Flutbeleid

Wat zou dat een boel schelen, als we gewoon alle drugs vrijgeven.

Vandaag was in het nieuws dat Yuri van Gelder vorige maand is betrapt op het gebruik van cocaïne.
En dat mag niet en dat is verboden en dat is een schande.
En onlangs was er nog een wielrenner die daarom eerst niet mee mocht doen met de tour, maar later toch wel.

En dan hebben we nog de wietteelt.
Nu is daar eindelijk een plan om dat toch enigsinds te gaan reguleren.
Het is al jaren zo dat het wel verkocht mag worden ( gedoogd) maar kweken is mag dan weer niet.

Als ze dat beleid nu invoeren, dus reguleren dat mensen het mogen kweken en aanbieden aan de coffeeshops.
Regel dan ook meteen even dat harddrugs, zoals cocaïne, gewoon legaal worden.

Dat zal dan wel weer niet mogen van europa en zo.
Drugs krijg je de wereld toch niet uit, het is vechten tegen iets waar niet tegen valt te vechten.
En het kost een boel geld allemaal.

Aan de andere kant zorgt het wel weer voor een hoop werkgelegenheid natuurlijk, dat opsporen en jagen.
Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wat die in zijn lichaam stopt.
Rene Dinsdag 14 Juli 2009 at 12:00 am | | Smurf

22 reacties

Patrick

Wat een gezeur, als ik zo vrij mag zijn.

Patrick, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 00:11
Di Mario

Tja.. ik kan wel zeggen dat ik tegen coke ben,
maar er zullen ook zat mensen die tegen mijn roken zijn.
Dus.. ze doen maar wat ze niet laten kunnen.

Love As always
Di Mario

Di Mario, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 07:31
Peter

Meteen stoppen met al die rotzooi!!
Als je de ellende er omheen een keer in je directe omgeving hebt meegemaakt dan snap je dat wel. Een mens heeft dat absoluut niet nodig om te leven.

Peter, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 08:59
Bart

Mensen mogen van mij veel zelf weten, maar veel mensen moet je op de 1 of andere manier tegen zichzelf beschermen denk ik.

Bart, (URL) - 14-07-’09 08:59
Mannie

Hij mag best coke gebruiken, alleen niet tijdens wedstrijden en dat wist ie dus nu moet het maar vrij gegeven worden. Voor eigen gebruik mag je al wiet kweken, 5 plantjes mag je toch hebben. Er zit wel een heel verschil tussen soft en harddrugs trouwens hoor. Het is echt geen pretje om elke dag te moeten horselen zoals dat genoemd wordt, geld zoeken om weer wat te kunnen scoren dus.

Mannie, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 09:11
Hanry

Iedereen mag zeker zelf bepalen wat die z’n lichaam in stopt en wat niet.
Zo vindt ik ook dat iedereen mag aanschaffen wat die wil en dat zelf bepaald.
Des ondanks zijn er bepaalde wapens die niet zomaar te koop zijn.
Ik vind dan ook dat hardrugs niet vrij gegeven mogen worden. :)

Hanry, (URL) - 14-07-’09 09:17
Erwinius

je mag jezelf een delerium drinken of een longaandoening roken, maar een jointje of een lijntje mag niet. Erg krom is dat inderdaad

Erwinius, (URL) - 14-07-’09 09:23
Monique

Zo is het René. Ik wil zelf beslissen, niemand hoeft mij tegen mezelf te beschermen zoals ik hierboven lees. Geef maar vrij die rotzooi, ik kies ervoor om geen harddrugs te nemen. Heerlijk, vrije keuze.

Monique, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 09:23
Chantal

Van Gelder is gewoon dom bezig, legaliseren van drugs zorgt er niet voor dat hij het middel niet mag gebruiken van zijn beide werkgevers (Defensie en NOC-NSF). Hij had kunnen weten dat hij risico liep en dan niet aankomen met de reden dat hij het niet voor versterking deed maar voor de lol. Wel klasse dat hij de straf niet aanvecht… maar ja, carrière is voorbij door een stomme snuif op een feestje…

Chantal, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 11:26
ria

Softdrugs wel, harde niet, is mijn mening en ja van Gelder is wel erg dom bezig geweest.

ria, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 12:28
Mikeboy

Van mij mogen ze alle drugs legaliseren, zolang het maar niet overal verkrijgbaar is…

Mikeboy, (URL) - 14-07-’09 13:05
Menno Nicolai

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen :-) En ik ben het helemaal met je eens René. Er is zelden zoveel gezopen als in de tijd van de drooglegging in Amerika. Gouden tijden voor de maffia. Het is een illusie te denken dat je de oorlog tegen de drugs ooit kunt winnen. Alleen door legaliseren kun je het uit het illegale circuit krijgen. Maar de echte criminelen hebben een behoorlijke vinger in de pap, ook in de hoogste kringen, dus ik ga het in ieder geval niet meer meemaken. Zelf drink ik graag een glas bier of wijn, meestal nog iets te veel ook. Anderen houden het bij cola en er zijn er ook die graag drugs gebruiken. Er gaan meer drugsgebruikers dood aan smerige naalden dan aan het spul zelf. Zo, dat wou ik even kwijt.

Menno Nicolai, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 13:09
CasaSpider

Helaas moeten al vaak genoeg volwassenen tegen zichzelf beschermd worden.
Laat staan kinderen…

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 15:59
Thérèse

Ja, wiet heb ik niet zo’n probleem mee; het is zelfs goed soms. Maar hard drugs, ik zou toch niet graag hebben dat mijn kleindochter bijvoorbeeld aan de cocaine zou gaan.

Thérèse, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 18:13
Menno Nicolai

De verkoop van drugs moet uiteraard gereguleerd en gecontroleerd worden door de overheid. Maar zoals er nu kinderen zich lamzuipen in zuipketen, zullen er dan ook kinderen zijn die aan drugs kunnen komen. Nou ja, ik realiseer me ook wel dat het probleem niet eendimensionaal is. Maar slechter dan het nu is lijkt me onmogelijk.

Menno Nicolai, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 18:45
NieuwBegin

Zolang ze er anderen geen last en/of pijn mee bezorgen, vind ik alles prima

NieuwBegin, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 18:53
Jolanda

Ik ben bang dat de mens niet verstandig genoeg is om dat zelf te bepalen…zie teveel drugsellende om me heen. dat iemand als youri van gelder zo dom kan zijn begrijp ik al helemaal niet

Jolanda, (URL) - 14-07-’09 18:59
Annemarie

Volgens mij zorg je er door het illegale circuit alleen maar voor… dat mensen het verkeerde spul te pakken krijgen.
En tsja… iedereen is vrij om te gebruiken. Maar als je werkgever een zerotolerance beleid heeft en bovendien je in competitie bent.. Verboden is verboden!

Annemarie, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 20:37
Me!

Ze verbieden straks alles, roken, drugs, seks en ga zo maar verder. Terug naar af. Maar zonder gekheid. Je moet niet alles vrijgeven in deze wereld.

Me!, (E-mail ) (URL) - 14-07-’09 20:56
richard

In principe ben ik het eens met je schrijven. Men gaat er vanuit dat als je harddrugs legaliseert er meer addicts zullen zijn. Vreemd, onderzoeken hebben juist die stelling nog nooit hard kunnen maken. De drank in Scandinavië is niet te betalen, er zijn niet minder alcoholisten dan in Nederland. Er is geen land ter wereld waar zoveel jongeren een joint proberen, als in Amerika. Je kunt het hier ‘vrij’ krijgen en toch zijn er in Nederland niet meer kids die eraan blijven hangen. Ik las al uit sommige reacties op je schrijven dat men het maar niets vindt als harddrugs uit het criminele circuit gehaald zouden worden. In de trant van; ‘Je lult wel anders als het je kleinkind betreft die verslaafd is!’ Juist als ik een verslaafde kleinkind zou hebben zou ik willen dat ze niet de hoer uit hoeft te hangen om mensen zoals Rob Oudkerk aan zijn trekken te laten komen. Dan zou ik het zegening vinden als zij haar trip kon halen op doktersadvies bij de apotheek. Verslaving heeft helemaal niets te maken met ‘het vrij verkrijgbaar zijn’. Verslaving heeft te maken met een verslaving. De gemiddelde mens blijft bewust behoorlijk ignorant over dit onderwerp. Ik maak vast geen vrienden op je log. Ik las je bij MO, wilde eens kijken, gedaan. Beviel wel.

richard, (URL) - 15-07-’09 01:11
Liesbeth

precies, een gezeur dus..

Liesbeth, (E-mail ) (URL) - 15-07-’09 21:16
Liesbeth

@Me, ik weet juist van onderzoeken die aantonen dat als het niet zo makkelijk meer verkrijgbaar is of wanneer het gelegaliseerd zou worden dat er dan relatief gezien niet veel mensen erbij komen die verslaafd raken. het is hier namelijk zo makkelijk te krijgen dat de verkrijgbaarheid geen rol speelt en er nu al geen verslaafden bij komen, zeker niet aan de heroine. Wel weer de coke maar dan snuiven en basen weer niet, dat wordt gezien als foute boel

Liesbeth, (E-mail ) (URL) - 15-07-’09 21:21
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.