Boeiend

Ik snap niet wat mensen tegen coffeeshops hebben.
Want ze zeggen er nooit bij waarom ze er tegen zijn.

Ik kan wel altijd duidelijk maken waarom ik ergens tegen ben.
En als ik dat niet duidelijk kan maken kan ik er ook niet tegen zijn.
Dat houdt niet in dat ik automatisch voor ben.

Drugs, drank, abortus, euthenasie, prostitutie, besnijdenissen en de kerk zijn allemaal zaken waar ik niks mee te maken heb!
Toch zijn dat allemaal zaken waar mensen ondanks alles toch aan doen.
Dus verbieden heeft geen enkele zin.

Als bovengenoemde zaken verboden worden gaan mensen het stiekem doen.
Als dat allemaal open en eerlijk gebeurt kan dat wat gecontroleerd worden en loopt het ook niet uit de hand.

Kinderporno en verkrachtingen gebeuren ook wel, maar dat is niet geheel vrijwillig, dus daarom ben ik daar wel op tegen.
Argumenten, dat is waar het om draait, en niet je kop in het zand steken.
Rene Donderdag 01 Maart 2007 at 11:00 pm | | Smurf

31 reacties

Martin

En daarom gaf ik je gisteren en vandaag ook gelijk..ik ben het hier wel mee eens!!
En dat is niet om te slijmen.

Martin, (E-mail ) (URL) - 01-03-’07 23:13
Chippie

Ik zag net in DHVD dat ze daar in de 2e kamer ook moeite hebben met argumenteren…

Chippie, (E-mail ) (URL) - 01-03-’07 23:17
Linda

Maar helaas wordt juist bij soort dingen vaak de kop in het zand gestoken en daar moeten we eens van af….

Linda, (E-mail ) (URL) - 01-03-’07 23:19
Kees

De geschiedenis heeft ons inderdaad geleerd dat wanneer iets verboden wordt het stiekem of illegaal gedaan wordt. Ik denk dat daar niemand bij gebaat is. Want van dit soort verboden krijgt je over het algemeen alleen maar ellende.

Kees, (E-mail ) (URL) - 01-03-’07 23:20
Brillie

Daarom zef ik ook iedere keer weer: smufjes bestaan niet. Ik steek duidelijk nooit mijn kop in het zand. ik heb overal een mening over. Ook over zaken die ik zelf niet doe. En dat laat ik ook elke dag zien op mijn blog.

Brillie, (URL) - 01-03-’07 23:32
ria

ik zei het al bij mijn vorige reactie, iets waar behoefte aan is mmoet je niet verbieden!

ria, (E-mail ) (URL) - 01-03-’07 23:37
Sanne

Nou, als je er boven aan de straat 4 hebt liggen, dan piep je wel even anders hoor. Wietgeur hing vroeger door heel Hoensbroek heen, totdat ze een maximaal aantal hadden ingevoerd. Toen pas ging het goed.

Je komt er iig niet voor een lekker bakje koffie.

Liefs,
Sanne

Sanne, (E-mail ) (URL) - 01-03-’07 23:47
Leibele

Als Geert Wilders zijn kop in het zand steekt, zo diep en lang mogelijk, krijgt de Tweede Kamer in ieder geval de rust om over al die door jouw genoemde zaken te debatteren.

Leibele, (URL) - 01-03-’07 23:58
pascal

Zeg, smurf… ga jij eens lekker politiek correct doen. ;-)

pascal, (E-mail ) (URL) - 02-03-’07 00:33
rob

Je bent op de politiek-filosofische toer en ik kan er niet eens wat tegenin brengen.

rob, (URL) - 02-03-’07 00:48
CasaSpider

Ik heb geen moeite mijn mening te verkondigen, onderbouwd met argumenten. Zo heb ik in principe niets tegen soft-drugs. Volwassenen moeten zelf maar weten wat ze gebruiken. Kinderen kunnen die keuze (nog) niet zelfstandig maken en moeten daarom niet op het spek gebonden worden…

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 02-03-’07 00:52
Sjiraffe

Ik ben het volledig met je eens.
Ook ik heb niks met bovenstaande zaken, maar daarom heb ik er nog niet iets tegen.
En ja, de argumentatie van de meeste mensen laat veel te wensen over.

Sjiraffe, (E-mail ) (URL) - 02-03-’07 09:25
Struikelaar

Ik kan je wel een reden geven om er tegen te zijn.
Blowen is meer dan tien keer zo kankerverwekkend als gewoon roken. Dit wordt vaak ontkend, maar is wel degelijk vastgesteld.

Wie denk je zal voor de kosten van deze zieken opdraaien?

Struikelaar, - 02-03-’07 09:51
Chantal

Waarom moet iemand altijd compleet beargumenteren waarom hij ergens voor of tegen is….. het kan ook zijn dat je uit respect dit voor je houdt, of wegens privéredenen……
Waarom ik ertegen ben, omdat het veel overlast geeft en ik drugs niet wil gedogen.

Chantal, (URL) - 02-03-’07 09:52
HKH

Oei, abortus is toch ook vaak een noodzaak hoor Renesmurf. Stel je voor dat je dochter, vrouw of moeder verkracht wordt door een eoa onverlaat en zwanger raakt dan ben je blij dat er iig de keuze is. Ik heb geen enkel probleem met welke drugs dan ook het is idd het verborgene geniepige dat de drang creeerd en daardoor ook het gevaar met zich meebrengt.

HKH, (URL) - 02-03-’07 10:18
Pasula

Daarom onderzoek ik ook graag. Ben een paar keer in een coffeeshop geweest en geloof me: je gaat er niet dood aan.

Pasula, (E-mail ) (URL) - 02-03-’07 10:25
Mysterycouple

eigenlijk vind ik besnijdenis ook niet in het rijtje thuis horen.. ik vind niet dat een kleine puk van 5 de gevolgen daarvan kan overzien..dus gebeurt het niet echt vrijwillig.. meer opgedrongen door de ouders en de imam

Mysterycouple, (URL) - 02-03-’07 10:48
Bart

Je mag toch ook wel iets op “gevoel” goed – of afkeuren ? Niet voor een ander, wel voor jezelf….

Bart, (URL) - 02-03-’07 14:48
Belinda

Mensen zuipen (harddrugs) vaak als gekken maar iemand die een blowtje (softdrugs) rookt willen ze graag veroordelen… Het is ontwetendheid.

Belinda, (E-mail ) (URL) - 02-03-’07 15:23
René

Hmm… in het licht van je vorig logje ben ik het op zich wel met je eens; dat gedogen en al die achterkamertjes-regels is ook niks; dan maar gewoon verbieden! En van mij mag alle vieze drugs achter slot en grendel – als ik dan maar wel een lekker borreltje mag blijven drinken….

René, (E-mail ) (URL) - 02-03-’07 16:52
travelagent

Daarrom, sociale controle daar gaat het om.

travelagent, (URL) - 02-03-’07 18:38
frank-103

Ben ik een mooi verhaal aan het tikken krijg ik een melding: spam is not appreciatet. Hoe zit dat hier? Waar is mijn vrijheid van meningsuiting?

frank-103, (URL) - 02-03-’07 18:39
Renesmurf
Daar had ik al eens over gelogt: http://www.renesmurf.nl/pivot/entry.php?..
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 02-03-’07 19:30
V@nM@n

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar wel duidelijk zijn dan. Niet gedogen, maar verbieden of toestaan…

V@nM@n, (E-mail ) (URL) - 02-03-’07 19:59
henriette

Er gaat niks boven duidelijkheid.

henriette, (URL) - 02-03-’07 20:33
Jager

Ik ben niet tegen coffeeshops, ik kom er alleen nooit. Met drank heb ik wel wat maar dan met mate ;)
Ik heb geen argumenten nodig om bier lekker te vinden hoor, hahahha

Jager, (URL) - 02-03-’07 20:54
marnix

Coffeeshops mogen van mij wel, maar ben wel tegen het overmatig gebruik van drugs

marnix, (URL) - 02-03-’07 21:04
Jolanda

Op zich ben ik niet tegen het fenomen coffeeshops…alleen denk ik dat softdrugs …doordat steeds de grenzen verlegd worden…KAN leiden tot harddrugs

Jolanda, (URL) - 02-03-’07 21:05
frank-103

@Rene: maar ik had werkelijk geen ‘vreemd’ of aanstootgevend woord gebruikt…

Snif, een mooi stukje creativiteit verdwijnt door het putje….

frank-103, - 02-03-’07 21:23
Carola

Ik ken de regeltjes van de coffeeshops niet, mag er onder de 18 verkocht en gebruikt worden, dan ben ik falikant tegen. Zo ie zo zouden ze veel meer op drugs moeten letten in het verkeer bijvoorbeeld. Er moet wel geblazen worden om op alcohol te testen maar als je twee joints gerookt hebt en compleet zombie aan het stuur zit kraait er niemand naar. Ik vind eigenlijk dat als iemand wil gebruiken dat ie dat maar in de prive sfeer moet doen en niet in openbare gelegenheden.

Carola, (URL) - 02-03-’07 21:36
Geertje

Je hebt gelijk. ALs je geen argumenten hebt om tegen te zijn, moet je niet kletsen.
Coffeeshops kunnen beter in de openheid, dan is het controleerbaar.
Maar.
Ik zet er een grote maar bij.
Niet in de buurt van scholen en niet in de buurt van andere plaatsen waar kinderen spelen/sporten/bijeenkomen.
Feit is, dat je ze moet beschermen, en je echt vaak ziet dat waar softdrugs verhandeld worden, harddrugs dichtbij zijn.
En ik wil ook (mijn) kinderen nog niet in aanraking brengen met soft-drugs. Niet zo best voor kinderkoppies ;-)

Geertje, (URL) - 02-03-’07 22:51
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.