Op jacht naar geld!
De naam werd vijf maal vermeld, de afdeling Food en Horeca zelfs drie keer en de activiteiten van het bedrijf en de baas van het bedrijf of de afdeling drie keer. De presentator merkte zelfs op dat hij niet zo veel over het bedrijf hoeft te zeggen, omdat iedereen het kent. Toch werd nog gezegd dat het bedrijf bekend staat om 'de rookworst, tompoucen en leuke gebruiksartikelen voor elke dag.'
Ja, oke, het is iedereen dus duidelijk waar het om gaat.
En is dat zo erg?
Ik vind van niet.
Een bedrijf vraagt verzoekjes aan en wordt genoemd, en als ze er geen geld voor krijgen is dat geen reclame.
Het commissariaat was echter van mening dat onbewuste overtredingen van de mediawet ook bestraft kunnen worden. De mediawaakhond vond de overtredingen zelfs ernstig, omdat er 'met grote nadruk' sluikreclame gemaakt werd, maar ook omdat het een structureel karakter had. Daarom besloot men om de maximale boete van 20.000 euro op te leggen.
Ja, van ons belastinggeld dus, erg onzinnig.
Arbeidsvitaminen is een luchtig programma, veel muziek, weinig diepgang.
Het klinkt in fabriekshallen, kantoren, marktkramen, kantines, auto`s, thuis en op steigers.
Niemand zit daar naar te luistern alsof het een hoorspel is, alleen het commisariaat doet dat wel, ze hebben de opname van minuut tot minuut nageluisterd, met het kladblok in de aanslag om te tellen hoe vaak er naar het bedrijf van de dag verwezen werd.
Voor de liefhebbers is er nog een filmpje: https://www.youtube.com/v/Ccf0h18aTwg
En het levert wel een leuke podcast op.
24 reacties

wat een onzin weer, we mogen steeds minder, maar we moeten wel meer uitgeven ook al hebben we minder te besteden. Slaat echt nergens op

Alsof ze niks beters te doen hebben dan de radio te beluisteren en te zoeken naar sluik reclame…
ALs mijn collega ‘goeiemoggel’ roept over de vloer(wat ik overigens erg irritant vindt) dan is dat ook een vorm van sluik reclame…

Ik snap nooit zo goed waarom ze op 3FM per se gratis reclame willen maken voor allerlei bedrijven. Misschien omdat ze graag op commerciële radio willen lijken?


ik vind daar een boete voorgeven wel erg overdreven hoor.
overigens vond ik het wel erg slecht gefilmd…werd er dizzy van

Als er we (de samenleving) de moeite nemen om wetten af te spreken dan moeten die natuurlijk oo nagekomen worden, anders hoef je die wetten ook niet te maken! Die wetten worden opgesteld door de politieke partijen waar wij allen op stemmen, nu dus niet zaniken dat de wetten niet goed zijn, dan had je maar anders moeten stemmen. Het is dus suf om een toezichthouder als het commisariaat voor de media van kinderachtigheid te betichten.

Mierenneukers. Maar die presentator hoort wel te weten als hij vijf keer de Hema noemt, dan ook minstens een keer de Bijenkorf en V&D moet noemen. Zo zijn de afgesproken regeltjes.

Kinderachtig of niet ook DJ’s moeten zich aan de regels houden. Het zijn zulke handige jongens, (helaas weinig meisjes) voor je het weet maken ze er misbruik van en weten ze donders goed wat ze doen. Dat wil men voorkomen met die boetes. Het is kinderachtig ik weet het maar DJ’s kunnen soms ook errug kinderachtig zijn en de vermoorde onschuld spelen.
Nederland regeltjesland. Het wordt tijd dat die regeltjes aan regeltjes onderworpen worden!