U ziet maaR
De geschiedenis herhaalt zich, keer op keer, altijd maar weer.
1: Neem nou het gedoe onlangs met Johan Derksen. Hij zegt iets op de televisie dat totaal in het verkeerde keelgat schiet en de adverteerders trekken zich terug. In de jaren 80 was het Theo van Gogh, die collumns schreef in een krant, wat ook wel eens in verkeerde keelgaten terecht kwam en grote adverteerders trokken zich terug. De eeuwigdurende discussie dat bedrijven niet alleen bepalen wat we nodig denken te hebben, ze gaan ook nog bepalen waar zij al dan niet achter staan.
En vandaag weer de hele middag elk uur in het nieuws: Verstappen.
2: Verstappen is geen nieuws, dat is sport en val me daar niet mee lastig. Ik heb niks op die Verstappen persoonlijk tegen, hij doet gewoon zijn best. Maar dat gerace is erg slecht voor het milieu en ik ben totaal niet geintereseerd in die sport en uit welk land iemand komt en bah. Maar nee, dat moet en zal elk uur in het nieuws meegenomen worden. En ook op de App van de NOS staat het bovenaan! Tereur is het, om van de televisie nog maar te zwijgen.
In de avond liep ik een rondje in het Sterrebos en de diertjes waren zo leuk aan het spelen, ik werd er vrolijk van.
Wel een gemis dat er ook deze zomer vooralsnog geen kalkoen rondloopt, maar je kan niet alles hebben.
vijf reacties
Als er een ding is dat wij hebben geleerd van de geschiedenis dan is het wel dat wij niet leren van de geschiedenis.
Sport interesseert mij ook niet.
De bedrijven bepalen nog steeds wat nieuws is en wat niet. Nu via sociale media.
Mensen vinden tegenwoordig nogal gauw ergens iets van, maar ik zie dat programma nooit dus weet er niets vanaf. Veel leuker om in het sterrenbos rond te kijken.
Met sport vind ik inderdaad, als je het wilt weten, dan zoek je het nieuws vanzelf wel op. Dat hoeft dus niet elk uur herhaald te worden.
Love As Always
Di mario