Op de stemwijzer gesmurfd

De regering betaalt nu mee aan de publieke netten Nederland 1, 2 en 3. Eén van deze netten moet weg.

Mij is ter ore gekomen dat er inmiddels maar liefst 17 publieke tv zenders zijn.
Zogenaamde themakanalen, allemaal te volgen via internet en de digitale televisie.
Omdat dat uit publieke middeleten betaalt wordt moet dat allemaal op de kabel.
Stel de kabelmaatschappij verplicht om alle nederlandse publieke zenders door te geven!

En laat Ned 3 gewoon blijven en geef dat terug aan de omroepen waar het aan toebehoord.

Euthanasie moet mogelijk blijven.

Euthanasie is een zaak van de zieke en diens familie, en daar heeft verder niemand anders iets mee te maken.
Mensen die daar tegen zijn hoeven er zelf geen gebruik van te maken, het is niet verplicht.
Maar als ik, of mijn familie, daar gebruik van wil maken moet dat kunnen.
Geen bemoeienis hierover zeg!

Iedereen moet voor zijn overlijden duidelijk maken of hij zijn organen wel of niet aan zieke mensen wil afstaan.

Inderdaad, het gebeurt nog te vaak dat goede organen mee de kist in gaan uit onwetendheid.
Een hersendood kan je niet plannen, en als het zover is is het al te laat.
Iedereen van 18 jaar of ouder krijgt/kreeg zo`n formulier, mensen die dat niet ingevuld hebben moeten dat alsnog doen.
Vul bij twijfel dan maar NEE is, veranderen kan altijd nog.

Er zijn mensen met een Nederlands paspoort én een paspoort van een ander land. De regering moet deze dubbele nationaliteit afschaffen.

Ik zou niet weten waarom.
Het lijkt me juist handig als je paspoort kwijt is dat je er nog eentje hebt.

Criminele Antillianen moeten terug naar de Antillen en daar de gevangenis in.

Onzin.
We moeten iedereen gelijk behandelen.
Gelijke straffen voor gelijke misstappen!



Zo, nu mag u alles weerleggen waar u het niet met mij eens bent.
En graag met argumenten.
Rene Woensdag 08 November 2006 at 11:00 pm | | Smurf

34 reacties

Bjorn

Allemaal wel mee eens eigenlijk.

Bjorn, (E-mail ) (URL) - 08-11-’06 23:16
Agnes

Dat van die twee paspoorten, dat vond ik wel een adremme opmerking van je. Ik dacht toen ik die vraag las toen ik de stemwijzer ook deed: wáár maken we ons druk over? Is dít nu een punt waarom ik een bepaalde partij wel of niet moet kiezen??

Agnes, (URL) - 08-11-’06 23:21
Hanscke

OK ik kies er één. Nee het is mijn leven en het is mijn lichaam en ik geef niets gedwongen weg. Als ik iets weg geef maak ik dat kenbaar dus als ze mijn organen mogen gebruiken maak ik dat kenbaar en dat mag niet andersom, dus dat ik mijn organen moet beschermen voor als ik dood ben. Afblijven dus.

Hanscke, (URL) - 08-11-’06 23:22
Martin

Niks twee paspoorten..gewoon 1 en daar moet je het maar mee doen.!!

Martin, (URL) - 08-11-’06 23:36
Kees

1. Gewoon die drie publieke zenders laten blijven. Deze regering heeft geen verstand van de omroepen (waarvan eigenlijk wel).
2. Ja, natuurlijk moet dit blijven. Als ik ooit zover kom dat ik als een plant moet leven, mogen ze er van mij een einde aan maken. Want dat is geen leven meer.
3. Moeten… moeten… tja… als iemand het niet kenbaar wil maken, moet deze persoon het zelf weten. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om te weten wat iemand wil.
4. Een dubbele nationaliteit… vreemd vind ik het wel. Maar last heb ik er ook niet van.
5. Hier criminieel, hier in het gevang. Vrij simpel lijkt me.

Kees, (E-mail ) (URL) - 08-11-’06 23:46
Theo

1. elke omroep moet zichzelf kunnen bedruipen. Blijkbaar hebben we er drie die gesponsord moeten worden?
2. Tuurlijk!
3. Moet iedereen lekker zelf weten.
4. Je hebt 1 nationaliteit, niet meer.
5. Als onze gevangenissen vol zitten moeten we zoeken naar vrije plaatsen. Als ze die daar hebben is dat een goed alternatief.

Theo, (URL) - 08-11-’06 23:52
CasaSpider

“Ik zou niet weten waarom.
Het lijkt me juist handig als je paspoort kwijt is dat je er nog eentje hebt.”
Een heel mooi antwoord.
Mijn vrouw en zoon hebben twee paspoorten, dat laten we nu maar zo. Maar principieel vind ik 1 nationaliteit voldoende.
Twee paspoorten vernieuwen kost ook meer geld. Kan ik daar subsidie voor krijgen?

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 08-11-’06 23:53
Brillie

De regering betaalt nu mee aan de publieke netten Nederland 1, 2 en 3. Eén van deze netten moet weg: Ze mogen 1 Ned behouden, staats TV. Van alle andere zenders moeten ze afblijven, dus ook geen invloed op uit oefenen.

Euthanasie moet mogelijk blijven: Dat niet alleen, het moet ook gewoon met een spuitje zijn toe te passen. Nu is het zo dat vele artsen het niet aan durven, ivm de vreemde voorwaarden waaraan ze moeten voldoen.

Iedereen moet voor zijn overlijden duidelijk maken of hij zijn organen wel of niet aan zieke mensen wil afstaan: Nergens voor nodig. Je moet het gewoon omdraaien. Je moet kenbaar maken als je het niet wil.

Er zijn mensen met een Nederlands paspoort én een paspoort van een ander land. De regering moet deze dubbele nationaliteit afschaffen: Een paspoort is meer dan genoeg. Anders iedereen maar twee paspoorten geven.

Criminele Antillianen moeten terug naar de Antillen en daar de gevangenis in: Waarom terug naar de Antillen? Het kan ook een van de andere EU landen zijn, als daar ruimte in een cel is.

Mijn stemadvies is daarom nog steeds Ad Bos ABC.

Brillie, (URL) - 08-11-’06 23:55
Terrebel

Nog steeds mis ik argumenten waarom het zo vreselijk erg is als mensen twee paspoorten hebben. Wie heeft daar dan zo veel last van? En waarom moet iemand anders bepalen of ik eventueel verder wil leven of niet? Wat is er dan mis met de Nederlandse cellen dat Antiliaanse criminelen er niet in zouden mogen? Mag een Groningse inbreker dan ook geen gebruik maken van een cel in Alkmaar? Na mijn dood mogen ze van mij de nog bruikbare delen hergebruiken: ik heb er veel plezier van gehad en waarom zou ik dat plezier een ander niet gunnen? Alleen m’n eventuele ziel komt in een eventueel hiernamaals, m’n lijf gaat anders toch naar de wurmen of gaat deel uitmaken van de atmosfeer…

Terrebel, (URL) - 09-11-’06 00:23
Hansje

Ik heb niks te weerleggen, want ik ben het helemaal met je eens, Smurf. :-)
En wat die dubbele paspoorten betreft: sommige mensen kúnnen niet anders omdat het in sommige landen onmogelijk is om je nationaliteit ‘kwijt’ te raken. En dat lijkt me ook heel terecht.

Hansje, (URL) - 09-11-’06 00:26
Leibele

Orgaandonatie ja of nee moet niet als een verplichte keuze worden voorgelegd aan mensen.Het dient vrijwillig te zijn.Dat betekent gewoon dat, wanneer je die keuze vrijwillig wilt maken je dat dan ook kenbaar moet maken.Doe je dat niet dan ben je er gewoon zeker van dat je geen donor bent.

Leibele, (URL) - 09-11-’06 00:59
rob

Niks te weerleggen, want het zijn zomaar meningen van iemand.

rob, (URL) - 09-11-’06 01:00
V@nM@n

Voor wat betreft die criminele Antillianen ben ik het niet met je eens. Gewoon terug sturen. De gewone burger van de Antillen blijft gewoon daar, wat hier zit is voornamelijk crimineel of is daar rijk geworden ten koste van zijn medeburgers.

V@nM@n, (URL) - 09-11-’06 06:53
Ruben

Ik ben het in de grote lijnen helemaal met je eens!

Het dubbele paspoort hoeft voor mij alleen niet. Als je het dan toch hebt over gelijke behandeling…dan heeft de rest van Nederland dus ook het recht een 2e nationaliteit er bij te kiezen?

Ruben, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 07:12
keekstar

alleen die paspoorten hoeven voor mij niet, een paspoort is meer dan genoeg! Maar voor de rest ben ik het wel met je eens.

keekstar, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 07:55
Pasula

1 paspoort vind ik. Je stelt later over die criminelen dat ze gelijk behandeld moeten worden, prima, maar dan ook iedereen 1 paspoort dan zijn we ook weer allemaal gelijk.

Pasula, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 08:18
Belinda

Ik ben het grotendeels met je eens misschien dat ik liever heb dat mensen kiezen bij welk land dat ze willen horen en daardoor 1 paspoort zouden moeten krijgen. Dat maakt het allemaal wat duidelijker.

Maar over orgaandonatie ben ik heel duidelijk: Iedereen moet verplicht gesteld worden om zijn organen af te staan na overlijden. Niks geen Nee en niks geen ik weet het nog niet. Verplicht stellen die handel! Mensen die toch Nee hebben ingevuld mogen ook niet in aanmerking komen voor een orgaan van een ander wanneer dat nodig is.
Dus geen organen afstaan na je dood betekent simpel geen organen ontvangen voor je dood!
Tis toch van de gekke dat je met gezonde organen de grond in wordt gestopt terwijl er duizenden mensen zitten te smeken en afhankelijk zijn van zo’n orgaan!!!

Belinda, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 09:06
Bart

Vooral je argument bij het dubbele paspoort geeft mij het recht om hier maar niet te serieus op in te gaan ;-)

Bart, (URL) - 09-11-’06 11:04
travelagent

Klinkt goed hoe jij het ziet.

travelagent, (URL) - 09-11-’06 11:07
Redstar

@ Renesmurf, Ik kwam er ook een paar dagen geleden achter van die publieke zenders. Omdat ik nogal twijfelachtig achter mijn oren bezig was, werd mij dus bewijs geleverd. Wij zien er op tv maar drie, maar er zijn er stiekem meer…

Redstar, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 13:02
Carola

Ben het wel eens.

Carola, (URL) - 09-11-’06 13:59
Chantal

Ik pik euthenasie eruit, ben met je eens dat zaak is van familie en zieken zelf, en dat moet zo blijven. Artsen moeten ook niet vervolgd kunnen worden als de patient en familie het zelf willen vind ik.

Chantal, (URL) - 09-11-’06 14:07
Mery

Ben het in grote lijnen wel met je eens. Dat van die dubbele paspoorten vind ik een goeie grap maar ik ben voor één nationaliteit. Al weet ik dat sommige landen ook als een kind in Nederland wordt geboren automatisch de nationaliteit van de ouders of één van de ouders mee krijgt. Ook al is het zeer tegen de wens van de ouders in…

Mery, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 14:56
jager

Ik weerleg niks, het zal allemaal wel maar ik kijk daar niet naar….Discovery is leuk genoeg en voor de rest is er al veel te veel onzin op tv… ;-)

jager, (URL) - 09-11-’06 15:23
henriette

Van mij mag alleen het informatieve net blijven. De rest kan op de brandstapel.

henriette, (URL) - 09-11-’06 15:56
Maurice

Ik ben het met je eens, maar ook weer niet. Maar ik zou dan discrimineren als ik mijn vrijheid van meningsuiting gebruik. En ik wil geen granaat in mijn woning.

Maurice, (URL) - 09-11-’06 15:59
Bloggie

Bij welke partij kom ik uit als ik het hier mee eens ben?

Bloggie, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 18:36
Kevin Nugter

Het kan helaas niet dat je iedereen de zelfde straffen gaat opleggen! De één heeft iets zwaarders gedaan dan echt een ander. Ik vind wel dat we allemaal 1 pasje moeten krijgen als paspoort daarmee pasta! (Basta) :-)

Kevin Nugter, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 20:05
Gosse

Hebben Smurfen ook een paspoort? Hebben Smurfen een nationaliteit? Zijn er ook criminele Smurfen? Zo ja, waar moeten die dan naar toe?

Gosse, (URL) - 09-11-’06 20:52
Renesmurf
Nee.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 09-11-’06 22:01
Angélika

1. Van mij hoeft er niet per se een net weg, het is me om het even eigenlijk.
2. Helemaal mee eens, onnodig lijden is niet nodig vind ik. Zoals je zegt, als je er tegen bent dan doe je het maar gewoon niet.
3. Ook helemaal mee eens! Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
4. Ik zie geen reden om de dubbele nationaliteit af te schaffen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je uit een ander land komt en je toch nog een beetje verbonden voelt met dat land.
5. Als ze daar even hard of harder gestraft worden vind ik het best.

Angélika, (E-mail ) (URL) - 10-11-’06 22:00
Xiwel

Ik ben wel tegen een dubbele nationaliteit, dus vind dat een dubbel paspoort afgeschaft mag worden. In veel landen is dat al zo. Het is beter dat mensen op een bepaald moment kiezen voor hun nationaliteit. Als je vluchteling bent en je wilt na een bepaalde tijd terug naar je land, dan hou je de nationaliteit van dat land aan. In dat geval mag je ook stemmen in dat land en niet in dit land. Kies je voor integratie, dan vraag je om een Nederlands paspoort en ruil je de oude in. Vanaf dan heb je alle rechten en plichten die bij een Nederlands staatsburger hoort.

Xiwel, (E-mail ) (URL) - 12-11-’06 22:45
Tom

Dubbel paspoort afschaffen, als je Nederlander wilt zijn moet je er ook vol voor kiezen, en niet half Turks of Marrokaans blijven. Als je zo graag een Nederlander wilt zijn mag je ook wel wat inleveren toch?

Tom, - 20-03-’07 15:08
Renesmurf
Ik heb niks tegen meerdere nationaliteiten.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 20-03-’07 16:58
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.