Katten

Smurfen houden van bijna alle dieren, dat is algemeen bekend, maar Azreal, de kat van Gargamel, is niet hun vriend.
Ik heb ook niet zoveel met katten, of poezen, en zij hebben niks met mij.

Ik lees vrij veel weblogs, en heel veel webloggers hebben katten in huis.
En soms lees ik dat dat de kat "geholpen" is.

En onder helpen verstaat men dan dat de kloten er afgesneden zijn!
Oef, ik moet daar toch niet aan denken.
Dat is wel een van de ergste vormen van dierenkwellerrij.
Wie een dier in huis neemt moet hem nemen zoals het is, en sexualiteit hoort daar bij.
En wie daar problemen mee heeft moet niet zo`n diertje aanschaffen!

Een dier zijn sexualiteit afnemen is zeer beslist niet voor het diertje`s bestwil.
Het diertje wordt aangepast aan het baasje.
Het baasje heeft last van problemen waar het diertje geen probleem mee heeft.
En de oplossing wordt gezocht in het verminken van het diertje.

Mensen worden ook niet gecastreerd, soms wel gesteriliseerd, ik zie niet in waarom dat bij dieren niet zou kunnen.
Hetzelfde geldt voor voorbehoedsmiddelen.
Dat noem ik geen dierenliefde, ik noem dat een klotestreek!

Rene Donderdag 05 April 2007 at 11:00 pm | | Smurf

46 reacties

ria

Was je in je vorige leven een jeweetwel kater? :-)

ria, (E-mail ) (URL) - 05-04-’07 23:31
Martin

Eigenlijk zit daar best wel veel waarheidsgehalte in..!!

Martin, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 00:12
Pasula

Toevallig staat er een jeweetwelkater op mijn log, maar het is niet mijn kater.

Pasula, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 00:13
rob

Je zou een goeie propagandist voor de Partij voor de Dieren zijn. Het is een overtuigend verhaal namelijk.

rob, (URL) - 06-04-’07 00:21
Hansje

Mijn katten – óók mijn katers! – zijn gesteriliseerd. Niet omdat ik moeite heb met hun seksualiteit, maar omdat er al veel te veel jonge katjes worden geboren waar dan in veel gevallen geen goede plek voor gevonden kan worden. En kittens afmaken omdat ze ‘te veel’ zijn vind ik véél erger dan het laten helpen van mijn katten.

Hansje, (URL) - 06-04-’07 00:53
Brillie

Sommige mensen denken dat dieren gelijk zijn aan de mens. Maar dat noem ik doordraaien.

Brillie, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 02:49
CasaSpider

Nou Renesmurf, op de keper beschouwd zou Kiras dus wel geholpen mogen worden… ;-)

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 04:30
Ster

Er worden veel te veel katten geboren waarvoor geen plaats is. En dát wil ik niet op mijn geweten, dat kleine dieren ziloos vermoord worden.

Maarre je klinkt nu wel als de paus hoor die ook tegen voorbehoedsmiddelen bij de mensen is…..

Ster, (URL) - 06-04-’07 06:21
Frank

Ik heb dan zelf geen katten, maar sterilisatie vind ik een goede zaak. Zoals Ster al aangaf zijn er teveel (zwerf) katten en honden die nodeloos afgemaakt moeten worden omdat sommige eigenaren hun verantwoording niet nemen.

Frank, (URL) - 06-04-’07 06:52
Bart

Expres pijnigen is uit den boze, zelfs bij dieren …..

Bart, (URL) - 06-04-’07 08:49
Theo

Tis toch gewoon een sterilisatie zoals die mensen ook voorkomt?

Theo, (URL) - 06-04-’07 09:03
Rick

Sterilisatie bij katten juich ik toe, die naaien alles wat los en vast zit. En alimentatie betalen homaar!

Rick, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 09:41
Youke

Weet je hoeveel katten er jaarlijks bijkomen? Door dumping van pasgeborenen door de mens of het doorfokken in het wild? Dit mag van mij een halt toe worden geroepen. Ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk steriliseren is i.p.v. castreren.
Er zijn zelfs acties bij dierenartsen: korting voor meerdere dieren brengen en 1 maand per jaar is het geloof ik gratis.
Maar ik bezit geen kat en zou er ook geen willen hebben.

Youke, (URL) - 06-04-’07 10:09
Leibele

Mail dit logje door naar Marianne Thieme.Kan ze er kamervragen over stellen.
Ik ben het wel eens met je.

Leibele, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 10:10
Hanscke

Klare taal!. Ik heb nog heel weinig over mijn kat geschreven, maar ik heb er wel één. Ze is gesteriliseerd en ze heet Sjimmie, dat past bij Sjors, onze hond.

Hanscke, (URL) - 06-04-’07 10:18
Mysterycouple

Onze Wieckse is zoals je had gelezen wel gesteraliseerd.. Het moest.. zij is te klein en heeft een te slechte start gehad dat ze zwangerschap en bevalling niet zou overleven.. dus ja dan heb je geen keuze. De andere kater wilden we laten steraliseren maar dat doen ze niet bij katers.. schijnt te risiciovol te zijn..dus we hebben daar heel lang mee in tweestrijd gestaan… pas toen Wieck en hij sexuele interesse in elkaar toonde.. ja toen moest het wel.. Wieck was nog te klein en te zwak voor steralisatie en Guiness was sterk genoeg.. maar we vonden het echt heel erg!!!!

Mysterycouple, (URL) - 06-04-’07 10:30
Wolkewietje

Maar er zijn al zoveel zwerfkatten en -honden. Als wij op zouden houden met castratie en sterillisatie dan zouden er op den duur nog meer komen.

Wolkewietje, - 06-04-’07 10:51
pascal

Baarmoedertje eruit laten slopen… anders doe ik geen oog dicht. En wat moet ik elk half jaar met 4 of poesje?

pascal, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 10:53
mama muis

hahaha, sorry hoor. Jij houdt wel vaneen kort bochtje? In mijn beleving is je afkeer wel wat gevoed door een menselijke invulling van het gebeuren.

mama muis, (URL) - 06-04-’07 11:21
Chantal

Renesmurf… de paus onder de webloggers.

Chantal, (URL) - 06-04-’07 11:46
tagrijn

Hoezo castratie? Katten zijn geen varkens, bij wie dat helaas wel gebeurt. Steriliseren kan toch ook? Voelt het dier nauwelijks en zijn pleziertjes kan hij houden.

tagrijn, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 12:02
travelagent

Ja maar die katers fucken gewoon andere poezen of je moet die katers binnen houden of alle poezen moeten aan de Pil zo dat alle katter gewoon kunnen fucken.

travelagent, (URL) - 06-04-’07 12:28
travelagent

@Chantal.Smurf Paus hoe zou die er uit zien? Blauw met wit?

travelagent, (URL) - 06-04-’07 12:29
Belinda

Hahahahaha wat een toestanden met die ‘je weet wel’ katers. Maar echt ze snijden zijn kloten en mannelijkheid niet weg! Een heel klein sneetje in het balzakje en de balletje ploppen er gewoon uit van zichzelf al want die balletjes willen helemaal niet in zo’n klein lullig zakje zitten. Die willen vrijheid! :-)

Belinda, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 15:13
Anneke

Die van mij zijn ook geholpen, om de zelfde reden als @Ster.
Fijne Paasdagen.

Anneke, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 15:14
Cornette

Er zijn al genoeg ongewilde katjes op de wereld. Bovendien gun je het niemand om zo’n pissende kater in huis te hebben. Als mannen dat deden werden ook hun kloten afgesneden.

Cornette, (URL) - 06-04-’07 15:44
Renesmurf
kloten afsnijden, dat komt bij mensen niet voor.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 16:15
Jetje

Omdat ik geen 50 katten wil, zijn al mijn katten geholpen. Beter een kat laten helpen dan er een hele berg naar het asiel moeten brengen. Het is juist wel uit liefde voor je dier dat je ze laat helpen.

Jetje, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 16:19
V@nM@n

Mijn katten komen uit het asiel. Gebruikelijk is het daar om dit soort zaken te doen. Anders groeit de populatie harder dan de mens. Het is vriendelijk van mij om me over dit soort achtergelaten dieren te ontfermen.

V@nM@n, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 17:02
Geertje

Ik vind dat je best mag zorgen dat katten zich niet meer kunnen voortplanten. WIj hadden 4 katten, en we hebben ze toen ze naar buiten wilden, maar wij geen thuis meer konden verzorgen voor kittens, of toen ze te oud waren, de pil gegeven, of binnen gehouden als ze krols waren.
Je hebt gelijk, de ballen eraf halen lijkt ook mij wel erg rigoreus, maar als je ziet hoeveel zwerfkatten er in bepaalde wijken (hier in Den Haag) zijn, en hoe erg dat is voor de katten, weet ik niet waar je het beste aan doet.

Geertje, (URL) - 06-04-’07 17:03
Renesmurf

en anderen: Daarom pleit ik ook VOOR voorbehoedsmiddelen, of betere operatie`s. Kloten afnemen is dieronvriendelijk.

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 17:35
peer

Appie was al geholpen toen we hem uit het asiel haalden. Wel mooi meegenomen.

peer, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 19:15
Jolanda

Je zou je feiten eerst moeten nakijken voor je iets neerschrijft. 1. er worden geen “kloten” afgesneden” maar een knoopje gelegd inde zaadleiders zodat ze onvruchtbaar worden. Jouw methode is middeleeuws en allang niet meer aan de orde.

2. als dierenliefhebber zou je blij moeten zij dat er daardoor minder dieren geboren worden die gedumpt worden

vaak moet ik om jelachen maar dit logje stuit me tegen de borst

Jolanda, (URL) - 06-04-’07 19:56
Marnix

Er is zoveel dierenleed opde wereld…dit soort operaties waar de kat nauwelijks tot geen last van heeft is juist ter voorkoming van meer leed.

Marnix, (URL) - 06-04-’07 19:58
Renesmurf
Kom jij maar eens met bewijzen dan. Ik moet me hier altijd verdedingen.

http://www.dekattensite.nl/html/castrati..

Nou, als dat geen kloten afsnijden is ben jij een kattenliefhebber.

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 06-04-’07 20:08
Jolie

Ja, ik ben het met je eens Renesmurf, dat het voor de kater zelf eigenlijk zielig is. Wij hebben er ook eentje uit het asiel, ook gecastreerd, om te voorkomen dat het aantal zwerfkatten nog groter wordt. Hij is wel een heel gelukkige kat hoor (al komt ie wat aandacht tekort sinds we kinderen hebben :-})

Jolie, (URL) - 06-04-’07 20:57
3ne

hm, er zit wat in. Daar heb je wel gelijk in.

3ne, (URL) - 06-04-’07 21:34
Peter

mijn dochter wilde met alle geweld een poesje hebben, en ze heef ter eentje gekregen, leuk beestje hoor daar niet van , maar moet er toch niet aan denken dat er nog meer bij zouden komen.
En wat betreft het niet castreren van mensen, verkrachters en praktiserende Pedofielen mogen van mijn best van hun “kloten“verlost worden.

Peter, (URL) - 07-04-’07 06:48
plutone

Er is niet zo veel natuurlijks aan het leven van een huisdier (of van de mens zelf). Jij voert toch ook je hond, hij hoeft niet op jacht. Het castreren van katers is doodgewoon nodig omdat je anders overal zwerfkatten krijgt die helemaal geen leuk leven hebben. Die verantwoordelijkheid kan een dier niet dragen dus dat moet zijn baasje doen. Ons katertje is gecastreerd, maar het levensgeluk straalt van het beest af. Toen het gebeurde voelde het inderdaad als iets ergs, en we hebben het beest heel erg verwend na afloop. Maar een kat herstelt erg snel. Hij verdwijnt nog wel eens een paar dagen in de lente, en laat hij dan maar pret maken wat hij wil, het kan geen kwaad.
Overigens zou het geen kwaad kunnen om ook de voortplanting van mensen niet zomaar zijn gang te laten gaan. Uiteindelijk is de hoofdoorzaak van alle milieuproblematiek dat er veel te veel mensen zijn.

Verplaats je eens in een reu voor de fok, is dat niet vernederend? Die moet het maar doen met elke teef die hem wordt voorgezet!

plutone, (E-mail ) (URL) - 08-04-’07 09:50
henriette

Ik heb geen katten, wel twee honden. Die worden gecastreerd. Ik vind dat niet zielig.

henriette, (URL) - 08-04-’07 11:03
Renesmurf
dan ben je een dierenbeul, geen liefhebber, net als al die andere ballensnijders.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 09-04-’07 16:36
Carola

Mijn kater is niet gecastreerd maar ik denk er sterk over om het wel te laten doen want hij gaat op meidenjacht en wordt zo toegetakeld door de andere katers of onwillige poezen, dat hij steeds met wonden op zijn poten en op zijn kop thuiskomt. Het zou beter voor hem zijn als hij wat rustiger werd, zodat hij niet om de twee dagen mank loopt en zijn wonden loopt te likken. En binnenhouden vind ik geen optie, hij is de vrijheid gewend.

Carola, (URL) - 09-04-’07 19:26
ling

onze poezen worden geholpen omdat ze anders KEER na KEER zwanger worden.. en er zo Zwerfkatten op straat komen. dfie dan daarna weer worden afgemaakt? omdat het asiel te vol zit?

ling, (URL) - 11-04-’07 00:37
Renesmurf

daarom ben ik voor voorbehoedsmiddelen, gun de dieren ook hun sex!

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 11-04-’07 20:44
Sofiaaa

Voorbehoedsmiddelen bij dieren zijn juist gevaarlijk; puur gif, niet zoals wij dat kennen. De kans op kanker wordt er flink door verhoogd. Mijn poes was pas op zeer late leeftijd gesteriliseerd (zij had ineens er verschrikkelijk last van; maanden lang krols. Een sexverslaving is echt niet aan te raden!). Daarvóór zijn wij ook de fout in gegaan door te kiezen voor voorbehoedsmiddelen. Eenmaal verhuisd en op bezoek bij een andere dierenarts zijn ons de gevaren van deze medicijnen verteld.
Ze is onlangs gestorven aan kanker.

Sofiaaa, (E-mail ) - 26-07-’09 23:13
Renesmurf

Gecondoleerd…

Ik pleit voor betere pillen, zodat ze hun ballen kunnen houden en toch geen kanker krijgen!

Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 26-07-’09 23:52
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.