Yep, weer wat stellingen voorzien van mijn mening

De verlenging van de startbaan op vliegveld Eelde moet doorgaan.

Welnee, we moeten het vliegverkeer beperken en alleen vliegvelden openhouden om schiphol te ontlasten.
Vliegvelden groter maken is wat mij betreft geen optie, want dat is heel slecht voor het milieu.
Want ze moeten zorgen dat ze rendabel zijn, en het liefst winst maken, en zo slibt het hele luchtruim dicht.
Wie er wel eens een documentaire over gezien heeft weet wat ze allemaal door de lucht vervoeren, van hot naar her, toaal overbodig!
Dus dat mag allemaal wel wat minder.

Bij de Eemshaven moet grootschalige glastuinbouw komen.

Welnee, grootschalig is nooit goed, en glastuinbouw zit niemand op te wachten.
Ook dat is erg slecht voor natuur en milieu.
Ze kunnen beter iets verbouwen wat past in ons klimaat, of er koeien laten lopen.
Bovendien verpest het heel erg het landschap, laat dat lekker zoals het is.

Er moeten minder regels komen voor aanbestedingen en bouwprojecten.

Welnee, het juist goed dat er duidelijke regels voor zijn, dat voorkomt dat het een zootje wordt.
Meer regels ben ik geen voorstander van, maar regels schrappen ook niet, want de regels zijn er niet voor niets.



Nu graag uw mening over de stellingen.
Rene Maandag 26 Februari 2007 at 11:00 pm | | Smurf

40 reacties

Martin

Deze keer kan ik het helemaal met je eens zijn..mijn mening ligt geheel op het gelijke niveau..!!

Martin, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 00:18
rob

Een beetje meer bedrijvigheid in het Noorden zou niet verkeerd zijn, maar wel naar de maat en volgens de bestaande regels.

rob, (URL) - 27-02-’07 00:39
tagrijn

1. Ik ken de situatie daar niet, dus blanco. Als Schiphol ermee ontlast kan worden, is het te overwegen.
2.Aan het Westland hebben we genoeg. Er is al genoeg export.
3.Goede en eenduidige regels. In dat wereldje wordt al genoeg gerotzooid.

tagrijn, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 00:41
Brillie

1. Ik wil overal kort bij huis kunnen opstappen op het vliegtuig naar St. Maarten. Vliegveld Teuge, nabij Apeldoorn, mag van mij een start en landingsbaan bezitten voor Jumbo toestellen. Als mensen dat in het noorden willen, dan mag dat ook daar gedaan worden.

2. Tuinbouw moet overal kunnen. Maar ivm de lange gasleiding, dan graag waar het gas gewonnen wordt. Dan zijn de tranport kosten ook laag.

3. Regels zijn er niet voor niet. Zolang de mensen zelf niet de waarde en normen kan bepalen, moeten regels blijven bestaan. Maar vaak blijkt dat er in buitengebieden, de regels vaak niet worden toegepast.

Brillie, (URL) - 27-02-’07 00:50
Sanne

Pfff, sorry, ik ben te moe om over dit soort moeilijke onderwerpen nadenken. Een andere keer dan maar.

Liefs,
Sanne

Sanne, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 00:52
Renesmurf
Reageer dan ook een andere keer, dit is zo triest. Dit blijft wel een tijdje online staan, je hoeft niet meteen je url achter te laten.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 01:09
Pasula

1. Het vliegverkeer: volkomen met je eens, dat kan zeker minder!

2. Glastuinbouw, ben ik ook niet voor, maar we zijn zo verwend dat we allesin de supermarkt moeten hebben dus er is zeker een markt voor. Vraag & aanbod moeten goed in de gaten gehouden worden vanwege het economische belang.

3. minder regels = altijd beter!

Pasula, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 01:56
CasaSpider

Ik ben voor een verlengde startbaan bij de Eemshaven maar wel met minder regels en volop glastuinbouw te Eelde…

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 02:13
Frank

1: mag inderdaad wat minder. We roepen toch met z’n allen zo hard over het milieu?

2: Grootschalige glastuinbouw ook bij ons een hot topic. Wat mij betreft: niet doen!

3: Bestaande regels goed toepassen en goeie controle moet voldoende zijn. We verzuipen al genoeg in regeltjes.

Frank, (URL) - 27-02-’07 07:59
Chippie

Met stelling 1 ben ik het niet eens. Aangezien ik met luchtvracht werk. Ik zou het fijn vinden als Eindhoven Airport kon uitbreiden zodat wij ook meer konden groeien waardoor het bedrijf waarvoor ik werk met zijn eigen vliegtuigen kon landen in eindhoven waardoor we geen 5 vrachtwagen per dag naar parijs hoeven te sturen, maar direct onze vracht naar Amerika per vliegtuig konden verschepen.

Chippie, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 09:32
Sjiraffe

Ik ben het geheel met je eens.
Al zouden de aanbestedingen in de zorgsector wel wat duidelijkere regels kunnen krijgen…
Alhoewel…dan zou ik grotendeels zonder werk zitten…dus laat het maar zo ;)

Sjiraffe, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 09:47
Bart

Een echte SPer: nee, nee en nee :-)
Een groter vliegveld is niet slecht voor het milieu, meer vliegtuigen die stijgen en landen wel !

Bart, (URL) - 27-02-’07 09:59
Leibele

1- Ik ben voor hele korte landingsbanen.Zelf die van Schiphol.
2- Bij de Eemshaven moet het landschap “gerestaureerd” worden.Omdat de haven het landschap al genoeg verminkt heeft.
3-Deze regels worden nu al op grote schaal ontdoken en het lost het grote graaien van de aannemers niet op.Eerst maar eens toepassen en zo nodig nog strenger maken.

Leibele, (URL) - 27-02-’07 10:01
travelagent

1.Houd het klein.
2.Helemaal mee eens.
3.Ik weet niet hoeveel regels er zijn.(geen mening).

travelagent, (URL) - 27-02-’07 10:29
Belinda

1. Het vliegverkeer veel duurder maken is één van de oplossingen. De vervuiler betaald! Dus gedeeltelijk met je eens.

2. De (glas)tuinbouw is heel belangrijk voor onze Nederlandse economie. Nu wil dat niet zeggen dat je het hele land vol moet plempen met kassen. Alle industrie is vervuilend dus ook de glastuinbouw. Dus tja… gedeeltelijk eens/oneens.

3. 100% eens (dat dan weer wel)

Belinda, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 10:57
Aad

Minder glastuinbouw betekent meer importeren en meer importeren betekent meer vliegtuigen.

Aad, (URL) - 27-02-’07 11:56
Chantal

het heeft weinig zin dat ik reageer, het is niet mijn provincie.

Chantal, (URL) - 27-02-’07 12:37
plutone

Als de put gedempt is verteten ze dat kalveren kunnen verdrinken.

plutone, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 13:07
Mysterycouple

Ik heb het al eerder geroepen.. Renesmurf for president…
Daar laat ik het nu maar weer bij.

Mysterycouple, (URL) - 27-02-’07 13:12
Renesmurf
Lees het nog maar eens een keer. @Chantal: Dank je voor je nutteloze bijdrage.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 14:33
jager

Als men schiphol zou moeten ontlasten dan moeten die banen wel langer worden anders kunnen die commercielen daar niet landen en heb je er niks aan…
Met de rest ben ik het wel eens ja ;)

jager, (URL) - 27-02-’07 14:36
Robtheblob

Ja op alles, behalve drie, maar vooral die glastuinbouw. Ruimte en energie in overvloed en genoeg mensen met niks te doen. Kunnen de heel beperkt houdbare producten met het vliegtuig vervoerd worden over de verlengde landingsbaan.

Robtheblob, (URL) - 27-02-’07 18:35
henriette

De situaties van de eerste twee ken ik niet goed genoeg. Bij de derde kan ik alleen maar zeggen dat er minder administratieve handelingen moeten komen. Het probleem zijn niet de regels, maar het op papier of de computer bijhouden ervan.

henriette, (URL) - 27-02-’07 18:48
peer

Ik weet het niet.

peer, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 19:17
frank-103

Persoonlijk heb ik meer met vervoer per spoor, sluiten dat vliegveld en een groot station bouwen met sporen richting de rest van Nederland. Vanzelfsprekend vind ik ook dat je bepaalde zaken heel erg moet regelen (vliegtuigen en vrachtauto’s) en bepaalde zaken (spoorwegen!!) niet! Had ik afgelopen week al gezegd hoe mooi ik die foto’s van de Betuwelijn vond?? En glastuinbouw is slecht voor het milieu? Als die zooi die ze daar verbouwen per vliegtuig / vrachtauto moet worden vervoerd naar Nederland is dat toch ook slecht voor het milieu? Iedere menselijke consumptie is slecht voor het milieu en moeten we dan maar overwegen de mensheid dan maar van de aarde te verwijderen?

Oké, daar zijn we inderdaad al mee bezig….

Hoeveel meter is Winschoten boven /onder NAP? Heb je al een (roei)bootje van milieuvriendelijk gekapt hout gekocht?

frank-103, (URL) - 27-02-’07 19:29
René

Wat het vliegen betreft is een regionaal vliegveld toch wel handig. Zo hoef ik voor steeds meer bestemmingen niet meer naar Schiphol of Zaventem maar kan rechtstreeks vanaf Eindhoven airport. Hoef dus niet ver te rijden en dat is ook weer goed voor het milieu.

René, (URL) - 27-02-’07 19:41
V@nM@n

1 – Mensen moeten gewoon niet vliegen voor hun plezier. Dat is slecht voor het milieu.
2 – is prima, als we daarmee de concurrentie uit andere landen voor kunnen blijven.
3 – Regels moet je gewoon opvolgen, anders wordt het een zootje

V@nM@n, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 19:45
Geertje

1- vliegverkeer: hoe minder vliegvelden, hoe beter. Ben het met je eens wat betreft de ontlasting met Schiphol, al zet ik daar nog wel een paar vraagtekens bij. Vliegen is zo slecht voor het milieu, dat ik liever zou hebben dat heel het vliegverkeer vermindert.

2- Glastuinbouw; zelfde laken een pak; slecht voor het milieu, het westland staat er al vol mee. M.i. voldoende. Laat Nederland nou ook een stukje groen overhouden; dus inderdaad koeien of producten die hier goed gedijen.

3- Minder regels; nee, prima zo. Door de regels hebben ook wij nog wat in te brengen, zoals ik zie in de Erasmuszone. Als gemeenten zich niet meer aan regels hoeven te houden, kunnen ze volbouwen wat ze willen. Er mag ook best nog wat groene ruimte over blijven in Nederland!

Geertje, (URL) - 27-02-’07 20:00
Peter

Altijd maar dat Milieu,zolang de wereldbevolking blijft groeien zullen we steeds meer moeten produceren en ook meer gaan vliegen, Het zij zo..

Peter, (URL) - 27-02-’07 20:00
Renesmurf
Niet alles hoeft hier te koop te zijn, regionaal geproduceerde producten zijn er genoeg.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 20:23
Redstar

Ik ga bijna met je mee. Ik vind alleen wel dat er nu erg veel te veel regels zijn, en deze kunnen best minder zonder dat het een zooitje wordt.

Redstar, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 20:23
thea

baanverlenging mee eens, lekker dicht bij huis.
eemshaven glastuinbouw ja!
regels ja!

thea, (URL) - 27-02-’07 20:30
Bloggie

Ben ter plekke niet echt bekend dus kan er niet goed over oordelen

Bloggie, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 20:37
Kees

1. ‘t Is tegenwoordig al aardig spitsuur in de lucht. En baanverlenging voor Eelde… om eerlijk te zijn maakt het me niet zo erg veel uit.
2. Wat wil men dan verbouwen? Is gewone tuinbouw dan niet afdoende. Het lijkt me wel. Verder is veel van wat ze hier onder glas verbouwen via het buitenlang goedkoper te verkrijgen.
3. ‘t Is wel goed dat die regels er zijn. Ik denk dat het anders een aardig zootje zou worden.

Kees, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 20:38
Tabitha

Tabje kan hier niet echt over meenadenken, ben ik bang!

Tabitha, (URL) - 27-02-’07 21:46
Renesmurf
Wat niet?

@Bloggie: Het heeft niets met de plek van doen.

@Tabitha: Ik ben bang dat je niet kan lezen.

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 22:06
beeobee

Die laatste stelling xzie ik niet zitten omdat we nu wel weten wat er kan gebeuren als we de boel niet in de gaten kunnen houden. Een hoop belasting centen die verdwijnen.

beeobee, (URL) - 27-02-’07 22:21
Brigitte

1 Yep, weer wat stellingen voorzien van mijn mening
De verlenging van de startbaan op vliegveld Eelde moet doorgaan.
Nee niet doorgaan!
2 Bij de Eemshaven moet grootschalige glastuinbouw komen.
Is werkgelegenheid en hebben het wel nodig:)

3 Er moeten minder regels komen voor aanbestedingen en bouwprojecten.
Regels mogen wel versoepeld worden…

Brigitte, (URL) - 27-02-’07 22:48
Angélika

Tja ik ben het eigenlijk wel met je eens…

Da’s ook saai hè ;-)

Angélika, (E-mail ) (URL) - 27-02-’07 22:53
Hette

Mijn broertje zit op vliegveld Eelde op school. Er is wel ruimte voor een verlenging voor iets grotere vliegvelden maar over het algemeen zijn het kleine vliegtuigen geloof ik. Ik zal eens vragen wat hij ervan vind.

Hette, (E-mail ) (URL) - 28-02-’07 19:14
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.