Bush

Als er een Amerikaanse president in nood zit gaat hij oorlog voeren.
En Bush zat in nood.
Hij is op het nippertje met ietsepietsie meer stemmen dan zijn tegenstander gekozen.
En toen kwam ook nog 11 september.
Zo kon hij natuurlijk niet de geschiedennisboeken ingaan.

Osama Bin Laden werd aangewezen als boosdoener, en Afganistan was wel te verslaan, dus aanvallen maar.
De Taliban is verdreven, maar Bush kreeg hem niet te pakken.
Momenteel is het ook nog steeds een zootje in Afganistan.
Los dat eerst op!
Maar nee, Bush moest nu maar achter Saddam aan in Irak.
Iets wat papa Bush niet lukte.

De Verenigde Naties, waar ook Amerika bij hoort, zouden dit nooit goedkeuren.
Dus dan maar samen met Engeland, want de Britten denken ook dat ze het centrum van de wereld zijn.
Dus wederom maar aanvallen, met alle gevolgen van dien.

Het feit dat Saddam Hussein daar jarenlang de baas was, betekent dat er toch vrij veel mensen hem steunden.
Dat kan niet anders.
Zonder draagvlak kan je je tegenstanders niet onderdrukken.
Dat komt daar dus nooit meer goed.

En ondanks dat iedereen dit kan weten doet Nederland mee met de oorlog.
Wij zijn daar om te helpen, zeggen ze dan.
Ik noem een land bezetten niet helpen.
Er zijn daar duizenden doden gevallen, het land ligt in puin.

Het zit daar vol gespuis dat ons niet moet.
Ik ben voor trugtrekken en de Engelssprekenden het lekker zelf laten uitzoeken.
Zeker nu de eerste Nederlander om zeep is.
Rene Woensdag 12 Mei 2004 at 5:16 pm | | Smurf

34 reacties

DarkRain

Helemaal mee eens, doet Nl dat niet zou er best hier iets dergelijks als 11/3 of 11/9 kunnen gebeuren

DarkRain, (URL) - 12-05-’04 18:44
Aad

En die Engelsen maken zich helemaal belachelijk. Wie gelooft er nou dat de foto’s van die martelingen nep zijn! Ik niet in ieder geval.

Aad, (URL) - 12-05-’04 18:55
Chippie

Nou DarkRain, dat vind ik dan ook wel weer een beetje overdreven… Zo bijzonder is ons land nou ook weer niet hoor, dat een figuur een vliegtuig naar beneden stort of een bom plaatst…
Maar ja, Bush probeert het karwei van pappie af te maken en zo ontstaat Vietnam II…

Chippie, (URL) - 12-05-’04 19:00
Brillie

Kom op. Een militair, dat is nog lang niet 633. Wij willen mee doen aan een oorlag, dan moeten wij niet zijken over een dode militair. Die dik voor zijn baan betaald krijgt. En weet dat hij een kogelvanger is.

En nu er een dode gevallen is gaan ze in Den Haag de keutel op trekken? Wat een slappe figuren zitten daar.
Maar ja, dat wisten we al.

Afgezien van dit… ik was altijd al tegen deelname.

Brillie, (E-mail ) (URL) - 12-05-’04 19:18
ladyloela

Weg met iedereen die daar niet hoort! Laten ze het lekker zelf uitzoeken daar. Daar horen wij niet tussen! Ben zowiezo tegen oorlog, waar dan ook!

ladyloela, (URL) - 12-05-’04 19:23
Frozen

Al die gekken in de politiek hebben een naam met een B. Balkenende, Blair, Berluscni en Bush. Zal er vast nog wel een paar vergeten. Met dit soort lui kunnen wij zeggen en denken wat we willen, ze zullen er echt geen nacht van wakker liggen. Dus zal ook NL daar blijven ben ik bang voor

Frozen, (URL) - 12-05-’04 19:48
Rafke

Dat Sadam daar zolang de plak kon zwaaien heeft niets te maken met het feit dat de mensen hem steunden, maar alles met zijn despotisme. Iedereen die in opstand durfde te komen tegen hem, werd gewoon de mond gesnoerd. Dood gesnoerd. Herinner je je de eerste beelden toen de amerikanen Iraq binnentrokken? De uitbundige vreugdestaferelen van mensen die zich bevrijdt waanden. Tot ze erachter kwamen dat het Bush niet echt te doen was om hun bevrijding, maar vooral om de olie.

Rafke, - 12-05-’04 19:52
cruler

Nog heel even, en dan is Saddam nog een held. Je hoeft maar een hele kleine groep wrede mensen achter je te hebben, en je kan d.m.v. angst decennia lang aan het bewind blijven ondanks dat veruit de meerderheid van de bevolking tegen je is. Ceaucescu heeft het ook gedaan, heel lang.
Saddam verdrijven was een goede zaak, en daar sta ik nog steeds voor 100% achter. Wat er allemaal na de bevrijding is gebeurt is minder plezierig, maar wordt uiteindelijk ook weer veroorzaakt door een handjevol extremistiche krankzinnigen die mogelijkheden ruiken.

cruler, (URL) - 12-05-’04 20:09
Roelof

natuurlijk gaat het om politieke macht in het Midden Oosten en dus om de controle op de olievelden. Zouden Am. olievelden bijna leeg zijn?
Dat de Nederlandse regering nu de jongens uit Irak wil terug halen is een zwaktebod. De regering wil meedoen aan deze flauwekul dus moet je ook de consequenties dragen. Hoe erg ook voor de nabestaanden.
Wat ik erger vind is dat de Am. regering al op de hoogte was van de wantoestanden in Irak maar het stil heeft gehouden.
En dat die Britse foto’s nep zijn wil ik wel geloven. Er schijnt van alles mis te zijn met die foto’s. Petten, jeeps en geweren die niet (meer) gebruikt worden door het Britse leger, of in ieder geval niet in Irak.

Roelof, (URL) - 12-05-’04 20:11
Kevin Nugter

Ik vind het al erg dat het er nu zo aan toegaat. Amerika moet is op houden met strijden tegen oorlog. En Irak moet is naar de regeltjes luister, maar helaas doen ze dat niet. En schieten ze iedereen dan maar neer.. Net zoals als die Nederlander is geraakt het kon gewoon maar..

Kevin Nugter, (E-mail ) (URL) - 12-05-’04 20:48
davy4all

Wat zeg je me nu beste smurf, draait die hele oorlog allemaal alleen maar om zeep?

davy4all, (E-mail ) (URL) - 12-05-’04 21:01
Erwin

Een dode soldaat kan niet DE reden zijn om terug te trekken. Beroepsrisico.

Er zijn betere redenen om terug te trekken. Bijvoorbeeld dat een mandaat van VN ontbreekt.

“Het feit dat Saddam Hussein daar jarenlang de baas was, betekent dat er toch vrij veel mensen hem steunden.
Dat kan niet anders.
Zonder draagvlak kan je je tegenstanders niet onderdrukken.”

Dat geloof ik niet. Je hebt meer aan een leger dan aan een draagvlak.

Erwin, (URL) - 12-05-’04 21:16
Gert-Jan

Nederland had er nooit heen moeten gaan… maar ja Nederlanders bemoeien zich graag met ruzies ofzo? En dan maar gek vinden dat je wordt neergeknalt… zelf om gevraagt dan

Gert-Jan, (E-mail ) (URL) - 12-05-’04 21:21
Chris

Dat zijn dus ook de:

Ieren,
Australieers,
Nieuw-Zeelanders,
Schotten,
Canadezen,
Zuid-Afrikaners

Iets vergeten?

Chris, (URL) - 12-05-’04 21:39
Dimi

Het zit daar vol gespuis dat ons niet moet. Correctie toch. Het zit daar vol met mensen die ons niet moeten. Ze worden natuurlijk wel voor een deel opgejut door gespuis, maar het blijven daar nog altijd mensen. Mensen die even geïndoctrineerd zijn als een groot deel van de Amerikaanse bevolking.

Dimi, (URL) - 12-05-’04 21:53
Golden

Onzin zeg dit stukje van je smurf.Moet nederland gelijk na 1 dode met de staart tussen de benen Irak verlaten? mogen we blij zijn dat de Amerikanen in 1945 niet hetzelde deden toen de eerste Duister zijn heimat verliet om een USA trooper af te slachten!

Golden, (URL) - 12-05-’04 22:07
Dolinda

Geen slecht over de doden, maar deed hij het zichzelf niet aan, wat hij niet diegene die wist wat er stond te gebeuren, als toch niemand zichzelf had aangemeld hadden de Nederlanders daar dan gestaan???

Dolinda, - 12-05-’04 22:09
peter

Hitler bleef ook heel lang aan het bewind en niet omdat iedereen het zo fijn vond .maar omdat de mensen werden afgeschrikt door de terreur die er gevoerd werd ..ik hoor geen mens meer over de massa graven aldaar gevonden ..maar goed van mij mogen ze ook weg hoor en geven we saddam terug en een heel hoog hek er omheen, wedden dat ie dan morgen weer aan de macht is en worden we weer overspoeld met irakese vluchtelingen.

peter , (URL) - 12-05-’04 22:55
Arjan

Het is een schande!

Arjan , (URL) - 12-05-’04 23:16
eisema

Niet zo snel toegeven ( = terugtrekken ) nu er een Nederlander gedood is!

eisema, (URL) - 12-05-’04 23:21
Cokie

Ik denk dat we stiekum blij mogen zijn dat Saddam verdwenen is daar. En voor wat betreft die Nederlander, waarom is een soldaat soldaat ?

Cokie, (URL) - 12-05-’04 23:24
Michiel

Ik geloof niet dat Nederlandse militairen daar echt als bezetter bezig zijn. Het was geloof ik redelijk rustig in het gebied waar de Nederlanders zitten en waar ze bezig zijn om samen met de Iraakse bevolking het land weer op te bouwen. Orde bewaken is daar één onderdeel van en dus nodig. Alleen door die arrogante #@*!#-Amerikanen en britten zijn alle niet-irakezen levende schietschijven geworden. Terugtrekken zou verkeerd zijn. Dat land is een chaos en heeft hulp nodig om te herstellen. Natuurlijk wel onder de VN-vlag, zodat ook de arabische wereld zelf mee kan helpen en er daardoor meer draagvlak bij de Iraakse bevolking zal zijn.

Michiel, (URL) - 12-05-’04 23:39
Irma S.

Voor mij staat het een los van het ander. Dat dit moest gebeuren, weet iedereen die een beetje nadenkt.

Ik baal sowieso van meet af aan dat daar uberhaupt een oorlog wordt gevoerd op …?welke.. gronden.
En dat wij daar zitten…
Had nooit mogen gebeuren in the first place.
Ik ben daarom weer gaan roken na vijf en een half jaar!
Uit protest en omdat ik het helemaal niet meer zag zitten!

Irma S., (URL) - 13-05-’04 03:09
BvdV

De beste stuurlui staan aan wal.

BvdV, (URL) - 13-05-’04 09:02
Chantal

Dit soort oorlogen zijn niet op te lossen of te winnen, dat is net als in Israel, die oorlogen kennen alleen maar slachtoffers en dan vooral ‘onschuldige’ slachtoffers.

Chantal, (URL) - 13-05-’04 09:17
Anouk

Ben het met je eens dat zonder een goed plan Irak binnentrekken niet echt een succes blijkt, maar als je de mensen wilt helpen daar moet je nu niet terugtrekken. Het is uitermate vervelend dat een machtig land als de VS ons vriendelijk doch dringend dwingt om mee te doen, maar ik denk dat we ons maar gewoon van onze beste kant moeten laten zien.

Anouk, (URL) - 13-05-’04 14:35
bart

het is goed dat wij Irak helpen, en 1 gesneuvelde soldaat is in NL al snel een storm in een glas water. Waar ik mij zorgen over maak is dat de fundamentalisten houding van een kleine groep die met angst een land wil leiden. Ik denk dat we verlopig moeten blijven om mensen te leren wat vrijheid is.

bart, (URL) - 13-05-’04 15:25
Albert

Alsof ik dit logje heb geschreven. Ik ben het volmondig met je eens, Rene…

Albert, (URL) - 13-05-’04 15:26
antje

helemaal mee eens smurf, begrijp al totaal niet wat wij daar te zoeken hebben, laten de oorlog zoekers het lekker even zelf uizoeken, ze wisten het toch zo goed, was zo gepiept nou dat blijkt wel, nou daar zijn ze van terug gekomen, en ja weg daar wij hebben daar niets te zoeken

antje, - 13-05-’04 15:45
TheSlayer

oke je kan Irak ook nuken natuurlijk………..maar dacht niet dat dit de bedoeling was?

TheSlayer, (URL) - 13-05-’04 22:06
wollie

Volgensmij had Bush ietsiepietsie minder stemmen

wollie, - 14-05-’04 01:19
Eveline

@Golden: maar die Amerikanen kwamen pas in actie destijds toen ze zelf werden aangevallen. Daarvoor hebben ze jaren gedaan of hun neus bloedde. Typisch? Ja! In Irak precies hetzelfde. Eerst meneer Saddam steunen, vervolgens, omdat dat beter uit komt, het land aanvallen. Waarom heb ik toch het idee dat Bush jr. steeds roept;“Zie je dat pappie, zelluf gedaan!!”?

Eveline, (URL) - 17-05-’04 13:27
cingular ringtone4251

rpgtccSorry fot that really

cingular ringtone4251, (E-mail ) (URL) - 22-12-’06 20:10
online viagra

Sorry for my behaviour

online viagra, (E-mail ) (URL) - 25-12-’06 04:27
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.