Ik reageer op een paar stellingen

Iedereen van 14 jaar en ouder moet nu kunnen aantonen wie hij of zij is. De regering moet deze identificatieplicht afschaffen.

Deze maatregel is ooit ingevoerd om het veiliger te maken.
En het is er niks veiliger op geworden door deze maatregel.
Ik draag zelf nooit wat bij me temeer daar ik niet aangehouden wens te worden.
Er zijn tienduizenden mensen bekeurd, waarvan niet een terrorist!

Als je met een maatregel niet bereikt waar die voor bedoel is is het mislukt.
Dus afschaffen!

Iedereen mag zeggen wat hij wil, ook als dat discriminerend is voor andere mensen.

Ehm, ja, men moet ALLES kunnen zeggen.
Maar ja, er is wel een grens natuurlijk.
Dus nee.
Wie harde woorden gebruikt kan harde woorden terugverwachten.
Maar dan gaat het van kwaad tot erger, en dat is iets wat we niet zouden moeten willen.
Respect voor elkaar!

Een leraar op een school met veel kinderen met een leerachterstand moet meer verdienen dan een leraar op een gewone school.

Natuurlijk niet, niemand zou meer moeten verdienen dan een ander, want niemand is belangrijker dan een ander!

De mavo bestaat nu niet meer als aparte school maar is een deel van het vmbo geworden. De mavo moet als aparte schoolsoort terugkomen.

Ik heb me niet genoeg verdiept in het onderwijs om daar een oordeel over uit te kunnen spreken.
Het vakgerichte onderwijs, met wat minder leervakken, is mij in elk geval uitstekend bevallen.

Christelijke en islamitische scholen moeten leerlingen kunnen weigeren.

Het is hoog tijd om religie uit het onderwijs te bannen.
School is voor waarheden, geloven doet men maar in de vrije tijd.



En vertel me nu maar waar u het niet met me eens bent, en vooral waarom niet.
Rene Donderdag 02 November 2006 at 11:00 pm | | Smurf

36 reacties

Struikel

Die eerste maatregel heeft nu 100000 * €50,- opgeleverd. die gaan ze niet afschaffen.

Struikel, (URL) - 02-11-’06 23:17
eisema

identificatieplicht is gewoon een wassen neus!! afschaffen, we hebben daar niet meer bereikt

eisema, (E-mail ) (URL) - 02-11-’06 23:26
Roelof

1: pure flauwekul die legitimatie. 14 jarigen rake ndat ding alleen maar kwijt. en zoals je zegt: het heeft niet bijgedragen tot hetgeen ze beoogden.
2: nee, er zijn grenzen.
3: een leraar in een gebied met veel moeilijkheden (bv. de grote steden) mogen van mij best meer meer verdienen dan een leraar (ik) in een plattelandsgemeente.
4: Officieel is de MAVO nooit afgeschaft.
5: Iedere school mag leerlingen weigeren. Alleen de basis moet legitiem zijn. Geloof is dat niet. Hoewel gelovigen daar natuurlijk anders over denken. Bovendien moet je je afvragen of een christelijke leerling zich prettig zal voelen op een islamitische school en andersom. Probleem is dat iedereen onder de 16 recht heeft op onderwijs … waar plaats je de moeilijke gevallen. In de praktijk zullen er dus weinig leerlingen geweigerd worden.

Roelof, (URL) - 02-11-’06 23:28
Theo

1: als je niks hebt te verbergen kun je er moeilijk een probleem mee hebben dat je aan kunt toenen dat je bent wie je zegt dat je bent.
2: discrimineren mag niet, verder mag veel.
3. ik had persoonlijk altijd de pest aan leraren dus dat ze meer moeten verdienen? Nee…..
4. onzin.
5. Elke school moet leerlingen kunnen weigeren. Werkgevers hoeven toch ook niet iedere klojo aan te nemen?

Theo, (URL) - 02-11-’06 23:43
Brillie

Iedereen van 14 jaar en ouder moet nu kunnen aantonen wie hij of zij is. De regering moet deze identificatieplicht afschaffen: Het was al een te gek voor woorden idee, het was alleen maar bedoeld om meer geld te vangen van de burgers. Dus weg ermee.

Iedereen mag zeggen wat hij wil, ook als dat discriminerend is voor andere mensen.

Ik ben tegen, omdat mensen te vaak maar dingen roepen die nergens op slaan. Dat ik dan roep dat Sinterklaas NIET bestaat. Dan mag dat. Immers is Sinterklaas alleen maar bedacht om spullen te verkopen. Dat is gewoon een feit. Echter roepen dat JPB een loopse reu is, en dat hij zich graag laar nemen door iedereen daar. Dan is dat niet echt iets wat de lolligheid van iedereen zal dragen. Dus dat zou dan niet mogen.

Een leraar op een school met veel kinderen met een leerachterstand moet meer verdienen dan een leraar op een gewone school: Nee, iedereen verdiend naar wat hij mag verdienen. En geen cent meer.

De mavo bestaat nu niet meer als aparte school maar is een deel van het vmbo geworden. De mavo moet als aparte schoolsoort terugkomen: Ik ben voor. Maar dan ook de LTS terug laten komen. Waar mensen een vak kunnen leren met hun handen.

Christelijke en islamitische scholen moeten leerlingen kunnen weigeren: Nee, dat mag niet. Als mens dat wel zouden doen, dan is de maatschappij te verdeeld aan het worden. Elke geloofsschool zouden we moeten verbieden. Gewoon algemeen opleiden de mensen.

Ik kom steeds uit op Ad Bos met mijn meningen…

Brillie, (URL) - 02-11-’06 23:56
rob

Ik ben alleen maar benieuwd uit welk partijprogramma dit nu weer komt.

rob, (URL) - 03-11-’06 00:22
travelagent

Ik ben het eigelijk wel met je eens het is niet anders.

travelagent, (URL) - 03-11-’06 01:02
Youke

de mavo moet terugkomen. De aansluiting vmbo naar havo is nu te slecht.

Youke, (URL) - 03-11-’06 06:44
V@nM@n

Identificatieplicht meteen afschaffen. dat is staatskasspekkerij. En geloof moet uit het onderwijs.
Voor de rest maakt het me niet zoveel uit.

V@nM@n, (URL) - 03-11-’06 07:01
Pasula

Ik ben het helemaal met je ees op deze na: niemand zou meer moeten verdienen dan een ander.
Nee dus, als iemand jaren geleerd heeft mag diegene ook wel beloond worden voor de extra inspanning. Dat wil niet zeggen dat een ongeschoolde fabrieksmedewerker niet even hard werkt als een leraar, het is gewoon anders en voordat je een vak gaat leren verdiep je je toch wel in de voor en nadelen daarvan lijkt me.

Ik wilde graag advocaat worden ivm het salaris, maar zag hoeveel je daadwerkelijk moest leren en ervoor moest doen, toen he ik het plan maar laten varen. Ik verdien minder dan een advocaat maar heb wel de voordelen van de baan die ik nu heb.

Pasula, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 07:53
Corinne

Ik ben het op 1 punt na allemaal met je eens en dat is punt 1, die wet is er nou eenmaal voor de zekerheid en dat is tegenwoordig gewoon nodig. Of ze er nou een terrorist mee pakken of niet je moet je gewoon kunnen legitimeren.

Corinne, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 08:38
Bart

De drie belangrijkste woorden uit je betoog: Respect voor elkaar !

Bart, (URL) - 03-11-’06 09:22
Petra

Wil je weten hoe vaak ik voor de oudste Spetter al een nieuw kaartje heb moeten halen?
Hij loopt nu met een door mijzelf gehandtekend kopietje ik ben het zat. Maar geld levert het zeker op.
En je laatste stelling… Ze weigeren zelfs leraren. Ik heb geen werk meer omdat ik weiger katholiek te worden…

Petra, (URL) - 03-11-’06 09:30
Belinda

1. oneens. Gewoon legitimeren als je erom gevraagd wordt! Het maakt het niets veiliger maar het is wel duidelijker
2. Vrij meningsuiting maar niet moedwillig iemand met woorden stuk proberen te maken.
3. Absoluut niet! Meer leerkrachten aantrekken en problemen oplossen
4. Mavo moet terug. Het verschil tussen Mavo en LBO is te groot doordat er te weinig leervakken worden aangeboden.
5. Voor het niet kunnen weigeren van leerlingen hebben we openbare scholen. Als je je kind op speciaal onderwijs doet dan moeten ze ook voldoen aan deze norm. En niet de keuze op deze school laten vallen omdat deze toevallig in je wijk staat.

Belinda, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 11:10
Bloggie

De identificatieplicht is pure bureaucratie dit kabinet stond voor minder regels, het zijn er alleen maar meer geworden.

Bloggie, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 11:55
Chantal

De lerarenstelling ben ik het mee oneens. Niet meer verdienen, de functie moet niet op dat item beoordeeld worden…..

Chantal, (URL) - 03-11-’06 12:26
Meneer Helffer

Ben zelf voorstander van de MAVO die terugkomt. Dat hele VMBO is een blunder geweest en heeft zich zo ook bewezen.

Meneer Helffer, (URL) - 03-11-’06 12:34
Jokie

volgens mij heb jij de stemwijzer gedaan?! (cow)

Jokie, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 12:42
Agnes

1. Waarop basseer je dat het geen nut heeft gehad?
2. Respect voor elkaar, ben ik met je eens!
3. Niet met je eens: leraren op scholen met veel achterstandsleerlingen hebben meer werk te verzetten dan leren op een doorsnee school. Dat mag beloond worden. (mits ze hun werk doen natuurlijk)
4.de hoogte van je salaris heeft niets te maken met belangrijkheid, maar met het soort werk, zwaarte, duur enz daarvan.
5. Mavo mag van mij terugkomen. Duidelijkere scheidslijnen mogen wat mij betreft weer qua niveau’s
6. oneens. Geloven en je levenshouding is niet alleen iets voor je vrije tijd, maar zit verweven in alles wat je doet (als het goed is) dus ook als je studeert, werkt, thuis bent of wat je dan ook maar doet. vb dat scholen niet alleen waarheden leert zoals jij zegt: men leert alle kinderen de evolutietheorie. Het is een theorie, wie zegt mij dat dat de waarheid is??

Agnes, (URL) - 03-11-’06 14:16
Erik

Ik wil hetzelfde weten als Rob.

Erik, (URL) - 03-11-’06 14:21
Renesmurf
1 is een vaststaand feit, algemeen bekend. Alleen om boete`s te innen, en het is niks veiliger geworden.

Iedereen moet hetzelfde basisonderwijs krijgen, en daar hoort geen geloof in.
Mensen mogen best wat leren van religie en evolutie, maar bidden op een school gaat me veel te ver.
Ze moeten mensen niks opdringen, nooit!

Erik en Rob: je hoeft hier niet te lezen, dat mag.

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 16:26
Agnes

@Renésmurf: mensen die kiezen voor Christelijk onderwijs worden niets opgedrongen. Dat is hun eigen keuze geweest. Opdringen is idd fout, maar dat is hier niet aan de orde.
Wat punt 1 betreft: dan ontbreekt het mij aan algemene kennis ;-)

Agnes, (URL) - 03-11-’06 17:12
Redstar

Het klinkt bijna als SPSmurf

Redstar, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 18:36
Martin

Rene ik ben het gewoon helemaal eens met je..op alle punten..(h)

Martin, (URL) - 03-11-’06 19:53
mysterycouple

Ik stem op de RSP (renesmurfpartij)

Hoi hoi
Allereerst excuus voor het plakkertje
Maar ik zal het even verduidelijken,
Door mijn medicatie (erg zwaar) kan ik mij totaal niet concentreren en
zie ik logletters alleen maar dansen.
Uiteraard wilde ik iedereen even persoonlijk bedanken
voor alle lieve woordjes op onze log en jullie bij deze
een heel fijn weekend wensen.
Dikke knuff van ons

mysterycouple, (URL) - 03-11-’06 19:58
Gosse

De identificatieplicht is mijns inziens grote onzin. Net vandaag wordt bekend dat er veel mensen voor een ander een gevangenisstraf uitzetten. Met een identificatiebewijs kom je er dus nog niet achter wie iemand is.

Gosse, (URL) - 03-11-’06 20:16
Linda

1.Ik heb niets tegen de identificatieplicht als het maar op een goede manier wordt toegepast.
2.Er zijn grenzen aan wat je kunt zeggen
3.Vind ik lastg, als ze meer werk verrichten is het begrijpelijk dat er ook meer geld tegenover staat.
4.ik denk dat het goed is als de mavo weer terug komt, ik denk dat veel kinderen dan gerichter kunnen kiezen en meer gemotiveerd naar school zullen gaan.
5.Scholen mogen geen leerlingen weigeren. Geloof mag best in het onderwijs maar mensen weigeren mag niet, dat vind ik discriminatie

Linda, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 20:33
Jager

Met je eerste stellingen ben ik het eens en de Mavo en Havo moeten terugkomen, dan begrijp ik het stelsel tenminste weer, want die VMBO met al die afkortingen is een doolhof!

Jager, (URL) - 03-11-’06 21:08
henriette

Mij is vakgericht onderwijs ook goed bevallen.

henriette, (URL) - 03-11-’06 21:33
Eljo

Ik ben een van die gasten die hier geen mening over wil/kan ventileren, ik hou niet van hokjesgeest men moet doen wat ze denken dat menselijk is en een ieder in zijn waarde laten.

Eljo, (URL) - 03-11-’06 21:52
roel pot

1 ben ik voor, bij ons in de Randstad lopen genoeg ongure types rond, die men wel mag checken.
Dus geen oude mensjes een bekeuring geven.
2 Tot op zekere hoogte mag je alles zeggen, een mening heel goed, maar je moet ook je fatsoen kennen.
3 Ik ben het met je eens.
4 Ik vind niets mis met een mavo
5 religie hoort meerwaarde te geven, niet te onderschijden of verdeeldheid te zaaien

roel pot, (URL) - 03-11-’06 22:46
CasaSpider

Je kunt natuurlijk ook zeggen dat door de identificatieplicht alle terroristen uit angst binnen zijn blijven zitten.
Aanscherpen dus!

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 22:57
Kees

Mooie stellingen deze keer. Die ik niet afzonderlijk zal beantwoorden. Omdat ik het eigenlijk in grote lijnen wel met je eens ben.

Kees, (E-mail ) (URL) - 03-11-’06 23:36
Angélika

1. Ja dat vind ik ook, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Op straat wil ik dus niet standaard als een crimineel benaderd worden, dat is precies het tegenovergestelde…
2. Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening maar als je iets alleen maar zegt om andere mensen belachelijk te maken of te kwetsen dan kun je beter je mond houden. Ik vind dat we elkaar moeten accepteren zoals we zijn. Wat jij ook zegt, respecteer elkaars mening en levensovertuiging…
3. Leerlingen met achterstand moeten gewoon bijles krijgen, dan kan de leraar gewoon de rest onderwijzen. Voor hetzelfde bedrag als zijn collega dus.
4. Naar wat ik begrepen heb is er in principe behalve de naam weinig veranderd. Bij VMBO T(heorie) krijg je alleen meer leervakken en minder praktijk. Volgens mij is het in weze gewoon de oude MAVO, de naam maakt me verder niks uit… Als het beestje maar een naam heeft toch :-p
5. De deur van de kerk staat toch voor iedereen open? Waarom zouden scholen leerlingen mogen weigeren op grond van hun geloof? Een belachelijk idee dus…

Angélika, (E-mail ) (URL) - 04-11-’06 00:02
paola

wie bepaalt dan wat waarheid is?…de wetenschap alleen?…..

paola, (E-mail ) (URL) - 04-11-’06 19:06
Renesmurf
Rekenen, taal, aardrijkskunde en geschiedennis. Geloof hoort niet op een school!
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 04-11-’06 19:34
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.