Juistum

Ik had nog drie stellingen gesmurfd, en ik voorzie ze van mijn mening.

In boerderijen die leegstaan mogen andere bedrijven komen.

Zeer zeker, boerderijen zijn vaak prachtige gebouwen, en als er niet meer geboert wordt mag het wel ergens anders voor gebruikt worden.
Graag zelfs!
Update: een bedrijf is een zaak waar geld verdiend wordt, lijkt me duidelijk genoeg.

De militaire activiteiten in de Lauwersmeer moeten stoppen.

Zeer zeker.
Natuur is natuur, en militairen hebben we toch niet nodig.

http://www.lauwersmeer.org/
http://www.lauwersmeer.nl/
http://www.lauwersmeer.com/

En dit is wel leesvoer over de militaire activiteiten aldaar.

Buiten de bebouwde kom van gemeenten mogen geen nieuwe huizen komen.

Nee, landelijke aangezichten zijn heel mooi.
Soms zie je zelfs een kerkje van heel ver.
Het zou zonde zijn om daar huizen voor te zetten.
Bouwen doen ze maar binnen de bebouwde kom, daar is nog ruimte zat.

Zo, nu mag u.
Update: Ik vraag me tevens af waarom mensen die geen zin hebben om inhoudelijk te reageren dat vermelden.

Rene Donderdag 24 Mei 2007 at 10:00 pm | | Smurf

31 reacties

Jolanda

a)zolang ze monumentale boerderijen dan maar niet te veel verbouwen wel

b) ken dara de gebieden niet maar militaire activiteiten mogen zowiezo overal stoppen wat mij betreft

c)Dat ligt eraan waar…loos land mag best gebruikt worden voor nieuwe huizen maar een mooi stuk natuur moet je afblijven

Jolanda, (URL) - 24-05-’07 22:04
Chippie

stelling 1) Mee eens, maar er moet dan wel aan strenge eisen worden voldaan zodat het wel een boerderij blijft en geen afzichtelijke kapitale villa.

stelling 2) Ehm…waar?? Ik wist niet dat daar iets gedaan werd.

stelling 3) Bouwen mag wel, maar dan moet het wel in stijl gebeuren en niet van die hypermoderne vinex-wijken

Chippie, (E-mail ) (URL) - 24-05-’07 22:31
frank-103

1 wat voor bedrijven bedoel je, een olieraffinaderij? Wees toch eens wat duidelijker.
2 of die gasten nu werkeloos zijn of militair? Het kost de samenleving geld. En er is natuur zat op de noordpool!
3 shit, doe dan toch maar melkveehouderijen en niet vinexwijk nummer 10. Breek maar wat flats af en zet daar leuke huizen.

frank-103, (URL) - 24-05-’07 23:01
V@nM@n

1. dan wel in de originele staat laten (van buiten)
2. die hebben daar helmaal niets te zoeken.
3. dat ligt eraan. Nieuwegein en Almere zijn als nieuwe stad begonnen. Dat kan bij jouw stelling niet.

V@nM@n, (E-mail ) (URL) - 24-05-’07 23:05
Martin

1 Geen problemen mee
2 Laten ze maar oefenen in een simulatie of zo??
3 Als het niet anders kan..dan zal het wel moeten vind ik.

Martin, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 00:27
CasaSpider

1. Er schijnt veel vraag te zijn naar seksboerderijen.
2. Militairen hebben ook recht op een stukje natuur.
3. Het woord zegt het al, de bebouwde kom is al bebouwd. Dus moeten we wel er buiten bouwen.

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 00:36
rob

Ja, je laat me geen ruimte meer voor afwijkende meningen. Je hebt die van mij namelijk vertolkt.

rob, (URL) - 25-05-’07 00:41
tagrijn

1. Als ze van zo’n boerderioj een kroeg maken, wordt er ook weer geboerd.
2.Niet alleen in het Lauwersmeer, maar in de hele wereld moeten militaire activiteiten worden gestopt.
3.Als ze buiten de bebouwde kom gaan bouwen, is dat ook weer bebouwde kom…

tagrijn, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 00:48
Brillie

Mijn God… ik ben net terug van een uitje, kom ik dit tegen… Man, ik ga hier echt niet een reactie op geven waar je op zit te wachten… nee, daar was het uitje te vermoeiende voor. Ik sla deze keer even over.

Brillie, (URL) - 25-05-’07 01:41
Pasula

Eigenlijk ben ik het met je eens, stelling 2 weet ik te weinig van af alleen. Ik weet niet zeker of het nodig is dat er militairen zijn, zometeen schaffen we het af en dan is er ineens oorlog… wel hoorde ik op het nieuws dat er een behoorlijke schuld is mbt het leger. Gelukkig zit ik niet in de regering…

Pasula, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 06:04
Terrebel

1.Aardiger nog is proberen te voorkomen dat boerderijen leeg komen te staan.

2.De vrijwilligers van het leger van de toekomst kunnen beter te werk worden gesteld in vluchtelingenkampen in derde wereldlanden. Kunnen ze vast oefenen voor wanneer hier de dijken doorbreken.

3.Als inderdaad alleen binnen de bebouwde kom zou mogen worden gebouwd en die regel al langere tijd gold zou Nederland nog steeds niet meer dan zo’n drie miljoen inwoners hebben. Grappig eigenlijk dat we Nederland niet overbevolkt vinden terwijl hier mensen letterlijk opgestapeld worden en bijvoorbeeld Mali wel terwijl je daar soms dagen moet lopen van dorp naar dorp en mensen niet opgestapeld wonen…

Terrebel, (URL) - 25-05-’07 08:55
roel pot

1 mee eens
2 mee eens
3 niet mee eens

Ik zou best in een boerderij willen wonen, lijkt me heerlijk.
Fijn weekend

roel pot, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 09:09
mysterycouple

Ook dit keer ben ik het met alle argumenten op je stellingen eens.. wordt wel een beetje eentonig vind je niet… we kunnen samen wel een politiek partijte beginnen ;-)

mysterycouple, (URL) - 25-05-’07 10:02
Leibele

1-in leegstaande boerderijen mogen natuurlijk ook mensen gaan wonen.
2-Alle millitaire aktiviteiten, waar ook ter wereld, moeten stoppen.
3-Alles binnen de bebouwde kom volbouwen maakt steden en dorpen ook niet leefbaarder en mooier.Het gaat dan ten koste van parken en plantsoenen en speelruimte voor kinderen.

Leibele, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 10:33
Nicole

1 Ja, maar niet zomaar vanalles toelaten (landelijkheid behouden graag)
2 Eens voor wat betreft de militairen daar weg!
3 Ik zie het dan gebeuren dat de gemeente/provincie de “bebouwde kom” verder gaat oprekken

Nicole, (URL) - 25-05-’07 10:37
Belinda

1. Ik vind dat leegstand sowieso uit den boze is dus of een bedrijf erin of een antikraakpand van maken.

2. Er zijn veel legereenheden in natuurgebieden. Bij ons in de buurt bijv. de Waalsdorpervlakte en nog dichterbij Het Staalduinse Bos omdat ze daar in redelijke rust kunnen oefenen. Natuurlijk wordt er met de natuur/dieren geen rekening gehouden maar het zou de limit zijn dat ze moeten gaan oefenen in een woonwijk.

3. Buiten de bebouwde kom lijkt het me niet raadzaam om woonwijken te bouwen maar als iemand daar zijn huis opnieuw wil optrekken, en het niet stoort in de omgeving, ben ik niet tegen!

Belinda, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 11:36
Chantal

Die laatste stelling… dat is niet goed voor het woontekort…

Chantal, (URL) - 25-05-’07 11:55
Rick

Leegstaande boerderijen, waar dan? Ik zoek nog een nieuwe woonomgeving.

Rick, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 12:48
Redstar

Ik ben van de ze;fde mening. stelling 3:Nederland raakt al steedsvoller, en dat moet een halt toegeroepen worden..

Redstar , (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 14:16
Bart

Ik heb even geen zin om er over na te denken.

Bart, (URL) - 25-05-’07 14:54
Maurice

Met alles eens, behalve 3. Er zijn genoeg lelijke stukken langs de snelweg die mogen meteen volgebouwd worden. Of pas de bebouwing zo aan opdat het intergreert met de natuur.

Maurice, (URL) - 25-05-’07 16:22
travelagent

Ja nou ik ben het met je eens.
Ja in Turkije geleden ook regels wat bouwen betreft.
Het landschappelijke moett behouden blijven, Maar daar horen ook geen windmolens in smurf….

travelagent, (URL) - 25-05-’07 17:17
pascal

Ik kan wel met deze stellingen leven…

pascal, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 18:26
Sjiraffe

Ik ben het helemaal met jou eens!

Sjiraffe, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 19:00
jager

Bedrijven in Boerderijen? Echt niet! Boerderijen zijn voor landbouw en veeteld niet voor kantoor pikkies!
In de lauwersmeer moeten ze zeker stoppen met oefenen, het is een lelijk kaal terrein zonder voorzieningen, ik was er wel 3 keer vroeger, echt verschrikkelijk daaro!
Geen huizen de bebouwde kom, helemaal mee eens!

jager, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 20:46
Renesmurf
Waarom niet?
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 20:57
Marnix

1) leeg laten staan is zonde
2) tuurlijk…zonde van zo’n natuur gebied
3) natuu gebieden moeten gespaard worden dus bouwen binnen de bebouwde kom en verder niet

Marnix, (URL) - 25-05-’07 20:58
Rupert Reven

Kan ik me ook wel in vinden..

Rupert Reven, (E-mail ) (URL) - 25-05-’07 22:52
Joanna

Goede morgen René, na de dood van mijn moeder is onze boerderij omgebouwd worden in een behinderte woonhuis voor kinderen, ik ben er daarna nog geweest, fantastisch geworden. Kijk dat vindt ik goed!
Prettige Pinksterdagen, love Joanna

Joanna, (E-mail ) (URL) - 26-05-’07 09:05
Peter

Er komen steeds meer mensen op deze aardkloot , en die moeten allemaal ergens wonen toch, en dan bouw je of in de hoogte en dat werkt niet zo best kijk de Bijlmer in Amsterdam en kanaleneiland en Overvecht in Utrecht dus dan moet je al snel in de breedte gaan bouwen en ook die dertig duizend of meer asielzoekers die mogen blijven willen nu uit de achterkamertjes komen en in een echt huis gaan wonen.

Peter, (URL) - 26-05-’07 21:08
henriette

1. Ja
2. Weet niet. Ik vind economie ook belangrijk.
3. Nee, ik denk dat gespreid bouwen beter is dan alles op elkaar te proppen.

henriette, (URL) - 27-05-’07 12:29
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.