Stellingen van de Stemwijzer

Nederland moet op termijn stoppen met kernenergie.

Kernenergie is gevaarlijk en slecht voor het milieu.
Want we kunnen het radioactief afval niet kwijt, dat verteert niet!
Vele generaties na ons zitten dan met die troep.
En dat moeten we niet willen, dus andere energiebronnen krijgen mijn voorkeur.
 
De rechten van dieren moeten in de Grondwet komen.

Dat zal hoog tijd worden.
Bio industrie en jacht verbieden.
We kunnen de natuur wel anders beheren.
Een dier is nu niet meer dan een bushok.

Turkije moet lid kunnen worden van de Europese Unie.

Het ligt ten dele in Europa, dus zou het ook ten dele toegelaten moeten worden.
Mits ze aan de voorwaarden voldoen.

Nederland moet meer geld uitgeven aan defensie.

Ons leger heeft nooit echt wat betekend.
Nu gaan ze uit verveling maar naar vreemde oorden als Afganistan, en daar hebben we niets te zoeken.
Zulke dingen kan je wel wegbezuinigen, en op den duur wel ons hele leger.
We moeten maar naar iets Europees toe.

Nederland moet niet langer meedoen met de bouw van het gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF).

Daar hadden we/ze nooit aan moeten beginnen.
Dat wordt alleen maar duurder en we hebben er niks aan.
Als ie af is hebben we hier alleen last met oefeningen, en dan worden ze ook ingezet in gebieden waar we niks te zoeken hebben.
Weg met dat geldpomperij!

Mocht u het nu ergens niet met mij eens zijn dan mag u dat verklaren, met argumenten graag.

Rene Donderdag 07 December 2006 at 11:00 pm | | Smurf

achttien reacties

Martin

1 Mee eens 2 Ook eens 3 Eens 4 Oneens 5 6 Eens..>;-)

Martin, (URL) - 07-12-’06 23:45
Brillie

Die stellingen hebben we al gehad. En liggen dik achter ons. Het is nu meer zaak, wat gaat het worden in Den Haag. JPB wil duidelijk niet samen met de SP het land bedienen. Dus, dan is er maar EEN oplossing: exit JPB. En voor hem een andere wijze man uit het CDA, die er wel inzicht in heeft.

Daarna komen jouw stellingen pas weer aanbod.

Brillie, (URL) - 07-12-’06 23:45
Pasula

Weet je Rene, ik heb het wel even gehad met de stemwijzer etc. het is weer eens tijd voor leuke dingen vind ik, de wereldproblematiek kunnen we toch niet in ons eentje oplossen. ben het overigens wel met de meeste van jouw motivaties eens, die ene niet, dat wordt een hele discussie en ik ga de komende dagen lekker even iets anders doen. Spreek je later!

Pasula, (E-mail ) (URL) - 07-12-’06 23:50
ria

Ik doe ook niet meer mee hoor, ze zoeken het maar uit daar.

ria, (E-mail ) (URL) - 08-12-’06 00:19
rob

Dacht ik van die Stemwijzer af te zijn, kom jij er weer mee, net nu de Hond ook langer dan een paar dagen al stil is.

rob, (URL) - 08-12-’06 00:35
Chippie

Stelling 1: Ben ik het gedeeltelijk mee eens. De huidige vorm van kernenergie is niet de oplossing. De nieuwe manier van kernfusie is wel een oplossing.

Stelling 2: Ja

Stelling 3: Nee, Turkije hoort toch ook niet bij Europa? Dan kunnen we Zuid-Afrika ook wel lid maken.

Stelling 4: Tja…we hebben het eerst helemaal wegbezuinigd..

Stelling 5: Met je eens

Chippie, (URL) - 08-12-’06 10:58
Belinda

Helemaal eens met alle stellingen van jou… (scheelt me weer een hoop werk) ;-)

Belinda, (E-mail ) (URL) - 08-12-’06 11:11
Petra

Moet ik het eens zijn met de stellingen of met je commentaar?

Petra, (URL) - 08-12-’06 12:06
Renesmurf
Mocht u het nu ergens niet met mij eens zijn dan mag u dat verklaren, met argumenten graag.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 08-12-’06 12:08
jager

kernenergie is wel schoner qua uitstoot en er is ook geen onbeperkte olie en gas voorraad, dus er valt ook wel wat anders over te zeggen maar ben het eens.
De rest ook wel maar die JSF moet blijven! Lijkt me gewoon een cool ding, hahahahahha

jager, (URL) - 08-12-’06 13:44
Redstar

De stelling betreffende Turkije sta ik niet achter. De EU wordt een oncontroleerbaar geheel, waar de burgers nog verder uitgemolken gaan worden.

Ook betreffende het leger ben ik het niet met je eens, de reden weet je waarschijnlijk wel..

Redstar, (E-mail ) (URL) - 08-12-’06 14:52
Renesmurf
ik heb geen idee.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 08-12-’06 22:35
Patrick

Okay…. We gaan toch even uitgebreid reageren….

Nederland moet op termijn stoppen met kernenergie.

Ik hink hier op 2 gedachten. Ja, ik ben het met je eens dat Nederland moet stoppen met kernenergie. Maar Nederland moet niet stoppen met onderzoek naar kernenergie als alternatief. Als er een manier gevonden wordt om kernafval zo te verwerken dat het geen kernafval meer is, niet giftig en gevaarlijk, dan is kernenergie erg schoon. Dus Nederland moet blijven participeren in onderzoek naar dat doel.
Ook moet kernenergie schoner!
Zolang we toekomstige generaties opzadelen met kernafval, moeten we het niet doen. Daarom begrijp ik de VVD ook niet, want die zeggen we moeten de toekomstige generaties niet opzadelen met een staatsschuld, maar ondertussen wel met kernafval blijkbaar. Dus onderzoek ja, gebruik, zolang het onveilig is, nee.

De rechten van dieren moeten in de Grondwet komen.

Ja, maar wel genuanceerd. De mens is in wezen een vleeseter, hoewel veel mensen vegetariër of veganist zijn, zullen er vleeseters blijven. Dus daar moeten de dierenrechten wat mij betreft worden verbeterd. Maar ook op andere gebieden. Het recht van dieren thuis, op de boerderij, in het buitenland, in de zeeën. Het blijft niet bij het recht van de dieren in bepaalde sectoren alleen.
Het dier is zeker geen bushok. Er moet ook meer aandacht komen in de grondwet voor het recht van het kind. Ik weet niet hoeveel dat er al in is opgenomen.

Turkije moet lid kunnen worden van de Europese Unie.

Zolang Turkije één van de leden van de EU niet erkent, snap ik eerlijk gezegt niet goed hoe dat mogelijk moet worden. Maar ik vind wel dat de EU niet kosten wat het kost de Turkse Identiteit moet ondergraven. Ik weet niet of dat gebeurd, want ik weet te weinig over dit dossier. Ik sta wel erg kritisch over de toetreding, maar men moet een open mind houden. Ik denk dat Turkije een bruggenbouwer kan zijn naar andere culturen. Met name de Islamitische cultuur. Niet alleen voor de EU, maar ook voor de UAS en de VS en Canada.

Nederland moet meer geld uitgeven aan defensie.

Nee, Nederland heeft veel bijgedragen aan vredesmissies en we staan altijd voorop. Terwijl landen zoals België (vergelijkbare grote) veel minder bijdragen. Genoeg is genoeg. Laat een ander eens de kar trekken. Een land als Duitsland wordt nu pas actief. Onder het mom van de geschiedenis van de 2e wereldoorlog. Maar dat hadden ze van mij al in de jaren 80 mogen laten varen.
Besteed meer geld aan bestrijding van kinderarbeid etc. Ik ben inderdaad een voorstander van een gemeenschappelijk Europees leger.

Nederland moet niet langer meedoen met de bouw van het gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF).

De VS komt maar mondjesmaat haar afspraken na wat betreft de orders in het bedrijfsleven. Toch vind ik dat we inmiddels een point of no return hebben gepasseerd. Als we nu eruit stappen dan gooien we al dat geld wat we er tot nu toe hebben geïnvesteerd weg, ben ik bang. Ondanks dat er minder naar defensie moet, wat mij betreft, vind ik dat we nu op dit dossier moeten doorpakken.

Patrick, (URL) - 08-12-’06 23:09
Corinne

Petra leest waarschijnlijk niet eens terug hier!

Corinne, (URL) - 08-12-’06 23:22
Roelof

@Corinne: Soms zie ik dubbele reacties, men leest dus niet, laat staan dat men op elkaar reageert.

Roelof, (URL) - 08-12-’06 23:30
Renesmurf
Het zou voor jou wel goed zijn om je eens te verdiepen in de onderwerpen, voor iedereen wel. Na het stemmen blijft politiek belangrijk, ook deze punten.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 09-12-’06 12:37
Corinne

Ja maar daar heb ik niet altijd zin in René. Ik heb met je andere logjes met stellingen enzo altijd netjes meegedaan en ook ingevuld. En je weet hoe ik over politiek denk.

Corinne, (URL) - 10-12-’06 15:28
Renesmurf
Als je niks toe te voegen hebt voeg dan ook niks toe :-)
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 10-12-’06 15:40
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.