xanthine, xantippe, x-benen, x-chromosoom, xeno, xenofobie, xenofoob

De vrijheid van meningsuiting heeft zijn grenzen

Juist, en daar hebben we de wet voor.
Daarin staat precies wat mag en wat niet mag.
Je mag altijd je mening geven, over alles.
Maar grof mensen beledigen mag dus niet.
Helaas is de wetgeving mijns inziens wat krom, maar dat heeft ook wel wat.
Men kan zich met een mening verschuilen achter een religie, maar ook cabaretiers mogen meer zeggen dan anderen.
De grens bij mij ligt op dat punt waarbij men gaat schelden, kwetsen.

Nu president Bush zijn beleid kan voortzetten zal het terrorisme toenemen

Dat vrees ik ook.
Terroristen willen iets bereiken, en daar moet je naar luisteren.
Niet gelijk doen wat ze zeggen, maar het ook niet direkt van tafel vegen.
Een oplossing ligt altijd in het midden, alle partijen moeten inleveren.
Als er een terrorist gedood wordt staan er twee weer op, uitmoorden is dus zinloos.

Sexuele intimidatie wordt niet serieus genomen

Daar heb ik mijn twijfels over.
Volgens mij kan iedereen naar de politie stappen, of een andere instantie.
Het lijkt me zeer ernstig voor dames om daar mee te maken te krijgen.
Toch vind ik dat ze dan onmiddelijk van zich af moeten bijten.
Niks is belangrijker dan je eigen lichaam, daar kan geen baan tegenop.

Zo, dat heb ik weer mooi geformuleerd.
Rene Zaterdag 06 November 2004 at 10:12 pm | | Smurf

27 reacties

berta

Sexuele intimidatie…
Ik heb twee dochters, resp. 25 en 24 jaar oud/jong.
Je moet eens een middagje, op een afstand van 35 cm, achter ze door de stad gaan lopen…

berta, (URL) - 06-11-’04 22:42
Cokie

Wat Bush betreft ben ik bang dat het niet verkeerd is dat er iemand is die niet buigt voor terrorisme.
Ennuh…die intimidatie… sommige kleding vraagt er ook een beetje om ?

Cokie, (URL) - 06-11-’04 23:15
Aad

Is George Bush niet evengoed een terrorist Rene?

Aad, (URL) - 06-11-’04 23:16
Miss Marple

Is maar goed dat Bush weer herkozen is, anders had Kerry 4 jaar in zijn rotzooi gezeten.

Miss Marple, (URL) - 06-11-’04 23:27
Renésmurf

@Aad :Het ligt er net aan wat je onder terrorisme verstaat.

Renésmurf, (URL) - 06-11-’04 23:34
peter

Ook schelden kan nooit een reden zijn om iemand te vermoorden ., nooit.wat sommige kleding betreft al loopt een vrouw/man naakt over straat dan nog blijf je er van af met je tengels .en ja bush is toch herkozen dus zeik er niet over .

peter, (URL) - 06-11-’04 23:43
Roelof

1: eens. VvM gaat tot een bepaalde grens.
2: eens. De VS moeten onder ogen zien dat zij de wereld niet hun gedachtengoed kunnen opleggen.
3: oneens. Het wordt volgens mij wel zeker serieus genomen. Alleen Kofi Annan neemt het niet serieus.

Roelof, (URL) - 06-11-’04 23:46
Kees

1. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Dat moeten we zeker blijven houden. Maar inderdaad, het moet niet op het beledigende af worden. En dat mag volgens de wet trouwens ook niet eens.
2. Bush zal andere, in zijn ogen, terroristenstaten aanpakken. Dus de ellende in de wereld wordt alleen maar groter. En daar is Bush onder andere debet aan.
3. Het wordt, althans in Nederland, wel serieus genomen. Misschien wel té in sommige gevallen. Want wat te denken van de valse aangiften die soms plaatsvinden. Maar ja… je weet het maar nooit tegenwoordig dus dat serieus nemen moet wel.

Kees, (E-mail ) (URL) - 07-11-’04 00:27
Aad

Een terrorist is in mijn ogen iemand die door middel van geweld zijn mening/levenswijze aan anderen probeert op te dringen of gewoon uit eigenbelang (olie) een ander land binnenvalt. En als iemand in Irak een granaat tussen een groepje Amerikaanse soldaten gooit of zelfs een aanslag pleegt in het land van de bezetter is volgens mij een verzetstrijder en geen terrorist.
Stel dat er morgen een heel leger Irakezen ons land binnenvalt onder het mom van ‘wij zullen jullie wel verlossen van Balkenende en z’n kornuiten’ maar in werkelijkheid gaat het hun alleen om het aardgas wat we hier hebben. Zou je toch ook niet pikken?

Aad, (URL) - 07-11-’04 00:38
Vampire

Vrijheid van meningsuiting is een groots goed. Moeten we trots op zijn. Maar idd. laten we een beetje onze mening iets milder formuleren. Het leven is niet zwart of wit.
Wat Bush betreft: hij heeft al vele doden op zijn geweten… nog steeds zonder bewijsbare redenen (redenen waarom hij deze oorlog voert). Dit riekt toch wel wat naar terrorisme.
Sexuele intimidatie: geen ervaring mee… wie wil me??

Vampire, (E-mail ) (URL) - 07-11-’04 00:40
Renésmurf

@Aad: Bush is een terrorist, je hebt me overtuigd.

Renésmurf, (URL) - 07-11-’04 00:49
CiNNeR

Volgens mij gaat het niet om de vrijheid van meningsuiting maar moeten we onder ogen zien dat we een land zijn geworden wat te maken heeft mnet terrorisme. Zoals dat in Frankrijk en Spanje bv al veel langer gebeurd. Tho van Gogh lijkt vermoord te zijn omdat Hirsi Ali te beveiligd was en hij als waarschuwing is gedood, waarbij de dader graag martelaar wilde worden. Wat de hele boel nog triester maakt als dat al mogelijk was ..

CiNNeR, (URL) - 07-11-’04 03:53
Arjan

Reken maar dat wanneer ik straks naar het politiebureau fiets en aangifte wil doen van seksueele intimidatie ik niet serieus genomen word.:-)

Arjan , (URL) - 07-11-’04 06:12
Bart

Tolerantie is de garantie dat de wereld naar de klote gaat

Bart, (URL) - 07-11-’04 09:29
Ster

Dat laatste vind ik te kort door de bocht….vaak is door intimidatie niet de angst voor het verlies van de baan doorslaggevend maar de algehele angst voor iemand….triest maar het gebeurt helaas nog te vaak dat mensen hier het slachtoffer van worden.

Ster, (URL) - 07-11-’04 10:18
Marco

Sexuele intimidatie wordt inderdaad niet serieus genomen, vooral niet door de politie als je aangifte komt te doen. Maar zij nemen zoiezo veel aangiften niet serieus. Ze zeggen ook al meteen dat het geen zin om aangifte te doen. Dus waar is de politie dan nog voor?

Marco, (URL) - 07-11-’04 11:10
Jolanda

Ik denk dat de eerste stelling moeilijk is… want wat de een onder een mening verstaat vindt de ander een belediging.

Van Bush verwacht ik zowiezo niks goeds

Jolanda, (URL) - 07-11-’04 12:46
Gert-Jan

En het merendeel van Amerika staat achter terrorisme door Bush te herkiezen.

Gert-Jan, (E-mail ) (URL) - 07-11-’04 13:06
DarkRain

1: Het heeft inderdaad zijn grenzen, helaas zijn die grenzen moeilijk te bepalen.
2: Bush is de grootste terrorist die er rondloopt na Bin Laden
3: @ Cokie ook al draagt een meisje/vrouw een kort rokje dan moet je er als jongen/man vanaf blijven
Sexuele intimidatie word soms niet serieus genomen, vaak als het slachtoffer iets dergelijks heeft meegemaakt en de moed heeft verzameld om aangifte te doen veranderen ze nog wel is van verhaal, dat gebeurt dan vooral bij diegene waarbij de dader familie is. Ze denken dan het blijft me broer/vader ed. Die blijven ze dan beschermen wat ze ook gedaan hebben :-(

DarkRain, (E-mail ) - 07-11-’04 13:43
Paola

dat meen je toch niet echt hopelijk Cokie?…… sexuele intimidatie is niet alleen dat je met je tengels aan een vrouw zit….maar veel meer dan dat alleen…. en dan met name de dreiging die er aan vast zit door bijv chantage te gebruiken of wat dan ook…….
Verder vind ik meneer bush een nare meneer en ben ik het met jolanda eens over die vrijheid van meningsuiting…..mensen verschuilen zich erachter als ze de meest vreselijke dingen over anderen roepen…..en dat vind ik ook erg eng…..

Paola, (URL) - 07-11-’04 14:10
MacPhisto

1) Zolang de moslims (lees: imams) in dit land ongestraft verkondigen dat homo’s met het hoofd naar beneden van hoge gebouwen gesodemieterd moeten worden, mogen mensen als een Theo van Gogh hun zegje doen. Iedereen is voor elkaar gelijk in deze democratische rechtstaat.

2) Aanvankelijk was ik zeer gekant tegen het buitenlandse oorlogsbeleid van de heer Bush, maar de moslim-fundamentalisten hebben er zelf voor gezorgd dat wij niet meer zonder de bescherming van een sterk krijgsheer kunnen.

3) Ik vind het eigenlijk helemaal geen ramp wanneer vrouwen in mijn derrière knijpen… :-p

MacPhisto, (URL) - 07-11-’04 16:08
Jeanette

Wat ik van die sexuele intimidatie niet begrijp is dat de dames in kwestie maanden later een aanklacht indienen. Op het moment dat zoiets gebeurt moet je de man in kwestie een ongelooflijke dreun voor zijn harses verkopen.
Gewoon die neus breken. Zo simpel is dat.

Jeanette, (E-mail ) (URL) - 07-11-’04 16:21
berta

sexuele intimidatie II
De opmerkingen en geluiden die mijn dochters dagelijks te horen krijgen, vind ik ook vallen onder sexuele intimidatie. Het gebeurd vaak dat zij een behoorlijk blok om lopen om dit te voorkomen.
…en ze gaan niet eens uitdagend gekleed!!!

berta, (URL) - 07-11-’04 23:01
Ladyloela

Dat heb je zeker mooi geformuleerd.;-)

Ladyloela, (URL) - 08-11-’04 09:42
Me myself and i

Ik moet weg dus doe kort: mee eens

Me myself and i, (URL) - 08-11-’04 19:20
anoniem

ik wil graag reageren op de sexuele intimidatie, afgelopen zondag ben ik op mijn werk aangerand door een bewoner, ik werk in een verpleeghuis, ik had nooit gedacht dat het zoveel inpact zou maken, het maalt steeds door mijn hoofd, waarom,wat als,en vooral ben ik heel boos. het erge is nog dat ik gewoon weer naar mijn werk moet. er worden wel stappen ondernomen en daar ben ik wel blij mee.

anoniem, - 07-03-’05 20:58
brandy

Hello and congratulations!

brandy, (E-mail ) (URL) - 16-03-’06 13:40
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.