Balen

Ik was aan het werk op de steiger, en ik zag het volgende tafereeltje.

Een man, een vrouw en twee kinderen, een jongen en een klein meisje.
Het kleine meisje hangt in de armen van de moeder.
Het kleine meisje heeft er duidelijk geen zin in en wat moeite mee om afscheid te nemen van moeder.
Toch krijgen beide kinderen een zoen en stappen een auto in.

De man krijgt geen zoen, en stapt achter het stuur.
Wat ze zeggen wordt me niet duidelijk, maar moeder is opeens boos.
Ze doet het portier open en de kinderen worden de auto weer uitgehaald en lopen luid huilend het huis binnen....
Moeder nog wat nascheldend en tierend er achteraan, en de deur slaat dicht met een ferme klap.

De auto rijdt niet weg.
De man stapt uit en loopt naar de voordeur.
De vrouw doet open en er wordt wat over en weer geschreeuwd.
Dan stopt er nog een auto, een man komt bemiddelen.

Nou ja, uiteindelijk krijgt de man de kinderen mee, en de rust is wedergekeerd.

Mijn gedachten:  als je gaat scheiden, ik vind het allemaal prima, maar LAAT NOOIT DE KINDEREN DE DUPE WORDEN.
Ruzie maken, regelingen treffen, het moet allemaal gebeuren, maar laat de kinderen daar toch niks van merken.
Erg sneu zoiets.


Rene Zondag 20 Juni 2010 at 12:00 am | | Smurf

27 reacties

curieuzeneuzemosterdpot

kinderen zijn àltijd de dupe, renesmurf, ook al houden de ouders de schijn hoog. :-(

ik vraag me af hoeveel kleintjes er ‘s avonds stillekes liggen huilen in hun bed ..

curieuzeneuzemosterdpot, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 00:07
♥  klaproos

der zijn nog meer schijnheiligen die kinderkes laten huilen ,maar dat weet niemand………

rené, mensen die met kinderen omgaan of kinderen krijgen zouden een test moeten ondergaan of ze zelf wel in staat zijn, “om” met kinderen om te gaan….:-(

♥ klaproos, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 00:35
Marjolijn

Van dit soort situaties, zijn kinderen altijd de dupe.
Gelukkig kan het ook goed gaan.

Marjolijn, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 06:21
Redstar

Ik ben het volmondig met je eens. De kinderen zouden er absoluut niets van mogen merken als de vader en moeder elkaar niet meer kunnen luchten of zien.
Toch gebeurt het heel veel op deze manier. erg jammer

Redstar, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 07:23
gerdaYD

Ook ik ben het met je eens, René. Niemand beseft blijkbaar wat zo’n vechtscheiding kinderen wel aandoet… Je wordt getekend voor het leven hé?

gerdaYD, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 08:13
Frank

Kinderen zullen er altijd de dupe van worden helaas. Ook al gaat de scheiding in “goede verstandhouding”, er valt toch een gezin uit elkaar.

Frank, (URL) - 20-06-’10 08:13
Christiene

Renesmurf,kinderen zijn altijd de dupe.zo wel moeder en vader hadden een rot dag.de kinderen zitten er tussen in erg he.
groetjes Christiene

Christiene, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 08:18
Bert&Ria

Bij ons in het appartement’s complex zijn die ophaal diensten wekelijk’s te zien.

Bert&Ria, - 20-06-’10 09:00
Bart

Mee eens, helaas denken velen anders !

Bart, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 09:18
Me!

Ook in een goed huwelijk vallen wel eens woorden… Maar scheiden als er kleine kinderen bij betrokken zijn is nooit goed.

Me!, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 09:33
ria

Het is al eerder gezegd, de kinderen zijn altijd de dupe, erg genoeg.

ria, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 09:34
zon-nebloem

Dat klopt, die zien al genoeg af zonder dat de ouders op straat ruzie maken…wie weet wat er dan nog achter de deuren gebeurd!Mijn zoon is nu byna 24 en ik laat ‘m daar of liet ‘m altijd vrij daarin…

zon-nebloem, (URL) - 20-06-’10 09:58
Leibele

Het is onmogelijk om kinderen niets te laten merken van een scheiding. Het is en blijft gewoon een traumatische ervaring voor die jonge mensenzielen. Deze moeder verdient ,lijkt me, op dit moment, niet haar kinderen!!!

Leibele, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 10:20
Xiwel

Het zou me niets verwonderen als de kinderen als ruziewapen gebruikt worden.

Optie 1: De moeder vind niet dat de kinderen met de man mee moeten. Al dagen zeikt ze bij haar kinderen dat hun vader niet deugd en dat er geen vriendjes zijn waarmee ze kunnen spelen. En als vader dan komt en het kind in de auto zit, dan is een enkele opmerking genoeg om 1 van de kinderen van slag te krijgen. Moeder haalt dan naar pa en de kinderen uit en zegt: ‘Dit gaat niet goed de kinderen gaan niet mee!’

Optie 2: De vader wil een betere omgangsregeling en stuurt het er op aan dat een kind en dus de moeder van slag raken. Moeder neemt de kinderen terug en pa schakelt direct iemand in om te bewijzen dat ie wederom de kinderen niet mee krijgt.

Die laatste optie kan wel eens heel aannemelijk zijn als er zo snel een ‘bemiddelaar’ op de proppen komt.’

Allemaal erg kwalijk dat het gebeurd. Toch kunnen kinderen best tegen een stootje en anders hebben kinderen schijnvertoningen ook vrij snel in de gaten. Mijn ouders zijn nooit gescheiden, maar mijn vader had wel een waardeloze periode. En als kind had ik dat maar al te goed in de gaten ook al deden mijn ouder hun best om de kinderen van het probleem weg te houden.

Xiwel, (URL) - 20-06-’10 10:55
Terrebel

Ouders zijn soms als gewone mensen en dus bijzonder egoïstisch. Daarom zijn kinderen voorzien van veel flexibiliteit. Dat moet ook wel, met zulke ouders.

Terrebel, (URL) - 20-06-’10 11:26
rietepietz

Inderdaad vréselijk dit soort scheidingsdrama’s ! Kinderen als een wapen gebruiken is afschuwelijk !Ik vraag me vaak af of mensen niet hun eigen belangen op een wat lager pitje zouden moeten zetten tot de kinderen volwassen zijn .
Je kunt tegenwoordig voor kinderen kiézen en dat geeft naar mijn idee wel een stevige verantwoordelijkheid !

rietepietz, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 11:41
CasaSpider

Dat de kinderen niet de dupe mogen worden is logisch.
Het zal ook niet de bedoeling zijn.
Maar oordeel niet te snel over andere mensen.
Als je zelf in een dergelijke situatie komt zie je met eigen ogen dat beschaving slechts een dun laagje chroom is.
O ja, ik heb nieuwe beveiligingssoftware op mijn laptop en die zegt dit over renesmurf.nl:
Waarschuwing: het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.
De website op renesmurf.nl bevat elementen van de site http://www.pivotlog.net die mogelijk malware host. Dat is software die uw computer kan beschadigen of zonder uw medeweten acties kan uitvoeren. Uw computer kan worden geïnfecteerd wanneer u een site bezoekt die malware bevat.
Ga voor meer informatie over de problemen met deze elementen naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google voor http://www.pivotlog.net..
Meer informatie over hoe u uzelf online kunt beschermen tegen schadelijke software.

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 11:55
Keepsmiling

Dit gebeurd helaas veel te vaak, ik was zelf ook zo’n kind. :-(
Mijn ex en ik hebben een erg goede band, we gaan zelfs regelmatig nog met de kids samen een terrasje pakken. Jaja, er wordt wat af gelult hierover…want we worden nu geacht een hekel aan elkaar te hebben… We lachen er inmiddels maar hartelijk om, dit soort bekrompenheid is alleen maar zielig.

Ik vind het mooi dat je eens aandacht besteed hieraan.
Kinderen zijn zo vaak de dupe…wij als volwassenen dienen toch een voorbeeld te stellen dacht ik.

Dank je voor je sterke-wensen.

Een fijne vaderdag!

Keepsmiling, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 12:28
Liesbeth

Ik krijg eerst een waarschuwing toen ik ging reageren zoiets als het bezoeken van deze website kan ernstige schade geven… Over je logje. je hebt gelijk natuurlijk. Toch kan je zoiets makkelijk zeggen. Je bent ook mens en als je kinderen hebt, heb je niet een dagje vrij ofzo. Je maakt ook fouten, dat is gewoon zo, nobody is perfect maar toch moet je er zoveel mogelijk rekening mee houden.

Liesbeth, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 13:25
hanscke

Dit is dus de dagelijkse praktijk anno 2010. Vroeger toen scheiden nog een schande kwam dit niet in het straatbeeld voor. Hoe zo mensen evolueren? Hoort dit dan bij op een hoger plan komen? Ik hoop dat mensen er inde komende periode achter komen dat scheiden geen oplossing is. Volgens mij wordt niemand daar op den lange duur echt gelukkig van, want in elke relatie zijn wel eens mindere periodes. En ook die gaan weer voorbij

hanscke, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 13:58
zuster_klivia

Ik heb er als kind zijnde 3 meegemaakt. Tuurlijk is het op dat moment kut (understatement) maar als volwassen zijnde kan ik het wel relativeren en begrijpen. Overigens praat ik het niet goed he?

Maar ik kan me voorstellen dat het verdomd moeilijk is je netjes te gedragen als je zwaar teleurgesteld of gekwetst bent of pijn hebt.

zuster_klivia, (URL) - 20-06-’10 14:21
zuster_klivia

Waarom er streepjes doorstaan, geen idee. Zie hierboven. Het moet dus gewoon wél ‘als kind zijnde’ zijn…

zuster_klivia, (URL) - 20-06-’10 14:22
frank103

De kinderen zijn helaas altijd de dupe!

frank103, (URL) - 20-06-’10 15:23
Thérèse

Oei wat veel reacties voor mij. Ja, ik vind wel dat je hard moet blijven proberen om de kindeten zo weinig mogelijk ‘het kind van de rekening’ te laten zijn, maar ja, we zijn allen mensen die fouten maken.

Thérèse, (E-mail ) - 20-06-’10 15:23
Roelien

Ik denk dat het alles te maken heeft met grote ego’s. De nader niks gunnen, elkaar het licht in de ogen niet gunnen (zoals dat heette in mijn kindertijd, ja, ik ben een noorderling). Gelukkig zie ik steeds meer andere voorbeelden (in mijn praktijk), van mensen die het netjes regelen en de kinderen laten prevaleren boven hun eigen belang. Scholing en intellectuele ontwikkeling hebben trouwens een grote (positieve) invloed, kan ik uit ervaring melden, maar dat zal je niet verbazen

Roelien, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 17:25
Annemarie

Dat is zo ongelooflijk als dat gebeurd… Ik snap dat dus echt niet…
Je vond elkaar leuk, zo leuk dat je kids met elkaar hebt.. Dan moet je daarna toch ook normaal met elkaar om kunnen gaan?

Annemarie, (E-mail ) (URL) - 20-06-’10 19:57
Wappel

Als er een gat in de boot zit zinkt die, daarom moet je uitkijken waar je vaart :-)

Wappel, - 21-06-’10 12:30
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.