Moet Kunnen

'frank-103' heeft de volgende reactie geplaatst:

Oja, Mariko Peters, van Groen Links, die haar partner een dikke opdracht heeft toegespeeld en dan niet begrijpt dat dit niet kan. En haar pasrtijgenoten die haar de hand boven het hoofd houden ipv haar de laan uit sturen. Nee, dat Groen Links is een top partij!

Groen Links-kamerlid Mariko Peters zou in 2005, ten tijde van haar (toen nog buitenechtelijke) romance met Robert Kluijver, hem bevoordeeld hebben met een dikke subsidie vanuit Het Prins Claus Fonds.

Later toen hij gescheiden was en het stel een officiële relatie kreeg, zou het kamerlid betrokken zijn bij de ontvoering van Kluijvers kinderen uit het bewuste huwelijk.

Na Tara Singh Varma, Wijnand Duyvendak, Sam Pormes is dit het 4e Groen Links-kamerlid waarbij privéleven en openbaar leven als volksvertegenwoordiger botsen, om niet te zeggen: in de knoop geraken………

Weekblad HP/De Tijd legde in hun jongste nummer deze explosieve feiten op tafel.

(bron: http://relatie.blog.nl/column-dirkje/2011/08/08/mariko-peters-robert-kluijver-en-zo-ligt-je-prive-leven-op-straat)

Mijn mening: alle politici zitten er alleen voor hun eigen portemonnee, voor hun eigen belang. Het maakt geen klap uit waar je op stemt, dat zijn ze een dag na de verkiezingen toch vergeten.


Jaja, maar dat was niet waar ik op doelde.
Natuurlijk zitten er in elke partij rotte appels, maar dat is absoluut geen reden om niet op zo`n partij te stemmen.
Het gaat er natuurlijk wel om hoe ze omgaan met zulke problemen, en hoe ze het op gaan lossen.

Wat telt is het partijprogramma.
En uit mijn onderzoek is gebleken dat GroenLinks, de SP en de Partij voor de Dieren zich houden aan het partijprogramma en anderen niet.
En uitingen in de media tel ik daarbij ook mee.


'frank-103' heeft de volgende reactie geplaatst:

Was die Femke Halesema niet van groen links, zo'n trut die staat voor links lullen rechts vullen, die wel vindt dat jij jouw kindeen naar een gemengde school moet doen, maar haar eigen kinderen zijn geen politiieke proefkonijnen, die doet ze op een blanke (christelijke school). Jij kan dan van mening zijn dat Groen Links goed bezig is, ik vind haar (ex) vertegenwoordigers schijnheilige huichelaars!

Dan vond ik Jan Marijnissen wel een man die voor zijn mening stond, al was ik het met zijn politieke mening ook niet eens.

Ach, politiek is net als voetbal, iedereen denkt dat hij het beter weet!


Nee, Femke is geen trut, maar goed, dat mag je vinden.
Wat het beleid van de partij is, daar heeft de partij zich naar te gedragen.
Wat personen prive doen, en helemaal gangbaar volgens de wet, moeten ze zelf weten.

Of ik dit netjes vind is een tweede, maar geen reden haar vakkundigheid in twijfel te trekken.

Dat je hun daardoor schijnheilige huichelaars vindt maakt jezelf daarvoor een schijnheilige huichelaar.


'zuster_klivia' heeft de volgende reactie geplaatst:

Poeh. Ik vind dat je je erg druk maakt om niks. En ik vind dat je -net zoals Sjoerd schrijft- dat je idd reacties van andere mensen héééél anders interpreteert dan dat ik ze doe. En blijkbaar delen velen die mening.

En als je je al stoort aan mensen die je een prettige dag toewensen...?

Misschien is het dan beter je blog af te schermen en een monoloogje te gaan zitten typen elke dag? of het reactieveld uitzetten?

Kom op René: maak je niet dik!


Ik maak me zeker niet dik.
Ik interpeteer het nu eenmaal zo, maar men staat vrij zich nader te verklaren.

En elkaar iets toewensen hoeft niet op mijn weblog, vind ik.
Misschien is het inderdaad beter om de boel af te schermen of geen reactie`s meer toelaten.
Maar ik denk dat dat met dit soort logjes niet nodig is.


'Terrebel' heeft de volgende reactie geplaatst:

Prima, René! Laat je lekker gaan. Maar ga alsjeblieft niet klagen als anderen dat óók doen. Ik dacht dat je zo'n hekel had aan hypocriet gedrag? ;-) Ik lees je overigens graag hoor en ben't soms met je eens en soms ook niet. Zoals jij dat ook hebt bij mijn stukjes. Niets mis mee om een andere mening te hebben dan anderen maar om nu bewijs te vragen van mensen die een andere mening hebben dan jijzelf? Eerlijk gezegd heb ik jou geen link zien plaatsen naar een site die jouw mening onderschrijft. Heb ik dat log wellicht gemist of hoef jij niets te bewijzen maar vind je dat anderen dat wèl moeten, alleen maar omdat zij iets anders denken dan jij? En ook al vind je dat blijkbaar niet leuk...ik wens je tòch een prettige zondag verder...:-p


Ho even, ik klaag wat ik wil, en wanneer ik wil en hoeveel ik wil.

Ik heb nooit beweerd dat ik een hekel heb aan hypocriet gedag.
Dit is overigens de eerste keer dat ik dat woord gebruik.

Ooit, in het aloude VARA tv programma Het Lagerhuis, mochten mensen flink met elkaar in debat gaan.
En elke zaterdag was er wel ééntje die een ander hypocriet noemde.

Het is een woord dat nergens op slaat, en is alleen maar bedoeld als verdekking van eigenlijk geen argument hebben, dus de ander maar hypocriet te noemen.

Dus ik heb wel een hekel aan dat woord, maar dus nooit beweerd een hekel aan dat gedrag te hebben.

Om terug te komen op het punt: mening.
Ik ben verzot op andermans mening, hoe breder uitgemeten hoe liever.
Maar de mening die ik kreeg, waar dit allemaal om begonnen was, was heel geen mening.
Er werd niks inhoudelijk op mijn logje gezegt, er werd alleen beweerd dat alle politiecie de boel belazeren, en dat noem ik een leugen.

Linkjes plaatsen, of iets van teletekst plakken, doe ik overigens altijd, ik beweer nooit zomaar wat!
En de wensen, daar blijf ik bij, ik hoef ze niet.


'Sjoerd' heeft de volgende reactie geplaatst:

Je hebt de neiging om zaken weleens ander te interpreteren dan de schrijver bedoeld heeft, Maar ook dat mag je op je eigen blog doen. Als het me ergens niet meer bevalt kom ik gewoon niet meer. Gaat dus goed zo....


Het gaat uitstekend.
Wie het niet zint, die zint het niet...


'rietepietz' heeft de volgende reactie geplaatst:

Ik had nét nog een reactie op "jammer "gezet maar die had ik nét zo goed hier kunnen zetten ,doe ik dus ff ; 'Niks mis met de reactie van Chantal ,een beetje “zere tenen “reactie van je om te zeggen dat ze je een leugenaar noemt . Ik zet zelf trouwens wel vraagtekens of je altijd over “belazeren “moet spreken in de politiek .

Dat niet iedereen reageert bij dit soort dingen werk je zelf een béétje in de hand door ogenschijnlijk “op scherp” terug te pakken als men een andere mening heeft , daar ziet niet iedereen de lol van in !"

Voeg ik er nog aan toe ..........Je moet eens aan het Scheveningse strand bij laag water naar spijkers gaan zoeken , ik weet zéker dat jij ze daar kunt vinden ....... oftewel ....... beetje "treurig "om je zó te ergeren aan mensen die je een fijne dag of weekend wensen ....... dat mág je natuurlijk maar eh... nou ja , jij bent nou eenmaal een smurf !


Het is geen zere tenen, en het is ook geen aanval op wie dan ook.
Het is wel het tegengaan van foute beweringen, zoals ik hierboven ook al ergens aanstipte.
Andermans meningen vind ik prima, als ze maar onderbouwd zijn, dan valt er in de comments ook nog wat te lezen.

Ik begon overigens niet met het woord belazeren, ik noemde juist een aantal partijen die dat nooit doen.
Dit is overigens ook niet op scherp of terugpakken en de lol ontgaat mij ook wel een beetje.

Ik vind dat je Scheveningen noemt een beetje flauw, alsof we hier geen stranden hebben.


'hanscke' heeft de volgende reactie geplaatst:

Wanneer ik moeite heb met jouw uitspraken over politiek etc, reageer ik gewoon niet. Ik heb niet altijd zin om er tegenin te gaan. Wel merk ik dat er in Nederland niet echt meer sprake is van het recht van de vrije meningsuiting . Ik hoed mij in een aantal situaties om het achterste van mijn tong te laten zien en ook nu voel ik weer de behoefte om meer uit te leggen dan ik eigenlijk wil om niet te verdenking op mij te laden dat ik voor een bepaalde partij zou zijn, want dat is het niet Zoveel vrijheid is er dus niet meer en dat betreur ik ten zeerste. Vrijheid is toch een hoog goed,

Met dat prettige dag wensen ben ik het wel helemaal met je eens

En ach, ik neem je dan maar zoals je bent met al je gebruiksaanwijzingen. Als ik het even druk heb en ik loop wat achter met het lezen van de logjes, dan zal ik alleen maar reageren op het laatste logje. Van drie in één ben je ook niet zo gecharmeerd.


Wat mij betreft mag je gewoon altijd zeggen wat je wilt.
Eens of niet mee eens, maar dan graag met argumenten.
Maar als je niet wilt reageren, ik kan niemand dwingen...

En op drie of meer logjes in één keer reageren, ik vind alles best.


'Peter ' heeft de volgende reactie geplaatst:

Je aan je partijprogramma houden kan alleen als je in de oppositie zit en blijft zitten, zo gauw je mee gaat en wilt regeren moet je heel wat van je programma punten laten varen of afzwakken.

Femke dus die tijdens campagne in een Prius rondreedt maar haar kinderen in een slurpende amerikaan naar schoolbracht, wel wegenbelastingvrij natuurlijk.


Dat is helemaal waar!
Men kan zich alleen aan het partijprogramma houden als men in de oppositie zit.
Welnu, Groen Links, de SP en de Partij voor de Dieren hebben landelijk nog nooit geregeerd, dus die kunnen ook nooit beschuldigd worden van belazeren.

En er staat nergens in de wet dat iemand van Groen Links niet in wat voor auto dan ook mag rijden.


'Albert y Mara fotolog' heeft de volgende reactie geplaatst:

Wij zijn dus niet de enige die deze mening verkondigt (dank je Frank-103).

<b><i>Ach René je hebt gezien dat het tegenwoordig niets meer uitmaakt, je wordt zowel door linkse als rechtse politici belazerd. Het zijn allemaal zakkenvullers en alleen voor de verkiezingen wordt er geluisterd (zogenaamd dan) naar de kiezer </i></b>

Groot gelijk dat je lekker aan het afzeiken bent gegaan. Dat lucht op. En ze blijven je toch wel bezoeken. Wij hebben dat, wat schrijft onze vriend René nu weer, uit dat Hoge Noorden.

Die fijne dag en dat prettig weekend wil jijzelf uit gaan maken. Zit wel iets in, maar wij wensen jou toch een fijne maandag.

Adios René

Saludos

Mara y Albert


En zo is deze discussie weer terug bij af.
Ik ben niet aan het afzeiken geslagen, ik verbaas me alleen over het gemak waamee men leugens verspreid.
Linkse politici zijn geen zakkenvullers en belazeren niemand, ze komen juist op voor de mensen, en dan juist voor die mensen die het nodig hebben.

Luisteren naar de kiezer moeten ze nooit doen, en dat doet ook niemand.
De kiezer leest een partijprogramma en waar die het meest mee eens is geeft hij zijn stem.
Tenminste, zo zou het moeten gaan.

Dat er mensen zijn die rechts stemmen, omdat die geen gevoel hebben voor de medemens, ik vind het prima.
Maar zeg dat dan ook.
En ga niet zeggen dat ook de linkse politici zakken vullen en belazeren, want dat doen ze niet.


'rietepietz' heeft de volgende reactie geplaatst:

Ik heb helemaal geen zin om jou te overtuigen , je kent mijn opinie over dit onderwerp ondertussen wel en ja , precies .... na de één volgt de ánder die een uitzondering op de regel wil zijn .......


Oke, je wilt haar weg hebben, maar kan me niet vertellen waarom.
Wat voor last heb je van dat wicht?
Of duidenzen andere mensen?
Nou?

Denk je dat je meer rechten op leven hebt dan anderen? En waarom?


'Terrebel' heeft de volgende reactie geplaatst:

Het is hetzelfde met bijvoorbeeld Bert Brussen. Dat is helemaal geen onuitstaanbaar irritant mannetje dat denkt dat-ie alles beter weet. Hij moet zo doen van zijn bazen bij Telegraaf-dochter GeenStijl want anders is hij zijn pietluttige schrijversbaantje kwijt dat hij alleen maar nodig heeft om schuld bij de bank...sorry, zijn hypotheek te kunnen aflossen. Eigenlijk best zielig want het is vast in het echt een heel intelligente jongen. Tegenwoordig heb je mobieltjes waarop je radio kunt ontvangen. Met oordopjes aan een touwtje. Is dat niets voor jou? Kun je gewoon luisteren wat je zelf wilt zonder je te hoeven ergeren aan wat anderen leuk vinden. Handig, toch?


Nee, dat is niet handig.
Op zich ben ik best sociaal, en met een koptelefoon op werken is dat niet.
Kom op zeg, gewoon even een muziekje als achtergrond tijdens het werken, en een beetje met elkaar babbelen.
Ik legde alleen maar even uit waarom ik het hoorde.

Rob Stenders is nu eenmaal de hoer van Hilversum, en daar ging het eigenlijk over.
En er is niks mis met hoeren, hij doet maar.


'rietepietz' heeft de volgende reactie geplaatst:

ja dáááhag , het is natuurlijk wél hypocriet om de éne goede doel actie af te keuren en de anderen te attenderen maar dat moet jij weten !

( je bent Chantal trouwens nog een excuus schuldig want volgens mij werd door andere lezers jouw blinde vlek wel bewezen ) Ik ga niet luisteren , ik heb helemaal niéts met dit soort programma's waar men over de rug van het goede doel zichzelf op de kaart wil zetten . Dat wil niet zeggen dat anderen er óók zo over moeten denken dus als jij er plezier in hebt ga je toch lekker luisteren !


Ja, nee, niks dáááhag, ik ben helemaal niet hypocriet.
Ik heb, inmiddels al meerdere malen, aangegeven nooit mensen geatandeerd op een goed doel, maar soms wel om de actie er omheen, en dan gaat het mij alleen om die actie.
En dan heb ik altijd mijn bezwaren weergegeven omtrent dat goede doel.

Ik heb ook al meerdere malen gezegt dat ik geen blinde vlek heb.
Chantal heeft een blinde vlek, ik niet, ik zie alles kraakhelder.
Excuus van haar hoef ik niet, omdat ze mij daar niet van beschuldigd heeft, maar dat doe jij nu wel!
Dus excuus van jou is welkom, omdat je niet goed leest.

Ik luister veel 3FM en vind de actie erg leuk, dat goede doel er bij vind ik jammer, maar noodzakelijk, anders mag zoiets nooit.


'Bertie' heeft de volgende reactie geplaatst:

Natuurlijke middelen om ganzen terug te dringen hielpen niet, weet iemand nog wat beters?


Jazeker, niks terugdringen, gewoon lekker laten vliegen, niks mis mee.
Er zijn nooit teveel dieren, tenzij er sprake is van een plaag, en dat is nog lang niet het geval.


'Chantal' heeft de volgende reactie geplaatst:

En hoe goed was het beleid onder de PvdA leg ik de bal dan terug. We verneuken de natuur al decennia, onder alle kabinetten... helaas...


Je kan de bal wel terugleggen, maar ik heb nooit PvdA gestemd hoor.
En je kan wel helaas gaan roepen, zo slecht als dit kabinet met de natuur omgaat is nooit eerder voorgekomen.
En dit is eerder jouw keus dan de mijne.


'rietepietz' heeft de volgende reactie geplaatst:

Natuurlijfhebbers vind je bij álle partijen natuurlijk , zelfs mensen met gezond verstand vind je bij alle partijen wel een paar .Ik heb er te weinig verstand en het niet zo gevolgt om te weten wat de plannen precies in houden ! Ik kan me dan weer wél voorstellen dat in een zó volgebouwd land sommige dieren oververtegenwordigd raken als ze geen natuurlijke vijanden hebben . Soms moeten er keuze gemaakt worden


Nou, nee hoor, bij het CDA de VVD en de PVV zitten alleen mensen die niet van de natuur houden.
En gezond verstand, daar valt over te discusieren.

De plannen houden in dat er heel erg bezuinigd gaat worden.
Dat is geen beleid, dat is afbraak.
En dat is inderdaad een keus, de keus van het CDA, de VVD en de PVV.


'frank-103' heeft de volgende reactie geplaatst:

 

het is altijd keuzes maken, en (belasting)geld dat de overheid uit geeft aan gezondheidszorg kan ze niet uitgeven aan natuurbescherming. Vind jij nu een paar dieren belangrijker dan een kind dat wacht op medische zorg?


Het is inderdaad keuzes maken.
Zij bezuinigen eveneens op de gezondheidszorg.
Ze bezuinigen niet op de JSF, en ook niet op de sport, en het koningshuis kost ook altijd nog bakken met geld.

Ik vind gezondheidszorg zeer belangrijk, evenals de kunst en cultuur en de natuur.
En dat vindt deze regering niet.
http://www.armoedewerktniet.nl/


'hanscke' heeft de volgende reactie geplaatst:

 

Doordat ik een jachthond had en nu weer heb, ben ik opnieuw in de jachtwereld gestapt. Met Sjors heb ik enorm veel over de natuur geleerd, van jagers wel te verstaan. En nu met Hessel is dat niet anders. Als ik met puppycursus in het veld ben wordt ik in no time gewezen op alles wat er vliegt en wat er op wijst welke dieren in het bosje wonen.

 

Zij hebben heel veel kennis en grote eerbied voor het "natuurlijke". Zij hebben verstand van allerlei zaken waar wij als leken helemaal niets van weten! En de leken oordelen dan maar, ver van een wereld die zij helemaal niet kennen. Ik heb diep respect voor deze mensen gekregen.

 

De koeien die naar het abbatoir gaan hadden waarschijnlijk ook nog graag een tijdje door willen leven, maar we vertrouwen de boeren, en de slagers en we genieten dagelijks van ons stukje vlees. En we laten het beheren van de veestapel verder aan de boer over.

 

Het imago van de vleesproduktie is verstoord door de grote ligboxstallen en het wrde vervoer van vee. Hier geboren worden, vervoerd worden naar bv. Italië om dan weer terug vervoerd te worden om hier afgemaakt te worden. Dat we daar tegen protesteren is terecht. Deze praktijken vertroebelen het beroep van de boer.

 

Zo wordt het imago van de jager vaak verstoord door stropers, maar deze mogen niet verward worden met de jager. Die weet heel goed wat hij doet!


Toch denk ik dat jagers niet nodig zijn.
Maar evengoed een schitterende reactie!


'Chantal' heeft de volgende reactie geplaatst:

 

Vraagje, heb je eigenlijk OOIT ergens anders gewoond, of je ouders?


Antwoord: jazeker.


'madbello' heeft de volgende reactie geplaatst:

 

Dus in weinig woorden maken zij ook misbruik van het ''goededoel'' :-) ja toch!?


Nee, geen misbruik.
Het geld inzamelen voor een goed doel deden ze al lang voor er sprake was van een glazen huis.
Maar dat glazen huis kunnen ze alleen doen doordat er een goed doel aan vastzit, terwijl het echte doel is om 3FM vleugels te geven, zo zie ik dat tenminste.


'madbello' heeft de volgende reactie geplaatst:

 

Komt echt geen einde aan je oude foto's uit je legendarische toestel. Heb je eigenlijk een foto van dat toestel zelf?


Nee, er komt geen einde aan, en ja, ik heb het toestel al een paar keer laten zien.


Nou, dat is nog eens wat leesvoer voor de zondagmiddag, in samenwerking met u allen!
Samen maken we er wel van van.
Diepgang.

Rene Zondag 27 November 2011 at 1:00 pm | | Smurf | Vijftien reacties

Lang is relatief

Elke vakantie begint in Winschoten en eindigd hier ook weer.
Alwaar ik veel met Quandy wandel.



Zo ging ik een keer naar Noorwegen en kwam door Denemarken heen.
Te herkennen aan de borden met de rode ijfeltorens.



En deze autentieke nostalgische borden wezen de camping aan.



Met lekker veel vlagvertoon en bomvolle hoogspanningsmasten.



Tja, zo`n ingedeukte stoep vraagt er ook om.



kijk, daar zat ik op mijn eerste vakantieavond van dat jaar.



Ik meen me te herinneren dat het op plek D6 was.
En daar hebben voorheen en nadien vast vele anderen gestaan en gezeten.



Dit soort merkwaardige hutten waren er ook te huur.



Dit was het zwembad.



En dit is weer in Winschoten, in een heel ander seizoen, waarschijnlijk na een werkdag.

Rene Zaterdag 26 November 2011 at 6:00 pm | | Smurf | Elf reacties

Kut

Ojee, ik loop een beetje achter de feiten aan:

De nieuwe natuurwet, die staatssecretaris Henk Bleker in het voorjaar van 2012 wil indienen bij de Tweede Kamer, gaat onze vogels veel slechter beschermen dan de huidige wetgeving. Vogelbescherming Nederland heeft leden en achterban opgeroepen voor 18 november te protesteren via de consultatiewebsite van de overheid en dat is massaal gebeurd. Hartelijk dank daarvoor!

Ik heb dus niet geprotesteerd, ik wist er niks van.
Beter opletten dus de volgende keer.

Wat die nieuwe wet gaat betekenen laat ik u ook nog even weten:

  • Smienten en ganzen komen op de jachtlijst.
  • Verstoring van vogels en natuurgebieden zal toenemen.
  • Beschermde natuurmonumenten worden opgeheven
  • Het Rijk schuift de verantwoordelijkheid naar provincies. Het natuurbeschermingsbeleid raakt hierdoor versnipperd en ondergefinancierd.

  • Dan heb ik tot slot nog een vraag aan langskomende VVD, PVV en CDA kiezers.
    Waarom wilt u zo graag dat de natuur naar de klote gaat?

    Als u het niks aan vindt besef dan dat er ook nog mensen zijn die wel van natuur houden, waarom misgunt u ze dat?

    Rene Vrijdag 25 November 2011 at 5:00 pm | | Smurf | Veertien reacties

    Jammer, maar helaas

    In Paterswolde in Drente is een roeiboot met de Sint erin omgeslagen.
    Hij was met een filmploeg en een paar Pieten onderweg van een eilandje naar het vaste land.
    De Sint en de andere opvarenden raakten niet gewond, maar hadden wel een nat pak.

    Rene Vrijdag 25 November 2011 at 12:00 am | | Smurf | Vijftien reacties

    Ik hoorde

    Ik heb een beetje de pest aan de commerciele radiozender Waterstad FM.
    Nu kan u wel zeggen dat ik niet hoef te luisteren, maar als mijn collega die zender op heeft staan moet dat wel.

    Nu is het meestal zo dat ik gewoon mijn eigen radio bij me heb, en meestal knettert er 3FM uit.
    De ene dag is de ontvangst beter dan de andere dag en het ligt er ook net aan op welke plek ik me precies bevind.
    Vooral vlakbij een zendmast in Winschoten is het wel een problematisch.
    Dat los ik dan op door mijn toestel op de middengolf te zetten waar Radio 5 Nostalgia nog altijd de Arbeidsvitaminen uitzendt.

    Aangezien ik onderhoudsschilder ben wisselt mijn werkplek nogal, en hedenmiddag kwam het zo uit dat ik me bij een collega voegde.
    Omdat hij een toestel heeft waarop alleen Waterstad FM te ontvangen is luisterde ik maar mee.

    Waterstad FM is een non stop muziekzender, met elk half uur landelijk en noordelijk nieuws.
    En een heleboel reclame.
    En de muziek bestaat uit alleen maar hits die iedereen al kent, daar is het tenslotte commerciele radio voor.
    Ik vermoed dat er wel eens luisteraars doodgaan door de saaiheid.

    Vandaag echter hadden ze een top 100 van de jaren 80.
    En er waren zelfs een flink aantal dj`s voor opgetrommeld.
    Hoewel dat niet orgineel is leek het wel een beetje op de echte radio.

    En wat schetste mijn verbazing, opeens was daar Rob Stenders!
    Jawel, de hoer van Hilversum, de man die een hekel heeft aan lijstjes, en geen liefhebber van jaren 80 muziek, zat daar gewoon een jaren 80 lijstje te presenteren!

    Hoe grappig is dat!
    En keurig alle intro`s volkletsen en zo, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
    En morgen ouwehoert die weer gewoon op 3FM.

    Ik kan Stenders wel begrijpen hoor.
    Plaatjes draaien op zich vindt hij het vervelendste niet, en hij zal er best een aardig zakcentje aan overhouden.
    Wat er op nummer 1 stond weet ik niet, intereseert me ook niet, toen was ik al lang en breed weer thuis.

    Nou, en dit is wat ik vandaag met u wilde delen, ook dat is webloggen.

    Rene Donderdag 24 November 2011 at 5:00 pm | | Smurf | Zeven reacties

    Het goede doel

    'Chantal' heeft de volgende reactie geplaatst:

    de pest aan goede doelen, maar je trekt wel elke kerst naar het Glazen Huis... beetje tegenstrijdig, die doen het ook voor een goed doel


    Nee, hoor, daar is niks tegenstrijdigs aan.

    Ik heb de pest aan goede doelen, dat heb ik altijd gehad en zal altijd zo blijven.

    Ik ga inderdaad elk jaar in de week voor kerst een bezoekje brengen aan het Glazen Huis van 3FM.
    En ja, als ik daar toch ben dan deponeer ik ook een bedragje.

    Maar dat 3FM dat doet voor een goed doel is niet waar.
    Ze doen het om meerdere redenen, om een leuk radioprogramma te maken, en om zichzelf even lekker op de kaart te zetten.
    Dat goede doel is eerder een dekmantel dan het doel op zich.

    Tenminste, zo zie ik dat.
    En dat heb ik ook al eerder kenbaar gemaakt.

    Hopende hiermee deze tegenstrijdenissen uit de wereld geholpende te hebben.

    Vraag van de dag, aan een ieder die dit leest:
    Gaat u ook luisteren in de week voor kerst?

    Rene Donderdag 24 November 2011 at 12:00 am | | Smurf | Zestien reacties

    Goedheiligman

    'Zon-nebloem' heeft de volgende reactie geplaatst:

    echte acrobaten zijn het en duitsland zal die niet inrijden want die vieren alleen de kerstman


    Nou, dat is niet geheel waar.
    Ik citeer even een stukje van de wikipedia.

    Het Sinterklaasfeest wordt in verschillende vormen in heel Europa gevierd van Frankrijk tot Bulgarije en van Italië tot Oekraïne. In het Noord-Franse Lotharingen wordt het Sinterklaasfeest gevierd op 6 december. Sint Nicolaas is de beschermheilige van deze streek. De hulp van Sinterklaas heet Père Fouettard (de zweepvader) en is een roodharige man met een woeste rode baard en een grote mantel met hoofdkap. Père Fouettard heeft drie kinderen afgeslacht en Sinterklaas heeft deze kinderen weer tot leven gebracht, waarna Père Fouettard de hulp van Sinterklaas werd. Père Fouettard strafte stoute kinderen met de zweep (tegenwoordig geeft hij in dat geval een zweepje aan het kind).

    In het Duitstalige deel van Zwitserland heet hij St. Nikolaus of Samichlaus of Santiglaus en zit hij op een ezel. De hulp heet Schmutzli. Er worden rijmpjes opgezegd in plaats van liedjes gezongen en hij komt niet uit Spanje, maar uit het bos. In Oostenrijk viert men het feest van Nicolo, z'n helpers heten krampussen en zien eruit als duivels.

    In de Duitse stad Bremen vieren de kinderen op 6 december het feest van Sünnerklaas. Een Zwarte Piet is er niet bij. De kinderen lopen van winkel tot winkel, waarbij ze liedjes zingen en rijmpjes opzeggen. Daarvoor krijgen ze cadeautjes. Vroeger waren deze liedjes in het Nederduits, maar sinds de jaren 60 van de 20ste eeuw verdween deze traditie en zongen ze voortaan in het Duits.

    In Tsjechië verkleden kinderen zich in trio's als Sinterklaas, de duivel en een engel, en gaan ze op de avond van 5 december van deur tot deur om liedjes te zingen voor de bewoners. Hun beloning is snoepgoed.

    De manier waarop Sinterklaas aankomt, verschilt in de verschillende landen. Maar het is bijna altijd in een of andere vorm van een processie van een heilige, zoals die bekend is uit het katholieke geloof. De oudste intocht per boot is die van Bari, die sinds 1087 jaarlijks plaatsvindt. In de Duitse gemeente Blomberg is Sinterklaas sinds 1965 al een begrip. Deze zogenaamde Blombergse Sinterklaas is overgewaaid uit Nederland. In de grensgebieden wordt op sommige plekken ook het Sinterklaasfeest gevierd.


    Nu is het ook zo dat ook de kerstman een afstammeling is van Sinterklaas,  daarmee is dat geintregeert in het kerstfeest.
    Maar dat boven de streep voltrekt zich allemaal rond de 5 december en staat dus los van het hele kerstgebeuren.
    Dit is overigens niet om even iemand de les te lezen, zie het puur als educatie.

    Rene Woensdag 23 November 2011 at 5:00 pm | | Smurf | Zeven reacties

    Finitieve selectie

    Ik vind het niet te doen, stemmen op de vijf beste nummers van afgelopen jaar.

    Als ik kan kiezen uit een kutlijst pik er zo vijf goede uit.
    Maar nu kan ik kiezen uit 200 songs, en die zijn allemaal goed.

    Het komt ook veelvuldig voor dat een titel me niks zegt, maar daar is youtube dan weer handig voor.
    Nu besloot ik om van elke letter van het alfabet eerst het mooiste nummer te kiezen, om daarna een definitieve selectie te maken.

    Maar al reeds bij de D liep ik vast, hier kan ik onmogelijk nog iets van schrappen.
    Zie hier mijn voorlopige lijst.

    Anouk - Killer Bee
    Beastie Boys - Make Some Noise
    Clap Your Hands Say Yeah - Same Mistake
    De Jeugd van Tegenwoordig - Get Spanish
    DeWolff - Pick Your Bones Out Of The Water

    Stemmen kan hier: http://stemmen.3voor12.nl/3voor12/
    En laat me uw keuze weten, wel zo leuk.

    Rene Dinsdag 22 November 2011 at 6:00 pm | | Smurf | Tien reacties