - 22-02-’06 21:10
agnes

ja, en de grap is ook nog dat iedereen die kijkt om het hards roept: ow, ze gaat echt sneller dan de anderen! Tis dat er zo’n klokje in beeld staat, anders had niemand er meer verstand van en nu heel Nederland. Blijft toch leuk om naar te kijken trouwens!

agnes, (URL) - 25-02-’06 11:33
generic viagra8612

rrsencSorry fot that really

generic viagra8612, (E-mail ) (URL) - 22-12-’06 20:08
cheap celexa

Sorry that I did that

cheap celexa, (E-mail ) (URL) - 25-12-’06 04:11
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.