Pech

Ik klaag en mopper vrij veel, dat vind ik makkelijker dan ergens enthausiast over doen, maar ik geef ook wel eens als ik ergens zeer over te spreken ben.

Dit is er aan de hand: 

De Fremantle Highway , een veel te groot schip, was onderweg van Bremerhaven in Duitsland naar de toegang van het Suezkanaal, Port Said in Egypte. In de nacht van dinsdag op woensdag ontstond er brand op het vrachtschip op 30 kilometer voor de kust van Ameland. De brand breidde zich snel uit en woedt nog altijd. Vermoedelijk is de brand ontstaan in een van de elektrische auto's aan boord.

Een opvarende is om het leven gekomen en de overige 22 bemanningsleden zijn gewond geraakt. Zeven van hen sprongen van zo'n 25 meter hoogte van het schip en zijn uit het water gehaald.

Ik vind het heel goed hoe de NOS ons op de hoogte houdt.
Maar ik vind het wel raar dat er onduidelijkheid is of er nou 3783 auto's in plaats van 2857 auto's aan boord zijn.
En dat er 1600 ton aan zware stookolie en 200 ton scheepsdiesel aan boord is is zeer zorgwekkend.

Als men rampen wilt voorkomen moet men de wereld anders inrichten.
Niet auto`s over zee van Duitsland naar Egypte, maar zorgen dat ze aldaar zelf de auto`s in elkaar kunnen zetten, dit is veel te omslachtig zo en het is op deze manier gewoon wachten op een ramp.

Rene Donderdag 27 Juli 2023 at 10:23 pm | | Smurf

vier reacties

די מריו

Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens, maar er moet daar dan natuurlijk wel de onderdelen heen gebracht worden, dus er blijft vervoer nodig en dan moet er ook nog een fabriek gemaakt worden en dat is ook niet goed voor het milieu. Ik blijf erbij dat we gewoon minder moeten consumeren en wat langer met onze spullen overweg moeten.

Love As Always
Dimario

די מריו, (URL) - 28-07-’23 07:45
Rietepietz

Meestal is het niet belangrijk wat jij en ik ervan vinden want kunnen we er zélf niets aan veranderen.

Rietepietz, (URL) - 28-07-’23 10:19
francky

Niemand schijnt te weten hoeveel auto’s er aan boord waren. Dat vind ik vreemd, zeg maar verdacht.

francky, (URL) - 28-07-’23 14:38
Hans

Ik hoorde dat men qua hoeveelheid E auto’s eerst niet goed op de hoogte is.
Dat is altijd zo, later worden de juiste hoeveelheid door gegeven, het is te duur om een schip aan de kant te laten liggen.
Vind dat men er veel aan doet om het schip drijvend te houden, men is nu aan het slepen.
Zo zie je maar weer Rene, ook hier is er een nadeel aan een voordeel. Hans

Hans, (URL) - 28-07-’23 22:04
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.