Hemeltjelief

Er is veel beweerd gisteren, allemaal onwetendheid?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nedersaksisch
http://nds-nl.wikipedia.org/wiki/Veurpagina
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gronings 
http://nds-nl.wikipedia.org/wiki/Winschoten 

Ziet allen dat het Gronings wel degelijk een taal is, officieel erkend.
Nu weet u dat ook weer, fijn toch dat loggers elkaar zo ook nog dingen kunnen leren.

Tevens het volgende:

Mensen die niet zijn gaan stemmen zijn niet alleen dom, dat is zelfs achterlijk.
Want alle christenen gaan wel stemmen, dat moet van de dominee.
En christelijke partijen volgen de bijbel, niet de realiteit, dat zijn pas draaikonten.
(eerst 26000 mensen de dood insturen, en dan opeens mogen ze blijven, als ze maar mogen regeren)

Hier kan u zien hoe uw gemeente en provincie het gedaan heeft.

http://www.nos.nl/static/verkiezingen/2007PS/index.html

Wel winst voor links, maar nog lange na niet genoeg, het zij zo.

Rene Woensdag 07 Maart 2007 at 11:00 pm | | Smurf

45 reacties

travelagent

Bijna wel waar…. alleen een collega stemt al jaren CDA maar nu voor het eerts op de partij van het Noorden.

travelagent, (URL) - 07-03-’07 23:08
Peter

Ik ben achterlijk (h)

Peter, (URL) - 07-03-’07 23:17
tagrijn

Voor het eerst van mijn leven niet links gestemd. Deze partijen (in de provincie) willen namelijk een tramtrein door het centrum van Leiden laten rijden. Deze partijen hebben vandaag dan ook flink verloren in Leiden. Bijna 70% is tegen de komst van de tram. En nu maar kijken of de democratie zegeviert.

tagrijn, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 00:13
Brillie

Ik ben niet dom. Dat is al bewezen. En mensen bedreigen, omdat ze een ander mening hebben, dat is wel dom.

Brillie, (URL) - 08-03-’07 00:20
Pasula

Leuk dat je deze link erbij hebt gezet. Ik heb even Almere bekeken, zéér bedroevende opkomst. Ik weet dat het vandaag regende maar om dan maar niet te gaan stemmen, heel jammer.

Pasula, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 00:21
Leibele

Ik heb gestemd maar alleen omdat ik niet anders kan.Het was de landelijke politiek die weer eens de grootste mond had over verkiezingen waar ze niets mee te maken hebben.Mijn hekel aan de politici wordt groter en groter.

Leibele, (URL) - 08-03-’07 00:27
rob

We zullen het hiermee moeten doen voor een jaar of drie.

rob, (URL) - 08-03-’07 00:40
Martin

Sp is toch ook weer 1 van de stijgers..hmmm.!!

Martin, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 00:42
CasaSpider

Je hebt niet goed gelezen Renesmurf. Als ik even naar je eerste link kijk is Nedersaksisch een streektaal (streek!) en het Gronings staat onder het kopje ‘Dialect’ genoemd.
Need I say more?

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 02:05
Renesmurf
Feiten zijn wat anders dan meningen.

@CasaSpider :Toch is het een taal, in verschillende varianten, dat noemen ze dan dialecten.
Duits is in princiepe ook gewoon slecht Nederlands.
Mijn punt was dat het wel Gronings wel degelijk een taal is, net als het Fries.
En het Fries bestaat ook weer uit dialecten.

Dat je dan eindigd in het engels siert je niet.

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 02:21
Ster

Om nou meer dan 50% van de bevolking achterlijk te noemen gaat mij te ver. Het is ook een signaal naar de overheid dat de PS teveel in ivoren torens opereert en te ver van de mensen af staan.

Overigens, ik heb wel gestemd hoor ;-)

Ster, (URL) - 08-03-’07 05:34
Youke

Handige link. Ik mijn gemeente heeft PvDA gewonnen. dan VVD en dan CDA. Nog niks echt links bij.

Youke, (URL) - 08-03-’07 06:19
RI@&BERT

een betere samenleving begind bij repect voor anders denkende daar doen zowel ongelovige als gelovige niet aan mee jammer hoor. Maar hopen op betere tijden.

RI@&BERT, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 08:06
Mysterycouple

Ja rené wij hebben gestemd en natuurlijk hebben we gisteravond een tomaatje extra genomen.
Maar zolag de coalitie nog steeds een meerderheid heeft in de 1e kamer.. zal het wel kwakkelen worden.

Mysterycouple, (URL) - 08-03-’07 08:32
martine

Jan Marijnissen houdt van mij, ik heb het zelf gezien, het stond echt op een billboard..
Hoe kan ik dan anders dan ook op hem stemmen?
Helaas is in mijn gemeente de VVD nog altijd de grootste partij, met ruim 26 (!) procent. Daar helpt mijn stem niet tegen.

martine, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 08:34
ria

Dialecten moeten zeker blijven bestaan, al zullen ze wel steeds meer ‘verhollandsen’. Woordenboeken maken vind ik onzin want woorden worden per gemeente anders uitgesproken.

ria, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 09:16
Agnes

Wat een onzin dat christenen moeten stemmen van de dominee. Net alsof christenen zelf geen eigen mening hebben ofzo. Dat er zoveel christenen wel stemmen is omdat ze zich meer betrokken voelen en minder laks zijn dan vele anderen die wel overal om zitten te mekkeren en te schreeuwen maar niet de verantwoordelijkheid nemen om te stemmen.
En dat christenen niet de realiteit volgen? Sorrie hoor, maar dat slaat nergens op. Ik zou niet met beide benen in het leven staan? Ik ben een draaikont? Ik jaag mensen de dood in? Rene, het slaat nergens op hoe je christenen aanvalt. Weinig respect weer voor christenen.

Agnes, (URL) - 08-03-’07 09:30
Sjiraffe

En toch blijft het een dialect, waar ik wel van op keek in jouw link, was dat het Limburgs is geaccepteerd als minderheidstaal…?? imburgs is toch ook gewoon een dialect?
Ach, je hebt gestemd, dat is het belangrijkst ;)

Sjiraffe, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 09:33
Bart

“Want alle christenen gaan wel stemmen, dat moet van de dominee.”
En christelijke partijen volgen de bijbel, niet de realiteit, dat zijn pas draaikonten.
Hahaha wat DOMME constatering ! De verflucht is naar je hoofd gestegen !
Volgens mij wilde juist de CU een generaal pardon !
Je leeft wel heel erg in je eigen wereld smurf.
Blijf een beetje bij de realiteit, ouwe draaikont ! ;-)

Bart, (URL) - 08-03-’07 09:34
mama muis

ik hou het simpel: niet stemmen,dan ook niet miepen.

mama muis, (URL) - 08-03-’07 10:36
SillyCrazyMe

En als die christenen links stemmen dan mag het zeker ineens wel van Renesmurf? Over draaien gesproken. Niet stemmen is misschien dom, maar zoveel achterhaalde vooroordelen in een logje dat is pas echt dom!

Sorry Rene, maar in deze weet je duidelijk niet waar je het over hebt, misschien moet je eens praten met een christen in plaats van ze te veroordelen. En met zo’n houding mag je volgens mij ook helemaal niet links stemmen. Of was de linkse kerk niet van sociaal, socialer, sociaalst?

SillyCrazyMe, (URL) - 08-03-’07 11:16
Chantal

ik denk dat gronings geen TAAL is maar een DIALECT… net als andere streekDIALECTEN.

Chantal, (URL) - 08-03-’07 11:42
Belinda

De laatste zin van je logje klopt weer helemaal! ;-)

Belinda, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 11:55
Renesmurf
En toch is het een TAAL, zoals ook het NEDERLANDS een TAAL is, net als DUITS en ENGELS en het FRIES. TAAL en DIALECT zijn gewoon WOORDEN om iets te VERZAMELEN, dat steekt niet zo NAUW.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 12:18
Redstar

Rene, dankzij de SP(jan Manrijnissenis namelijk de eerste geweest die de nadruk heeft gelegt op de belangrijkheid van deze statn verkiezingen)is links toch weer wat gegroeit. Met een beetje geluk is het volgende keer genoeg.

Redstar, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 13:04
Brillie
Ik blijf bij mijn mening, dat is een feit. Mijn waarheid is een feit. Daar moet je dan maar mee leren leven.
Brillie, (URL) - 08-03-’07 13:24
Bloggie

De gemeente waar ik woon zal waarschijnlijk altijd wel een VVD bolwerk blijven :-(

Bloggie, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 14:04
Renesmurf
Winschoten is een stad, dat is een feit, accepteer dat maar, en als je leugens wilt verspreiden doe je dat maar op eigen log.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 14:35
Marnix

Ik heb wel gestemd, want dan kan ik achteraf ook niet zeuren. ;-)

Marnix, (URL) - 08-03-’07 14:46
Rick

Wel of niet stemmen, achteraf zeur je in het algemeen toch.

Rick, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 16:51
Henriette

De bijbel wel of niet volgen is een individuele zaak. Politiek is een collectieve zaak. Beiden moeten strikt gescheiden blijven.

Henriette, (URL) - 08-03-’07 17:19
Cornette

Schiermonnikoogs is ook een echte taal. En er zijn nog maar 80 mensen die het spreken.

Cornette, (URL) - 08-03-’07 17:27
pascal

Wel gestemd, natuurlijk. Maar wat een duffe bende, die statenverkiezingen.

pascal, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 18:10
JJ

Maar toch heeft het geen nut om Gronings te leren op de basisschool.

JJ, - 08-03-’07 18:52
JJ

Owja en nog een serieuze link in plaats van die wikipedia troep:

http://www.rug.nl/let/voorzieningen/alfa..

JJ, - 08-03-’07 18:56
frank-103

Ik sluit me aan bij JJ, iedere zot kan iets plaatsen op wikepedia. En stemmen is een recht (heet dan ook stemrecht) en geen verplichting. Dat zou justitie wel graag willen, kunnen ze iedereen een bekeuring sturen die niet gestemd heeft!
Maar die oordelen over niet-stemmers of christelijken…. welke christelijken bedoel je eigenlijk: RK, protestanten of Nederlands Hervormden of een zwarte kousen club? En welk geloof heeft een dominee en welke een pastoor? En die 26.000 kan ik ook niet plaatsen. En je discrimineert nu joden, molims, bhoedisten, moet je die ook niet uitmaken voor achterlijk?

Sorry, maar de verfwalmen zijn je waarschijnlijk teveel geworden. Of de terpentine?

Ik zeg: ga zo door!!

frank-103, (URL) - 08-03-’07 19:12
Renesmurf
plaats je baggerlinkjes op je eigen log. @frank-103: Jij moet niet zoveel vragen, volg het nieuws maar een beetje.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 19:15
JJ

die heb ik niet dus plaats ik ze maar hier.

Leg je er nu bij neer, Gronings is geen officieel erkende taal. Nedersaksisch is een officieel erkende STREEKtaal (dus niet eens een officiele taal zoals het Nederlands of Fries). Van dat Nedersaksisch is het Gronings weer een dialect.

JJ, - 08-03-’07 19:26
V@nM@n

Iedereen krijgt wat hij verdiend, toch…

V@nM@n, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 19:30
Hette

Ah dat van het Nedersaksisch wist ik niet (en dat, terwijl ik er ga wonen straks). Weer wat geleerd!
Heb ook een de verkiezingsuitslag in mijn oude woonplaats gezien, zoals ik gedacht had, een echt christelijk bolwerk weer. Gelukkig zie ik geen PVV in de peilingen staan (en ook geen andere partij hoewel Michiel Smit (heet ie zo?) er wil gaan wonen brrr).

Hette, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 20:08
Renesmurf
Gronings is wel een officieel erkende taal, op die baggersite van jou kan de schrijver in kwestie ook zeggen wat ie wil, zoals ik dat hier kan doen. Op wikipedia heerst controle.

VnM@n: Dat jij dat zegt verbaast me.

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 08-03-’07 20:13
Jolie

Oeh, wat een niveau, die link van de RUG.. Is dat voor studenten?? En dat kaartje klopt niet: hier in A’dam spreekt men hardstikke dialect. (Kooowleere heej seg, je ken toch nie bewereh dat dit algemeen beschaofd neejderlands is datj ik hiero omme heen hoor?) ;-)

Jolie, (URL) - 08-03-’07 21:51
JJ

Ok ik geef toe die link was wat ongelukkig..

Maar ik vraag me gewoon af hoe je op het idee komt dat Gronings een officieel erkende taal is. Het staat nergens op die links die jij in deze log hebt gezet. Dit komt omdat het gewoon niet zo is. Ok het is een taal maar daar is niet veel voor nodig. Het Gronings heeft wel een andere status dan het Fries of het Nederlands.

JJ, - 09-03-’07 00:58
Renesmurf
Waarom moet een mens altijd alles bewijzen? Waarom is iets pas waar als een ander dat gezegt heeft? Ik beweer niet zomaar wat. Ik hoorde het eens op de radio, en zulke dingen onthoud ik.

Maar goed, ik zal het even copieren uit zo`n wikipedialink:

Het Nedersaksisch, is een groep niet-gestandaardiseerde West-Germaanse Nederduitse variëteiten. Die worden voornamelijk gesproken in het noordelijk deel van Duitsland, en in het noordelijk en oostelijk deel van Nederland (de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, de Gelderse gewesten Veluwe en Achterhoek, en de Stellingwerven in het zuiden van Friesland).

Nederland erkent het Nedersaksisch officieel als streektaal en zegt er beperkte steun aan toe, zoals geformuleerd in hoofdstuk 2 van het Europees Handvest voor regionale talen of talen van minderheden. Duitsland heeft het Europees handvest voor regionale en minderheidstalen niet geratificeerd, in de Europese Unie is het echter een officieel erkende streektaal.

En hier nog een linkje van een andere site:

http://taal.phileon.nl/faq.php#verschil

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 09-03-’07 01:13
Kees

‘k Moest wel even lachen bij het bekijken van de verkiezingsuitslagen via je link. Van de provincie is het duidelijk. Dat kreeg ik te zien. Maar… en het is nu twee dagen later dan de verkiezing… de site geeft aan dat de uitslag van mijn woonplaats nog niet binnen is.

Tja…

Kees, (E-mail ) (URL) - 09-03-’07 23:07
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.