Kutcampina
Heeft u de sprookjesachtige commercial 'The story of Milk' van FrieslandCampina al gezien?
Ik ook niet.
Volgens de zuivelfabrikant kunnen wij dankzij 'het harde werk van de koe en de boer, gewoon hier in Nederland' dagelijks genieten van zuivel.
Ook andere grote Nederlandse kaasmerken zoals Beemster, Maaslander en Old Amsterdam benadrukken graag dat hun kaas een oer-Hollands product is.
Maar zo Nederlands is deze kaas helemaal niet.
FrieslandCampina vertelt niet het héle verhaal achter de melk.
Daarom doen zij dat maar. Bekijk:
The true story of Milk
En toch drink ik graag melk en vind dat er ingegrepen moet worden.
Dat had al lang gebeurd moeten zijn, maar ja, zo lang men verkeerd stemt...
twaalf reacties
De melk is toch niet meer dan wat het vroeger was. Tegenwoordig moet het aan alle regels verbonden zijn. Niet te vet, niet te waterig, niet te dit of dat. Dat wordt allemaal machinaal geregeld.
Love As Always
Di Mario
Ik was hier al lang van op de hoogte.
Ik drink ook graag melk, wel een liter per dag.
Maar ik stem ook juist, en toch gaat dit door.
Dat van die soja dat wist ik wel, het is jammer dat het zo gaat, is weer een kwestie van geld.
Zelf eet ik wel kaas maar drink weinig melk.
Ik dacht eerst het gaat over die film Milk, met Sean Penn geloof ik ;)
Als je bedenkt dat die Volkert van der G, de moordenaar van Pim Fortuyn, ook uit de milieuactivisten hoek komt, vind ik dat een hele enge hoek.
Ha Rene,
De video werk niet meer, maar wel ergens anders en ken de plaatjes, niet het verhaal.
Maar zo worden we ondertussen in al ons voedsel belazerd. oma
Zo zie je maar weer, niet alles is zoals je het verwacht…