Klimmen in het zuiden

Vandaag naar de Sint Pietersberg geweest, achter Maastricht.  De navigatie wist er geen raad mee en stuurde me via Belgie naar een fietspad aldaar.  Dus terug maar weer.  Wat een verschil in wegen.
Uiteindelijk toch bij een grot en een kasteel aangekomen.  Kaartjes kopen voor een rondleiding door de grot was niet meer mogelijk, alles zat vandaag al vol, en vast voor morgen bestellen had ik geen trek in.
Nou ja, dan maar geen grot. Het kasteel kwam ik ook niet in, er was geen ingang, maar omdat we toch al op de Sint Pietersberg waren maar proberen de top te bereiken.

De berg staat niet goed aangegeven, en op de berg heb je ook geen idee welke kant op de beste is.
Plotseling kwamen we bij een afgraving, waar ze tot maar liefst 2005 de berg aan het slopen waren.  Alles voor de economie natuurijk.  En nu is het een natuurgebied, maar eentje van natuurmonumenten en dat is niet best.  Het uitzicht is wel magistraal en gevogelte en vlinders vinden het er fijn. Ik niet zo.

Na te hebben gekeken van een uitzichtconstructie konden we afdalen middels trappen en we konden langs de fabriek wandelen.  Helemaal aan het einde was een eet en drinkgelegenheid, alwaar we een cola namen, helaas geen echte.   Daarna maar via de andere kant teruggewandeld, dat was wel mooi, want veel bos en we zagen ook nog een kasteel.

`sAvonds op de camping speelde daar nog een carnavalsorkestje.

Rene Donderdag 23 Juli 2020 at 10:05 pm | | Smurf

vijf reacties

Hans

Ja heb er gewandeld, dus toen geen probleem met digitale navigatie.
Een mooie omgeving. Hans

Hans, (URL) - 23-07-’20 23:01
די מריו

Ik ben er nog nooit geweest.Misschien na corona maar eens, want als ik daar ben en vol en dergelijke heb ik geen zin in.

Love As always
di Mario

די מריו, (URL) - 24-07-’20 08:49
Rietepietz

Maar zo krijg je toch aardig wat te zien van Limburg. Een vaartocht maken over de Maas is ook altijd wel leuk.

Rietepietz, (URL) - 24-07-’20 14:34
Frank 103

Ik heb daar eens met de racefiets alle bergen beklommen, dat vond ik toen erg leuk. Daarna ben ik niet meer naar de sint pietersberg geweest.

Frank 103, - 24-07-’20 16:25
Noortje

Bij ons wist de navigatie er vaak ook geen raad mee als we in Zuid Limburg waren. In de rest van Nederland nooit geen problemen.

Noortje , (URL) - 24-07-’20 22:10
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.