Fijn
Slecht is nieuws is altijd als dingen niet goed gaan.
En goed nieuws is als slechte dingen verbeteren:
(en ander goed nieuws is sport en als je niks met sport heb heb je gewoon altijd pech)
De Europese Unie schrapt de miljoenensubsidies voor vleesreclames als ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees’ en ‘What a wonderful beef’. Dat is te lezen in een uitgelekte versie van de Farm 2 Fork strategie van de Europese Commissie, die woensdag officieel gepresenteerd wordt. Brussel betaalde in de afgelopen vier jaar zo’n 94 miljoen euro mee aan de promotie van vlees, waarvan 22,5 miljoen in 2019. Bij zijn aantreden als Europees Klimaatcommissaris in oktober weigerde Timmermans nog om in te gaan op het verzoek van de Partij voor de Dieren om de EU-subsidies voor vleesreclames te schrappen. Europarlementariër Anja Hazekamp is blij dat Timmermans nu toch een stap in de goede richting zet.
Het goede nieuws is hier dus dat iets wat totaal absurd is wordt afgeschaft. Waarom letten de mensen die Europa besturen niet beter op? Waarom is dit zo onstaan? Subsidie op reclame.....
En na het goede nieuws nog even een feit onder de neus, het volgend punt.
,,In totaal betaalt de EU volgens schattingen 28 miljard euro per jaar aan landbouwsubsidies uit aan de Europese veehouderij. Ook die subsidies moeten drastisch omlaag en substantieel verduurzaamd worden om het klimaat en de biodiversiteit op onze planeet te redden,"
Dat zijn nog eens bedragen, dat is wel even wat anders dan dat gezemel over Brussel en Straatsburg en thuiswerken en toch reiskosten maken.
Er zitten daar mensen te netwerken, en daar moet tegen opgetetreden worden.
Ik sla nooit een stemmogelijkheid over, en als Europa weer aan de beurt is weet ik waarom ik ga.
zes reacties
Nu nog zorgen dat er minder vlees gegeten wordt. Zulke bedragen en dan lopen mensen te zeuren als iemand een uitkering krijgt. Ongelooflijk.
Wat absurd he.. subsidie voor reclame. Dat is echt vreemd. Stemmen is altijd belangrijk.
Love as always
Di mario
Reclame steunen, voor welke zaken dan ook lijkt me inderdaad onzin. Goede wijn behoefd geen krans. Als je een goed product hebt verkoopt het product zichzelf. Als reclames me al opvallen is het meestal omdat ze óf uiterst irritant zijn óf reuze komisch, waarvóór dan reclame gemaakt wordt ontgaat me meestal.
Subsidie voor reclame voor vlees zou verboden moeten worden. Er is al genoeg dierenleed.
Dat geld kan beter naar de mensen die het nodig hebben.
Meestal is er sprake van compromissen, door iets te steunen waar je niet per se voor bent krijg je iets gedaan wat je graag wil. Uitruil of, zoals in dit geval, koehandel.